

Webasto
#261
OFFLINE
#262
OFFLINE
Napisany 12 października 2013 - 20:05
Czytam, czytam i coś przeoczyłem albo już mi się pomieszało.
Chodzi o sitko w piecu D3WZ (ogrzewanie postojowe, nini zegar i pilot)
Ma być z kołnierzem czy bez kołnierza?
Przewalają się informacje, ale nie nadążam

Dodam że rurka paliwowa jest w tym elemencie do którego wkręca się świecę żarową.
Kiedyś serwis wsadził mi z kołnierzem, ale po zimie dziura wypalona. (usługi serwisu wątpliwej jakości a ceny kosmiczne, więc może już gówno mi wsadzili)
Przed zeszłą zimą już sam wymieniłem też na z kołnierzem, i pod koniec zeszłej zimy zaczęło dymić. Wyciągnąłem bezpiecznik i tak do dzisiaj.
Dzisiaj to sitko wyciągnąłem i jest lekko nadpalone, ale nie dziurawe. Nadpalone w miejscu tego szwu który leci wzdłuż sitka. Odwróciłem je tak by nadpalenie teraz było z drugiej strony i wsadziłem z powrotem, ale muszę kupić nowe tylko nie wiem które.
Teraz kwestia wyłączna pieca na krótkich przebiegach jakimś przełącznikiem.
U mnie nad mini-zegarem w kabinie jest przełącznik dwu pozycyjny. Jedna pozycja do dołu z ikonką płomienia. Przy tym położeniu piecyk włącza się i grzeje.
Druga pozycja do góry, to przewietrzanie wnętrza kabiny. Włącza się klimatronik bez włączania się pieca. To na lato by wydmuchać nagrzane powietrze z wnętrza kabiny.
Nie sprawdzałem tego położenia przewietrzania w zimie. Może to położenie w okresie minusowych temperatur wyłącza piec? Sprawdzał to ktoś?
#263
OFFLINE
Napisany 12 października 2013 - 20:11
Może to położenie w okresie minusowych temperatur wyłącza piec? Sprawdzał to ktoś?
Wyłącza, sprawdzałem.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#264
OFFLINE
Napisany 12 października 2013 - 20:12
Sory ze bez polskich
#265
OFFLINE
Napisany 12 października 2013 - 20:28
Wyłącza, sprawdzałem.
Dzięki za odpowiedz

Nurtowało mnie to, bo faktycznie włączał mi się piecyk bezsensownie na krótkich przebiegach, albo w korkach i myślałem co z tym zrobić, a do łba nie przyszło mi by sprawdzić ten pstryczek

#266
OFFLINE
Napisany 12 października 2013 - 20:34
Typowe postojowe nie dziala jak dogrzewacz i odwrotnie
#267
OFFLINE
Napisany 12 października 2013 - 20:38
To wy macie jakies dobre rzeźby
Jakie rzeźby?? Fabryka!!
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#268
OFFLINE
Napisany 12 października 2013 - 20:47
Jesli są takie guziki i zegar to nie jest piec z serii z czyli dogrzewacz a masz piec z seri s czyli postojowe a ono sie samo niwlancza nigdy chyba ze ktos do z dolozyl zegar zadzwon dz mnie 507006781 to ci wytlumacze co i jak
Sory ze bez polskich
Kiedyś jak je wyjął serwisant, to fotkę zrobiłem telefonem tej naklejki znamionowej. Fotka na tyle czytelna że widać symbol, ale ta literka z lub s jest dwuznaczna. Może dla tego mój błąd.
Będę w tygodniu wyciągał piecyk to się dokładnie przyjrzę co tam napisane.
Dzięki za zwrócenie uwagi, bo gdy ileś stron do tyłu Damian opisywał znaczenia tego symbolu zauważyłem że ten mój "z" według niego to dogrzewacz. A ja mam postojowe i coś mi tu już nie grało

