Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Co to jest? Z czym to sie je - krótkie pytanie - krótka odpowiedź

grill atrapa bez znaczka B FL

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18569 odpowiedzi na ten temat

#15601 OFFLINE   Ruki1989

Ruki1989
  • 180 postów
  • Dołączył: 02-09-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 20 czerwca 2015 - 00:53

A z google wychodzi, że to jakiś sensor kierunku jazdy czy coś takiego. Jaką to w Omedze miało by pełnić funkcję


Obstawiam, że może pełniło to rolę a'la żyroskopu i było połączone z niefabrycznym autoalarmem ;) Coś jakby uruchomienie alarmu przy wciąganiu na lawetę. :roll:

#15602 OFFLINE   marcin85

marcin85
  • 117 postów
  • Dołączył: 22-12-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 czerwca 2015 - 10:14

Teraz moje pytanie:
Potrzebuję na pilnie nr tej dziwnej uszczelki pod listwą podciśnień na kolektorze ssącym. I w sumie oringów tych co wchodzą z tą listwą w przepustnicę do 2,5 V6.




Cięzko dostac od ręki nie ma szans mi sprowadzili w mij-u na Puszkina ale byla tez na Pabianickiej w oplu na następny dzień jakos koło 14 pln a nr to GM 656526 ewentualnie 90467543 nr 14 w katalogu jak spojrzy w rysunki, oringi to GM 656210 nr 10 na rysunki

#15603 OFFLINE   n00ras

n00ras
  • 130 postów
  • Dołączył: 02-11-2012
  • Skąd: bielsk podlaski
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 20 czerwca 2015 - 13:59

witam, jak w temacie, ktos wie od czego te kabelki na zdjęciu? czy gdzieś to powinno byc podłączone? dodam że jest to z przodu, lezy na zderzaku, dochodzi do wiązki która rozchodzi się w obie strony i idzie jakby do przeciwmgielnych..

#15604 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 czerwca 2015 - 14:05

jest to czujnik temperatury zewnętrznej.Wepnij go w kratke w zderzaku pod rejestracja.

#15605 OFFLINE   dawtow

dawtow

    W posiadaniu , omega Bfl, ascona b, 4x4 i 4 udki und skuter :)

  • 1 708 postów
  • Dołączył: 14-08-2009
  • Skąd: Noje benczen
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 20 czerwca 2015 - 15:44

u mnie jest wpięte w dolną część zderzaka po stronie lewego halogena :)
Róbmy screeny swoich postów :( tak szybko z pomocą administracji, a z przykazu zarządu znikają :(

NIE pomagam na priv, gdyż od tego jest Forum - masz problem? Napisz na Forum !

Nic nie robienie zabiera większość mojego czasu i wcale mnie to nie męczy :)

#15606 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 20 czerwca 2015 - 15:53

u mnie jest wpięte w dolną część zderzaka po stronie lewego halogena :)


bo ty masz beeee, a kolega ktory sie pytal ma FL :)
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#15607 OFFLINE   matigreg06

matigreg06
  • 228 postów
  • Dołączył: 08-08-2008
  • Skąd: zielona góra
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 czerwca 2015 - 19:08

Witam, wczoraj z sentymentu po mojej wcześniejszej omedze kupiłem sobie następną omegę B FL 2.2 benz, tylko że ktoś zdąrzył się do tłumika dobrać i wyciął kat-a, ale resztę tłumików mi oddał w bagażniku wraz z dwoma sonadami , dzisiaj tłumik pospawany do kupy a tu zonk bo nie mogę znaleźć wtyki do pierwszej sondy, może ktoś opisze gdzie dokładnie się znajduje bądź jakiś link z fotą?


Kolego wtyczkę od pierwszej sondy masz przy łączeniu skrzyni z silnikiem po stronie kolektora ssącego, znajdziesz bez większego problemu ;)

#15608 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 czerwca 2015 - 20:51

Potrzebuję na pilnie nr tej dziwnej uszczelki pod listwą podciśnień na kolektorze ssącym. I w sumie oringów tych co wchodzą z tą listwą w przepustnicę do 2,5 V6.


