Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Webasto


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
323 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 stycznia 2011 - 20:50

to już 6 letni staruch ale mi wystarcza, tam na zdjęciu jest to jako jeden ciąg niestety tak mi nie wejdzie niema tyle miejsca, będzie rozszczepione na dwa moduły:
http://c3.wrzuta.pl/...ec4d276d03/bez?
tam gdzie jest kółko z I będzie przekaźnik pompki i bezpiecznik, natomiast tam gdzie jest kółko z II to w mojej skrzynce nie ma tego przekaźnika z numerem 10 i jest idealnie miejsce na 2 podstawki pod przekaźniki przełączające.


a jak byś przesunął pozycję 9 w inne miejsce?? np do pozycji 6.

#82 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 stycznia 2011 - 21:07

a jak byś przesunął pozycję 9 w inne miejsce np do pozycji 6.

nie sugeruj się tym rysunkiem do końca bo to jest tylko jako szkic poglądowy, w miejscu 9 cały słupek jest zapełniony od końca do końca.

#83 OFFLINE   Tom_alfik

Tom_alfik

    Sprzedam swoją omegę

  • 117 postów
  • Dołączył: 30-07-2006
  • Skąd: Stolica Karkonoszy

Napisany 07 stycznia 2011 - 22:39

Możecie mnie nieco oświecić??
Walczę z dogrzewaczem aby go usprawnić - przejrzałem środek, świeca żarzy, sitko jest jak nowe, reszta wygląda dobrze.
Pompka paliwa - w moim przypadku po podaniu na zaciski zasilania słychać tylko pojedyncze "pyknięcie" i cisza - jak powinna pracować pompka??
powinna cyklicznie tykać czy jest to pompka wirnikowa??
Zakładam, że jest padnięta - poszperałem trochę w necie ale nie mogę znaleźć, a potrzebna jest nr 22 4509 01, 12V, 1kW - 3,1kW.
Można tu dobrać inną pompkę??
[you:bb82a89dc7] pamiętaj o włączeniu świateł !!!

Moja Kluska jest ze Szwajcarii!!!

#84 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 07 stycznia 2011 - 22:54

powinna cyklicznie tykać czy jest to pompka wirnikowa


Powinna cyklicznie tykać, coraz szybciej w miarę "rozpalania ognia w piecu".

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#85 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 stycznia 2011 - 22:54

potrzebna jest nr 22 4509 01, 12V, 1kW - 3,1kW.
Można tu dobrać inną pompkę??


a może taka http://www.ogrzewani.../baza/00508.jpg

ale ten oryginał drogi http://www.ogrzewani...e) Eberspaecher

#86 OFFLINE   Tom_alfik

Tom_alfik

    Sprzedam swoją omegę

  • 117 postów
  • Dołączył: 30-07-2006
  • Skąd: Stolica Karkonoszy

Napisany 07 stycznia 2011 - 22:58

Byłem już w tym sklepie:
Ta pierwsza pozycja to chyba na 24V;
Ta druga chyba byłaby dobra, ale cena zaporowa ...
[you:bb82a89dc7] pamiętaj o włączeniu świateł !!!

Moja Kluska jest ze Szwajcarii!!!

#87 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 stycznia 2011 - 23:12

Byłem już w tym sklepie:
Ta pierwsza pozycja to chyba na 24V;
Ta druga chyba byłaby dobra, ale cena zaporowa ...


No fakt, a przewody paliwowe drożne masz

#88 OFFLINE   Tom_alfik

Tom_alfik

    Sprzedam swoją omegę

  • 117 postów
  • Dołączył: 30-07-2006
  • Skąd: Stolica Karkonoszy

Napisany 07 stycznia 2011 - 23:18

Raczej drożne, pompka nie działa również po wyjęciu, nawet zalewałem ją olejem i próbowałem na stole - nie "gada" :mad:
[you:bb82a89dc7] pamiętaj o włączeniu świateł !!!

Moja Kluska jest ze Szwajcarii!!!

#89 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 08 stycznia 2011 - 01:29

poszperałem trochę w necie ale nie mogę znaleźć


Spróbuj napisać do :
1. e-mail: klimanorbi@gmail.com (handlowali zamiennikami do "eberów" na Alledrogo).
2. e-mail: motomarket@motomarket.net.pl

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#90 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 stycznia 2011 - 16:58

Pompka paliwa
- w moim przypadku po podaniu na zaciski zasilania słychać tylko pojedyncze "pyknięcie" i cisza - jak powinna pracować pompka

i dokładnie tak powinna reagować, jak będziesz miał do pompki masę na stałe wpiętą a plusem będziesz się bawił jak "dzięcioł" to wtedy ona zacznie pompować, to jest pompka membranowa elektro-magnetyczna, jak podasz plus i minus na pompkę to słyszysz pojedyncze tyknięcie bo elektromagnes przyciągnie membranę, a jak będziesz plus podawał i odejmował cyklicznie wtedy pompka zacznie pompować.
A więc tak ja dziś trochę powalczyłem z instalacją i już mam prawie wszystko pociągnięte, teraz czekam tylko na T91 i pompkę i będzie prawie finisz a u mnie wygląda to tak:
http://c4.wrzuta.pl/...88dbf/imag0039?
ja zrzuciłem całe podszybie i obok filtr przeciwpyłkowego jest półka po której leci wiązka przewodów do ebera, jak na zdjęciu powyżej widać wmontowałem wtyczkę w instalację auta, z tej wtyczki dodatkowo odchodzą przewody do pompki:
http://c14.wrzuta.pl...88dc2/imag0040?
jak widać na foto są przeciśnięte przez ten sam dławik co wiązka piecyka i narazie zostawione pętelko do podłączenia pompki, dalszą cześć instalacji idącą w stronę skrzynki przecisnąłem przez dławik przez który przechodzi wiązka kabli do silnika wycieraczek i tak to wygląda:
http://c3.wrzuta.pl/...88dc4/imag0041?
wiązka biegnie tak jak u kolegi Sasika wzdłuż ściany grodziowej po przewodach paliwowych:
http://c11.wrzuta.pl...88dc6/imag0044?
przechodzą za serwem i dołączają się do instalacji pomiędzy trójkątna skrzynka <-> skrzynką bezpieczników wewnątrz:
http://c13.wrzuta.pl...88dc4/imag0043?
a tak to wygląda już po założeniu podszybia
http://c15.wrzuta.pl...88dc5/imag0046?
a w skrzyneczce tak, w miejscu gdzie wchodzi wiązka (nie przebijałem się przez ten wielki gumowy wąż) obudowa skrzynki jest delikatnie wycięta:
http://c9.wrzuta.pl/...88dc4/imag0045?
czerwone kółeczka pokazują umiejscowienie przekaźników i bezpiecznika, na dole przekaźniki przełączające, a wyżej przekaźnik od pompki i bezpiecznik, żółtymi strzałkami zaznaczone pentelki do dołączenia zasilania z aku i sterownika T91, a tak to wygląda po zamknięciu skrzyneczki:
http://c15.wrzuta.pl...88dc5/imag0046?
strzałkami zaznaczona instalacja postojówki. Reszta roboty jak fanty przyjdą.

#91 OFFLINE   djlotus

djlotus

    Zbanowany

  • 345 postów
  • Dołączył: 25-01-2008
  • Skąd: poznań

Napisany 08 stycznia 2011 - 21:02

Raczej drożne, pompka nie działa również po wyjęciu, nawet zalewałem ją olejem i próbowałem na stole - nie "gada" :mad:


Możesz sprawdzić czy eber podaje prąd na pompę podłączając (odpowiednik obciążenia pompki ) żarówkę 21w do pinów zamiast pompki .
Załączasz ebera i sprawdzasz czy żaróweczka zacznie powoli mrugać wtedy będziesz wiedział czy to nie jest wina samego sterownika ebera .
Możesz w momencie mrugania lampki delikatnie wtryskiwać paliwo za pomocą strzykawki wtedy eber powinien odpalić ...
[SIGPIC][/SIGPIC]Jeżeli fotoradar strzeli ci fotkę to znaczy że masz za wolne auto :p
Nie próbuj przechytrzyć fotoradaru ! bo tylko mi zdąży zrobić zdjęcie samej maski :smiech:
Jeżeli masz jakieś pytanie lub chciał byś znaleźć odpowiedź na twoje pytanie to tu masz rozwiązanie i odpowiedź na twoje pytanie [KLICK]

