Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Webasto


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
323 odpowiedzi na ten temat

#161 OFFLINE   djlotus

djlotus

    Zbanowany

  • 345 postów
  • Dołączył: 25-01-2008
  • Skąd: poznań

Napisany 24 stycznia 2011 - 18:04

żeczywiście to chyba troche miej jak 15A, ja przekaźnik miałem bardzo mały wsadzony (nie pamietak ale do 5A to max.)


To sprawdź czy da się odpalić pomijając przekaźnik . Jeszcze jedna ważna żecz jak będziecie ładować akumulator i będzie 15v to piec też nie odpali :D miałem tak kilka razy że załączyło pompę wody a piec nie odpalał .
Jak wyłączyłem ponownie włączyłem piec to odpalił ...
[SIGPIC][/SIGPIC]Jeżeli fotoradar strzeli ci fotkę to znaczy że masz za wolne auto :p
Nie próbuj przechytrzyć fotoradaru ! bo tylko mi zdąży zrobić zdjęcie samej maski :smiech:
Jeżeli masz jakieś pytanie lub chciał byś znaleźć odpowiedź na twoje pytanie to tu masz rozwiązanie i odpowiedź na twoje pytanie [KLICK]

#162 OFFLINE   lojes

lojes
  • 186 postów
  • Dołączył: 17-02-2010
  • Skąd: Ciechanów

Napisany 24 stycznia 2011 - 18:34

no właśnie musze legnąć ponownie i wszystko sprawdzić ale za bardzo mi się nie chce w ten ziąb (takie uroki braku ogrzewanego garażu)

#163 OFFLINE   krzysiek108

krzysiek108
  • 99 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kalej/Częstochowa

Napisany 25 stycznia 2011 - 10:57

otwór do świecy żarowej mam z jednej strony płaski Krzyś pisze że sitka nie powinno być Djlotus że ma być pojechałem do serwisu ebera i się pytam gostek niechętnie ale w końcu wydukał że powinno być no i teraz kto ma rację?

#164 OFFLINE   MAXIMUSŁASKAWY-150KM

MAXIMUSŁASKAWY-150KM
  • 2 postów
  • Dołączył: 17-01-2009
  • Skąd: Wrotki

Napisany 26 stycznia 2011 - 15:20

Padła mi świeca. Czy może to być główna przyczyna braku jakiego kolwiek życia?

#165 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 26 stycznia 2011 - 16:15

Padła mi świeca. Czy może to być główna przyczyna braku jakiego kolwiek życia?


Może. Jak również wiele innych, opisanych dość dokładnie w tym temacie;)

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#166 OFFLINE   krzysiek108

krzysiek108
  • 99 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kalej/Częstochowa

Napisany 27 stycznia 2011 - 23:53

no nareszcie znalazłem

http://www.autosip.c...PACHER-HYDRONIC
tu dokładnie widać różnicę między d3wz z sitkiem i bez
wszystkim zaangażowanym dzięki za odpowiedzi

#167 OFFLINE   djlotus

djlotus

    Zbanowany

  • 345 postów
  • Dołączył: 25-01-2008
  • Skąd: poznań

Napisany 29 stycznia 2011 - 01:55

no nareszcie znalazłem

http://www.autosip.c...PACHER-HYDRONIC
tu dokładnie widać różnicę między d3wz z sitkiem i bez
wszystkim zaangażowanym dzięki za odpowiedzi


Czyli jak ktoś ma zasilanie w komorze spalania to ma bez sitka a jak jest zasilanie na samej świecy to ma sitko . tylko pozostaje pytanie które ma kapturek a które nie ma kapturka ??
Czy może tylko eber ma kapturek a bez kapturka ma tylko piec webasto??

Padła mi świeca. Czy może to być główna przyczyna braku jakiego kolwiek życia?


tak to jest część która jest przyczyną diagnostyki sterownika ,Czyli jeżeli świeca nie ma oporności to piec nie wystartuje bo sterownik widzi awarię tak jak każda część piecyka , czy to będzie czujnik płomienia czy temperatury ,silnika dmuchawy i pompki paliwa .
wszystko ma wpływ na działanie eberka .
[SIGPIC][/SIGPIC]Jeżeli fotoradar strzeli ci fotkę to znaczy że masz za wolne auto :p
Nie próbuj przechytrzyć fotoradaru ! bo tylko mi zdąży zrobić zdjęcie samej maski :smiech:
Jeżeli masz jakieś pytanie lub chciał byś znaleźć odpowiedź na twoje pytanie to tu masz rozwiązanie i odpowiedź na twoje pytanie [KLICK]

#168 OFFLINE   lojes

lojes
  • 186 postów
  • Dołączył: 17-02-2010
  • Skąd: Ciechanów

Napisany 31 stycznia 2011 - 14:47

Panowie jaki mógł być powód chwilowej niedyspozycji mojego eberka, przestał działać z dnia na dzień i tak samo sie uruchomił (a dziś miałem sie do niego dobrać) :kat:

przypomnę że mam ominięty klimatronik i wstawiony przekaźnik, z początku myślałem że przekaźnik wyciągnął nogi, ale okazuje sie że jednak nie.

eber wcale nie dymi i jego praca jest prawidłowa.

czyżby nie odpalił któregoś razu i sie zablokował, a jak sie zablokował to by się sam odblokował ?? (ale masło-maślane wyszło) :)

#169 OFFLINE   djlotus

djlotus

    Zbanowany

  • 345 postów
  • Dołączył: 25-01-2008
  • Skąd: poznań

Napisany 02 lutego 2011 - 23:28

Panowie jaki mógł być powód chwilowej niedyspozycji mojego eberka, przestał działać z dnia na dzień i tak samo sie uruchomił (a dziś miałem sie do niego dobrać) :kat:

przypomnę że mam ominięty klimatronik i wstawiony przekaźnik, z początku myślałem że przekaźnik wyciągnął nogi, ale okazuje sie że jednak nie.

eber wcale nie dymi i jego praca jest prawidłowa.

czyżby nie odpalił któregoś razu i sie zablokował, a jak sie zablokował to by się sam odblokował ?? (ale masło-maślane wyszło) :)


Ładowałeś w tym czasie akumulator ?
Jest taka opcja że by się odblokował ale musiał być mu odciąć dostawę prądu na dłuższy czas , mi się tak kilka razy stało że eber się zablokował i odblokował jak wyjąłem bezpiecznik na jeden dzień
[SIGPIC][/SIGPIC]Jeżeli fotoradar strzeli ci fotkę to znaczy że masz za wolne auto :p
Nie próbuj przechytrzyć fotoradaru ! bo tylko mi zdąży zrobić zdjęcie samej maski :smiech:
Jeżeli masz jakieś pytanie lub chciał byś znaleźć odpowiedź na twoje pytanie to tu masz rozwiązanie i odpowiedź na twoje pytanie [KLICK]

#170 OFFLINE   lojes

lojes
  • 186 postów
  • Dołączył: 17-02-2010
  • Skąd: Ciechanów

Napisany 03 lutego 2011 - 08:40

nie właśnie nic nie robiłem z akumulatorem, co prawda wyjąłem bezpiecznik z celu sprawdzenia, ale zaraz go włożyłem, może to wystarczyło ?

po za tym eber działa mi teraz tylko do 75C, a nie jak wcześniej do 85 <LOL>


#171 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 lutego 2011 - 14:56

no widzisz a mój na telestarcie pracuje tylko około 35 minut a potem kaput mimo tego że tele podaje dalej 12 V, dodam że temperatura niema 75 stopni

#172 OFFLINE   djlotus

djlotus

    Zbanowany

  • 345 postów
  • Dołączył: 25-01-2008
  • Skąd: poznań

Napisany 03 lutego 2011 - 20:39

nie właśnie nic nie robiłem z akumulatorem, co prawda wyjąłem bezpiecznik z celu sprawdzenia, ale zaraz go włożyłem, może to wystarczyło ?