2 dni temu też z tym walczyłem i ktoś kiedyś podmienił tą uszczelkę na zwykłego ringa 22x2, te mniejsze 10x1.3

#15609 OFFLINE   Boscorelli

Boscorelli

    Jest blacha musi być rdza

  • 464 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Bełchatów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 21 czerwca 2015 - 08:40

Witam, mam taki problem, otóż w reperaturkach tylnych zacisków jest metalowy oring który jak podejrzewam powinien opasać kołnierz uszczelniający z zewnątrz tłoczka, jednak po jego nałożeniu ten oring się zsuwa, czy on powinien być jakoś inaczej nałożony czy o co tu chodzi? można zmontować bez tego oringu?

#15610 OFFLINE   ku8a

ku8a
  • 144 postów
  • Dołączył: 19-01-2008
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 21 czerwca 2015 - 18:53

ile waży kieownica skóra bez poduszki?


2,18 kg

#15611 OFFLINE   galicjusz

galicjusz
  • 215 postów
  • Dołączył: 27-05-2012
  • Skąd: Płock
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 czerwca 2015 - 21:44

Witam, mam taki problem, otóż w reperaturkach tylnych zacisków jest metalowy oring który jak podejrzewam powinien opasać kołnierz uszczelniający z zewnątrz tłoczka, jednak po jego nałożeniu ten oring się zsuwa, czy on powinien być jakoś inaczej nałożony czy o co tu chodzi? można zmontować bez tego oringu?


Masz na myśli ten metalowy "pierścień" zatopiony w gumie osłony przeciwpyłowej tłoczka?
Powinien on najść na rant który jest dookoła otworu tłoczka inaczej przy jego wysuwaniu nie będzie on niczym osłonięty i cały syf będzie na niego leciał. Osłona ma być założona tak aby tworzyła szczelną ochronę. Musisz dokładnie oskrobać i oczyścić miejsce nałożenia osłony tak aby po nałożeniu trzymała się solidnie. Osłona na samym tłoczku mocowana jest bardzo prosto - wchodzi w wyżłobienie u góry.

#15612 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 czerwca 2015 - 09:16

Ktoś pamięta i może podać nick chłopa , który na forum oferował fejsy diagnostyczne??
Nie chcę ryzykować z allegro

#15613 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 czerwca 2015 - 12:42

Ktoś pamięta i może podać nick chłopa , który na forum oferował fejsy diagnostyczne??
Nie chcę ryzykować z allegro

bestb

Edytowany przez machony79, 27 czerwca 2015 - 12:47.


#15614 OFFLINE   kaskader83

kaskader83

    Przygoda z Omegą twała 11 lat...

  • 898 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: Opole
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 czerwca 2015 - 17:57

Kolega mój kupił OBfl 2.2 benzyna i mam w jego imieniu pytanie - Uruchamiając auto po nocy zawsze musi wyłączać klimatronik bo w przeciwnym wypadku auto mu nie odpali lub ciężko odpali. Z wyłączonym pali od strzała. Co może być tego przyczyną - czy może ten typ tak ma??
Drugie pytanie to czy radio CDR2005 jest logowane z wyświetlaczem, czy może je zmienić bez konsekwencji?? i czy może je zamienić na CCR2006??
I ty możesz zostać Klubowiczem.
Jak?? => Tak!!

#15615 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 28 czerwca 2015 - 18:48

Sprężarka przytarta i ciężko mu kręcić?

#15616 OFFLINE   kaskader83

kaskader83

    Przygoda z Omegą twała 11 lat...

