Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

HID - Pseudo Xenon z allegro


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
1614 odpowiedzi na ten temat

#1541 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 09 października 2012 - 09:01

a ja dodam tylko od siebie, ze fabryczny ksenon niejednokrotnie bardziej oslepia od dobrze zrobionego hida.

jezeli mozna by zauwazyc, roznice miedzy hidem, a ori ksenonem to tylko na zakretach w lewo (kiedy to hidowiec z naprzeciwka ma w prawo) tylko w tym momencie mozemy byc intensywnie oslepieni, bo zwykle soczewki nie maja odciecia z prawej strony.

kwestia samopoziomowania. na wyboistej drodze u kazdego snop swiatla bedzie "skakal" na dziurach. samopoziomowanie, az tak szybkie nie jest.

jak zakladalem hida u siebie, to kupilem soczewkowe depo, kupilem rowniez hida, zmienilem rowniez przeslone i dopiero jezdzilem z hidem.


i powiem tak, przeszkadza mi hid w ryflach i halogenach (uzywanych, kiedy nie powinny)
i przeszkadza mi ori ksenon w zle ustawionych swiatlach (tak, tez sie je ustawia)

caly czas mowi sie ze hid niezdodny z prawem itp. ze tylko ori ksenon, fabryczny jest oki, super i zgodny z prawem.
to sie wszystko zgadza, tylko do tego musi byc samopoziomowanie sprawne, oraz spryskiwacze lamp sprawne i uzywane.
a znam przypadki, ze ani samopoziomowanie, ani spryskiwacze nie dziala, no ale to nikomu nie przeszkadza ;)
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#1542 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 października 2012 - 10:59

zwykle soczewki nie maja odciecia z prawej strony.


To akurat też wyznacznikiem dobrym nie jest bo większość aut z soczewkami halogenowymi ma odcięcie jak w ksenonie.
Auta od 2000r w zdecydowanej większości tak mają.

Audiki, fiaciory, koreańce. już coraz więcej producentów lamp zakłada takie przesłony.

Na przykład carniwal ten któy obecnie jest w sprzedaży z żarówkami na h7 postawiony pod ścianą będzie świecił identycznie jak ten z ori xenonem.
Punciaki teżmają bardzo ładną linie odcięcia światła taką jak xenon.
Sąsiad ma avensisa z 2006 i też ma już taką przesłone.

Audiki a4 modele po liftowe mają przesłone jak w ksenonie dodatkowo przestawianą w pozycje angol-europa.

#1543 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 09 października 2012 - 14:55

Na przykład carniwal ten któy obecnie jest w sprzedaży z żarówkami na h7 postawiony pod ścianą będzie świecił identycznie jak ten z ori xenonem.


Skoda Romster również. Jest tam żarówka H7 i ruchoma przesłona co daje nam bihalogen :D Model soczewki Hella E55 identyczny jak soczewka biksenon w bmw E60... Tylko mocowanie jest w skodzie H7 a w bmw D2S
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#1544 OFFLINE   Barthez

Barthez
  • 519 postów
  • Dołączył: 27-05-2009
  • Skąd: Nowe Czarnowo
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 09 października 2012 - 16:20

Jak wychodzi z wytrzymałością żarników na światłach drogowych ?? Masz jakąś możliwość aby pokazać jak to działa??


Sorry, że dopiero teraz odpisuje ale nie miałem wcześniej możliwości. Co prawda to prawda, żarniki na drogowych padają szybciej. Wiadomo dlaczego, włączasz i wyłączasz częściej jak na mijania. No i wiadomo, po włączeniu drogowych z hidem musisz poczekać aby się porządnie rozświecił abyś miał eleganckie światła drogowe :)

#1545 OFFLINE   dawid0123456789

dawid0123456789

    Srebrny Corsarz

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 09 października 2012 - 19:50

Sorry, że dopiero teraz odpisuje ale nie miałem wcześniej możliwości. Co prawda to prawda, żarniki na drogowych padają szybciej. Wiadomo dlaczego, włączasz i wyłączasz częściej jak na mijania. No i wiadomo, po włączeniu drogowych z hidem musisz poczekać aby się porządnie rozświecił abyś miał eleganckie światła drogowe :)


Dlatego niektórzy stosują bixenon-jeden żarnik, ale na 2 przesłonach co powoduje, że przy każdym przełączeniu między światłami masz rozpalony żarnik i świeci pełną barwą.

#1546 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 09 października 2012 - 20:04

Każdy ma prawo do własnej opinii i szanuję opinię innych pod warunkiem, że jest poparta argument
ami, dowodami, a nie domysłami.

Nie domyślam się, tylko stwierdzam, że potrafię odróżnić. Nie muszę tego dowodzić, podobnie jak tego, że widzę kolory. Niezależnie od tego, co tu jeszcze zostanie napisane, gdyby HID był lepszy od ksenonów, z pewnością fabryki montowałyby je zamiast nich.
Omega "B" ma fatalne światła mijania, to fakt, którego doświadczałem przez parę lat. Powód, to fatalnie zaprojektowany układ elektryczny zasilania żarówek mijania z żałosnej jakości przewodem masy w lampie włącznie. Zapewniam, że wymiana przewodów i wstawienie przekaźnika daje zaskakujący efekt. Kto wie, czy nie tańszy od HID no tylko trzeba się trochę narobić.

#1547 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 października 2012 - 21:25

gdyby HID był lepszy od ksenonów, z pewnością fabryki montowałyby je zamiast nich.


mało precyzyjnie się wyraziłeś ;) , HID to właśnie ksenon High-intensity discharge lamps , żarnik ori ksenonu i hida jest taki sam , różni się tylko mocowaniem , ba możesz kupić dokładnie taki sam chiński HID jaki wkłada się w zwykłe soczewki tylko z mocowaniem D2S pod oryginał i wsadzić w ori , więc nie wiem jak to rozróżniasz :hmmm: , ja mam przysłonę z ksenonu i patrząc w ori ksenon i moje różnicy w świeceniu nie widzę żadnej , jeżdżę już tak trzy lata i nikt się nie skarżył , a było kilka kontroli i przeglądy jakieś , jak mnie coś oślepia to w życiu nie powiedziałbym czy był to ori ksenon - źle wyregulowany czy chińczyk w zwykłych soczewkach , pewny mogę być tylko wtedy jak widzę ksenon w ryflu

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#1548 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 października 2012 - 21:54

mało precyzyjnie się wyraziłeś ;) , HID to właśnie ksenon High-intensity discharge lamps , żarnik ori ksenonu i hida jest taki sam , różni się tylko mocowaniem , ba możesz kupić dokładnie taki sam chiński HID jaki wkłada się w zwykłe soczewki tylko z mocowaniem D2S pod oryginał i wsadzić w ori , więc nie wiem jak to rozróżniasz :hmmm: , ja mam przysłonę z ksenonu i patrząc w ori ksenon i moje różnicy w świeceniu nie widzę żadnej , jeżdżę już tak trzy lata i nikt się nie skarżył , a było kilka kontroli i przeglądy jakieś , jak mnie coś oślepia to w życiu nie powiedziałbym czy był to ori ksenon - źle wyregulowany czy chińczyk w zwykłych soczewkach , pewny mogę być tylko wtedy jak widzę ksenon w ryflu


Potwierdzam Prawda:) dobrze chlop mowi

#1549 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 października 2012 - 04:17

dodam jeszcze tylko że to nie hid jest złem , tylko jego uzytkownicy , którzy bez zastanowienia montują go w co się tyko da :masakra:

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#1550 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 października 2012 - 08:15

Jeszcze jeden post nie w temacie i :czerwona:

:police:
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#1551 OFFLINE   dawid0123456789

dawid0123456789

    Srebrny Corsarz

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 10 października 2012 - 08:15

A kogo potraktowałem niepoważnie, lub gdzie widać moja "agresję"??, no chyba, że agresja i brak powagi to posiadanie innego zdania. Wypowiadałem się w kwestii, a nie o kimś. Cała ta dyskusja przypomina mi scenę z Konopielki Redlińskiego, kiedy to wszyscy upierali się, że "sierpem prędzej żąć, niż kosą".


Czytaj ze zrozumieniem-to ja rzekomo miałem agresywne wypowiedzi, nie Ty.
Zwróć uwagę, że inni też stwierdzają, że b.ciężko jest odróżnić ori xenon od HID'a, a czasem nawet nie ma żadnej różnicy, a oślepianie wynika z wkładania HID'a do ryfla albo brak ustawienia lamp, czy to ryfle, czy to hidy czy to soczewka czy jeszcze ori xenon.
To takie podsumowanie ostatnich kilkunastu spornych postów.

#1552 OFFLINE   BRABUS

BRABUS
  • 222 postów
  • Dołączył: 29-03-2010
  • Skąd: Mwek k. Wawy
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 października 2012 - 08:38

Ja w swojej Omedze mam Hidy, dosc wiekowe, bo maja z 6 lat. Co do problemow, bledu nie mam(chyba ze zarnik mi sie nie wlaczy, to wtedy wyskakuje blad). Problem mam czasami z ABSem, jak wlaczam swiatla, to potrafi mi sie zaswiecic kontrolka ABS i TC - pewnie za slaby filtr antyzakloceniowy, badz duzy spadek napiecia. Po wyl. i wlaczeniu zaplonu wszystko jest okey.

#1553 OFFLINE   dawid0123456789

dawid0123456789

    Srebrny Corsarz

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 10 października 2012 - 08:46

Ja w swojej Omedze mam Hidy, dosc wiekowe, bo maja z 6 lat. Co do problemow, bledu nie mam(chyba ze zarnik mi sie nie wlaczy, to wtedy wyskakuje blad). Problem mam czasami z ABSem, jak wlaczam swiatla, to potrafi mi sie zaswiecic kontrolka ABS i TC - pewnie za slaby filtr antyzakloceniowy, badz duzy spadek napiecia. Po wyl. i wlaczeniu zaplonu wszystko jest okey.


Ja u siebie zamontowałem zestaw od tego sprzedawcy i nie mam żadnych zakłóceń ani w radiu, ani żadnych błędów na kompie, itp.
http://allegro.pl/fi...2699470865.html
Komplety różnią się od siebie tylko rodzajem żarówki, reszta taka sama.

#1554 OFFLINE   dudek840

dudek840
  • 161 postów
  • Dołączył: 17-11-2008
  • Skąd: częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 października 2012 - 19:11

a jak wyglada sprawa przegladów po montazu HID?? nie czepiają sie??

#1555 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 10 października 2012 - 22:46

a jak wyglada sprawa przegladów po montazu HID?? nie czepiają sie??


zalezy od diagnosty, moj sie nie czepia, twoj moze sie czepiac ;)
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#1556 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 października 2012 - 16:18

a jak wyglada sprawa przegladów po montazu HID?? nie czepiają sie??

Jak bedziesz mial spryskiwacze do nie powinien sie czepiac no i dobrze by bylo zebys wlacznik swiatel na czas przegladu przelozyl na ten bez regulacji swiatel bo moze wyczaic:D,oczywiscie te przetwornice gdzies schowaj dobrze :) i powinno przejsc:)

#1557 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 12 października 2012 - 16:29

Quote Napisał dudek840 Zobacz post
a jak wyglada sprawa przegladów po montazu HID nie czepiają sie

Jak bedziesz mial spryskiwacze do nie powinien sie czepiac no i dobrze by bylo zebys wlacznik swiatel na czas przegladu przelozyl na ten bez regulacji swiatel bo moze wyczaic,oczywiscie te przetwornice gdzies schowaj dobrze i powinno przejsc


A jak by na czas przeglądu po prostu wyjąc żarnik i wstawić żarówkę? a potem znów na żarnik i Heyah:D

#1558 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 października 2012 - 17:28

A jak by na czas przeglądu po prostu wyjąc żarnik i wstawić żarówkę? a potem znów na żarnik i Heyah


tyle że to trzeba wypiąć i żarnik i przetwornicę , jak jest dobry dostęp to nie problem , gorzej jak masz gdzieś upchnięte , po stronie aku może nie być tak łatwo

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#1559 OFFLINE   dawid0123456789

dawid0123456789

    Srebrny Corsarz

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 19 października 2012 - 21:41

Powód, to fatalnie zaprojektowany układ elektryczny zasilania żarówek mijania z żałosnej jakości przewodem masy w lampie włącznie. Zapewniam, że wymiana przewodów i wstawienie przekaźnika daje zaskakujący efekt. Kto wie, czy nie tańszy od HID no tylko trzeba się trochę narobić.


Karburator,

poruszyłeś ostatnio temat wymiany przewodów oraz przekaźnik-powiedz mi czy robiłeś to u siebie czy u kogoś innego?
Możesz coś więcej na ten temat powiedzieć, np. jakiej grubości przewody, jaki przekaźnik i w którym zakresie układu wymieniane były przewody.
Może bym spróbował u siebie albo podwiesić jako sprawdzone porady, żeby chłopaki spróbowali.

#1560 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 20 października 2012 - 15:16

Karburator,

poruszyłeś ostatnio temat wymiany przewodów oraz przekaźnik-powiedz mi czy robiłeś to u siebie czy u kogoś innego?
Możesz coś więcej na ten temat powiedzieć, np. jakiej grubości przewody, jaki przekaźnik i w którym zakresie układu wymieniane były przewody.
Może bym spróbował u siebie albo podwiesić jako sprawdzone porady, żeby chłopaki spróbowali.


Byłem bliski zrobienia tego w poprzedniej omedze. W opraktyce robiłem to w dwóch swoich samochodach z innej epoki motoryzacji:).
Omega ma obwód świateł drogowych wyposażony w przekaźnik, natomiast mijania nie.
Możliwości są dwie:
1- dokonanie odpowiedniego przełączenia - zamiany oobwodów
2- doposażenie obwodu świateł mijania w przekaźnik
Zasada jest prosta, należy cały obwód podzielić na sterowanie i zasilanie żarówek.
Oznacza to, że przekaźnik zasilamy z aku, ze skrzynki bezpieczników prowadzimy pogrubione przewody np 1-1,5 mm2 do lamp, a przewody, które biegną od włącznika wpinamy do przekaźnika. Wtedy włączenie świateł sprawia, że duży prąd idzie od przekaźnika, do bezpieczników i do lamp pogrubionymi przewodami, zamiast jescze dodatkowo stacyjką, przełącznikiem i włącznikiem.
Taka jest zasada, reszta to kwestia rozpracowania schematu i zręczne ręce.