

Webasto
#21
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2010 - 20:47
#22
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2010 - 22:05
Jak sprawdzic ten dogrzewacz w oplu omega 2.0 td
#23
OFFLINE
Napisany 11 lutego 2010 - 22:08
moze ktos zerknac jakie ma napieciena pompce, podpialbym ja na krotko ale nie wiem jakie tam ma byc w koncu napiecie
#24
OFFLINE
Napisany 12 lutego 2010 - 12:52
mam dokłądnie tak samo 9,9 V na pompce a pompka nie pyka a i jest przez nią przejście, prąd do głównej kostki dogrzewacza dochodziPo dzisiejszych probach okazalo sie ze pompka od Webasta mi nie chodzi ( nie stuka) napiecie na wtyczce do pompki przy odpalonym silniku 10.8 a przy samym zaplonie 9.3V co ciekawe u brata na zaplonie jest 4.4V skad ta roznica? ten sam silnik 2.5DTI , pompka mierzona ma przejscie ,napiecie dochodzi teraz pytanie czemu nie dziala? co moze byc przyczyna?
moze ktos zerknac jakie ma napieciena pompce, podpialbym ja na krotko ale nie wiem jakie tam ma byc w koncu napiecie
#25
OFFLINE
Napisany 13 lutego 2010 - 23:15
Na zapłonie i wyłączonym klimatronku jest napiecie 4.4V
Na zaplonie i włączonym klimatroniku 9.3V
A na odpalonym silniku 10.8V
pompka na krotko działa paliwo leci ale zeby pykala musza byc impulsy bo przy stalym napieciu jest tylko jedno pykniecie i koniec
Wyglada ze tu wszystko dziala i paliwo dochodzi poczekam na wieksze mrozy i moze odpali bo jak bylo -15 to dzialalo moze jakis czujnik przeklamuje , poczekamy zobaczymy
#26
OFFLINE
Napisany 14 lutego 2010 - 09:18
no tak ale ono powinno działać od +3 stopni w dół jak wyskakuje na wyświetlaczu ta śnieżynka info o tym ze moze być przymrozekmoze odpali bo jak bylo -15 to dzialalo moze jakis czujnik przeklamuje , poczekamy zobaczymy
#27
OFFLINE
Napisany 14 lutego 2010 - 14:42
no tak ale ono powinno działać od +3 stopni w dół
No własnie POWINNO...
#28
OFFLINE
Napisany 23 lutego 2010 - 23:04
#29
OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2010 - 13:30
odgrzewam kotleta a teraz całkowite sprostowanie dogrzewacza D3WZ, układ ma 4 czujniki temperatury:witam Kolegów, chcę sprostować kilka nie do końca poprawnych wypowiedzi o funkcji
dogrzewacza .aby on się załączył muszą być spełnione 3 warunki temperatura poniżej 6 stopni celcjusza na zewnątrz,zapalone auto i temp. płynu w układzie mniejsza niż 72 stopnie. Piec ma stały plus
a po spełnieniu 3 warunków dostaje kolejne 2 napięcia 12 volt na piny,czyli z czujnika temp. zewnętrznej i z alternatora D+ . a sprawdzić piec łatwo
wykręcasz sterownik z pieca który jest przykręcony 4 śrubkami po jego wymontowaniu możesz sprawdzić czy wentylator działa podając mu napięcie( wentylator jest chyba 7 volt) i po wykręceniu świecy tak samo (świeca jest 8 volt) są jeszcze czujniki informujące dogrzewacz o temp w układzie na wejściu i wyjściu pieca mierzysz rezystancję na pinach do sterownika (pary niebieski i czerwony kolor)muszą mieć podobną rezystancję. potem możesz sprawdzić pompkę dozującą chwilowe podanie napięcia 12v powoduje takt membrany w środku pompy jeżeli to sprawdzisz i będzie okej to pozostaje podjechać do serwisu ebera o odblokowanie ogrzewania bo jest zablokowane.jak będziesz miał jakieś pytanka to pisz pozdro.
a z jakiego czujnika temp bierz sygnał to nie wiem, muszę sprawdzić ale kolega Fructon ma rację.dogrzewacz ma swój czujnik który mierzy temp powietrza zasysającego.Tak jest w wielu autach Sharan Galaxy Alhambra i wiele innych nawet gdy jest klimatronic.
1. czujnik płomienia (wewnątrz ebera)
2. czujnik płynu na wlocie ebera (wewnątrz ebera)
3. czujnik płynu na wylocie ebera (wewnątrz ebera)
4. czujnik temp zew (ten w zderzaku)
teraz co do odpalenia się pieca muszą być spełnione następujące warunki:
- sprawny i nie zablokowany dogrzewacz (blokuje się po 10 nieudanych próbach odpalenia)
- temperatura na zewnątrz odczytywana prze czujnik w zderzaku <3 stopnie celsjusza
- włączony climatronik
- uruchomiony silnik
po spełnieniu tych warunków eber zagada.
Co do czujnika temp zew. czujnik ten stirkto powiązany jest z układem pomiarowym w TID/MID/GID, a wyświetlacz dalej podaje do panelu climatronika info o temp. na zew., sam panel climatronica jest elementem wykonawczym dla ebera, to on daje piecykowi rozkaz START, dlatego przy wyłączonym climatroniku nawet przy mrozie -30 piec nie odpali.
Co do grzania pieca do 75 stopni, jak wyżej napisałem w środku są dwa czujniki płynu chłodzącego, jeden na wlocie a drugi na wylocie, jeden z nich (moje przypuszczenia że ten na wlocie) jest czujnikiem który wyłącza piec jak płyn osiągnie 75 stopni. Także niema na 100% żadnych dodatkowych czujników. Aby odpalić piec wystarczy podać +12V na zacisk D+ (+12V z altka jak silnik pracuje, potrzebne ze względu braku pompki obiegu cieczy chłodzącej) i +12V na zacisk z climatronika i piec startuje, ważne aby uruchomić silnik aby pompa cyrkulowała płyn. Polecam poczytać ten wątek bo przeróbka D3WZ nie jest droga na ogrzewanie i można to zrobić samemu http://www.forum.ome...3441#post603441
#30
OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2010 - 10:37
Wpięli się pod kierownicą i stwierdzili, że nie widzą w ogóle tej pozycji, są wszystkie podzespoły auta oprócz dogrzewania. Nie są w stanie zdiagnozować i proponują naprawę ,,na piechotę,,. Powiedzieli, że z tego co pokazał komputer to moje dogrzewanie pracuje nie zależnie i dla tego go nie widzi komp. Sugerowali udanie się do jakiegoś innego fachmana i wykonaniu próby na innym oprogramowaniu.
#31
OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2010 - 13:24
U mnie był błąd i miej więcej to tak brzmiało (problem - uszkodzenie rozszerzenia klimatronika)
a w serwisie webasto diagnozowali po przez wtyk przy samym eberku.
#32
OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2010 - 13:49
wywali tylko błąd jak do dogrzewacza nie dochodzi prąd i wtedy wyskakuje błąd dogrzewacza. Eber podpina się pod sam dogrzewacz, urządzenie D3WZ niema diagnozy po OBDPodpinając pod kierownicą sprawdzasz tylko czy urządzenie jest sprawne, czy nie.
#33
OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2010 - 00:11

Sprawdź czy masz zamontowany bezpiecznik w gnieździe F-24 pod kierownicą i czy n ie jest przepalony , moim zdaniem powinni połączyć się z samym eberem aczkolwiek na opel skanerze jest opcja połączenia z dogrzewaniem dodatkowym ale nie idzie się połączyć .
Na forum jest opisane co trzeba zrobić by się połączyć , ale nie wiem czy to jest potwierdzona kwestia . w twoim aucie jest eber seryjnie podłączony i nie ma możliwości by się serwisant nie połączył . No0 chyba że jakiś paterak ;-)

Nie próbuj przechytrzyć fotoradaru ! bo tylko mi zdąży zrobić zdjęcie samej maski

Jeżeli masz jakieś pytanie lub chciał byś znaleźć odpowiedź na twoje pytanie to tu masz rozwiązanie i odpowiedź na twoje pytanie [KLICK]
#34
OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2010 - 06:56
ta opcja działa ale tylko się łączy i nic więcej, jeszcze spróbuje kiedyś jak eber będzie pracował co wtedy op-com pokaże.Na forum jest opisane co trzeba zrobić by się połączyć , ale nie wiem czy to jest potwierdzona kwestia . w twoim aucie jest eber seryjnie podłączony i nie ma możliwości by się serwisant nie połączył . No0 chyba że jakiś paterak
#35
OFFLINE
Napisany 25 grudnia 2010 - 22:24
może ktoś podpowie mi gdzie w Częstochowie lub okolicy znajduje się serwis ebera ?
#36
OFFLINE
Napisany 26 grudnia 2010 - 09:31
#37
OFFLINE
#38
OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2010 - 11:49
#39
OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2010 - 13:51
potrzebujesz sterownik, pompę cieczy i kilka innych pierdół poszukaj tematu WEBASTO JAK DBAC tam jest napisane, a świece się wymienia jak się przepali.Witam. W związku, że jest sporo postów na temat ogrzewania silnika, czy jest mi ktoś w stanie prosto napisać, co muszę mieć, by podłączyć sterownik do ogrzewania postojowego i czy trzeba wymieniać w nim świece. Mam silnik Y25DT.
#40
OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2010 - 13:54
Witam. W związku, że jest sporo postów na temat ogrzewania silnika, czy jest mi ktoś w stanie prosto napisać, co muszę mieć, by podłączyć sterownik do ogrzewania postojowego i czy trzeba wymieniać w nim świece. Mam silnik Y25DT.
Jak byś się troszkę wysilił to znalazł byś wszystko na temat przerobienia dogrzewacza na ogrzewanie postojowe w tym dziale Klimatyzacja, Wentylacja, Ogrzewanie
tu masz link jak by ci się jednak nie chciało poszukać http://forum.omegakl...ead.php?t=44296
a tu masz schemat http://forum.omegakl...ead.php?t=47225

Nie próbuj przechytrzyć fotoradaru ! bo tylko mi zdąży zrobić zdjęcie samej maski

Jeżeli masz jakieś pytanie lub chciał byś znaleźć odpowiedź na twoje pytanie to tu masz rozwiązanie i odpowiedź na twoje pytanie [KLICK]