Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

tuleja wspornika drążka kierowniczego - wymiana


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
213 odpowiedzi na ten temat

#141 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 października 2010 - 12:32

nastepny ktory na wlasnej skorze sie przekonal ze nie warto oszczedzac na tanich
zamiennikach bo jak widac wyjda drozej niz porządny kupiony od razu.

kazdy musi przez to przejsc, ja raz zamontowalem taki, bo nigdzie niemoglem lemfordera dostac

#142 OFFLINE   SokolKiller

SokolKiller

    ΩSokolKillerΩ

  • 84 postów
  • Dołączył: 06-04-2009
  • Skąd: Dobre Miasto

Napisany 05 listopada 2010 - 14:54

jak ktoś chce to mam nową febi za 100 sprzedam, do sedana benzyna http://allegro.pl/ws...1306964034.html

#143 OFFLINE   yahoooo85

yahoooo85
  • 1 postów
  • Dołączył: 09-01-2011

Napisany 17 stycznia 2011 - 13:34

Mam pytanko bo chyba też mnie czeka wymiana tulei wspornika.Jak to jest z tymi tulejami czy wymienialna jest tylko ta od strony pasażera czy od strony kierowcy co wychodzi z przekładni kierowniczej też,bo byłem dzisiaj na zbieżności i powiedzieli mi że mam luz na podporze wspornika od strony kierowcy i że tego nie da się wymienić bo tam nie ma żadnym tulei i trzeba wymienić całą przekładnie kierowniczą,lub oddać ją do regeneracji.

#144 OFFLINE   seba10100

seba10100
  • 1 postów
  • Dołączył: 09-09-2009
  • Skąd: Września

Napisany 13 kwietnia 2011 - 14:40

No i po wymianie... Myślałem że będzie gorzej... Po kolei: Po pierwsze zwalamy prawe przednie koło i mamy gada na wierzchu (auto podniosłem na ok 30 cm i oparłem na podłużnicach na 2 kanoldach). Następnie odkręciłem wspornik od strony tulei (rozłączenie od drążka środkowego byłoby cholernie trudne - za mało miejsca, a tak ładnie się opuściło wszystko i zawisło na drążkach), wyciągamy go ze sworznia i dwa młotki w dłonie. Metoda na 2 młotki jest tutaj niezastąpiona! młotek 2,5 kg do zaparcia i 3 lekkie ale precyzyjne uderzenia w spornik małym młotkiem i sie rozłączyło! Potem w imadło i wybijanie ( na końcu sie sklepało więc obciąłem boschówką). Do całkowitego wybicia użyłem starego klucza do świec. Następnie wszystko smarem! Można wprasować ale u mnie złodzieje za to wołają 30 zł. Poradziłem sobie tak: wspornik w imadle i tuleja nabita młotkiem w następujący sposób: nie wolno walić po gumie, mi pomógł stary uchwyt anteny sat! Pasował idealnie do "wywinięcia" tulejki no i lekko, wbijamy... Tulejkę kupiłem Lemfo... - inne nie warto! za 70 zł a wymiana zajęła ok godziny z wypiciem 2 piw "na myślenie" włącznie ;-) Powodzenia...

#145 OFFLINE   nesfor

nesfor

    :)

  • 121 postów
  • Dołączył: 27-04-2009
  • Skąd: Tczew

Napisany 13 maja 2011 - 11:31

No ja dzis sie bede z tym gimnastykowal bo przy skrecani kołami trzeszczy mi jak drzwi od szafy u babci i wali jak podjezdzam kolem pod kraweznik :)

#146 OFFLINE   Iwan

Iwan

    Design Edition

  • 147 postów
  • Dołączył: 08-12-2008
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 25 lipca 2011 - 08:53

Witajcie koledzy,
mam pytanko. Jak ruszam środkowym drążkiem kierowniczym (w miejscu bliżej pasażera) to słychać stukanie i czuć luz, z drugiej strony (kierowca) nie ma luzu i nic nie puka. Moje pytanie brzmi: czy to drążek środkowy czy owy wspornik drążka środkowego? Jak to odróżnić? (drążek 300 zł Lemf, wspornik - tylko oryginał GM 420 zł)

:neutral:

#147 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 lipca 2011 - 09:41

wspornik - tylko oryginał GM 420 zł

A sama tuleja wspornika okolo 50-70 zeta.

czy to drążek środkowy czy owy wspornik

Pojechac na szarpaki i jak zobaczysz ze tuleja na ktorej jest osadzone ramie wspornika bedzie "pracowac" to masz odpowiedz. Co do stukow to podczas jazdy drazek bedzie pukac w podobie do lacznika stabilizatora a tuleja bedzie miala dzwiek bardziej "stlumiony".

