Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Webasto


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
323 odpowiedzi na ten temat

#141 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 stycznia 2011 - 11:52

pewnie zusatzheizung - dodatkowe grzanie

a mozliwe, poza tym zastanawiam się jaka jest różnica pomiędzy D3WZ a D5WZ, czy jest to inna komora spalania, czy tylko sterownik ma podawać więcej paliwka

#142 OFFLINE   krzysiek108

krzysiek108
  • 99 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kalej/Częstochowa

Napisany 22 stycznia 2011 - 15:11

u mnie na tabliczce jest d3wz i mam rurkę na stałe do komory spalania a może być tak że facet wsadził do obudowy z diesla komorę spalania od benzyny? (niema sitka)

#143 OFFLINE   djlotus

djlotus

    Zbanowany

  • 345 postów
  • Dołączył: 25-01-2008
  • Skąd: poznań

Napisany 23 stycznia 2011 - 12:49

a mozliwe, poza tym zastanawiam się jaka jest różnica pomiędzy D3WZ a D5WZ, czy jest to inna komora spalania, czy tylko sterownik ma podawać więcej paliwka


Wydaje mi się że różnią się nie tylko komorą spalania lub samym sterownikiem ponieważ w D5WZ mamy 5 KW mocy grzewczej i dodatkowy kabelek do pompy obiegu wody .
D3WZ mamy 3 KW mocy grzewczej i nie ma dodatkowego kabelka do pompy obiegu wody.
D5WS mamy 5 KW mocy grzewczej i jest pompa wody zintegrowana w obudowie piecyka


ps: jak wpiszecie w googlach D3WZ to znajdziecie tam mój schemat na przerobienie dogrzewacza na ogrzewanie postojowe :D


Edit : zauważułem różnicę miedzy D3WZ A D5WZ :D .D3WZ jest po prostu krótsze i ma mniejsze palenisko co daje mniejszą moc grzewczą. cała reszta jest taka sama do momentu samego paleniska i palnika :-)
pewnie jest tak że sterownik też może być inny bo daje większą dawkę paliwa i ma dodatkowe zasilanie pompy cyrkulacji wody TU CLICKmożna zobaczyć różnicę części i ich wielkości

u mnie na tabliczce jest d3wz i mam rurkę na stałe do komory spalania a może być tak że facet wsadził do obudowy z diesla komorę spalania od benzyny? (niema sitka)


znalazłem kilka eberków benzynowych o symbolach B4WS 4.3 KW B5WS 5KW
nie wiem czy komuś by się chciało montować palnik bez sitka jeżeli miało by to być bez efektu do diesela myślę że to sitko poszło z dymem i ty powinieneś mieć sitko bez kołnierzyka
[SIGPIC][/SIGPIC]Jeżeli fotoradar strzeli ci fotkę to znaczy że masz za wolne auto :p
Nie próbuj przechytrzyć fotoradaru ! bo tylko mi zdąży zrobić zdjęcie samej maski :smiech:
Jeżeli masz jakieś pytanie lub chciał byś znaleźć odpowiedź na twoje pytanie to tu masz rozwiązanie i odpowiedź na twoje pytanie [KLICK]

#144 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 stycznia 2011 - 13:07

Wydaje mi się że różnią się nie tylko komorą spalania lub samym sterownikiem ponieważ w D5WZ mamy 5 KW mocy grzewczej i dodatkowy kabelek do pompy obiegu wody .
D3WZ mamy 3 KW mocy grzewczej i nie ma dodatkowego kabelka do pompy obiegu wody.
D5WS mamy 5 KW mocy grzewczej i jest pompa wody zintegrowana w obudowie piecyka

na pewno pompa jest inna nasza jest za mało wydajna chodzi o pompkę paliwa, WS faktycznie ma wyjście na pompkę, ale jest jeszcze model D5WZ identyko jak nasz tyle że większa moc

#145 OFFLINE   krzysiek108

krzysiek108
  • 99 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kalej/Częstochowa

Napisany 23 stycznia 2011 - 13:52

DJLOTUS a gdzie to sitko miałoby się znajdować w komorze spalania? (ja mam tą z rurką paliwa na stałe do komory
w którym miejscu powinna być pompka paliwado eberka?

#146 OFFLINE   djlotus

djlotus

    Zbanowany

  • 345 postów
  • Dołączył: 25-01-2008
  • Skąd: poznań

Napisany 23 stycznia 2011 - 16:17

DJLOTUS a gdzie to sitko miałoby się znajdować w komorze spalania? (ja mam tą z rurką paliwa na stałe do komory
w którym miejscu powinna być pompka paliwado eberka?


