Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

tuleja wspornika drążka kierowniczego - wymiana


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
213 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 kwietnia 2010 - 17:49

Jak zakładasz oryginał to nie, ale widziałem podróbki (oczywiście wg sprzedawcy szły na pierwszy montaż) które otwóry miły o 3-4mm dalej. I wtedy rzeczywiście rozjedzie się zbieżność.


mozliwe , ze tak bylo , ale mialem wczesniej zbieznosc ustawiana na dosyc juz zuzytej tulejce. i jak sie wszystko nalozylo to zbieznosc uciekla

#102 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 12 kwietnia 2010 - 18:38

po wymianie tulei powinno się ustawić zbiezność
- u mi enawala teraz tule po lewek stronie pod kierownicą...
ale nie bede robił na raty
tuleje obie + drążek środkowy + łączniki stabilizatora...sie zobaczy co z tulejami wachacza ale tysz były nowe...

#103 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 12 kwietnia 2010 - 18:52

po wymianie tulei powinno się ustawić zbiezność
- u mi enawala teraz tule po lewek stronie pod kierownicą...
ale nie bede robił na raty
tuleje obie + drążek środkowy + łączniki stabilizatora...sie zobaczy co z tulejami wachacza ale tysz były nowe...


Ale tu jest mowa tylko o wsporniku.

#104 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 kwietnia 2010 - 19:03

Ale tu jest mowa tylko o wsporniku.


Giski pewnie pisał o tulei wspornika.

#105 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 12 kwietnia 2010 - 19:06

A przy wymianie samej tulei wspornika nic sie nie powinno zmienic jesli bylo ustawione na jeszcze dobrej.

#106 OFFLINE   Siggi

Siggi
  • 525 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Swarzedz/ Sycow
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 kwietnia 2010 - 22:17

miałem oryginalną wymienioną na jakąs podróbę. pozniej miałem robione koncówki drżąków i zbieżność. Teraz znółmwymieniam tuleje na oryginał. Aaaa, kij tam . Zrobie zbieżność, to tylko 50zł a opon jednak żal.

#107 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 14 kwietnia 2010 - 19:41

pisał o tulei wspornika

o widze ktoś mnie rozumie
:smiech:

#108 OFFLINE   Siggi

Siggi
  • 525 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Swarzedz/ Sycow
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 kwietnia 2010 - 20:20

wspornik wymieniony. ta podróba którą miałem wczeniej wyglądała jak napletek. luzny i pomarszczony. Po wymienie na oryginał auto wreszcie jedzie jak ja chcę a nie jak ono.

#109 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 14 kwietnia 2010 - 20:22

No i ustawiales zbieżność?

#110 OFFLINE   Siggi

Siggi
  • 525 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Swarzedz/ Sycow
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 kwietnia 2010 - 20:26

nie miałem czasu. ale przy jezdzie na wprost kierownica jest idealnie centralnie i nie sciaga na lewo ani na prawo. zrobię to na dniach

#111 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 14 kwietnia 2010 - 20:38

Ja nie robilem po zmianie tej samej tulejki i jest OK!

#112 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 kwietnia 2010 - 20:57

Ja również nie byłem na zbieżności po wymianie tej tulejki-wszystko jest w porządku.

#113 OFFLINE   ku8a

ku8a
  • 144 postów
  • Dołączył: 19-01-2008
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 14 kwietnia 2010 - 21:06

Witam mile forumowiczów.
Drugi dzień pastwię się nad moją maszyną. Z zainteresowaniem czytałem temat o wymianie tulei wspornika, z wielu rzeczy skorzystałem - tu WIELKIE DZIĘKI DLA mkaminski100 - ( a jakże, numer z młotkiem jest de best).
Autko poskręcałem - po wymianie końcówek drążków-z lewej strony to był tak luźny że o mało główka nie wypadła i oczywiście tulei wspornika nie było więc kupiłem wspornik z tuleją - no i tu się zaczęły schody.
Nie wiem jak ma być poskręcana ta tuleja do osi, tej przykręconej do karoserii. Z mojego punktu widzenia to jak przykręciłem mocno, to jest zablokowana i się nie kręci, poluzowana to się sama kiedyś odkręci. Rozwiązanie dotychczasowe, jakie zastałem w samochodzie (poniemieckie i jeszcze nikt w tym miejscu- prawdopodobnie - nie dłubał) było takie same, guma się wytarła i obracało się na gumie, zaś metalowa wewnętrzna część tulei, była tak zapieczona na osi, że musiałem ostukać dobrze młotkiem (znowu bez młota nie robota) i zagrzać dopiero zeszło.
Wygląda tak, że tuleja jest za długa - moje pytanie czy występują wsporniki z krótszymi tulejami, czy też różne są ośki do tych wsporników, chyba że tam mają być jakieś podkładki - jeżeli w tym temacie ktoś by mi pomógł to bardzo będę wdzięczny.

#114 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 14 kwietnia 2010 - 21:06

No ale jak masz na zbyciu 5 dych.

#115 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 kwietnia 2010 - 22:07

guma się wytarła i obracało się na gumie


u mnie i w starej i w nowej tulei obraca sie na gumie

#116 OFFLINE   Siggi

Siggi
  • 525 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Swarzedz/ Sycow
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 kwietnia 2010 - 06:38

nie powinna sie obracać. powinna być bardzo sztywna.

#117 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 kwietnia 2010 - 19:08

nie powinna sie obracać. powinna być bardzo sztywna

ale ona niema szans sie obracac na tulejce tej wewnwtrznej , bo jest od gory i od dolu przycisnieta

#118 OFFLINE   ku8a

ku8a
  • 144 postów
  • Dołączył: 19-01-2008
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 15 kwietnia 2010 - 20:46

ale ona niema szans sie obracac na tulejce tej wewnwtrznej , bo jest od gory i od dolu przycisnieta


No właśnie, a obracać się musi, bo się nie da kierownicą skręcić

#119 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 15 kwietnia 2010 - 21:11

jednak nie powinna sie obracac ale u mnie po zmianie obraca sie choc jest nowa tylko jakas chyba lipna choc zaplacilem jak za markowa.Ale na razie luzu nie ma.

#120 OFFLINE   ku8a

ku8a
  • 144 postów
  • Dołączył: 19-01-2008
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 15 kwietnia 2010 - 21:19

No ale jak masz na zbyciu 5 dych.


Nie wiem o co chodziło z tymi 5 dychami, - a tak nawiasem mówiąc, to 5 dych w stosunku do bezpieczeństwa to jest g...o.:szpital: