Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Co to jest? Z czym to sie je - krótkie pytanie - krótka odpowiedź

grill atrapa bez znaczka B FL

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18569 odpowiedzi na ten temat

#17801 OFFLINE   zzaspa

zzaspa
  • 64 postów
  • Dołączył: 07-05-2016
  • Skąd: bieszczady
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.6i C26NE

Napisany 14 stycznia 2017 - 20:23

Mam do Was pytanie. Ponieważ teraz ulice są strasznie brudne to człowiek przejedzie ze 100m za innym samochodem to już nie widać świateł. Dlatego pomyślałem że poszukam oryginalnych wycieraczek do Omegi A. Jedak moje pytanie brzmi: Co jest potrzebne do ich zamontowania ( rozumiem iż same wycieraczki silniki i pompka spryskiwacza ale jak wygląda kwestia zderzaka?? 

PS gdyby ktoś miał je na sprzedaż to chętnie kupię. 



#17802 OFFLINE   FatBoy82

FatBoy82
  • 145 postów
  • Dołączył: 24-11-2012
  • Skąd: Olszewnica Stara
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i 24v C30SE

Napisany 14 stycznia 2017 - 23:53

w zderzaku w chromach musisz miec wyciecie na nie



#17803 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 stycznia 2017 - 09:19

Dlatego pomyślałem że poszukam oryginalnych wycieraczek do Omegi A.

 

Dobra wycieraczka to pióro. Zimą warto zmieniać co 2 miechy , bo szybko siadają nawet tandety z Boscha.

Kiedyś się skusiłem na "plastiki " (elastyczne) = delikatnie mówiąc qutastrofa.... 



#17804 OFFLINE   zzaspa

zzaspa
  • 64 postów
  • Dołączył: 07-05-2016
  • Skąd: bieszczady
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.6i C26NE

Napisany 15 stycznia 2017 - 12:22

w zderzaku w chromach musisz miec wyciecie na nie

Dzięki. To już zadowolony jestem że nie potrzeba całego zderzaka zmieniać bądź przerabiać. 
A gdyby ktoś miał zdjęcia/schematy z wycieraczek z omegi/senatora to byłbym wdzięczny za wysłanie ich.



#17805 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 stycznia 2017 - 12:27

zdjęcia/schematy z wycieraczek z omegi/senatora
 

 

heh , ty szukasz do lamp , a lampy to ile mają lat.....   :p  ?? też wypadałoby je wymienić.

 

https://www.google.p...KHWkEBxMQsAQIGQ



#17806 OFFLINE   zzaspa

zzaspa
  • 64 postów
  • Dołączył: 07-05-2016
  • Skąd: bieszczady
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.6i C26NE

Napisany 15 stycznia 2017 - 13:26

 

 

heh , ty szukasz do lamp , a lampy to ile mają lat.....   :p  ?? też wypadałoby je wymienić.

 

https://www.google.p...KHWkEBxMQsAQIGQ

 

Lampy są w dobrym stanie. Zresztą Niemiec dbał. Jak 1.5 roku temu ją przywiozłem z Lubeki to miała już przez Niemca wymienione:

- komplet tłumików (i 2 nowe katalizatory)

- komplet tarcze i okładziny

- nowe amortyzatory gazowe 

- nowe sprężyny 
Wiec lampy też są w dobrym stanie. Jedynie to tak jak się trafia okazja to czasem kupię coś co było do tego samochodu w opcji dostępne :p

Załączony plik  IMG_20160723_173342.jpg   40,84K   4 pobrań



#17807 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 stycznia 2017 - 19:07

2 nowe katalizatory)

 

 

W to stary nie uwierzę , bo nawet w polsce jeden katalizator to ok 4-5 tysi , a niemiec zainwestował i sprzedał. Na moje oko to wywalił katy i wstawił strumienice .

Jak znam życie , to płakał jak sprzedawał ci za 2000 zł ( góra 500 euro )



#17808 OFFLINE   OMEGATOR

OMEGATOR

    OMEGOS CARAVANOS

  • 722 postów
  • Dołączył: 31-03-2009
  • Skąd: Wrocław/Siechnice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 16 stycznia 2017 - 20:03

Dzięki. To już zadowolony jestem że nie potrzeba całego zderzaka zmieniać bądź przerabiać. 
A gdyby ktoś miał zdjęcia/schematy z wycieraczek z omegi/senatora to byłbym wdzięczny za wysłanie ich.