Zaraz rozbiorę piecyk i zobaczę może u mnie będzie widoczne przez sztyft żarowy
Co do pompy to nie wiem ale w razie "W" to mam pompkę do D3WZ


Ze wstępnych ustaleń to nie wiszę żadnego sitka w otworze po świecy, nie mogę także odkręcić śrub od osłony paleniska jak tylko mnie się uda to dam znać . DamianSZ dawał gdzieś fotki chyba nawet w tym dziale swojego piecyka ale nie pamiętam czy zasilanie paliwa miał osobno czy z paleniskiem
[SIGPIC][/SIGPIC]Jeżeli fotoradar strzeli ci fotkę to znaczy że masz za wolne auto :p
Nie próbuj przechytrzyć fotoradaru ! bo tylko mi zdąży zrobić zdjęcie samej maski :smiech:
Jeżeli masz jakieś pytanie lub chciał byś znaleźć odpowiedź na twoje pytanie to tu masz rozwiązanie i odpowiedź na twoje pytanie [KLICK]

#147 OFFLINE   krzysiek108

krzysiek108
  • 99 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kalej/Częstochowa

Napisany 23 stycznia 2011 - 16:53

na innym forum wyczytałem że sitko ma być na świecy żarowej
http://t4-forum.pl/v...e9ad23&start=40

#148 OFFLINE   djlotus

djlotus

    Zbanowany

  • 345 postów
  • Dołączył: 25-01-2008
  • Skąd: poznań

Napisany 23 stycznia 2011 - 17:04

na pewno pompa jest inna nasza jest za mało wydajna chodzi o pompkę paliwa, WS faktycznie ma wyjście na pompkę, ale jest jeszcze model D5WZ identyko jak nasz tyle że większa moc


chodziło ci o to jaka jest różnica między D3WZ a D5WZ a nie o dalszą instalację ;-)
Myślę że pompka jest ta sama ale mogę się mylić . Z tego co widzę to pompki masz od 3KW do 5KW więc nie ma różnicy mało tego pompki są do diesela i benzyny te same os 12V do 24V i ot cała historia ebera :-) wystarczy troszkę po szukać by znaleźć takie proste informacje a te trudne to musimy sami opisać :D

na innym forum wyczytałem że sitko ma być na świecy żarowej


Bo tak powinno być .
Ty na pewno powinieneś mieć sitko nałożone na świecę i nie może to być sitko z kołnierzem bo jej zwyczajnie nie włożysz do komory spalania.
U mnie tylko gruz z siatki się wysypał i tyle z siatki zostało :(
[SIGPIC][/SIGPIC]Jeżeli fotoradar strzeli ci fotkę to znaczy że masz za wolne auto :p
Nie próbuj przechytrzyć fotoradaru ! bo tylko mi zdąży zrobić zdjęcie samej maski :smiech:
Jeżeli masz jakieś pytanie lub chciał byś znaleźć odpowiedź na twoje pytanie to tu masz rozwiązanie i odpowiedź na twoje pytanie [KLICK]

#149 OFFLINE   krzysiek108

krzysiek108
  • 99 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kalej/Częstochowa

Napisany 23 stycznia 2011 - 17:10

jak masz zapieczone wkręty to nie odkręcisz ja ukręciłem śrubokręt z torxem potem rozwierciłem a w końcu musiałem kupić inną obudowę

#150 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 stycznia 2011 - 18:49

DamianSZ dawał gdzieś fotki chyba nawet w tym dziale swojego piecyka ale nie pamiętam czy zasilanie paliwa miał osobno czy z paleniskiem

zasilanie mam osobno w obu piecykach, widzisz ale są też pompki od 1 do 3 kW tak jak ta http://allegro.pl/po...1425035202.html

#151 OFFLINE   Krzyś

Krzyś
  • 196 postów
  • Dołączył: 18-05-2007
  • Skąd: Białystok
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 23 stycznia 2011 - 19:31

Koledzy w starych eberach nie było sitka dopiero w nowszych zaczęto je stosować a jeżeli chodzi o kształt sitka to eber zaczyna iść na łatwiznę i jedno sitko jet do kilku ogrzewań.
Krristof

#152 OFFLINE   krzysiek108

krzysiek108
  • 99 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kalej/Częstochowa

Napisany 23 stycznia 2011 - 19:38

a gdzie powinna byc pompka paliwa do eberka

krzyś a od którego roku były sitka?

#153 OFFLINE   djlotus

djlotus

    Zbanowany

  • 345 postów
  • Dołączył: 25-01-2008
  • Skąd: poznań

Napisany 23 stycznia 2011 - 21:10

jak masz zapieczone wkręty to nie odkręcisz ja ukręciłem śrubokręt z torxem potem rozwierciłem a w końcu musiałem kupić inną obudowę


Ja napsikałem wd40 i jutro zobaczę czy da się rozkręcić .

a gdzie powinna byc pompka paliwa do eberka

krzyś a od którego roku były sitka?


Pompka paliwa do ebera znajduje się pod zbiorniczkiem wyrównawczym
Z tego co mi wiadomo to bez sitka piec nie odpali i są montowane od czasu wozu drabiniastego :D
[SIGPIC][/SIGPIC]Jeżeli fotoradar strzeli ci fotkę to znaczy że masz za wolne auto :p
Nie próbuj przechytrzyć fotoradaru ! bo tylko mi zdąży zrobić zdjęcie samej maski :smiech:
Jeżeli masz jakieś pytanie lub chciał byś znaleźć odpowiedź na twoje pytanie to tu masz rozwiązanie i odpowiedź na twoje pytanie [KLICK]

#154 OFFLINE   Krzyś

Krzyś
  • 196 postów
  • Dołączył: 18-05-2007
  • Skąd: Białystok
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 23 stycznia 2011 - 21:15

Oj życzę powodzenia z odkręceniem tych śrub,utlenia się aluminium i najczęściej z tą długą są problemy,najszybsze wyjście to obciąć łeb śruby i wysunąć obudowę dolotu powietrza i wtedy po psikać gwint i wymienić śrubę na nową a potem złożyć na smar.
Krristof

#155 OFFLINE   djlotus

djlotus

    Zbanowany

  • 345 postów
  • Dołączył: 25-01-2008
  • Skąd: poznań

Napisany 23 stycznia 2011 - 21:17

sam nie wiem gdzie może być ta pompka wydaje mi się że powinna być gdzieś w pobliżu zbiornika,a sitko wystarczy wymontować świece i zobaczyć wnętrze miejsca na świecę jeżeli jest okrągłe to powinno być a jak jest płaskie z jednej strony to nie przewidywano takiego sitka.


a tak sobie paczę że ty masz omegę B a nie fL i do tego benzyniaka więc chyba masz webasto a nie eberspacher
[SIGPIC][/SIGPIC]Jeżeli fotoradar strzeli ci fotkę to znaczy że masz za wolne auto :p
Nie próbuj przechytrzyć fotoradaru ! bo tylko mi zdąży zrobić zdjęcie samej maski :smiech:
Jeżeli masz jakieś pytanie lub chciał byś znaleźć odpowiedź na twoje pytanie to tu masz rozwiązanie i odpowiedź na twoje pytanie [KLICK]

#156 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 stycznia 2011 - 21:22

moja pompka od paliwa jest przy samym eberku

#157 OFFLINE   Krzyś

Krzyś
  • 196 postów
  • Dołączył: 18-05-2007
  • Skąd: Białystok
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 23 stycznia 2011 - 21:44

Nie mam kolego ale pracowałem w serwisie ebera i robiłem sporo tego ale najwięcej to wany WW, Seata i Forda
Krristof

#158 OFFLINE   lojes

lojes
  • 186 postów
  • Dołączył: 17-02-2010
  • Skąd: Ciechanów

Napisany 24 stycznia 2011 - 07:46

mierzył ktoś jaki pobór prądu ma eberek po uruchomieniu.

Coś mi sie wydaje że przekaźnik który zastosowałem do uruchomienia mojego eberka oddał życie.

Przestał działać nagle, nie dymił i zawsze ładnie pracował a tu pewnego dnia trach nie włączył sie .


#159 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 stycznia 2011 - 10:03

mierzył ktoś jaki pobór prądu ma eberek po uruchomieniu.

Coś mi sie wydaje że przekaźnik który zastosowałem do uruchomienia mojego eberka oddał życie
.

Przestał działać nagle, nie dymił i zawsze ładnie pracował a tu pewnego dnia trach nie włączył sie .

ma bardzo niewielki 15A starczy w zupełności bo tyle ma zabezpieczenie, mój też zdechł :( próbuje odpalać ale po chwili dętka, albo padła świeca albo czujnik płomienia, a wczoraj jeszcze było OK.

#160 OFFLINE   lojes

lojes
  • 186 postów
  • Dołączył: 17-02-2010
  • Skąd: Ciechanów

Napisany 24 stycznia 2011 - 13:22

żeczywiście to chyba troche miej jak 15A, ja przekaźnik miałem bardzo mały wsadzony (nie pamietak ale do 5A to max.)