Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Co to jest? Z czym to sie je - krótkie pytanie - krótka odpowiedź

grill atrapa bez znaczka B FL

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18569 odpowiedzi na ten temat

#15561 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 13 czerwca 2015 - 18:47

Moge robic w nocy jak uspie corke wiec zostaje mi piekarnik. Jaka temperatura i czas?


wystarczy ~100st 10-15min
więcej nie ustawiaj, córa się obudzi i lampa pocieknie przez kratkę ;)

#15562 OFFLINE   piiiotrek

piiiotrek
  • 385 postów
  • Dołączył: 30-06-2007
  • Skąd: Świnoujście
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 czerwca 2015 - 19:07

mi po około 10-15min lampa się ładnie rozklejała już w 65 stopniach i wg mnie wiecej nie potrzeba :)

#15563 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 13 czerwca 2015 - 20:33

W 50C rozklejałem, przez 10 minut. Wystarczy.

#15564 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 czerwca 2015 - 21:25

W 50C rozklejałem, przez 10 minut. Wystarczy.


Bez przesady . W upalny dzień jest więcej , więc proszę o odrobinę realizmu

#15565 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 13 czerwca 2015 - 21:34

To jakiś słaby klej dotychczas mi się trafiał na lampach :hihi:

#15566 OFFLINE   Sumo

Sumo
  • 8 postów
  • Dołączył: 22-07-2014
  • Skąd: Legnica, okolice Zgorzelca
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 14 czerwca 2015 - 08:33

Witam, takie pytanie mam: czy do omegi 2.5 DTI 2001 r będą pasowały części z powiedzmy Omegi 2.2 DTI? chodzi tu o np.czujniki min. położenia wałka rozrządu, wału korbowego; łapa klimatyzacji i inne takiego typu?

#15567 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 czerwca 2015 - 15:23

Witam, takie pytanie mam: czy do omegi 2.5 DTI 2001 r będą pasowały części z powiedzmy Omegi 2.2 DTI? chodzi tu o np.czujniki min. położenia wałka rozrządu, wału korbowego; łapa klimatyzacji i inne takiego typu?

Kompletnie inne silniki...

#15568 OFFLINE   Ruki1989

Ruki1989
  • 180 postów
  • Dołączył: 02-09-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 14 czerwca 2015 - 20:08

Szybkie pytanko mam. Jakich rozmiarów występują oringi w złączkach przewodów przy filtrze paliwa? Pacjent to mój X20XEV.
Przy wymianie filtra rozsypał się stary oring, po założeniu nowego (dobrany po zmierzeniu resztek starego), złączka była luźna i paliwo ciekło dużym ciśnieniem. Dałem ciut grubszy i pocieszyłem się tydzień czasu, znów cieknie :mad:

#15569 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 czerwca 2015 - 07:16

Jakich rozmiarów występują oringi w złączkach przewodów przy filtrze paliwa?


Jak pogubiłeś silikony to metodą prób i błędów 2 gumowe uszczelki o grubości ok 2-3 mm od strony cieknącej. Uda się albo nie uda i znowu poprawka ;)
Chyba ,że z servisu.

#15570 OFFLINE   moreadzi

moreadzi
  • 1 postów
  • Dołączył: 15-06-2015

Napisany 15 czerwca 2015 - 17:45

Witam wystepuje tam rura plastikowa gdzie od niej ida weze gumowe od chlodzenia, dwa weze maja taka samą srednice moze ktos wie jaka bo sparcialy a nie wiem jakie kupic

#15571 OFFLINE   Ruki1989

Ruki1989
  • 180 postów
  • Dołączył: 02-09-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 15 czerwca 2015 - 17:45

Jak pogubiłeś silikony to metodą prób i błędów 2 gumowe uszczelki o grubości ok 2-3 mm od strony cieknącej. Uda się albo nie uda i znowu poprawka ;)
Chyba ,że z servisu.


Czyli na jeden króciec od filtra trzeba nałożyć dwa oringi? Wydawało mi się, że jeden tam był, dlatego dałem jeden większy i z tydzień się trzymało. Jest to od strony wejścia paliwa do filtra.

#15572 OFFLINE   marcin85

marcin85
  • 117 postów
  • Dołączył: 22-12-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 czerwca 2015 - 20:42

umnie w v6 byly po 2 z kazdej strony i trzymaly je jeszcze takie plastikowe tulejki jak dalem jedna za pierwszym razem bo nie zauwazylem jak mi wypadly dwa to cieklo dopiero jak dalem 2 to bylo ok ale musi byc odporny na paliwo bo wkoncu go rozpusci i zacznie leciec

#15573 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 czerwca 2015 - 21:46

Wydawało mi się, że jeden tam był, dlatego dałem jeden większy i z tydzień się trzymało.



