Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

MANTZEL


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
2306 odpowiedzi na ten temat

#541 OFFLINE   bruniak

bruniak

    Zbanowany

  • 163 postów
  • Dołączył: 16-12-2007
  • Skąd: bstok

Napisany 08 sierpnia 2009 - 09:12

a co ma wydech do przelozen skrzyni biegow ? ? :eek:


nie wiem ;p ale tyle szła

#542 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 08 sierpnia 2009 - 12:37

Panowie każdy kiedyś miał w jakieś tam szkole lekcje fizyki i skoro pucha jest odizolowana to zaciąga więcej powietrza. Wiadomo, że ciepłe powietrze jest bardziej "rzadkie" zimnego ciągnie więcej i przez co silnik lepiej chdzi.

Przykład:

Latem kiedy na dworze jest 35'C to oddycha wam się lepiej niż przy temp 20'C ?

Tak samo jest z naszymi omegami. Izolacja bardzo dobrze sobie radzi z gorącem bijącym od chłodnicy i silnika, przez co pucha w środku jest w miarę chłodna i nie rozrzedza powietrza, które jest potrzebne, żeby nam sie silnik nie zasapał ;-)

#543 OFFLINE   bruniak

bruniak

    Zbanowany

  • 163 postów
  • Dołączył: 16-12-2007
  • Skąd: bstok

Napisany 08 sierpnia 2009 - 13:14

ide zaizolowac swoją jak zrobie dam fotki co i jak :p

jednak deszcz popsul mi plana

Pod folia armaflex

Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek

#544 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 sierpnia 2009 - 20:41

ide zaizolowac swoją jak zrobie dam fotki co i jak :p

jednak deszcz popsul mi plana

Pod folia armaflex


A gdzie świstak ? :D

#545 OFFLINE   tomek mv6

tomek mv6
  • 204 postów
  • Dołączył: 05-05-2009

Napisany 08 sierpnia 2009 - 21:17

różnica nie zauważalna... przed zaizolowaniem wyraźna :-]


rozchodzi mi sie o to,jak zaowazylem ze moje autko raz pieknie ciegne a czasem wielka kicha.omcie mam zaledwie 3 mniesiace i tak dumam co to moze byc?po wielokrotnym przeczytaniu tematu mantzla domyslam sie ze rozchodzi tu sie o zimne powietrze,dobre zaizolowanie calego dolotu(w przypadku multiramu troszke trudne) na zimnym silniku jest pieknie(czuje ze jade V6),lecz gdy temp.dojdzie do 95 stopmi robi sie wyczowalna roznica.tak wiec gdyby wiecej kolegow potwierdzilo po zaizolowaniu brak roznicy na cieplym i zimnym silniku to wiadomo co robic.wiec moje pytanie wciaz aktualne

#546 OFFLINE   bruniak

bruniak

    Zbanowany

  • 163 postów
  • Dołączył: 16-12-2007
  • Skąd: bstok

Napisany 08 sierpnia 2009 - 21:24

rozchodzi mi sie o to,jak zaowazylem ze moje autko raz pieknie ciegne a czasem wielka kicha.omcie mam zaledwie 3 mniesiace i tak dumam co to moze byc?po wielokrotnym przeczytaniu tematu mantzla domyslam sie ze rozchodzi tu sie o zimne powietrze,dobre zaizolowanie calego dolotu(w przypadku multiramu troszke trudne) na zimnym silniku jest pieknie(czuje ze jade V6),lecz gdy temp.dojdzie do 95 stopmi robi sie wyczowalna roznica.tak wiec gdyby wiecej kolegow potwierdzilo po zaizolowaniu brak roznicy na cieplym i zimnym silniku to wiadomo co robic.wiec moje pytanie wciaz aktualne


kolego :a ty nie masz tej omegi z białegostoku ? bo w miniaturce coś bardzo podobna do tej która miałem i sprzedałem w kwietniu ;p

#547 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 sierpnia 2009 - 21:28

w tym temacie jest chyba z 10 wypowiedzi że z "odizolowanym" auto chodzi lepiej jak jest rozgrzane...

w podstawówce na fizyce i chemii też było o wpływie temp. na gęstość gazów...




więc o co cho???

#548 OFFLINE   tomek mv6

tomek mv6
  • 204 postów
  • Dołączył: 05-05-2009

Napisany 08 sierpnia 2009 - 21:33

w tym temacie jest chyba z 10 wypowiedzi że z "odizolowanym" auto chodzi lepiej jak jest rozgrzane...

w podstawówce na fizyce i chemii też było o wpływie temp. na gęstość gazów...




więc o co cho???


ze jest lepiej to juz wiem.a chodzi o to czy jest jakskolwiek roznica na cieplym i zimnym?bo u mnie (jeszcze na multiramnie)jest duza

#549 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 sierpnia 2009 - 21:50

a chodzi o to czy jest jakskolwiek roznica na cieplym i zimnym?bo u mnie (jeszcze na multiramnie)jest duza

Na multiramie jest roznica i to normalne > tez tak mialem.

Puszke tez zaizolowalem kilka dni temu, ale narazie malo jezdzilem, zeby to az tak porownac. To normalne, ze mocno zagrzane auto przy temp 25-30 stopni idzie gorzej niz na lekko zagrzanym silniku. To samo odnosnie temp powietrza, przejedz sie w nocy jak jest chlodniej i juz bedzie lepiej.