#148 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 25 lipca 2011 - 09:48

u mnie na szarpakach nic nie wychodziło a stukanie było
po wyjęciu tulei wspornika guma w niej była całkowicie zużyta
http://allegro.pl/tu...1687173497.html

#149 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 lipca 2011 - 09:51

sama tulejka z Lemfordera to koszt 45 - 50
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#150 OFFLINE   Iwan

Iwan

    Design Edition

  • 147 postów
  • Dołączył: 08-12-2008
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 25 lipca 2011 - 10:12

http://allegro.pl/tu...1687173497.html


No tylko właśnie te tuleje nie pasują do 2.5 DTI :( i u Stachowiaka zaproponowali mi cały wspornik za 420 zł GM


OMEGA-B 1994 - 2003 - wszystkie wersje karoserii oraz silnikowe oprócz silnika 2.5 DTI typ Y25TD (150KM, 110kW) !!!

#151 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 25 lipca 2011 - 12:19

http://allegro.pl/tu...1687173497.html


No tylko właśnie te tuleje nie pasują do 2.5 DTI :( i u Stachowiaka zaproponowali mi cały wspornik za 420 zł GM


OMEGA-B 1994 - 2003 - wszystkie wersje karoserii oraz silnikowe oprócz silnika 2.5 DTI typ Y25TD (150KM, 110kW) !!!


ajjj, faktycznie nie spojrzałem na twój silnik

#152 OFFLINE   Tomek23

Tomek23
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 października 2011 - 16:10

Dziś walczyłem z tą tulejką , szarpiąc za drążek środkowy było czuć luz i stuki w tym miejscu. Po wymianie na nową stuków nie ma.
tomek14829

#153 OFFLINE   Szzymek

Szzymek
  • 108 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 października 2011 - 20:45

Dzis Phantom mi wymienił cały wspornik który kosztował 95zł i jest rewelka
Po hamowni wyszło 139,2 KM

#154 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 października 2011 - 21:02

Dzis Phantom mi wymienił cały wspornik który kosztował 95zł i jest rewelka

caly wspornik za 95 zeta to jakas taniocha uciskowa :) tez taki zalozylem kiedys to 1000 km wytrzymal

#155 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 października 2011 - 12:47

caly wspornik za 95 zeta to jakas taniocha uciskowa

Febi tyle kosztuje

#156 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 października 2011 - 20:33

Febi tyle kosztuje

a to spoko, ja tyle za jakies dziadostwo dalem i od tej pory tylko lemfo

#157 OFFLINE   thestylator

thestylator
  • 8 postów
  • Dołączył: 06-02-2010
  • Skąd: Ruda Śląska/ Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 8v X20SE

Napisany 17 marca 2012 - 09:22

Witam,

mam takie pytanie bo akurat wymieniam tuleję wspornika a w tych tematach , które czytałem na ten temat nie widziałem odpowiedzi.

Zdjąłem drążek środkowy i czy tak ma być, że przegub kulisty od strony pasażera jest sztywny a od strony kierowcy się rusza?? Czy szykować następne 300PLN na drążek??

Przy okazji, z jakim momentem dokręcać śruby na wahaczu z przodu i na sworzniu??

#158 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 17 marca 2012 - 11:54

Zdjąłem drążek środkowy i czy tak ma być, że przegub kulisty od strony pasażera jest sztywny a od strony kierowcy się rusza?? Czy szykować następne 300PLN na drążek??

Przy okazji, z jakim momentem dokręcać śruby na wahaczu z przodu i na sworzniu??


tak ma być a śruby dokręcasz na opór

#159 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 marca 2012 - 11:57

Zdjąłem drążek środkowy i czy tak ma być, że przegub kulisty od strony pasażera jest sztywny a od strony kierowcy się rusza

Tak. W angolu masz na odwrot.

#160 OFFLINE   thestylator

thestylator
  • 8 postów
  • Dołączył: 06-02-2010
  • Skąd: Ruda Śląska/ Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 8v X20SE

Napisany 17 marca 2012 - 14:41

Dzięki chłopaki za odpowiedź :) Przynajmniej wiem, że nie muszę wymieniać :)

To teraz powiem wam ciekawostkę, mianowicie byłem dziś w serwisie Opla po śrubki i serwisanci stwierdzili że oba mają być sztywne :)

Ale stała się rzecz straszniejsza:D Otóż nakrętka małej tulei wahacza wpadła mi do sanek:masakra: Próbowałem ją jakoś wydobyć drutem z zawiązanym magnesem ale się nie udało:( Nie ma ktoś pożyczyć endoskopu, z okolicy Katowic??