Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Webasto


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
323 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   SASIK

SASIK

    ** OMEGAlution **

  • 227 postów
  • Dołączył: 28-03-2007
  • Skąd: Pińczów

Napisany 28 grudnia 2010 - 14:57

Jak byś się troszkę wysilił to znalazł byś wszystko na temat przerobienia dogrzewacza na ogrzewanie postojowe w tym dziale Klimatyzacja, Wentylacja, Ogrzewanie
tu masz link jak by ci się jednak nie chciało poszukać http://forum.omegakl...ead.php?t=44296

a tu masz schemat http://forum.omegakl...ead.php?t=47225

Potwierdzam. Ja skorzystałem z tych właśnie podpowiedzi i dzisiaj mam już wszystko gotowe. Czekam tylko na pompkę wody, żeby ją podłączyć i od teraz koniec ze skrzybaniem zaszronionych szyb.
P.S.
Jeszcze tylko podpinka +12V (ze zwłoką oczywiście) do odpowiedniego kabelka w klimatroniku i będze "full wypas" :)
Powodzenia.
Przedni napęd tylko dla dziewczynek !!
Sasik

#42 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 grudnia 2010 - 17:56

a tu masz schemat http://forum.omegakl...ead.php?t=47225

Artur a jesteś pewien o do kierunku przepływu cieczy przez dogrzewacz bo w manualu od ebera jest w drugą stronę.

#43 OFFLINE   djlotus

djlotus

    Zbanowany

  • 345 postów
  • Dołączył: 25-01-2008
  • Skąd: poznań

Napisany 28 grudnia 2010 - 23:22

Artur a jesteś pewien o do kierunku przepływu cieczy przez dogrzewacz bo w manualu od ebera jest w drugą stronę.

Tak to jest racja że jest w drugą stronę ale to nie ma dużego znaczenia a ja mogę przerobić rysunek na właściwą stronę. w zasadzie tylko kierunek w samym piecu . ale jak już pisałem to nie ma znaczenia wielkiego
[SIGPIC][/SIGPIC]Jeżeli fotoradar strzeli ci fotkę to znaczy że masz za wolne auto :p
Nie próbuj przechytrzyć fotoradaru ! bo tylko mi zdąży zrobić zdjęcie samej maski :smiech:
Jeżeli masz jakieś pytanie lub chciał byś znaleźć odpowiedź na twoje pytanie to tu masz rozwiązanie i odpowiedź na twoje pytanie [KLICK]

#44 OFFLINE   SASIK

SASIK

    ** OMEGAlution **

  • 227 postów
  • Dołączył: 28-03-2007
  • Skąd: Pińczów

Napisany 29 grudnia 2010 - 11:01

a tu masz schemat http://forum.omegakl...ead.php?t=47225

A czy pompę cieczy należy z jakiegos powodu celowo montować po stronie "gorącej" czy jest to przypadek na schemacie? Zastanawiałem się nad montażem po stronie "chłodnej", żeby wtłaczała chłodniejszy płyn do ebera niż po stronie gorącej, żeby go z ebera wysysała. Dzięki z góry za odp.
Rafał.
Przedni napęd tylko dla dziewczynek !!
Sasik

#45 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 grudnia 2010 - 12:24

A czy pompę cieczy należy z jakiegos powodu celowo montować po stronie "gorącej" czy jest to przypadek na schemacie? Zastanawiałem się nad montażem po stronie "chłodnej", żeby wtłaczała chłodniejszy płyn do ebera niż po stronie gorącej, żeby go z ebera wysysała. Dzięki z góry za odp.
Rafał.

oryginalnie do tego króćca gdzie u DJLotusa wychodzi ciepła woda to normalnie tam wchodzi zimna

#46 OFFLINE   Ciamek

Ciamek
  • 70 postów
  • Dołączył: 13-09-2010
  • Skąd: Ustka/Bydgoszcz/Kutno

Napisany 29 grudnia 2010 - 12:24

Witam. Szukałem informacji i znalazłem wszystkie te tematy, które mi wskazaliście. Nie miałem jednak na tyle czasu, by wszystkie dokładnie przeczytać na telefonie, dlatego też tylko zapytałem o szczegóły. Mam możliwość kupienia wszystkiego tylko muszę ustalić jeszcze, jak wyglądają wszystkie części, no i cenę ze sprzedającym.

