Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Webasto


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
323 odpowiedzi na ten temat

#241 OFFLINE   lojes

lojes
  • 186 postów
  • Dołączył: 17-02-2010
  • Skąd: Ciechanów

Napisany 11 marca 2011 - 21:21

teraz pytanie jak zmniejszyć jej wydajność ?



spróbuj założyć zaworek dławiący przed pompką.

bo elektrycznie raczej niewykonalne bo pompka jest sterowana impulsami (no chyba żeby zmniejszyć częstotliwość impulsów), będę dziś w pracy w nocy to porozmawiam z elektronikami czy da się coś zrobić.

#242 OFFLINE   survi

survi
  • 64 postów
  • Dołączył: 25-07-2010
  • Skąd: Jasło

Napisany 12 marca 2011 - 00:31

Podepnę się pod temat, mój eberschpracher pracuje ale strasznie kopci, jak stanę na światłach to głowę chowam bo wygląda jakby auto się paliło, byłem u mechanika i stwierdził że świeca dobra, a sitko przeczyścił i twierdził że nie było w strasznym stanie i nie możemy dojść co to może być, podobno w VW T4 również takie dogrzewacze mają więc wierzę na słowo że wie z czym ma do czynienia

Co sprawdzić jeszcze?

#243 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 marca 2011 - 17:12

byłem u mechanika i stwierdził że świeca dobra, a sitko przeczyścił

sitko do wymiany, jego się nie czyści,

bo elektrycznie raczej niewykonalne bo pompka jest sterowana impulsami (no chyba żeby zmniejszyć częstotliwość impulsów

chodzi o pompkę wody do niej dochodzi tylko napięcie

#244 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 marca 2011 - 19:24

chodzi o pompkę wody do niej dochodzi tylko napięcie


To jakiś potencjometr założyć i mieć możliwość regulacji i dla wypasu założyć licznik przepływu cieczy.

#245 OFFLINE   lojes

lojes
  • 186 postów
  • Dołączył: 17-02-2010
  • Skąd: Ciechanów

Napisany 12 marca 2011 - 19:29

chodzi o pompkę wody do niej dochodzi tylko napięcie



a to co innego, nie wiem czemu ale pomyślałem o pompce paliwa :masakra:

nie wiem na jakiej zasadzie działa taka pompka, ale jeśli dochodzi stałe napięcie to układ regulujący obroty pompki (taki z tranzystorem i potencjometrem) powinien załatwić sprawę.

To jakiś potencjometr założyć i mieć możliwość regulacji.



sam potencjometr sie spali, za duży prądu ma taka pompka.

#246 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 marca 2011 - 19:55

sam potencjometr sie spali, za duży prądu ma taka pompka.


no dobra niech będzie układ regulacji zasilania na prąd stały:D

a poza tym to była tylko idea, a nie rozwiązanie techniczne od A-Z.
potencjometry http://www.meditroni...pl/pot_drut.htm

#247 OFFLINE   djlotus

djlotus

    Zbanowany

  • 345 postów
  • Dołączył: 25-01-2008
  • Skąd: poznań

Napisany 12 marca 2011 - 20:02

dziś grzebiąc w necie wpadłem na pewne instrukcje ebera w której była podana wydajność pomp obiegu dla danych mocy pieca, niestety instrukcja była tylko dla modeli 4 i 5 kW, ale sam fakt że piec 4 kW powinien mieć pompę 550 l/h, a 5 kW trochę ponad 600 l/h, wnioskując z tego 3 kW powinno być około 500 l/h a moja pompa ma ponad 750 l/h, jak wiadomo im wolniejszy przepływ tym lepiej, teraz pytanie jak zmniejszyć jej wydajność ?


To ja teraz jestem ciekawy co będzie się działo bo zamontowałem sobie pompę od BMW na ebera i ta pompa jest bardziej wydajna bo ma 8 łopatek na wirniku a nie 4 jak w tradycyjnych pompkach . Efekt jest taki że zamiata wodę i wywala ją z takim impetem że szok . jeżeli będzie gorzej dogrzewać to będę musiał dać jakiś opornik może taki rezystor jak do klimatronika

sam potencjometr sie spali, za duży prądu ma taka pompka.