#92 OFFLINE   Tom_alfik

Tom_alfik

    Sprzedam swoją omegę

  • 117 postów
  • Dołączył: 30-07-2006
  • Skąd: Stolica Karkonoszy

Napisany 08 stycznia 2011 - 21:21

No właśnie - zastanowiłem się nad tym co napisał Damian i przestudiowałem jeszcze raz materiał na forum.
Pompka paliwa elektromagnetyczna - jest raczej sprawna, "pyka" jak się pobawić kabelkami ....
Impulsów nie daje sterownik, ten zalany żywicą :mad:
Gdzieś czytałem że odłączenie go na kilka godzin może spowodować odblokowanie, wyjąłem więc bezpiecznik 24 i poczekam do jutra (choć nie bardzo w to wierzę).
Jeśli nie - to chyba odpuszczę chwilowo ...
_____________________________________________________________________________________
Po nocy:
sterownik po odłączeniu na kilka godzin zasilania ruszył!
Pompka zaczęła pracę, I-szy raz głośno, była sucha, II-gi raz już zaczęła nieco ciszej pracować, pomyślałem - do trzech razy sztuka i załączyłem 3-ci raz, pompka pracowała już cicho, ale piec nie zapalił.
Czwartego razu nie ma, bo sterownik znów zablokował się. 3 godziny nie wystarczają na odblokowanie, muszę znów odczekać nockę, jeśli zadziała to sprawdzę czy paliwo pompuje, świeca już sprawdzona, sitko też.
Czy w momencie gdy pompka pompuje powinno jeszcze coś się dziać w piecyku?? Konkretnie myślę o pracy dmuchawki piecyka - czy powinna pracować??
[you:bb82a89dc7] pamiętaj o włączeniu świateł !!!

Moja Kluska jest ze Szwajcarii!!!

#93 OFFLINE   Tom_alfik

Tom_alfik

    Sprzedam swoją omegę

  • 117 postów
  • Dołączył: 30-07-2006
  • Skąd: Stolica Karkonoszy

Napisany 09 stycznia 2011 - 21:38

Pompka podaje paliwo, ale sterownik zablokował się po pierwszym razie.
1. Czy jest inna możliwość odblokowania sterownika?? (oprócz serwisu i F24)
2. Czy z pompką powinna startować dmuchawka piecyka i czy słychać to??

Miałem takie urządzonko w Avensis D4D - z tym że było włączane przyciskiem przy temp. <3 stopni. Działało bez problemu i było niemal niesłyszalne, dlatego teraz nie wiem na co zwracać uwagę oraz jak podchodzić do diagnostyki.

A swoją drogą - sprzedawałem we wrześniu wrak ave na złom, gdybym wiedział że sypnie mi się piecyk to wymontowałbym z ave - tam było D5WZ ...
[you:bb82a89dc7] pamiętaj o włączeniu świateł !!!

Moja Kluska jest ze Szwajcarii!!!

#94 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 stycznia 2011 - 21:47

tak dmuchawa startuje i słychać taki dźwięk przypominający odrzutowiec, odblokować jeszcze można zegarem modułowym

#95 OFFLINE   Tom_alfik

Tom_alfik

    Sprzedam swoją omegę

  • 117 postów
  • Dołączył: 30-07-2006
  • Skąd: Stolica Karkonoszy

Napisany 09 stycznia 2011 - 22:02

Dzięki DamianSz, mam więc prawdopodobnie padniętą dmuchawę ...
Co to jest zegar modułowy??
[you:bb82a89dc7] pamiętaj o włączeniu świateł !!!

Moja Kluska jest ze Szwajcarii!!!

#96 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 stycznia 2011 - 09:51

zegar wygląda tak http://ogrzewania.ne.../baza/00302.jpg ten na zdjęciu jest do suchego ogrzewania, do mokrego jak nasze jest bez tego potencjometru, sprawdź dmuchawę na krótko tylko pamiętaj silnik jest na 7,8 V bodajże a nie na 12V.

#97 OFFLINE   Tom_alfik

Tom_alfik

    Sprzedam swoją omegę

  • 117 postów
  • Dołączył: 30-07-2006
  • Skąd: Stolica Karkonoszy

Napisany 10 stycznia 2011 - 22:09

Dzięki, myślałem że to coś poważniejszego a to rozszerzenie funkcjonalne układu :)
W wolnej chwili wezmę się za diagnostykę pieca.
Opiszę tu dalsze efekty ...
__________________________________________________________________________

A więc dmuchawa działa "na krótko" z zasilacza 6V.
Ten czujnik przy świecy (czujnik obecności płomienia albo przegrzania - jeszcze nie wiem), ale ma 1072 ohm, czyli dobry.
Są jeszcze dwa czujniki które idą w głąb komory spalania - czujniki czynnika jak mniemam, ale one oba są głuche na omomierz, znaczy pokazują przerwę. Być może to jest przyczyna niedziałania piecyka.
Można je wydłubać jakoś bez odpinania przewodów wodnych??
Na razie zdemolowałem piec bez spuszczania wody z układu chłodzenia, ale to - zdaje się - nieuniknione ....
__________________________________________________________________________

No i wykonałem kompletną diagnostykę piecyka, począwszy od wyjęcia go z auta - jest to konieczne gdyż 2 czujniki siedzą w części "mokrej".
Wyniki:
- pompka sprawna, podaje paliwo;
- dmuchawa sprawna, pracuje pod napięciem 6V;
- świeca żarzy, sitko jak nowe;
- czujnik przegrzania (1.5 wg schematu) ma 1072 Ohm i po podgrzaniu rośnie;
- czujnik płomienia (tak mi wychodzi ze schematu, choć czujnik siedzi w płaszczu kociołka, 1.12) ma 16kOhm i maleje po podgrzaniu, znaczy negatyw;
- czujnik temperatury (1.13) ma 16kOhm i maleje po podgrzaniu.
Palnik wygląda dobrze, stan piecyka pozwala mi sądzić że był on mało używany.
Po zmontowaniu całości i zamontowaniu w pojeździe oczywiście nie ruszył - jest zablokowany. Przypuszczam że jutro nie odpali, a to by oznaczało że padł sterownik, jedyna nienaprawialna rzecz w tym ustrojstwie. No bo komu chciałoby się wydłubywać tą gumę ...
[you:bb82a89dc7] pamiętaj o włączeniu świateł !!!

Moja Kluska jest ze Szwajcarii!!!

#98 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 stycznia 2011 - 23:23

Przypuszczam że jutro nie odpali, a to by oznaczało że padł sterownik, jedyna nienaprawialna rzecz w tym ustrojstwie. No bo komu chciałoby się wydłubywać tą gumę ...

poszukaj bo na alledrogo są goście co to robią chociaż chyba łatwiej będzie kupić piec za 200 PLN sprawny, a może serwis go odblokuje

#99 OFFLINE   SASIK

SASIK

    ** OMEGAlution **

  • 227 postów
  • Dołączył: 28-03-2007
  • Skąd: Pińczów

Napisany 11 stycznia 2011 - 08:46

Przypuszczam że jutro nie odpali, a to by oznaczało że padł sterownik, jedyna nienaprawialna rzecz w tym ustrojstwie. No bo komu chciałoby się wydłubywać tą gumę ...

Ja kupiłem taki właśnie sterownik z "wydłubaną gumą" po naprawie oczywiście i hula. Jakis koleś to naprawił i zalepił siliknem. Zapłaciłem 250pln za sterownik a ten zepsuty mam na zbyciu jak by ktoś chciał podłubac w gumie :)
Przedni napęd tylko dla dziewczynek !!
Sasik

#100 OFFLINE   Tom_alfik

Tom_alfik

    Sprzedam swoją omegę

  • 117 postów
  • Dołączył: 30-07-2006
  • Skąd: Stolica Karkonoszy

Napisany 11 stycznia 2011 - 09:51

Sasik, a możesz coś więcej napisać o swojej usterce??
Dlaczego wymieniałeś sterownik??
Czy cała guma była wydłubana w tym naprawianym czy jakieś konkretne miejsce??
Pytam bo może jednak spróbuję naprawić swój ...
[you:bb82a89dc7] pamiętaj o włączeniu świateł !!!

Moja Kluska jest ze Szwajcarii!!!