kiedyś czytałem fajny tutorial o naszych piecykach we wrogim języku niestety, ale człowiek który go robił pisał tam że często robią się zimne luty na kostce. Ja też mam sterownik jeden i jak będzie DEAD to w nim podłubieSasik, a możesz coś więcej napisać o swojej usterce
Dlaczego wymieniałeś sterownik
Czy cała guma była wydłubana w tym naprawianym czy jakieś konkretne miejsce
Pytam bo może jednak spróbuję naprawić swój .


Webasto
#101
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2011 - 10:03
#102
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2011 - 10:22
Dwa-trzy lata temu Eber nie ruszał więc go wyjąłem rozebrałem, wymieniłem świecę i sitko, polutowałem kabelki idące do czujników temp. (bo były połamane i nie łaczyły), poskładałem wszystko i zaczął działać, ale strasznie kopcił. Działał tak przez zimę kopcąc jak parowóz. Wówczas myślałem, że to normalne.Sasik, a możesz coś więcej napisać o swojej usterce
Dlaczego wymieniałeś sterownik
Czy cała guma była wydłubana w tym naprawianym czy jakieś konkretne miejsce
Pytam bo może jednak spróbuję naprawić swój ...
W kolejnym roku znów przestał działać wiec podobny zabieg, ale bezskutecznie. Oddałego go do diagnozy w Krakowie i wynik: "padł sterownik".
Zacząłem szukać i znalazłem używkę po regeneracji za 250pln.
Zamontowałem i działa do dzisiaj. Ten sterownik miał wydłubany kawałek gumy o powierzchni około 3cm2 w okolicy kabli wchodzących w tę gumę - tak u dołu przy obudowie jeśli patrzeć na sterownik tak jak by był zamontowany.
Nie wiem natomiast czy zawsze trzeba dłubać w tym samym miejscu. Na moim uszkodzonym sterowniku spróbuję zaznaczyć gdzie to było, cykne fotke i podrzucę.
Powodzenia

Sasik
#103
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2011 - 10:27
I właśnie moje zamiary idą w tym kierunku, spróbuję w wolnej chwili wydłubać ta gumę - może w tamtej okolicy zrobiły się zimne luty, ponieważ kable są tam nieco obruszane.Ten sterownik miał wydłubany kawałek gumy o powierzchni około 3cm2 w okolicy kabli wchodzących w tę gumę
Piecyk nie był dotąd rozbierany, ale kable mogą być nadszarpnięte ...

Moja Kluska jest ze Szwajcarii!

#104
OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2011 - 19:02
Ja kupiłem taki właśnie sterownik z "wydłubaną gumą" po naprawie oczywiście i hula. Jakis koleś to naprawił i zalepił siliknem. Zapłaciłem 250pln za sterownik a ten zepsuty mam na zbyciu jak by ktoś chciał podłubac w gumie
to ja kupiłem cały piec za 300, bo też mi padł sterownik a dodatkowo wszystkie części zamienne.
I właśnie moje zamiary idą w tym kierunku, spróbuję w wolnej chwili wydłubać ta gumę - może w tamtej okolicy zrobiły się zimne luty, ponieważ kable są tam nieco obruszane. Piecyk nie był dotąd rozbierany, ale kable mogą być nadszarpnięte ...
u mnie tak sie rozruszały, te kabelki że w końcu kable sie zwarły i zrobiły zwarcie w wyniku czego znikło mi w samochodzie ładowanie, rozwaliło akumulator i szczotko trzymacz.
może i ja usiądę do starego sterownika może go da sie odratować

#105
OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2011 - 22:10
#106
OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2011 - 10:40
#107
OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2011 - 13:39
gdyby sterownik był zablokowany to prawdopodobnie nie zadziałałaby żadna dostępna funkcja - w moim piecyku było tak, że pompka podawała paliwo, ale nie było oznak innych funkcji (nie wiem czy świeca żarzyła, ale dmuchawa stała w miejscu). Przy zablokowanym sterowniku raczej paliwo nie byłoby pompowane.
Teraz, po całkowitym demontażu / montażu piecyka nawet paliwa już nie pompuje.
Nawet nie mam "pod ręką" żadnego serwisu który mógłby zdiagnozować sterownik.
A swoją drogą - tak sobie myślę - po co mi ten podgrzewacz, skoro nawet w największe mrozy auto stało w "+" temperaturze w grzanym garażu?? Tyle że lubię jak wszystko w aucie działa ...

Moja Kluska jest ze Szwajcarii!

#108
OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2011 - 20:17
KOledzy z całym szacunkiem po czym wnioskujecie że to sterowniki padają??pracowałem w serwisie Eberspracher-a 2.5 roku, robiliśmy tego spoko i nigdy nam się nie trafił padnięty sterownik tylko najwyżej zablokowany.Po prostu wymontowuje się sterownik podpina pod tester i odblokowuje nie powiem że to nie może nigdy paść ale taką diagnozę można dać jeżeli testerem nie można się skomunikować tylko mało kto ma ten najnowszy bo kosztuje ponad 7 tyś zł.ale nic może się nie znam,więc życzę tylko trafnych i szybkich napraw.
Rzeczywiście muszę zgodzić się z opinią kolegi, gdyż w ostatnim czasie wysyłałem swój piec do diagnozy i naprawy. W serwisie przy użyciu testera i nawiązaniu komunikacji sprawdzono cały piec, lecz z tego poziomu nie udało się go odpalić. Powiedziano, że padł moduł sterujący. Nie widząc innego wyjścia wymontowałem piec i wysłałem go do Siedlec, gdzie znalazłem elektronika, który sprawdził cały piec. W rozmowie powiedział mi, że piec był zablokowany. Wymienił świecę i sitko - tak na wszelki wypadek, a następnie piec odpalił. Za wykonaną pracę wziął 250 zł. Do dzisiaj pieca nie zamontowałem z braku czasu. Myślęże po zamontowaniu odpali. Co ważne elektronik powiedział, że moduł sterowania bardzo rzadko ulega uszkodzeniu. Pozdrawiam;)
#109
OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2011 - 21:37
http://c7.wrzuta.pl/...0fc/st2_resize?
http://c13.wrzuta.pl...0fc/st1_resize?
na pierwszym foto widać gdzie są śrubki, ta galaretka jest po obu stronach płytki, niestety w pracy żadna chemia nie chciała tego rozpuścić. Co do blokady sterownika spróbuje z tym bo ponoć da się to zrobić zegarem modułowym, według instrukcji EBERA.
#110
OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2011 - 21:54
Gdybyś wyciągnął jakieś pożyteczne wnioski w sprawie odblokowania sterownika to podziel się z nami

Być może wydłubywanie tej gumy nie jest konieczne ...

Moja Kluska jest ze Szwajcarii!

#111
OFFLINE
Napisany 14 stycznia 2011 - 08:48
to ja kupiłem cały piec za 300, bo też mi padł sterownik a dodatkowo wszystkie części zamienne.
Ja kupiłem piec jako uszkodzony z allegro, za 200 zł wygląd nówka cewka ale nie działał ,startował zalewał się i kończył swoje działanie aż któregoś pięknego dnia po kilku razach kładzenia sie pod auto i wymontowaniach sprawdziłem jak działa działająca niby świeca . Okazało się ze świeca miała zwarcie w obudowie a sterownik odebrał jako że wszystko jest w porządku i próbował startować .niestety nie było zapłonu więc tylko się zalewał.Koszt świecy żarowej 100zł + piec nówka za 200zł co daje nam ze kupiłem nówkę piec za 300 zł ...hehe:-) pewnie w takim stanie musiał bym wywalić jakieś 1000 zł lub więcej


Nie próbuj przechytrzyć fotoradaru ! bo tylko mi zdąży zrobić zdjęcie samej maski

Jeżeli masz jakieś pytanie lub chciał byś znaleźć odpowiedź na twoje pytanie to tu masz rozwiązanie i odpowiedź na twoje pytanie [KLICK]
#112
OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2011 - 17:33
to ja kupiłem cały piec za 300, bo też mi padł sterownik a dodatkowo wszystkie części zamienne.
Ja kupiłem piec jako uszkodzony z allegro, za 200 zł wygląd nówka cewka ale nie działał ,startował zalewał się i kończył swoje działanie aż któregoś pięknego dnia po kilku razach kładzenia sie pod auto i wymontowaniach sprawdziłem jak działa działająca niby świeca . Okazało się ze świeca miała zwarcie w obudowie a sterownik odebrał jako że wszystko jest w porządku i próbował startować .niestety nie było zapłonu więc tylko się zalewał.Koszt świecy żarowej 100zł + piec nówka za 200zł co daje nam ze kupiłem nówkę piec za 300 zł ...hehe:-) pewnie w takim stanie musiał bym wywalić jakieś 1000 zł lub więcej

Zatem gratuluję zakupu. Niestety większość oferowanych na Allegro jest w zdecydowanie gorszym stanie i żeby zadziałały trzeba wydać znaczenie więcej. Co do sterowników, to co napisałem we wcześniejszym poście, ulegają one uszkodzeniom bardzo rzadko. Osobiście też się zastanawiam nad zakupem drugiego pieca D5WZ i zamontowania go w opcji pełnego ogrzewania postojowego. Niestety moje umiejętności w zakresie przerobienia instalacji są niewystarczające, wobec czego będę musiał skorzystać z pomocy elektronika. Koszt przerobienia łącznie z z pompką i sterowaniem około 800 zł. Pozdrawiam;)
#113
OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2011 - 02:02
. Koszt przerobienia łącznie z z pompką i sterowaniem około 800 zł. Pozdrawiam;)
To bardzo tanio bo jak zadryndałem do serwisu ebera to krzyknęli 1300 zł
Ja robiłem wszystko sam czytałem różne fora i nie znalazłem do końca rozwiązania problemów czy też podpowiedzi jak przerobić dogrzewacz na ogrzewanie postojowe . Wszystko robiłem z doświadczenia .A jak zrobiłem to zrobiłem rysunek jaki chciałem zobaczyć a nie znalazłem :-/
Teraz macie lepiej bo już wieczie w jaki sposób to zrobić i myślę że nawet cukiernik z tymi planami co ja i DamianSZ wypisaliśmy na tym forum odnośnie ebera (oczywiście zapomniał bym o kilku osobach co też wniosło do tematu)