Co do świecy, to muszę sprawdzić, bo bardzo wolno nagrzewa mi się silnik przy mrozie -14C...

Jak tylko znajdę chwilkę to będę kombinował z ogrzewankiem, choć bez garażu nie jest fajnie.

#47 OFFLINE   SASIK

SASIK

    ** OMEGAlution **

  • 227 postów
  • Dołączył: 28-03-2007
  • Skąd: Pińczów

Napisany 29 grudnia 2010 - 12:27

Co do świecy, to muszę sprawdzić, bo bardzo wolno nagrzewa mi się silnik przy mrozie -14C...

To sprawdź jeszcze oba termostaty (szerzej o tym w innych wątkach - użyj szukajki)
Przedni napęd tylko dla dziewczynek !!
Sasik

#48 OFFLINE   Ciamek

Ciamek
  • 70 postów
  • Dołączył: 13-09-2010
  • Skąd: Ustka/Bydgoszcz/Kutno

Napisany 29 grudnia 2010 - 12:35

Podziękował za info, poszukam i sprawdzę. Pierwszy raz mam diesla i wolę zapytać. Zawsze jeździłem vectrami w benzie i o nich wiem sporo, ale omka jest moją pierwszą i narazie nie zamierzam jej zmieniać na coś innego.

#49 OFFLINE   SASIK

SASIK

    ** OMEGAlution **

  • 227 postów
  • Dołączył: 28-03-2007
  • Skąd: Pińczów

Napisany 29 grudnia 2010 - 12:38

oryginalnie do tego króćca gdzie u DJLotusa wychodzi ciepła woda to normalnie tam wchodzi zimna

To wiem bo sie domyśliłem patrząc po konstrukcji palnika ebera, (schematach z instrukcji, którą kiedyś mi przesłałeś - thx) i wężach obiegu wody w samochodzie. Wiem, że to powinno być podłaczone odwrotnie niż na schemacie djlotusa, ale moje pytanko brzmi jak już węże będą podłącozne prawidłowo to gdzie lepiej założyć pompkę wody? po stronie "zimnej" i niech tłoczy przez eber (to wydaje mi się lepsze) czy może z jakiegoś powodu za eberem po stronie "gorącej" żeby wysysało z ebera i pchało do nagrzewnicy?
Zasadniczo dla pracy pompki nie powinno być różnicy, ale może jest coś czego nie wiem?

Kolejne pytanie w temacie: Otóż wąż idący do ebera po stronie "zimnej" wychodzi o ile dobrze pamietam z jakiejś plastikowej rurki przykręconej do bloku silnika pod kolektorem ssącym. Po drodze na tym wężu jest zainstalowany zawór ogrzewania sterowany podciśnieniowo. Czy ktoś wie może jak ten zawór jest ustawiony po wyłączeniu stacyjki? Liczę na to, że kiedy silnik ostygnie i podciśnienie gdzieś się "ulotni" przez noc to ten zawór jest w pozycji otwartej, a podciśnienie na żądanie klimatronika go tylko zamyka kiedy chcemy chłodzić wnętrze. Idealnie było by gdyby wyłączenie stacyjki powodowało natychmiastowe otwarcie tego zaworu - wówczas nie ma tematu. Gorzej będzie, jesli to podciśnienie powoduje otwieranie tego zaworu, a w pozycji "normalnej" jest on zamknięty. Czy ktoś to sprawdzał?
Pozdro.
Przedni napęd tylko dla dziewczynek !!
Sasik

#50 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 grudnia 2010 - 14:00

na ogół w centralnym ogrzewaniu pompkę wsadza się przed piec, ale myślę że to niema tu znaczenia, ktoś tu ostatnio pisał o tym zaworze i chyba jak ściąga się z niego VAC to on otwiera się na maksa (znaczy puszcza płyn na nagrzewnicę) tu to jest napisane http://www.forum.ome...086&postcount=4 i tu http://www.forum.ome...587&postcount=2

#51 OFFLINE   SASIK

SASIK

    ** OMEGAlution **

  • 227 postów
  • Dołączył: 28-03-2007
  • Skąd: Pińczów

Napisany 29 grudnia 2010 - 15:15

ktoś tu ostatnio pisał o tym zaworze i chyba jak ściąga się z niego VAC to on otwiera się na maksa (znaczy puszcza płyn na nagrzewnicę) tu to jest napisane http://www.forum.ome....86&postcount=4 i tu http://www.forum.ome....87&postcount=2
__________________