po za tym eber działa mi teraz tylko do 75C, a nie jak wcześniej do 85 <LOL>

Jeżeli wyjąłeś bezpiecznik nawet w czasie pracy i go szybko wmontowałeś z powrotem i miałeś włączone na grzanie to nic się nie powinno wydarzyć oprócz wielkiego zadymienia. Ja też przez przypadek wyjąłem bezpiecznik i szybko go wsadziłem i nic się nie stało tylko to co wcześniej opisałem .
Ja obstawiam czujnik przegrzania ,może być skopany ale nie daje 100% pewności że to on tylko może to być przyczyna że nie dogrzewa do 84 stopni

no widzisz a mój na telestarcie pracuje tylko około 35 minut a potem kaput mimo tego że tele podaje dalej 12 V, dodam że temperatura niema 75 stopni

U mnie pracuje nawet godzinę wszystko jest zależne od tego jaki czas będzie nagrzewać płyn w istniejących warunkach pogodowych .bo ma osiągnąć z góry założoną temperaturę 84 stopni ,jeżeli osiągnie to przechodzi w stan przewietrzania i uśpienia .
W momencie gdy temperatura płynu spadnie po niżej 84*, a na zewnątrz będzie poniżej 3*C to piecyk włączy się ponownie i cała procedura od nowa ;-)
[SIGPIC][/SIGPIC]Jeżeli fotoradar strzeli ci fotkę to znaczy że masz za wolne auto :p
Nie próbuj przechytrzyć fotoradaru ! bo tylko mi zdąży zrobić zdjęcie samej maski :smiech:
Jeżeli masz jakieś pytanie lub chciał byś znaleźć odpowiedź na twoje pytanie to tu masz rozwiązanie i odpowiedź na twoje pytanie [KLICK]

#173 OFFLINE   Krzyś

Krzyś
  • 196 postów
  • Dołączył: 18-05-2007
  • Skąd: Białystok
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 04 lutego 2011 - 13:00

Tylko że czujnik temperatury płynu jest w Piecu,więc nie koniecznie na zegarach będzie pokazywał wskaźnik 80 stopni
A jeżeli chodzi o temp załączenia po uprzednim przejściu w stan czuwania to jest ok 60stopni.A sytuacja kiedy wyłącza się w chwili przegrzania to w sytuacji jeżeli różnica między wejściem a wyjściem płynu z pieca jest większa niż 22 stopnie.
A jeszcze jedno Webasto podgrzewa do wyższej temperatury niż Eberspacher.Ale to tylko wymysły serwisowych materiałów.a wiadomo że każdy ma swoje zdanie na każdy temat, a dokumentacja producentów ogrzewań czasami staje się nie wiarygodna.Więc komu wierzyć?....Pozdrawiam.

Może przyczyną spadku temperatury podgrzewania płynu jest zanieczyszczenie komory spalania,przez co czujniki mogą troszkę inaczej wysterowywać urządzenie.
Krristof

#174 OFFLINE   djlotus

djlotus

    Zbanowany

  • 345 postów
  • Dołączył: 25-01-2008
  • Skąd: poznań

Napisany 04 lutego 2011 - 18:13

Może przyczyną spadku temperatury podgrzewania płynu jest zanieczyszczenie komory spalania,przez co czujniki mogą troszkę inaczej wysterowywać urządzenie.