A wiec z oryginalna listwa pod wycieraczki nie jest latwo.

Ale wystarczy dobrze przymiezyc i wyciac w zwyklej listwie.

 

Co do schematu to powiem tak.

Ja mialem zwyklego golasa ale wszystkie wtyczki w instalacji byly na miejscu. Wystarczylo popodlanczac i dziala. :D

 

 

Zalanczam foto wycietej listwy. Jesli ktos sie nie zna to nie skuma .

 

P.S. Mocowania wycieraczek z senatora pasuja po malym tuningu pod lampy omegowe.

Załączone pliki


Edytowany przez OMEGATOR, 16 stycznia 2017 - 20:21.


#17809 OFFLINE   zzaspa

zzaspa
  • 64 postów
  • Dołączył: 07-05-2016
  • Skąd: bieszczady
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.6i C26NE

Napisany 16 stycznia 2017 - 23:46

@

vertix

W to stary nie uwierzę , bo nawet w polsce jeden katalizator to ok 4-5 tysi , a Niemiec zainwestował i sprzedał. Na moje oko to wywalił katy i wstawił strumienice .

Jak znam życie , to płakał jak sprzedawał ci za 2000 zł ( góra 500 euro )

 

 

 

 

sprzedał mi we wrześniu bo w listopadzie się TUV zbliżał a wiadomo 120 Euro za wjazd. a że próg już gnił powoli to wolał się pozbyć. ale byłeś blisko z ceną  :)

Co do katalizatorów to wg mnie wyglądają one jak katy chociaż nie rozbierałem więc głowy nie dam sobie uciąć. 
Załączony plik  IMG_20151116_104842.jpg   43,75K   6 pobrań

 

Co do listwy chromowej pod wycieraczki to pytałem się w ASO to dostałem odpowiedź: 292zł/272zł 

 

OMEGATOR a ten tuning na czym polega?? zwykłe poprawienie mocowań czy coś większego??

 

PS kolejne pytanie: 
Czy mechanizmy wycieraczek reflektorów oraz mechanizm elektrycznego podnoszenia szyb tylnych w omedze i senatorze były takie same?? 

 

 


Edytowany przez zzaspa, 17 stycznia 2017 - 06:43.


#17810 OFFLINE   OMEGATOR

OMEGATOR

    OMEGOS CARAVANOS

  • 722 postów
  • Dołączył: 31-03-2009
  • Skąd: Wrocław/Siechnice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 17 stycznia 2017 - 19:45

OMEGATOR a ten tuning na czym polega?? zwykłe poprawienie mocowań czy coś większego??

 

PS kolejne pytanie: 
Czy mechanizmy wycieraczek reflektorów oraz mechanizm elektrycznego podnoszenia szyb tylnych w omedze i senatorze były takie same?? 

 

 

 

Wystarczy troszke poprzeginac i chyba rozwiercic otwory w mocowaniu. Nic skomplikowanego.

 

Mechanizmy te same . Jedynie jak pisalem wczesniej samo mocowanie do lampy troszke inne.



#17811 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 stycznia 2017 - 22:28

sprzedał mi we wrześniu bo w listopadzie się TUV zbliżał a wiadomo 120 Euro za wjazd

 

 A co to ma do rzeczy?? Niemcy to  nie polskie zadupie . Wyrejestrowujesz autko i po kłopocie,....

Tylko w Pizdolsce ( chyba ) nie można wyrejestrować autka bez przekrętu.

 

próg już gnił powoli to wolał się pozbyć

 

Wywalił 2 ts euro na katy , a nie było chętnego na próg za 200-300 euro ??/

Ostatnio znajomy naprawiał volvo w serwisie opla (dojczland) hamulce , - wymiana zacisku (180  $ e )+ parę bajerów ( szczegułów nie pamiętam ) i poszło 560 jurków. Stwierdził , że w Duposlce zrobiliby mu to za 2 tysie , czyli różnica śmieszna biorąc pod uwagę zarobki w obu krajach....

 

Ps Ładnie Cię kiwnął ... Nie nazywał się przypadkiem Hassan albo Muhammad ...  ???