No poczytałem, ale to jest do X20XEV a tam mają zawór z jednym wejściem i dwoma wyjściami. My w Y25DT (i chyba X25DT też) mamy zawór z jednym wejściem i jednym wyjściem bo ten drugi obieg "spowrotem na blok" jest osobnym wężem, który wychodzi z tej samej plastikowej rurki co wąż idący do ebera, ale idzie do chłodnicy oleju pod filtrem oleju - chyba tak jest, ale nie jestem na 100% pewien.
Wymieniałem ten zawór niedawno i niestety nie sprawdziłem jak działa, a stary oczywiście wyrzuciłem :( a przydał by się teraz.
Przedni napęd tylko dla dziewczynek !!
Sasik

#52 OFFLINE   djlotus

djlotus

    Zbanowany

  • 345 postów
  • Dołączył: 25-01-2008
  • Skąd: poznań

Napisany 29 grudnia 2010 - 23:16

oryginalnie do tego króćca gdzie u DJLotusa wychodzi ciepła woda to normalnie tam wchodzi zimna


To nie ma znaczenia czy pompa będzie pompować ciepłą wodę czy zimnom :smiech: przecież ta sama ciecz rozgrzewa się do wyższych temperatur niż podaje piecyk .
Np silnik rozgrzewa się do temperatury 95 stopni i co wtedy według waszej teoretycznej opowieści należało by wymontować takową pompę wody :smiech:
A może ta pompa jest wytrzymała na wyższe temperatury . Co wy o tym sadzicie ;-)?
[SIGPIC][/SIGPIC]Jeżeli fotoradar strzeli ci fotkę to znaczy że masz za wolne auto :p
Nie próbuj przechytrzyć fotoradaru ! bo tylko mi zdąży zrobić zdjęcie samej maski :smiech:
Jeżeli masz jakieś pytanie lub chciał byś znaleźć odpowiedź na twoje pytanie to tu masz rozwiązanie i odpowiedź na twoje pytanie [KLICK]

#53 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 grudnia 2010 - 23:29

To nie ma znaczenia czy pompa będzie pompować ciepłą wodę czy zimnom przecież ta sama ciecz rozgrzewa się do wyższych temperatur niż podaje piecyk .
Np silnik
rozgrzewa się do temperatury 95 stopni i co wtedy według waszej teoretycznej opowieści należało by wymontować takową pompę wody
A może ta pompa jest wytrzymała na wyższe temperatury . Co wy o tym sadzicie ?

zgadza sie ale jakos tak sie przyjęło że wciska sie na dolocie

#54 OFFLINE   wosiu

wosiu
  • 41 postów
  • Dołączył: 10-12-2009
  • Skąd: Radlin
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 30 grudnia 2010 - 00:16

Witam. Mam szybkie pytanko - webasto działa u mnie ok ale ledwo ruszy to kapie z samego piecyka ropa. Czeka mnie serwis czy jakoś mogę to sam usunąć. Pozdrawiam

#55 OFFLINE   radza

radza
  • 238 postów
  • Dołączył: 20-01-2009
  • Skąd: Opole . . . . . . . . Y25DT & C3.0SEJ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 grudnia 2010 - 07:26

Witam. Mam szybkie pytanko - webasto działa u mnie ok ale ledwo ruszy to kapie z samego piecyka ropa. Czeka mnie serwis czy jakoś mogę to sam usunąć. Pozdrawiam


Z tymi serwisami to zapomnij... chyba że masz worek pieniędzy:D

Napiszę o moich doświadczeniach z Eberem. Byłem w czterech serwisach które zajmują się naprawą tych urządzeń, mam dokładnie piec D3WZ i za naprawę w serwisie żądają 800-1000zł na "dzień dobry" Twierdzą, że żeby zdiagnozować urządzenie to trzeba je rozebrać, bo nie mogą się połączyć komputerem.Zrobili mi kosztorys:
- świeca 240zł
- uszczelki 70zł
- sterownik 1600zł:o
- czujnik płomienia 170zł
- sitko 60zł
- Inne pierdoły ??$$$$$
- samo rozebranie urządzenia 300zł
- podłączenie pod kompa 80zł