  • 898 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: Opole
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 czerwca 2015 - 18:56

Podobno kręci tak samo na włączonym i wyłączonym. Gość od którego kupił mówi, że tak było od początku jak ją ma i teraz kupił 2003r też 2.2 benzyna i niby tam ma tak samo... I dzieje się to tylko po kilkunastu godzinach stania...
I ty możesz zostać Klubowiczem.
Jak?? => Tak!!

#15617 OFFLINE   ku8a

ku8a
  • 144 postów
  • Dołączył: 19-01-2008
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 28 czerwca 2015 - 20:57

Witam!
Czy ktoś może mi powiedzieć o co chodzi z płynem chłodzącym (rożowy, zielony). Wg ksiązki Etzolda do rocznika IX/2000 stosowany był zielony, póżniej tylko różowy. Jednocześnie nie wolno tych płynów mieszać bo straszy uszkodzeniem silnika. I tu jest problem. Cały czas miałem płyn różowy, teraz wymieniam silnik, a tu zonk. W silniku resztki płynu zielonego. Czy to znaczy że mam wypłukać dokładnie silnik i zalać różowy czy może przejść na zieloną stronę mocy?
Pozdrawiam

#15618 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 czerwca 2015 - 21:22

Witam!
Czy ktoś może mi powiedzieć o co chodzi z płynem chłodzącym (rożowy, zielony).


Kolor to teraz jest pic na wodę. Przytłaczająca większość płynów jest robiona na bazie glikolu i te można mieszczać nawet w kolorach tęczy. Gdzieś w necie widziałem nazwę innego składnika bazowego , ale nie pamiętam
Na każdym opakowaniu pisze = można mieszać z innymi płynami na bazie glikolu=

Psd zielony jest dlatego , bo typ dolewał żóltego uniwersalnego płynu ( jest żółty).
Jak go zmieszasz z niebieskim, to się robi zielony.
Jedyne co dość często się przewija po forach , to żeby unikać borygo - podobno niszczy aluminium.

Edytowany przez vertix, 28 czerwca 2015 - 21:25.


#15619 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 czerwca 2015 - 21:50

Witam!
Czy ktoś może mi powiedzieć o co chodzi z płynem chłodzącym (rożowy, zielony). Wg ksiązki Etzolda do rocznika IX/2000 stosowany był zielony, póżniej tylko różowy. Jednocześnie nie wolno tych płynów mieszać bo straszy uszkodzeniem silnika. I tu jest problem. Cały czas miałem płyn różowy, teraz wymieniam silnik, a tu zonk. W silniku resztki płynu zielonego. Czy to znaczy że mam wypłukać dokładnie silnik i zalać różowy czy może przejść na zieloną stronę mocy?
Pozdrawiam


Starego typu plyne zielone (stosowane w omedze) byly robione na innej bazie niz rozowe. Po zmieszniu mogly tworzyc zwiazek chemiczny ktory powodowal zzeranie ukladu chlodzacego od srodka.Jezeli masz w silniku ktory montujesz jest plyn zielony to dla swietego spokoju go wyplucz i zalej rozowym. Ten plyn jest mieszalny z innymi plynami na rynku :)

#15620 OFFLINE   Matias

Matias
  • 871 postów
  • Dołączył: 01-01-2013
  • Skąd: Kutno / Gostynin EKU / WGS
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 29 czerwca 2015 - 17:33

Panowie wróciłem z urlopu i będę zabierał się za wymianę oleju i koniecznie muszę uszczelnić dolną miskę olejową bo cieknie z niej i ktoś tam wcześniej nawalił silikonu. Chcę to zrobić tak jak powinno być i teraz pytanie do was.

czy do tej miski (foto)

Dodany obrazek

idzie ta uszczelka ? http://www.aparts.pl...~9160~2ELR.aspx
i czy sama uszczelka wystarczy czy dodać tam trochę silikonu ?
i jeszcze jakim momętem dokręcić miskę ?

z góry dziękuję za podpowiedzi. Pozdrawiam


 






Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: grill, atrapa, bez znaczka, B FL