To jest racja . to musi być jakiś rezystor
[SIGPIC][/SIGPIC]Jeżeli fotoradar strzeli ci fotkę to znaczy że masz za wolne auto :p
Nie próbuj przechytrzyć fotoradaru ! bo tylko mi zdąży zrobić zdjęcie samej maski :smiech:
Jeżeli masz jakieś pytanie lub chciał byś znaleźć odpowiedź na twoje pytanie to tu masz rozwiązanie i odpowiedź na twoje pytanie [KLICK]

#248 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 marca 2011 - 10:45

ale jeśli dochodzi stałe napięcie to układ regulujący obroty pompki (taki z tranzystorem i potencjometrem) powinien załatwić sprawę.

nie wiem czy taka zabawka zda egzamin w pompce indukcyjnej, nie wiem czy jak zmniejszę jej napięcie to czy nie stanie całkiem, w pompce szczotkowej przejdzie ten bajer

To ja teraz jestem ciekawy co będzie się działo bo zamontowałem sobie pompę od BMW na ebera i ta pompa jest bardziej wydajna bo ma 8 łopatek na wirniku

ja to tłumaczę w ten sposób że za szybki przepływ cieczy powoduje ja wolne oddawanie ciepła, w pewnym momencie do ebera wróci płyn o takiej temp. że go wyłączy a nie odda odpowiedniej ilości do silnika i reszty elementów, i u mnie się chyba tak dzieje bo pomimo czasu 60 minut przez jaki telestart podaje do pieca sygnał start to piec po około 35 minutach się wychładza i wyłącza a mimo to wskazówka na zegarku się w ogóle nie podnosi.

#249 OFFLINE   djlotus

djlotus

    Zbanowany

  • 345 postów
  • Dołączył: 25-01-2008
  • Skąd: poznań

Napisany 13 marca 2011 - 21:20

ja to tłumaczę w ten sposób że za szybki przepływ cieczy powoduje ja wolne oddawanie ciepła, w pewnym momencie do ebera wróci płyn o takiej temp. że go wyłączy a nie odda odpowiedniej ilości do silnika i reszty elementów, i u mnie się chyba tak dzieje bo pomimo czasu 60 minut przez jaki telestart podaje do pieca sygnał start to piec po około 35 minutach się wychładza i wyłącza a mimo to wskazówka na zegarku się w ogóle nie podnosi.


raczej nie powinno się tak dziać że ci wyłącza ebera po 35 minutach , raczej może bbyć tak że za szybko będzie wymieniać ciecz co może powodować jej słabe rozgrzewanie . ale po testujemy i zobaczymy .Najwyżej zamontuję rezystor i spowolnię pracę pompy
[SIGPIC][/SIGPIC]Jeżeli fotoradar strzeli ci fotkę to znaczy że masz za wolne auto :p
Nie próbuj przechytrzyć fotoradaru ! bo tylko mi zdąży zrobić zdjęcie samej maski :smiech:
Jeżeli masz jakieś pytanie lub chciał byś znaleźć odpowiedź na twoje pytanie to tu masz rozwiązanie i odpowiedź na twoje pytanie [KLICK]

#250 OFFLINE   szymono

szymono
  • 291 postów
  • Dołączył: 15-02-2011
  • Skąd: okolica Olsztyn

Napisany 08 lutego 2013 - 18:19

Szukałem ale nie znalazłem. Może ktoś mnie pokieruje albo powie co i jak. Muszę wymontować Ebera, jak to zrobić? Muszę spuścić cały płyn prawda? Jak złączyć węże jeśli wyjmę EBERA?

