Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Webasto


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
323 odpowiedzi na ten temat

#301 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 stycznia 2016 - 12:27

ja u siebie mam zepsutego ebera, w zaznaczonym miejscu jest pęknięcie i widać chyba wirnik, można to jakoś tanio naprawić ?
tylko wystarczy wymienić pokrywkę

A co tam jeszcze może się zepsuć i jak można go maksymalnie zdiagnozować bez podłączenia do kompa?
w sprawdzonych poradach jest opis

#302 OFFLINE   rafik88

rafik88
  • 276 postów
  • Dołączył: 22-08-2014
  • Skąd: Gorzów Wielkopolski
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 03 stycznia 2016 - 12:45

tylko wystarczy wymienić pokrywkę

u mnie też widać że ten wirnik ma połamane łopatki dlatego kupiłem drugi, myślę że chyba będzie wymiana na ten co kupiłem. Od razu można go zamienić czy kupić elementy które się uszkadzają min świeca sitko itp i je wymienić dla pewności czy od razu montować do auta?  



#303 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 stycznia 2016 - 18:18

świece i sitko odrazu pakuj nowe



#304 OFFLINE   rafik88

rafik88
  • 276 postów
  • Dołączył: 22-08-2014
  • Skąd: Gorzów Wielkopolski
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 03 stycznia 2016 - 18:21

czyli jak przyjdzie to od razu rozkręcić  wymienić świece na taką jaka podałeś w poście wcześniej i sitko z kołnierzem lub bez. Eber sam się odpowietrzy jak płyn wleci tak samo z paliwem ?



#305 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 stycznia 2016 - 22:01

dokładnie nie trzeba nic odpowietrzać, poleci samo



#306 OFFLINE   rafik88

rafik88
  • 276 postów
  • Dołączył: 22-08-2014
  • Skąd: Gorzów Wielkopolski
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 03 stycznia 2016 - 22:08

ok nowy ''używany'' eber , świeca i sitko i mam nadzieje że będzie działać ;)



#307 OFFLINE   rafik88

rafik88
  • 276 postów
  • Dołączył: 22-08-2014
  • Skąd: Gorzów Wielkopolski
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 07 stycznia 2016 - 15:20

dotarł dzisiaj do nie eber i tu moje pytanie czy on jest uszkodzony tzn. nieszczelny może być przez ta szparkę na obudowie i między pokrywkami ?

Załączone pliki



#308 OFFLINE   maniutek

maniutek

    Omega? Po raz szósty?

  • 395 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Ożarów Mazowiecki(k.W-wy)
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 sierpnia 2016 - 08:03

Rok:2001
Silnik:Y32SE

 

Mam szybkie pytanie zwiazane z Webasto. Czy jak jest mało paliwa w baku to webasto sie uruchamia? dzisiaj to dało mi do myślenia. Mam paliwa troche ponad rezerwe (rezerwa nie swieci) i webasto sie nie uruchamia...a jeszcze pare dni temu działąło :) Czekam na rozjasnienei umyslu



#309 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 sierpnia 2016 - 08:47

prawdę mówiąc mam webasto od 6 lat, ale nie wiem :p

 

Na zdrowy rozsądek powinno być tak że przy małej ilości paliwa webasto nie powinno się uruchamiać ;)



#310 OFFLINE   maniutek

maniutek

    Omega? Po raz szósty?

  • 395 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Ożarów Mazowiecki(k.W-wy)
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 sierpnia 2016 - 09:43

Tak samo twierdzi mój kumpel, ktory pracuje w Mercedes-Benz. Podobno policjanty sie dziwiły, że webasto im się nie włącza jak mają mniej jak ćwiartkę paliwa w zbiorniku. (jak dostali Sprintery). Dziś dotankuję paliwa to zobacze:)



#311 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 sierpnia 2016 - 13:58

Podobnie jest w grupie VAG - poniżej 1/4 zbiornika webasto się nie załączy .


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#312 OFFLINE   maniutek

maniutek

    Omega? Po raz szósty?

  • 395 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Ożarów Mazowiecki(k.W-wy)
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 sierpnia 2016 - 06:02

Potwierdzam. Dolalem paliwa do połowy zbiornika i webasto uruchamia się :) mniej więcej w okolicach ćwiartki zbiornika, może ciut mniej przestało się uruchamiać.



#313 OFFLINE   n1k0d3m

n1k0d3m
  • 15 postów
  • Dołączył: 17-04-2016
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 14 września 2016 - 18:47

No to ja mam coś popsute, ponieważ nie zależnie ile mam paliwa w zbiorniku webasto chodzi. Sprawdzane zimą kiedy webasto dogrzało auto, a poźniej po przejechaniu 7 km łamaga zgasła z braku paliwa.  



#314 OFFLINE   maniutek

maniutek

    Omega? Po raz szósty?

  • 395 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Ożarów Mazowiecki(k.W-wy)
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 września 2016 - 12:13

hmmm....a to ciekawe. Malo ludzi ma webasta w omegach wiec ciezko cokolwiek sie dowiedziec. moje dzisiaj sie uruchomilo o odpowiednim czasie, ale wlaczylo sie na 2 minuty i wylaczylo....ale...znajomy powiedzial mi, ze musi byc pieknie naladowany akumulator, aby chodzilo dluzej....ladowanie mam ok, a akumulator po poprzednim wlascicielu...poobserwuje temat dalej, zobacze jak jutro sie wlaczy



#315 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 września 2016 - 17:02

To znaczy ze coś nie tak jak się wyłączyło zobacz czy pompka cyrkulacji wody pracuje bo lubi się wieszać także zobacz czy masz drożny komin zagieta rurka itp .wtedy webasto dostaje za dużo temp.i się wyłacza , a tak poza tym u mnie działa z każdym poziomem paliwa Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Edytowany przez se61, 16 września 2016 - 17:05.


#316 OFFLINE   Soseq

Soseq

    Black is beautiful :)

  • 3 425 postów
  • Dołączył: 15-01-2007
  • Skąd: Katowice / Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 października 2016 - 15:58

hmmm....a to ciekawe. Malo ludzi ma webasta w omegach wiec ciezko cokolwiek sie dowiedziec. moje dzisiaj sie uruchomilo o odpowiednim czasie, ale wlaczylo sie na 2 minuty i wylaczylo....ale...znajomy powiedzial mi, ze musi byc pieknie naladowany akumulator, aby chodzilo dluzej....ladowanie mam ok, a akumulator po poprzednim wlascicielu...poobserwuje temat dalej, zobacze jak jutro sie wlaczy

miałem podobnie, pomogło odpowietrzenie, na rozgrzanym silniku odpaliłem Webasto uruchomiła się pompka było słychać jak pracuje i tłoczy wodę plus powietrze, teraz Webasto odpala się i grzeje :)


Byłem na:
III Zlot - Lidzbark Warmiński 2007, IV Zlot Kobyla-Góra 2007, V Zlot - Ślesin 2008, VII Zlot - Bocheniec 2009, VIII Zlot - Wawrzkowizna 2009, IX Zlot - Czaplinek 2010, X Zlot Ślesin 2010, XI Zlot - Żagań 2011, XII Zlot - Toruń 2011, XIII Zlot - Ślesin 2012, XIV Zlot Skwierzyna 2012, XV Zlot - Zakrzewo 2013, XVI Zlot - Częstochowa 2013

II Miejsce Car-Audio V Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio VII Zlot Bocheniec, I Miejsce Car-Audio VIII Zlot Wawrzkowizna, II Miejsce Car-Audio X Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio XI Zlot Żagań, II Miejsce Car-Audio XII Zlot Toruń, I Miejsce Car-Audio XIII Zlot Ślesin


#317 OFFLINE   GrzegorzWo

GrzegorzWo
  • 35 postów
  • Dołączył: 15-02-2011
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.0 DTI 16v X20DTH

Napisany 24 listopada 2016 - 02:09

Hejka!

 

Szybkie trzy pytania, dot. Ebera:

 

1. Jak poznać, że sterownik Eber-a (D3WZ) jest zablokowany?

Generalnie u mnie piecyk nie odpala - nic się nie dzieje, nic nie testuje, nic nie dmucha itp. Tak jest od zawsze (czyli od ok 6 lat). Ale czy to wina zablokowanego sterownika?

Bo tak sobie myślę - niech się okaże, że jest np. mam spaloną świecę. To ta świeca jest spalona od 6 lat, czyli na pewno było 10 prób uruchomienia od tego czasu, a zatem sterownik powinien być zablokowany.

I dajmy na to wymienię taką spaloną świecę, wyjmę bezpiecznik F24 i poczekam jeden dzień. Na drugi dzień Eber nie odpali - skąd będzie wiadomo, że to wina kolejnej usterki (np. zablokowanego wiatraczka, bądź czujnika temperatury) a nie właśnie zablokowanego sterownika? Czy wyjęcie bezpiecznika jest metodą w 100% działającą an D3WZ (moja Omega jest z 2000 roku, X20DTH)?

 

2. Czy da się zrobić diagnostykę Ebera "domowymi" metodami?

Generalnie próbowałem diagnozować Ebera przy pomocy własnoręcznie zrobionego kabla z linią K (kabelek normalnie działa bardzo ładnie, mogę diagnozować nim silnik, klimę itp). Przy próbie diagnozowania Ebera program Tech2 nawiązuje połączenie, lecz kodów błędów sczytać nie potrafi. Zamiast tego dostaję komunikat "No way !". W starych postach widziałem że takowy problem ktoś miał, ale nikt nie pisał, że ogarnął ten temat. W każdym razie u mnie jakaś komunikacja jest, bo jak wyjmę bezpiecznik F24, połączyć się nie da (brak odpowiedzi). Więc na pewno to z Eberem się komunikuję. Może przez te kilka lat, kiedy wątek jest poruszany coś się zmieniło i ktoś rozwiązał problem "No way" bądź ma sposób na diagnostykę bez kosztownych interfejsów? Zegara modułowego nie posiadam.

 

3. Jak najprościej dostać się do Ebera w wersji "w prawym błotniku"?

Opis z TISa wskazuje na ~2 dni roboty (np. zakłada konieczność ściągania zderzaka). Gdzieś indziej ktoś radził, żeby zdjąć prawe koło i wytargać nadkole. W tym wątku z kolei było wspomniane coś o demontowaniu prawego reflektora. Ja chciałbym najprostszym sposobem dobrać się do Ebera, żeby sprawdzić świecę i jakby się dało również czujniki, ewentualnie żeby odpiąć sterownik i te zimne luty w domu poprawić. Nie mam garażu więc chciałbym do minimum ograniczyć konieczność rozbebeszania auta pod blokiem...

 

Pozdrawiam,

 

 



#318 OFFLINE   leisman

leisman
  • 102 postów
  • Dołączył: 05-09-2008
  • Skąd: Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 30 listopada 2016 - 12:28

Witam. Moje webasto zamilkło! Na podstawie przeczytanego tematu podejrzewam że mogła pójść świeca? A więc tak, po ostatniej wizycie u mechanika (regeneracja pompy cr - Y25DT) w czerwcu sprawdzałem czy wszystko gra. Po odpaleniu Ogrzewania postojowego zauważyłem że zaczęło śmierdzieć i kopcić i po ok. 2min wyłączyłem. Pomyślałem że jak myli silnik to gdzieś się tam coś syfu dostało i dlatego smród. Było lato i zapomniałem o tym problemie. Teraz gdy potrzeba webasto milczy? Wcześniej jak go włączałem to zaraz było słychać różne typowe odgłosy (chyba jakieś pompki itp.) teraz cisza. Ten mały zegarek się włącza, wentylacja też i nic poza tym. Mój ogrzewacz to HYDRONIC (tak na papierach pisze) ale nie wiem dokładnie który model. czy jest tak że gdy padnie świeca to przy odpalaniu nie będzie słychać żadnych pompek itp? Myślałem też, że może paliwa nie dostaje bo musiałem też po "mechaniorach" poprawiać przewody paliwowe bo zapomnieli podwiesić pod autem (wymieniali też pompkę podprogową). Czy ewentualnie można wymienić samemu świecę i te sitko bez wyciągania ebera (jest tam dość ciasno. Może gdzieś jest jakiś manual do tego? 

Pomóżcie plisss. Pzdr.



#319 OFFLINE   FOTON

FOTON

    GMS+Pioneer+MacAudio :D

  • 2 963 postów
  • Dołączył: 02-08-2010
  • Skąd: zapomniałem
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18S gaźnik

Napisany 30 listopada 2016 - 22:51

 

Hejka!

 

Szybkie trzy pytania, dot. Ebera:

 

1. Jak poznać, że sterownik Eber-a (D3WZ) jest zablokowany?

Generalnie u mnie piecyk nie odpala - nic się nie dzieje, nic nie testuje, nic nie dmucha itp. Tak jest od zawsze (czyli od ok 6 lat). Ale czy to wina zablokowanego sterownika?

Bo tak sobie myślę - niech się okaże, że jest np. mam spaloną świecę. To ta świeca jest spalona od 6 lat, czyli na pewno było 10 prób uruchomienia od tego czasu, a zatem sterownik powinien być zablokowany.

I dajmy na to wymienię taką spaloną świecę, wyjmę bezpiecznik F24 i poczekam jeden dzień. Na drugi dzień Eber nie odpali - skąd będzie wiadomo, że to wina kolejnej usterki (np. zablokowanego wiatraczka, bądź czujnika temperatury) a nie właśnie zablokowanego sterownika? Czy wyjęcie bezpiecznika jest metodą w 100% działającą an D3WZ (moja Omega jest z 2000 roku, X20DTH)?