A mam postojowe, bo włączanie mam z zegara z guzika paluchem lub z trzech pozycji do zaprogramowania godziny, lub do włączenia z pilota.
Tylko to sitko mnie nurtuje. Nie wiem czy ma być z kołnierzem czy bez. I jaka to różnica w eksploatacji.
Do tej pory sparzyłem się dwa razy na tym z kołnierzem i skłaniam się na zakup bez kołnierza i tak uczynię. Tylko chcę się upewnić jakie jest prawidłowe.
To wy macie jakies dobre żeźby
Typowe postojowe nie dziala jak dogrzewacz i odwrotnie
Postojowe działa jak dogrzewascz.
Gdy go nie włączę przed włączeniem silnika w zimie, to po włączeniu silnika, samo się włącza i hula do momentu osiągnięcia 75stC.
Zauważyłem gdy w zimie w korkach temp. silnika spada poniżej 70-75 też sie samo włącza.
I jak to Czeladnik napisał, fabryka, bo taką sprowadziłem.
#269
OFFLINE
Napisany 12 października 2013 - 20:49
Albo z czyli zuhaizer dogrzewacz albo s sztandhajcung postojowe sory za fonetyczny zapis niemiecki
Widac mało widziałem
#270
OFFLINE
Napisany 12 października 2013 - 21:02
No jeszcze niewidzialem postojowego co się samo uruchamia z silnikiem
Albo z czyli zuhaizer dogrzewacz albo s sztandhajcung postojowe sory za fonetyczny zapis niemiecki
Widac mało widziałem
Dogrzewacz silnika to podstawa w dieslu. Postojowe to jego rozbudowa. Wiec postojowe bez automatycznej funkcji dogrzewania logicznie nie ma sensu

Choć są piece tak zwane suche. T.z. grzeją samo powietrze wtłaczane do kabiny a nie ciecz która również grzeje silnik.
#271
OFFLINE
Napisany 12 października 2013 - 21:04
#272
OFFLINE
Napisany 12 października 2013 - 21:10
Tylko to sitko mnie nurtuje. Nie wiem czy ma być z kołnierzem czy bez.
W tym temacie jest trochę rozważań o kołnierzu:http://forum.omegakl...?t=44296&page=4
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#273
OFFLINE
Napisany 12 października 2013 - 21:26
W tym temacie jest trochę rozważań o kołnierzu:http://forum.omegakl...?t=44296&page=4
Dzięki. Zaczynam czytać. Ale na wstępie piszą do D3WZ z kołnierzem a ja mam sklepy które podają że bez kołnierza. Sitko świecy D3WZ Index: 004232 http://www.mastermot...3e2356fc76a.jpg
No nic, czytam dalej.
No i w moim temacie lipa

#274
OFFLINE
Napisany 12 października 2013 - 23:34
a ja mam sklepy które podają że bez kołnierza.
W moim "piecyku" było sitko z kołnierzem i na takie samo wymieniłem. Przepracowało wzorowo już trzy sezony grzewcze

Ale ceny w tym "Master....." zaporowe

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#275
OFFLINE
Napisany 13 października 2013 - 00:04
Kurcze ceny niby zaporowe, ale i stówkę dam by trzy sezony bez zadymiania okolicy przeżyć, a nie 5 dych za trzy miesiące bez dymuW moim "piecyku" było sitko z kołnierzem i na takie samo wymieniłem. Przepracowało wzorowo już trzy sezony grzewcze
Ale ceny w tym "Master....." zaporowe