Nie próbuj przechytrzyć fotoradaru ! bo tylko mi zdąży zrobić zdjęcie samej maski

Jeżeli masz jakieś pytanie lub chciał byś znaleźć odpowiedź na twoje pytanie to tu masz rozwiązanie i odpowiedź na twoje pytanie [KLICK]
#114
OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2011 - 09:52
głównie to Ty Artur to zrobiłeś mi dodaliśmy kilka "ale", ja jeszcze będę kombinował z tym kilmatronikiem bo kolega Radza ma fabryczną postojówkę w omedze i u niego się clima odpala, tylko dobrze by było zrobić to z jakąś zwłoką czasową, żeby nie było tak jak u kolegi Sasika podczas testu że aku padło, ja jak byłem wtedy ze swoim w serwisie to mi też powiedzieli około 800 PLN za przeróbkę, i powiedzieli a nawet podpowiedzieli że może być taniej jak sam sobie kupię pompkę i zegar bo na alledrogo jest taniej niż u nich. Ja np. kupiłem pompkę bez szczotkową za 100 PLN ale używaną z nissana kaszkaja z 2009 roku, u nich taka pompka kosztuje ponad 300 PLNTeraz macie lepiej bo już wieczie w jaki sposób to zrobić i myślę że nawet cukiernik z tymi planami co ja i DamianSZ wypisaliśmy na tym forum odnośnie ebera (oczywiście zapomniał bym o kilku osobach co też wniosło do tematu)
#115
OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2011 - 10:28
No właśniejeszcze będę kombinował z tym kilmatronikiem bo kolega Radza ma fabryczną postojówkę w omedze i u niego się clima odpala, tylko dobrze by było zrobić to z jakąś zwłoką czasową, żeby nie było tak jak u kolegi Sasika podczas testu że aku padło

Kupiłem już przekaźnik ze zwłoką czasową płynnie regulowaną od kilku sekund do kilkudziesięciu godzin. Przekaźnik ma oznaczenie 1DRP i kupiłem go (za 40pln + przesyłka 8pln) od tej firmy: www.ase.hoste.pl . Na ich stronie narazie nie ma przekaźnika z oznaczeniem 1DRP bo dopiero go wprowadzili (na moją prośbę

Przekaźnik po pojawieniu się (+ lub -) sterującego czeka ustawiona przez nas zwłokę i po tym czasie przełacza styki robocze. Po zaniku napięcia natychmiast rozłacza styki i czeka na kolejny cykl.
Ja zamierzam montować u siebie w tym tygodniu lub w ten weekend. Jak założę i potestuje to dam znać co i jak z moim aku etc.
Powodzenia

Sasik
#116
OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2011 - 12:40
dlaczego nie podłączysz wszystkiego zgodnie ze schematami omegi? Przecież tam rozwiązanie podane jest na tacy.
#117
OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2011 - 14:06
zakładając że zostawię dmuchawę na jakimś wyższym biegu i zapomnę o tym to wtedy wydoje aku i nie odjadę mi by pasowała opcja taka jak jest no naciśnięciu przycisku AUTO bez kluczyka.DamianSZ
dlaczego nie podłączysz wszystkiego zgodnie ze schematami omegi? Przecież tam rozwiązanie podane jest na tacy.
#118
OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2011 - 15:33
zakładając że zostawię dmuchawę na jakimś wyższym biegu i zapomnę o tym to wtedy wydoje aku i nie odjadę mi by pasowała opcja taka jak jest no naciśnięciu przycisku AUTO bez kluczyka.
myślę że w oplu przemyśleli tę sprawę i zrobili to tak jak trzeba
#119
OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2011 - 16:43
Gdzie?rozwiązanie podane jest na tacy.
Masz może schemat do Y25DT? Jesli tak to podeślij proszę.
Dzięki z góry


Sasik
#120
OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2011 - 19:01
Gdzie?
Masz może schemat do Y25DT? Jesli tak to podeślij proszę.
Dzięki z góry.
Mam schemat ogrzewania, jak chcesz to podeślij mi swój e-mail i będziesz miał.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją