Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Webasto


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
323 odpowiedzi na ten temat

#281 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 30 stycznia 2014 - 18:46

PS. Czy ktoś w ogóle te moje wypociny czyta?


ja :D i czekam na efekt koncowy

#282 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 30 stycznia 2014 - 21:05

Jutro kupie ten opornik i sprawdzę. Jak to nie pomoże to wyprowadzę sobie dwa przewody gdzieś pod fotel i zamotuje przełącznik. Jak się zrobi cieplej to po prostu rozłączę zmostkowane 12v z sygnałem wzbudzenia, tak żeby latem się eber nie włączał... Więcej pomysłów brak....

#283 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 01 lutego 2014 - 20:10

OK,wczoraj sprawdziłem opornik - nic nie dał. Od paru dni jezdze na zmostkowanym w klimatroniku +12 po zapłonie, z pinem 19 i eber sie ładnie odpalał. Dzis znowu przestał. Po małym śledztwie okazuje się że sygnał wzbudzenia z alternatora zniknął. Co dziwniejsze jak podam na ten pin przy eberze 12v to potem juz dziala - jest normalnie 12v i eber chodzi. Zgaszę silnik, odpalę - znowu nie ma, podam z aku na sec i znowu jest.....Dziwna sprawa... Coś z alternatorem?

#284 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 lutego 2014 - 11:44

Musisz altek sprawdzic teraz nie pamietam komu na foru ale komus sterownik z pieca zalatwil alternator

#285 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 02 lutego 2014 - 13:57

Nie wiem czy altek, ale zepsułem zegary.... Podczas zakładania zawinęła się taśma i przewały się 2 ścieżki.... Może to mieć wpływ na sygnał z altka? Nie swieci połowa podświetlenia i praktycznie żadne z diod sygnalizacyjnych po przekręceniu kluczyka(check, ładowanie, olej, poduchy, abs)Da się miernikiem sprawdzić czy jest dobre ładowanie z alternatora?

#286 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 lutego 2014 - 19:31

Da się miernikiem sprawdzić czy jest dobre ładowanie z alternatora?

na klemach aku po zapaleniu powinno wzrosnąć napięcie z około 12,5 do ponad 14 V

#287 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 05 lutego 2014 - 11:59

Dzięki, altek ładuje, eber znów zaczął się włączać... Nie do końca rozumiem co się wydarzyło, ale na ten moment działa. Sygnału z klimatronika jak nie było tak nie ma, ale wyprowadziłem sobie pod fotel przełącznik z mostkowania sygnału z klimatronika z 12v po zapłonie. Wiosna po prostu to rozłączę, a jesienią załączę. Może w międzyczasie wpadnę na jakiś genialny pomysł czemu tego sygnału nie ma. Dzieki serdeczne wszystkim za pomoc i cenne rady.

#288 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 11 lipca 2014 - 20:57

Omega 2.0 DTI 98r gdzie jest przekaźniki i bezpiecznik od eberspacher ogrzewacza ??

#289 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 lipca 2014 - 08:21

Omega 2.0 DTI 98r gdzie jest przekaźniki i bezpiecznik od eberspacher ogrzewacza

przekaźnika niema bezpiecznik jest tam gdzie reszta pod kierownicą

#290 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 12 lipca 2014 - 16:28

a który to bezpiecznik?? bo na rozpisce nie mam podpisanego....

#291 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 lipca 2014 - 17:00

Bezpiecznik nr 24, pod kierą ma się rozumieć.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#292 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 12 lipca 2014 - 17:33

ok dzięki :)

#293 OFFLINE   Adi

Adi

    dostępny tylko na receptę

  • 223 postów
  • Dołączył: 18-08-2008
  • Skąd: Trzcianka/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 września 2014 - 13:02

mam pytanko: czy ten eberek jest dobrze podłączony pod układ chłodzenia? żółta strzałka woda idzie od tyłu silnika i wchodzi do eberka, niebieska wychodzi z eberka i wchodzi do nagrzewnicy.

#294 OFFLINE   jarekirenata

jarekirenata

    Jarek

  • 8 postów
  • Dołączył: 29-12-2009
  • Skąd: Strzelin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 28 października 2014 - 21:21

O ile dobrze pamiętam to masz dobrze zamontowany czyli wejście - wyjście. Ciepły płyn z ebera idzie najpierw na nagrzewnicę a z nagrzewnicy do silnika.
Co do poprzednich wpisów. U mnie też czasami był problem z sygnałem z klimatronica. Podczas naprawy ebera mechanik doradził mi, abym założył oddzielny przewód z akumulatora (z bezpiecznikiem) i podłączył go w miejsce sygnału z klmatronica (tam jest +12V). U mnie na wtyku do ebera kolor przewodu był biało czarny. Tak też zrobiłem. Dzięki temu włączeniem ebrka mogłem regulować sam tzn włączać go nawet w lecie. A jest to o tyle potrzebne, żeby nasz piecyk mógł spalić resztki ropy i brudu. W przeciwnym wypadku bardzo szybko sitko ulega uszkodzeniu. Ponadto jeżeli ktoś jeździ na krótkich dystansach w temp. poniżej 3C (a wtedy dostaje sygnał z klimy aby się uruchomić) to czas potrzebny do przetestowania pieca oraz jego pełnego uruchomienia czyli pełnej mocy grzania to kilka minut. Jeżeli w tym czasie dojadę do pracy i wyłączę silnik to piecyk jeszcze pracuje-musi dopalić resztki paliwa i schłodzić się. Powoduje to szybsze jego zużycia. Dlatego najlepiej go włączać samemu jeżeli czas podróży jest dłuższy niż 10, a najlepiej 15 min.
Wracając do mojego piecyka to właśnie padł. Byłem w Dzierżoniowie i pomimo usilnych prób nie ruszył - a mają cały oryginalny komputer itd. z firmy eberspacher. Na pewno wszystkie podzespoły czyli świeca, czujniki jest ok. Problem podobno polega na tym, że oprogramowanie jest opla a nie ebera. Wychodzi na to, że padł sterownik. Na alledrogo regeneracja to 320 zeta. Spróbuję jeszcze zadzwonić do serwisu opla i zapytać się w ich techu (a mają chyba techa 2) jest możliwość ewentualnego odblokowania sterownika. Chybaże padł na dobre.

#295 OFFLINE   Trawal

Trawal
  • 39 postów
  • Dołączył: 05-02-2015
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 30 grudnia 2015 - 22:07

Panowie odgrzeję trochę kotleta :)

Mianowicie chciałbym się dowiedzieć czy mój Eber działa:)

W zeszłą zimę parę razy zdarzyło mi się usłyszeć charakterystyczny świst po zgaszeniu silnika :)

Dzisiaj pierwszy raz w tym roku było -8 i nie wiem czy on działał czy nie. Może trochę panikuje ale chciałbym się dowiedzieć dokładnie, co prawda przeczytałem parę stron tego tematu ale każdy różnie pisał o składowych które wpływają na włączenie się ebera. Ja to rozumiem tak:

Temp na dworze <3
Climatronic musi być włączony i ustawiona temperatura na HI (ale pytanie czy climatronik może być na ECO czy nie?)
Eberspracher wyłącza się gdy temp silnika osiągnie 85 stopni Celsjusza

Aha i po jakim czasie od odpalenia silnika wlącza się eber?

Czy przy wymianie świecy trzeba spuszczać płyn albo coś? silnik to 2.5 DTI.

A i jak droga jest ta świeca i jaką muszę kupić :)



#296 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 grudnia 2015 - 05:50

Temp na dworze <3 Climatronic musi być włączony i ustawiona temperatura na HI (ale pytanie czy climatronik może być na ECO czy nie?) Eberspracher wyłącza się gdy temp silnika osiągnie 85 stopni Celsjusza Aha i po jakim czasie od odpalenia silnika wlącza się eber? Czy przy wymianie świecy trzeba spuszczać płyn albo coś? silnik to 2.5 DTI. A i jak droga jest ta świeca i jaką muszę kupić :)
przy dzisiejszych temp nie musi być HI może być np 22, tryb ECO niema nic do tego on uruchamia tylko sprężarkę klimy, wyłączenie ebera jest zalezne od temp ustawionej na panelu ale przy HI wylącza się pry około 85 stopniach, około po minucie od odpalenia następuje start pieca, przez tą minutę jest tryb diagnozy, do wymiany świecy nie musisz spuszczać płynu, koszt świecy to około 115 PLN ta na przykład pasuje do CIebie

http://allegro.pl/we...89000904.html,

Proponuje odrazu zmienić sitko, to takie coś:

http://allegro.pl/we...5846838767.html

tylko są dwa rodzaje z i bez kołnierzyka



#297 OFFLINE   lippen20

lippen20
  • 49 postów
  • Dołączył: 16-01-2014
  • Skąd: Piotrków Trybunalski
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 31 grudnia 2015 - 10:50

Panowie a jest ktoś może z Łódzkiego co podjął by się naprawy tego ustrojstwa ?



#298 OFFLINE   Trawal

Trawal
  • 39 postów
  • Dołączył: 05-02-2015
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 02 stycznia 2016 - 22:34

Noi niestety mój eberek raczej nie gada. Muszę  zobaczyć świecę, bo rok temu jeszcze gadał. A co tam jeszcze może się zepsuć i jak można go maksymalnie zdiagnozować bez podłączenia do kompa?



#299 OFFLINE   rafik88

rafik88
  • 276 postów
  • Dołączył: 22-08-2014
  • Skąd: Gorzów Wielkopolski
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 02 stycznia 2016 - 22:49

ja u siebie mam zepsutego ebera, w zaznaczonym miejscu jest pęknięcie i widać chyba wirnik, można to jakoś tanio naprawić ? 

Załączone pliki



#300 OFFLINE   rafik88

rafik88
  • 276 postów
  • Dołączył: 22-08-2014
  • Skąd: Gorzów Wielkopolski
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 03 stycznia 2016 - 11:13

http://allegro.pl/og...5641815063.html

zakupiłem tego ebera mam nadzieję że będzie pasować wszystko :)