Dzisiaj rano odpaliłem piecyk i ładnie odpalił bez puszczenia dymu.
Wspomnę że sitko wcześniej było wsadzone tak, że ropa leciała na ten szew (połączenie). Miejsce to się nie przepaliło na wylot, ale wygląda jak nadpalone, z czarniało i wyglądało jak zabite nagarem. Domyślam się że to była przyczyna dymienia.
Przekręciłem to sitko o 180st by to nadpalenie było z drugiej strony i pomogło. Nie dymi. Na jak długo, nie wiem. Na razie jest OK ale i tak muszę kupić nowe.
Pytanie. Do jakich piecyków jest sitko z kołnierzem, a do jakich bez kołnierza? Po co ten kołnierz? Lub po co brak kołnierza?
Nie mogę bazować na tym co miałem w piecu, ponieważ nie mam gwarancji czy wsadzone było to poprawne.
I jeszcze te o'ringi. Gdzie one wchodzą?
Jeden zauważyłem (tylko nie wiem czy to ten z kompletu z sitkiem) po rozpołowieniu piecyka. O'ring jest na tym elemencie w który wkręca się świeca. Ten jest tym jednym z kompletu dołączanego do sitka?
A ten drugi mniejszy o'ring gdzie ma być?
#276
OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2014 - 23:16
Czy ktoś dysponujący schematem mógłby sprawdzić drogę tego przewodu, i opisać które piny na midzie i klimatroniku za to odpowiadają?
#277
OFFLINE
Napisany 27 stycznia 2014 - 23:19

Z autodaty, czy eber może byc oznaczony jako zawór regulatora ogrzewania płynu chłodzącego? Na schemacie na czerwono Y36? To będzie to co daje sygnał do ebera?
EDIT:
OK, dla potomnych - kabelek od ebera idzie do złącza x63 w klimatroniku(szare - pin nr 19), dodatkowo z mida temeratura zewnętrzna idzie z pinu nr 3 do klimatronika x63 pin nr 8. U mnie niestety jestem w punkcie wyjścia- przedzwoniłem oba przewody, przejście jest, a klimatronik nadal nie daje sygnału 12v do sterownika. Jeśli ma ktoś jakieś pomysły to chętnie posłucham....
EDIT2: Da się przez kompa sprawdzić czy klimatronik ma informacje o temperaturze zewnętrznej? Albo jakoś miernikiem?
Edit3: W przypływie desperacj podpiąłem sie pod kompa(mam dostęp do cdif/2. żadnych błędów nie wywalił, ale żadnych parametrów z klimy też si enie dało zczytać. OpCom by coś pokazał?
#278
OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2014 - 17:30
jak dam 12v na złącze nr 19 ztyczki x63(WZBUDZENIE Z KLIMATRONIKA) eber odpala, przedzwoniłem przewody od wtyczki x63(pin 8) do termometru w zderzaku - wszystkie całe. Panel klimatronika tez zakładam że ok - bo raczej niemozliwe zeby na 3 sprawdzane szt. ani jedna nie dawała sygnału. Wychodzi na to że musi być jeszce jakiś warunek przekazania tych 12v przez kliamtronik... Ma ktos pojęcie jaki? Albo czy jest jakiś podzespół uruchamiany dopiero poniżej 5 stopni z którego można by pociągnąć sygnał.
PS. Czy ktoś w ogóle te moje wypociny czyta?
#279
OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2014 - 17:53
#280
OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2014 - 18:33
wywal czujni w zderzaku i zamiast niego wsadź opornik 20 kOHM to chyba symuluje temp poniżej -25 i wtedy sprawdźPodmieniłem dzisiaj panel klimatronika na szrocie - facet miał 2 szt i był na tyle miły że pozwolił pokombinować - na żadnej eber nie odpalil. Czyli podsumowująć:
jak dam 12v na złącze nr 19 ztyczki x63(WZBUDZENIE Z KLIMATRONIKA) eber odpala, przedzwoniłem przewody od wtyczki x63(pin do termometru w zderzaku - wszystkie całe. Panel klimatronika tez zakładam że ok - bo raczej niemozliwe zeby na 3 sprawdzane szt. ani jedna nie dawała sygnału. Wychodzi na to że musi być jeszce jakiś warunek przekazania tych 12v przez kliamtronik... Ma ktos pojęcie jaki? Albo czy jest jakiś podzespół uruchamiany dopiero poniżej 5 stopni z którego można by pociągnąć sygnał.
PS. Czy ktoś w ogóle te moje wypociny czyta?