#251 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 lutego 2013 - 20:12

Szukałem ale nie znalazłem. Może ktoś mnie pokieruje albo powie co i jak. Muszę wymontować Ebera, jak to zrobić? Muszę spuścić cały płyn prawda? Jak złączyć węże jeśli wyjmę EBERA?

kawałkiem rurki nie pamiętam teraz chyba fi 18, ściśnij oba węże złącz rurką i jest ok piec można wyjąć, w 2,0 nie wyciągałem go także nie wiem jak on jest zamocowany a i musisz zaślepić dopływ paliwa

#252 OFFLINE   lojes

lojes
  • 186 postów
  • Dołączył: 17-02-2010
  • Skąd: Ciechanów

Napisany 27 sierpnia 2013 - 08:22

znowu nie działa (nawet na krótko) myślę że znowu świeca bo w zimę sitko lało na świece i mogła się uszkodzić.

koledzy bo nie pamiętam, świeca żarowa to powinna mieć zamknięty obwód a jak sprawdzić czy nie ma zwarcia. Nie chce mi się wyciągać kolejny raz pieca, żeby sprawdzić czy grzeje, ale jak mus to mus.

#253 OFFLINE   Mateipol

Mateipol
  • 32 postów
  • Dołączył: 23-03-2012

Napisany 09 października 2013 - 19:27

Mam pytanie... jaka może być przyczyna, że eberspacher nie gada ?
Sprzęt został wykręcony, zmieniłem świece, reszta w porządku (sprawdzane miernikiem) Pompka paliwowa podaje, silnik wentylatora okej, czujniki tak samo..a eber za nic nie chce się uruchomić
Proszę o sugestie

pozdrawiam

#254 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 09 października 2013 - 19:34

interfejs diag i odczyt błędów nie ma innej opcji bo tak można wszystko powymieniać! poza tym ebery się blokują po iluś próbach błędnego startu. i tylko interfejs odblokuje!!
jak co to dzwoń mam d5wz sprawny

#255 OFFLINE   Mateipol

Mateipol
  • 32 postów
  • Dołączył: 23-03-2012

Napisany 09 października 2013 - 19:39

Czyli jak rozumiem, "ręcznie" nie da się tego zrobić, konieczny jest komp i odpowiednie oprogramowanie ?

#256 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 09 października 2013 - 19:47

Mam pytanie... jaka może być przyczyna, że eberspacher nie gada ?
Sprzęt został wykręcony, zmieniłem świece, reszta w porządku (sprawdzane miernikiem) Pompka paliwowa podaje, silnik wentylatora okej, czujniki tak samo..a eber za nic nie chce się uruchomić
Proszę o sugestie

pozdrawiam


Damian Sz napisał poradę...słabym punktem tych eberów są sterowniki,słabe luty i często w wyniku wysokiej temperatury pieca wytwarzają się zimne luty...ja też walczyłem poprzednią zimę aż w końcu dorwałem sterownik i pięknie mruczy...ale tak jak kolega wyżej pisze najlepiej fejs...

Czyli jak rozumiem, "ręcznie" nie da się tego zrobić, konieczny jest komp i odpowiednie oprogramowanie ?


tak jak pisałem poszukaj w sprawdzonych poradach,jest opis jak co sprawdzić miernikiem...tyle możesz sam zrobić a jak nie ruszy to fejs...chyba że nie chce Ci się bawić to od razu pod kompa....

interfejs diag i odczyt błędów nie ma innej opcji bo tak można wszystko powymieniać! poza tym ebery się blokują po iluś próbach błędnego startu. i tylko interfejs odblokuje!!
jak co to dzwoń mam d5wz sprawny

masz rację...ale naszę po odpięciu aku na noc się odblokują...powiedz...testujesz przez złącze diagnostyczne w aucie czy musisz wywalić ebera?Tak z ciekawości pytam.

 


#257 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 09 października 2013 - 20:11

Ja sie wpinam interfejsem do ebera specjalnym może byc w aucie

#258 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 09 października 2013 - 20:18

Ja sie wpinam interfejsem do ebera specjalnym może byc w aucie


czyli bezpośrednio w złącze w eberzę a nie przez diagnostyczne w aucie...

 


#259 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 09 października 2013 - 20:21

Tak przez kostki zlodziejki

#260 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 09 października 2013 - 20:40

Tak przez kostki zlodziejki


dzięki za info...szkoda że kawał drogi mieszkamy od siebie bo mam jedno do sprawdzenia:D