#17812 OFFLINE   zzaspa

zzaspa
  • 64 postów
  • Dołączył: 07-05-2016
  • Skąd: bieszczady
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.6i C26NE

Napisany 17 stycznia 2017 - 22:59

 A co to ma do rzeczy?? Niemcy to  nie polskie zadupie . Wyrejestrowujesz autko i po kłopocie,....

Tylko w Pizdolsce ( chyba ) nie można wyrejestrować autka bez przekrętu.

 

 

 

 

Wywalił 2 ts euro na katy , a nie było chętnego na próg za 200-300 euro ??/

Ostatnio znajomy naprawiał volvo w serwisie opla (dojczland) hamulce , - wymiana zacisku (180  $ e )+ parę bajerów ( szczegułów nie pamiętam ) i poszło 560 jurków. Stwierdził , że w Duposlce zrobiliby mu to za 2 tysie , czyli różnica śmieszna biorąc pod uwagę zarobki w obu krajach....

 

Ps Ładnie Cię kiwnął ... Nie nazywał się przypadkiem Hassan albo Muhammad ...  ???

Nie kiwną nie kiwną. Na hamulce i amortyzatory miałem w samochodzie fakturę więc wiem że wymienione. A co do wydechu, wątpię żeby wydech przetrwał 24 lata w takim stanie więc wiem że na pewno był wymieniony. A dodatkowo gdyby nie miał katów to nie przeszedł by przeglądu niemieckiego (wg Dedry 4 lata i 2 lata temu spaliny mieściły się w normach). Ale nie będę zachwalać tak, zapraszam do obejrzenia w bieszczady bo przez forum wszystko da się ładnie opisać. 
PS 25 tys w 2 lata bez większych problemów potwierdza chyba że samochód jest w dobrym stanie. 



#17813 OFFLINE   Chorwat

Chorwat
  • 242 postów
  • Dołączył: 08-12-2015
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 stycznia 2017 - 00:27

OT: @vertix... będziesz łaskaw wypowiadać się o naszym kraju we właściwej formie?



#17814 OFFLINE   zico

zico

    :)

  • 377 postów
  • Dołączył: 22-07-2010
  • Skąd: Poznań/Zielona Góra
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 18 stycznia 2017 - 08:42

OT: @vertix... będziesz łaskaw wypowiadać się o naszym kraju we właściwej formie?

Zawsze myślę że jak komuś się w Ojczyźnie nie podoba to mamy UE otwarte granice..

#17815 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 stycznia 2017 - 09:25

Otwarte granice są dzięki strefie schengen , a nie UE



#17816 OFFLINE   T0m3k

T0m3k
  • 362 postów
  • Dołączył: 16-02-2013
  • Skąd: Masuny
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 18 stycznia 2017 - 10:23

A i stwierdzenie że tyle samo by kosztowała naprawa w DE i w PL trochę bez sensu bo części kosztują to samo a mechanik musi mieć za co żyć. Vertix otwórz warsztat i rób ludziom za pół darmo wszystko i na koniec miesiąca wyjdź na czysto najniższa krajową i wtedy zastanów się czy nie opłacała się bardziej pracować na etacie :-P Mechanik czy każdy inny specjalista czy to w PL, DE czy gdziekolwiek bierze pieniądze za wiedzę i sprzęt którego Ty nie posiadasz o dlatego jedziesz do niego

Edytowany przez T0m3k, 18 stycznia 2017 - 10:24.


#17817 OFFLINE   zzaspa

zzaspa
  • 64 postów
  • Dołączył: 07-05-2016
  • Skąd: bieszczady
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.6i C26NE

Napisany 18 stycznia 2017 - 11:08

Panowie nie sprzeczajmy się w sprawie Vertix'a. Jak ktoś ma swoją rację to nawet pokazanie mu na oczy że tak nie jest nic nie zmieni. Nie wiem czy to zazdrość o stan samochodu czy po prostu chęć rozpoczęcia gównoburzy.

Ale wracając do tematu bo już wiem że wycieraczki reflektorów po lekkim tuningu można z senatora przeszczepić do Omegi. Lecz nadal pytanie co z elektrycznym podnoszeniem tylnych szyb?? Bo napisałem do faceta który sprzedaje senatora na części i nie wiem czy kupić mogę (a nadal czekam na odpowiedź).