Także serwisom mówię "nie" bo straciłem tam więcej czasu niż potrzeba na samodzielne rozebranie i złożenie Ebera. Zainspirowany przez DamianSZ:D sam rozbieram mój piec:) o efektach napiszę na forum, a jak się uda, czyli nie zamarzną mi ręce:D i ja sam:D porobię kilka fotek i opiszę jak go rozebrać i złożyć krok po kroku w dziale "Sam naprawiam Omegę - sprawdzone porady" :)

#56 OFFLINE   SASIK

SASIK

    ** OMEGAlution **

  • 227 postów
  • Dołączył: 28-03-2007
  • Skąd: Pińczów

Napisany 30 grudnia 2010 - 10:10

Witam. Mam szybkie pytanko - webasto działa u mnie ok ale ledwo ruszy to kapie z samego piecyka ropa. Czeka mnie serwis czy jakoś mogę to sam usunąć. Pozdrawiam

Potwierdzam zdanie radzy - o serwisach zapomnij.
Jak masz jakiś garaż, kilka podstawowych narzedzi (klucze płaskie 13, 10 ,8 etc), miernik napięcia najlepiej z opcją sprawdzania połączeń ("przedzwonienia" kabelków), lampkę i odrobinę chęci to sam sobie z tym poradzisz.
Podstawa to zaopatrzyć sie od razu w nową świecę i sitko.
Powodzenia

To nie ma znaczenia czy pompa będzie pompować ciepłą wodę czy zimnom przecież ta sama ciecz rozgrzewa się do wyższych temperatur niż podaje piecyk .
Np silnik rozgrzewa się do temperatury 95 stopni i co wtedy według waszej teoretycznej opowieści należało by wymontować takową pompę wody
A może ta pompa jest wytrzymała na wyższe temperatury . Co wy o tym sadzicie ?

Pompa wytrzyma spokojnie do 120stC - tak podaje producent, a w praktyce to wytrzyma wiecej tylko nie ma na to gwarancji. O temperaturę jestem spokojny.
To czego się obawiam przy montażu pompy "przed" eberem to np. kawitacja i jej wpływ na odczyty czujników temp. w eberze, albo inne jakieś zjawiska mi nieznane, które być może ktoś już doświadczył. Ja zamierzam założyć pompę bezszczotkową bosch.
Pozdrawiam.
Przedni napęd tylko dla dziewczynek !!
Sasik

#57 OFFLINE   wosiu

wosiu
  • 41 postów
  • Dołączył: 10-12-2009
  • Skąd: Radlin
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 30 grudnia 2010 - 13:50

Dzięki wielkie chłopaki. Już wiem że serwis odpada, eber na razie działa więc rozbiorę go dopiero wiosna - lato.

#58 OFFLINE   djlotus

djlotus

    Zbanowany

  • 345 postów
  • Dołączył: 25-01-2008
  • Skąd: poznań

Napisany 30 grudnia 2010 - 22:32

Witam. Mam szybkie pytanko - webasto działa u mnie ok ale ledwo ruszy to kapie z samego piecyka ropa. Czeka mnie serwis czy jakoś mogę to sam usunąć. Pozdrawiam


Jak działa to nie powinna kapać ropa . są 3 opcje jedna nie działa świeca żarowa (ma zwarcie ) 2 sitko jest wypalone 3 masz nieszczelność na wężyku paliwowym
[SIGPIC][/SIGPIC]Jeżeli fotoradar strzeli ci fotkę to znaczy że masz za wolne auto :p
Nie próbuj przechytrzyć fotoradaru ! bo tylko mi zdąży zrobić zdjęcie samej maski :smiech:
Jeżeli masz jakieś pytanie lub chciał byś znaleźć odpowiedź na twoje pytanie to tu masz rozwiązanie i odpowiedź na twoje pytanie [KLICK]

#59 OFFLINE   krzysiek108

krzysiek108
  • 99 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kalej/Częstochowa

Napisany 31 grudnia 2010 - 12:30

chcę wymienić świecę w eberku
1.spuszczam chłodziwo
2.zatykam przewody paliwowe
3.wyciągam urządzenie
czy dobrze rozumuję?

#60 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 grudnia 2010 - 17:50

chcę wymienić świecę w eberku
1.spuszczam chłodziwo
2.zatykam przewody paliwowe
3.wyciągam urządzenie
czy dobrze rozumuję?

nie ściągasz sterownik to 4 śrubki torx, odkręcasz kluczem 8 kabelek zasilający ze świecy i kluczem 13 wykręcasz świecę, i po problemie składanie w drugą stronę