Możliwe że tak jest .ale teoria jest okrutna i gdyby komora była zanieczyszczona i piec miał by podane niższe wartości temperatur ,to na zdrowy rozsądek temperatura pieca by była o wiele wyższa niż zaniżone wartości z brudnych czujników temperatury pieca.
Nasuwa mnie się jednak czy czasami termometr w liczniki pokazuje prawidłową temperaturę cieczy w układzie chłodzenia ?
[SIGPIC][/SIGPIC]Jeżeli fotoradar strzeli ci fotkę to znaczy że masz za wolne auto :p
Nie próbuj przechytrzyć fotoradaru ! bo tylko mi zdąży zrobić zdjęcie samej maski :smiech:
Jeżeli masz jakieś pytanie lub chciał byś znaleźć odpowiedź na twoje pytanie to tu masz rozwiązanie i odpowiedź na twoje pytanie [KLICK]

#175 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 lutego 2011 - 20:51

Nasuwa mnie się jednak czy czasami termometr w liczniki pokazuje prawidłową temperaturę cieczy w układzie chłodzenia

ja swój sprawdzałem na opcomie, termometrem IR i termometrem rtęciowym w zbiorniku wyrównawczym i rozbierzność była tylko 1 stopień także można to uznać za błąd pomiaru

#176 OFFLINE   radza

radza
  • 238 postów
  • Dołączył: 20-01-2009
  • Skąd: Opole . . . . . . . . Y25DT &amp; C3.0SEJ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 lutego 2011 - 22:06

nawiązując do tematu... Od dzisiaj mój EBERSPACHER D3WZ po prawie dwu letniej przerwie zaczął gadać:banan2:
Rozebrałem, wyczyściłem, wymieniłem sitko, świece i grzeje:jump:
DamianSZ -dzięki za wskazówki i porady:) kaskader83- dzięki za pomoc w montażu i odpaleniu:)

#177 OFFLINE   djlotus

djlotus

    Zbanowany

  • 345 postów
  • Dołączył: 25-01-2008
  • Skąd: poznań

Napisany 05 lutego 2011 - 00:25

:pokoj:

ja swój sprawdzałem na opcomie, termometrem IR i termometrem rtęciowym w zbiorniku wyrównawczym i rozbierzność była tylko 1 stopień także można to uznać za błąd pomiaru


Udało ci się połączyć z eberem przez OP-COM ?? minie się nie udało :-(
[SIGPIC][/SIGPIC]Jeżeli fotoradar strzeli ci fotkę to znaczy że masz za wolne auto :p
Nie próbuj przechytrzyć fotoradaru ! bo tylko mi zdąży zrobić zdjęcie samej maski :smiech:
Jeżeli masz jakieś pytanie lub chciał byś znaleźć odpowiedź na twoje pytanie to tu masz rozwiązanie i odpowiedź na twoje pytanie [KLICK]

#178 OFFLINE   radza

radza
  • 238 postów
  • Dołączył: 20-01-2009
  • Skąd: Opole . . . . . . . . Y25DT &amp; C3.0SEJ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 lutego 2011 - 06:10

:pokoj:

Udało ci się połączyć z eberem przez OP-COM ?? minie się nie udało :-(

Mi też nie udało, bo Op-COMem się po połączysz:D niestety...

#179 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 lutego 2011 - 08:15

Udało ci się połączyć z eberem przez OP-COM minie się nie udało

nie nie op-comem sprawdzałem temp cieczy

#180 OFFLINE   djlotus

djlotus

    Zbanowany

  • 345 postów
  • Dołączył: 25-01-2008
  • Skąd: poznań

Napisany 05 lutego 2011 - 09:44

nie nie op-comem sprawdzałem temp cieczy


Ach to wszystko jasne bo już ucieszyłem się że OP-KOMem da się połączyć i zdiagnozować ebera .
Faktycznie można tak sprawdzić pod warunkiem że czujnik temperatury jest sprawny .
[SIGPIC][/SIGPIC]Jeżeli fotoradar strzeli ci fotkę to znaczy że masz za wolne auto :p
Nie próbuj przechytrzyć fotoradaru ! bo tylko mi zdąży zrobić zdjęcie samej maski :smiech:
Jeżeli masz jakieś pytanie lub chciał byś znaleźć odpowiedź na twoje pytanie to tu masz rozwiązanie i odpowiedź na twoje pytanie [KLICK]