 

Z góry dzięki



#17818 OFFLINE   dudek840

dudek840
  • 161 postów
  • Dołączył: 17-11-2008
  • Skąd: częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 stycznia 2017 - 21:09

Co do katalizatorów to wg mnie wyglądają one jak katy chociaż nie rozbierałem więc głowy nie dam sobie uciąć. 

Jak Ty podlewarowałeś to auto? Z chęcią na lato swoją bym tak gibnął w celu konserwacji 



#17819 OFFLINE   zzaspa

zzaspa
  • 64 postów
  • Dołączył: 07-05-2016
  • Skąd: bieszczady
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.6i C26NE

Napisany 20 stycznia 2017 - 23:55

Jak Ty podlewarowałeś to auto? Z chęcią na lato swoją bym tak gibnął w celu konserwacji 

a nic trudnego potrzeba z 5-6 chłopa i stosowną ilość C2H5OH.
pierwsze podnosisz samochód i stawiasz kołami na klocki aby ułatwić robotę i nie dźwigać z samej ziemi. 
Załączony plik  IMG_20151105_174540.jpg   40,26K   5 pobrań
Załączony plik  IMG_20151109_091130.jpg   44,25K   5 pobrań
A potem zbierasz ekipę i dźwigacie gdzie jeden z innej strony podstawia coś pod słupek B ( pamiętaj o odsunięciu szyby) 
u mnie były to 2 felgi i opona zaparta o ścianę żeby nie odjechała. 
Załączony plik  IMG_20151116_104857.jpg   48,26K   5 pobrań
A potem zabezpieczasz żeby nie kiwną się na koła i gotowe.
Załączony plik  IMG_20151116_130102.jpg   29,28K   5 pobrań
a nadkola z przodu to już łatwa sprawa.

Załączony plik  IMG_20151116_181020.jpg   43,2K   5 pobrań
 

a i zapomniał bym o jednej uwadze. Pamiętaj żeby podnosić samochód tak by korek paliwa był w górze. ( ja nie miałem zbiornika więc było mi to obojętne) 


Edytowany przez zzaspa, 21 stycznia 2017 - 09:48.


#17820 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 stycznia 2017 - 22:44

A co do wydechu, wątpię żeby wydech przetrwał 24 lata w takim stanie

 

 

 

Pod pojęciem wydechu rozumiemy wymianę tłumików =-katalizator zostaje na wieki..... albo 1000 euro za sztukę.....

 

 

OT: @vertix... będziesz łaskaw wypowiadać się o naszym kraju we właściwej formie?

 

 

Nigdy w Życiu = ten kraj mnie okradł w majestacie prawa komunistycznego i Nowokapitalistycznego ( nie mylić z demokracją bo w tym barłogu to pojecie nie istnieje ) więc będę artykułował swoje myśli adekwatnie do oszustw tego kraju....

 

 

Otwarte granice są dzięki strefie schengen , a nie UE

 

I dzięki bogu - przynajmniej normalnie zarabiam.... ( admini jak mają jaja i i potrafią się przyznać , że każdy forumowicz jest lokalizowany po IP - to napiszą ,że bujam się cirka 700 km od granicy... )

 

a nic trudnego potrzeba z 5-6 chłopa i stosowną ilość C2H5OH.

 

A autobusem nie lepiej było jechać po tą omegę wartą 400 jurków ???? 

 

A i stwierdzenie że tyle samo by kosztowała naprawa w DE i w PL trochę bez sensu bo części kosztują to samo a mechanik musi mieć za co żyć

 

Nie doczytałeś misZczu ... za pół ceny.... za tyle to polski mechanik kupuje mercedesa..........

 

A dodatkowo gdyby nie miał katów to nie przeszedł by przeglądu niemieckiego (wg Dedry 4 lata i 2 lata temu spaliny mieściły się w normach)

 

Naprawdę nie masz bladego pojęcia o niemieckim rynku . Nalepkę na szybie Niemcy dostają z katalogu a nie z testu , bo takich badań nie ma.... 

 

Widziałeś warsztat diagnostyczny w Niemczech ??? Jak nie to współczuję , bo każda firma ma prywatny warsztat diagnostyczny.... I to jest pic na wodę.... 







Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: grill, atrapa, bez znaczka, B FL