#550 OFFLINE   tomek mv6

tomek mv6
  • 204 postów
  • Dołączył: 05-05-2009

Napisany 08 sierpnia 2009 - 21:56

Na multiramie jest roznica i to normalne > tez tak mialem.

Puszke tez zaizolowalem kilka dni temu, ale narazie malo jezdzilem, zeby to az tak porownac. To normalne, ze mocno zagrzane auto przy temp 25-30 stopni idzie gorzej niz na lekko zagrzanym silniku. To samo odnosnie temp powietrza, przejedz sie w nocy jak jest chlodniej i juz bedzie lepiej.


no wlasmie,rozchodzi sie o ta noc.gdy wracam z pracy 2-3 w nocy to jestem zachwycony.myslalem ze puszka i dobry dolot to zalatwia:(

#551 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 sierpnia 2009 - 22:23

no wlasmie,rozchodzi sie o ta noc.gdy wracam z pracy 2-3 w nocy to jestem zachwycony.myslalem ze puszka i dobry dolot to zalatwia:(


Pojeździj omega zimą to dopiero będzie ogień :D Szczególnie klekoty z IC przy 0 stopni i mniej pięknie ciągną do przodu...

#552 OFFLINE   tomek mv6

tomek mv6
  • 204 postów
  • Dołączył: 05-05-2009

Napisany 08 sierpnia 2009 - 22:35

Pojeździj omega zimą to dopiero będzie ogień :D Szczególnie klekoty z IC przy 0 stopni i mniej pięknie ciągną do przodu...


co masz na mysli???tak po polsku?

#553 OFFLINE   Payatz

Payatz

    The Darkness Age Has Come

  • 1 090 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Jaworzno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 sierpnia 2009 - 23:28

co masz na mysli???tak po polsku?


klekot - pojazd z silnikiem diesla (od charakterystycznego klekotania)

IC - intercooler

:)

 


#554 OFFLINE   Payatz

Payatz

    The Darkness Age Has Come

  • 1 090 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Jaworzno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 sierpnia 2009 - 03:31

W sprawdzonych poradach manual jak zainstalować ten wynalazek.

 


#555 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 sierpnia 2009 - 21:13

W sprawdzonych poradach manual jak zainstalować ten wynalazek.


1. Węże (zółte) są za długie. Rura od filtru do puchy idzie przez to pod skosem (mniej estetycznie) a sama puszka jest za blisko chłodnicy, zdecydowanie za blisko (jeszcze bardziej się grzeje)
2. Zamiast zaślepiać czujnik lepiej poprowadzić go do akumulatorka powietrza
3. Czujnik powietrza może być tak jak pokazałeś lub między filtrem a puszką (to drugie rozwiązanie jest lepsze gdy ktoś nie chce dziurawić sobie obudowy).

Pozatym ok :p

#556 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 sierpnia 2009 - 22:56

przepustnica szybciej się otwiera

Co?

#557 OFFLINE   bruniak

bruniak

    Zbanowany

  • 163 postów
  • Dołączył: 16-12-2007
  • Skąd: bstok

Napisany 10 sierpnia 2009 - 07:21

Mam zamiar zamówic 2 łączniki 54 mm samco ~30 zl szt.
http://www.demon-twe...SCH54BLK&cc=gbp

coś takiego jak ktoś jeszcze jest chętny to pisajta to się razem zamowi czas do srody ;p

#558 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 sierpnia 2009 - 13:30

Co?



lukasowi chodziło chyba o przepustnicę w kolektorze...

jak ktoś chce szybsze otwarcie tej przepustnicy to wystarczy ominąć elektrozawór i podłączyć jak najkrótszym przewodem podciśnieniowym od zasilania wspomagania hamulców do siłownika przepustnicy...

#559 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 sierpnia 2009 - 14:32

Co?


ehhh chodziło mi o zawór za silnikiem.. Wczoraj bylem po paru :w_morde: i co innego myslalem a co innego napisalem. Sorry ;)

#560 OFFLINE   Payatz

Payatz

    The Darkness Age Has Come

  • 1 090 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Jaworzno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 sierpnia 2009 - 15:28

No to trzeba zrobić foto jak to ma dokładnie być, bo, powiem szczerze, mnie ten zawór na kolektorze w ogóle nie działa, a bryka ciągnie aż miło :D

1. Węże (zółte) są za długie. Rura od filtru do puchy idzie przez to pod skosem (mniej estetycznie) a sama puszka jest za blisko chłodnicy, zdecydowanie za blisko (jeszcze bardziej się grzeje)
2. Zamiast zaślepiać czujnik lepiej poprowadzić go do akumulatorka powietrza
3. Czujnik powietrza może być tak jak pokazałeś lub między filtrem a puszką (to drugie rozwiązanie jest lepsze gdy ktoś nie chce dziurawić sobie obudowy).

Pozatym ok :p


ad 1. no właśnie jest w linii prostej względem pasa przedniego, ale skrócenie tych węży to nie jest jakiś duży problem.
ad 2. to napisałem powyżej, fotka co i jak, bo mi w ogóle ten na kolektorze nie działa, natomiast czujnik jest faktycznie pozaślepiany, ale można podpiąć to przez akumulator, i powrót tak jak był, także zdjęcie, rysunek, i się zrobi, a poradę poprawi.
ad 3. tu akurat jak kto woli, element gdzie miał być czujnik został wywalony, nie chcieliśmy rzeźnić w elementach między filtrem a puchą, ogólnie tak też działa ;)