 

2. Czy da się zrobić diagnostykę Ebera "domowymi" metodami?

Generalnie próbowałem diagnozować Ebera przy pomocy własnoręcznie zrobionego kabla z linią K (kabelek normalnie działa bardzo ładnie, mogę diagnozować nim silnik, klimę itp). Przy próbie diagnozowania Ebera program Tech2 nawiązuje połączenie, lecz kodów błędów sczytać nie potrafi. Zamiast tego dostaję komunikat "No way !". W starych postach widziałem że takowy problem ktoś miał, ale nikt nie pisał, że ogarnął ten temat. W każdym razie u mnie jakaś komunikacja jest, bo jak wyjmę bezpiecznik F24, połączyć się nie da (brak odpowiedzi). Więc na pewno to z Eberem się komunikuję. Może przez te kilka lat, kiedy wątek jest poruszany coś się zmieniło i ktoś rozwiązał problem "No way" bądź ma sposób na diagnostykę bez kosztownych interfejsów? Zegara modułowego nie posiadam.

 

3. Jak najprościej dostać się do Ebera w wersji "w prawym błotniku"?

Opis z TISa wskazuje na ~2 dni roboty (np. zakłada konieczność ściągania zderzaka). Gdzieś indziej ktoś radził, żeby zdjąć prawe koło i wytargać nadkole. W tym wątku z kolei było wspomniane coś o demontowaniu prawego reflektora. Ja chciałbym najprostszym sposobem dobrać się do Ebera, żeby sprawdzić świecę i jakby się dało również czujniki, ewentualnie żeby odpiąć sterownik i te zimne luty w domu poprawić. Nie mam garażu więc chciałbym do minimum ograniczyć konieczność rozbebeszania auta pod blokiem...

 

Pozdrawiam,

 

 

 

 

 

Kolego GrzegorzWo

 

 

Możliwe, że jest zablokowany. Jeśli masz serwisówkę możesz posprawdzać czy masz napięcie na wtyczce piecyka, na nawiew, czy dochodzi do pompki wody i czy te rzeczy się uruchamiają itd.  Pompka paliwa pracuje impulsowo tj. dostaje napięcie impulsowo i "pstryka".

 

Może być też uszkodzony np. przewód prądowy czy paliwowy od pompki paliwa i jak paliwa nie poda to też się zablokuje. Sprawdzałem tak, że wpinałem się we wtyczkę od piecyka pod przewody spod pompki i sprawdzałem próbnikiem czy prąd do wtyczki przy pompce dochodzi. To samo z nawiewem i pompą wody.

 

Paliwowy też sprawdzałem i go zdjąłem (u mnie pompka padła i wymieniałem) dmuchnąłem w niego bo paliwo nie leciało to w zbiorniku jakby opór a dopiero po chwili usłyszałem jak bąbelki w zbiorniku idą. Możliwe też że jakiś paproch wpadł i nie umiało zassać :)

 

Pompkę kupiłem od webasto (spisałem oznaczenia z mojej Eberspachera i udało mi się kupić nową około 200 zł taniej - niezła przebitka za logo Eberspacher i kasują jak za zboże :D).

 

Wszystko miałem sprawne - a pompka padła - nie dostał paliwa i sam się zablokował.

 

Po tym było zero reakcji jak piszesz.

 

Co do diagnozy domowym sposobem to śliski i ciężki temat. Nie słyszałem o nikim takim to raz. Próbowałem interfejsem z Allegro i też nie poszło (a miało niby obsługiwać), pomogło wstawienie zegara modułowego za 150 zł i odblokowałem sobie sam z serwisówką.

 

Wcześniej podłączyłem całą wiązkę z piecyka do zegara modułowego (dorabiałem bo nie było).

 

Miałem oryginalnie pilota TP41 chyba (musiałbym zerknąć) i u mnie dało się podączyć "równolegle" zegar modułowy tak, że mam sterowanie i kasowanie błędów z kabiny + zdalne uruchamianie i wyłączanie z pilota jak jest potrzeba a jestem poza autem :)

 

 

Leisman

 

nie ma możliwości wymiany sitka i świecy bez rozebrania piecyka i wyjęcia z auta. Niestety :(


Edytowany przez FOTON, 30 listopada 2016 - 23:02.


#320 OFFLINE   ktmgraba

ktmgraba

    black gangsta omega!

  • 938 postów
  • Dołączył: 29-03-2012
  • Skąd: Włodzimierzów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 01 grudnia 2016 - 08:50

90% tych eberów ma uszkodzone sterowniki więc odpuść sobie temat. przerabiałem to i nawet jeśli byś to rozebrał i miał wymienić świece czy sitko czy jakies inne pierdoly to szkoda zachodu... rozebrałem 4 i po kolei sprawdzałem i podbny objwa, dlatego pisze ze się nie oplaca bo kupujesz z pol roczna gwarancja za 300 zl bodajże, już nie pamiętam i  masz sprawny :) a później już tylko przerobić na webasto i się cieszyc :)