\yhmmm , jeśli dobrze pamiętam , to oryginalnie jest gumowa uszczelka i taka "falbanka" silikonowa( bo trudno nawet nazwać uszczelką )
Ten silikon bardzo dobrze uszczelnia połączenie , ale jak nie ma , to trza kombinować.
Ja robiłem swoją prowizorkę ze 2-3 lata temu i trzyma.
Składa się ( z tego co pamiętam) z jednej podkładki gumowej o grubości 2 mm i drugiej 3 mm. Jak było za grubo , to też ciekło. Średnicę podkładek dobierałem pod średnicę wężyka.- coś ok 8-10 mm.

Faktem jest ,że sprawa jest na tyle poważna , że warto pofatygować się do ASO i kupić oryginały - podejrzewam , że koszt będzie ok .... 5-15 zł.

#15574 OFFLINE   Ruki1989

Ruki1989
  • 180 postów
  • Dołączył: 02-09-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 15 czerwca 2015 - 23:37

to oryginalnie jest gumowa uszczelka i taka "falbanka" silikonowa( bo trudno nawet nazwać uszczelką )


To teraz mnie zaskoczyłeś. Czegoś takiego to wcale tam nie widziałem :o wypadł tylko pęknięty pomarańczowy oring.

Jutro podniosę Omegę. Jeśli dwa oringi nie rozwiążą sprawy to pojadę do ASO i zamówię. W zasadzie to i tak pojadę, bo jeśli połączenie z dwoma oringami ma również krótko trzymać to lepiej mieć słuszną alternatywę. W dodatku jeszcze wiem, że jakiej drobinki do Omegi w ASO nie zamawiałem, to i tak trzeba kilka dni czekać ;) Dziękuję Panowie za pomoc.

#15575 OFFLINE   mario45

mario45
  • 92 postów
  • Dołączył: 29-09-2014
  • Skąd: Tychy
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 16 czerwca 2015 - 14:41

Witam.Mam prośbę... Czy ktoś mógłby zinterpretować kody błędów? Tzn wiem co oznaczają problem w tym co zrobić dalej z tym... Kody:94,13,73,74.19,21,38. Wymieniać wszystko czy coś z tego da się obejść jakoś? Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam.

#15576 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 czerwca 2015 - 15:32

czy coś z tego da się obejść jakoś?


Ja bym obstawiał czujnik wału korbowego . On potrafi mieć dużo "skutków ubocznych"
Zmierz oporność czujnika i będzie wiadomo

#15577 OFFLINE   Ruki1989

Ruki1989
  • 180 postów
  • Dołączył: 02-09-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 16 czerwca 2015 - 21:25

Problem z nieszczelnością rozwiązałem. Dałem oringi szerokości wewnętrznej 8mm i grubości 2 mm + jeszcze jeden, który miałem 8.5~9mm na 2mm. Zadzwoniłem też do ASO Opel Polaczek w Cz-wie i na schematach sprzedawca nawet nie miał zaznaczonego żadnego uszczelnienia między króćcem filtra, a przewodem. Zarówno na schemacie z filtrem i schematem samych przewodów paliwowych. Nie miał pojęcia jakie tam jest zastosowane uszczelnienie ;)

#15578 OFFLINE   Saint

Saint
  • 969 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Sandomierz
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 czerwca 2015 - 09:20

pacjent 3.0 po przegonieniu jej zauwazylismy w tym miejscu co na foto zaznaczone lekkie obijawy nie wiem pocenia sie oleju ? Nie wiem co to było i jak to nazwać poprostu widac jakis nalocik raczej tłusty. Odma niby drożna sprawdziałem dmuchajac w ta rurke na koncu dolotu :p omega kolegi nie moja ale prosił o pomoc
Dodany obrazek

#15579 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 czerwca 2015 - 10:23

pacjent 3.0 po przegonieniu jej zauwazylismy w tym miejscu co na foto zaznaczone lekkie obijawy nie wiem pocenia sie oleju ? Nie wiem co to było i jak to nazwać poprostu widac jakis nalocik raczej tłusty. Odma niby drożna sprawdziałem dmuchajac w ta rurke na koncu dolotu :p omega kolegi nie moja ale prosił o pomoc
Dodany obrazek


tam masz oringi, może trzeba wymienić

#15580 OFFLINE   Saint

Saint
  • 969 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Sandomierz
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 czerwca 2015 - 10:35

tam masz oringi, może trzeba wymienić


Dzięki bardzo ! Tak uczynimy tylko skąd się tam coś wzieło ;/





Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: grill, atrapa, bez znaczka, B FL