Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

tuleja wspornika drążka kierowniczego - wymiana


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
213 odpowiedzi na ten temat

#181 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 listopada 2013 - 20:55

Opel Mądry w poznaniu poinformował mnie ,że nie ma dostępnego wspornika drążka środkowego Lemforder.

Pisałem wcześniej,że

w katalogach trzeba szukać pod Omegą A.

nawet w EPC

#182 OFFLINE   Sharpshuter

Sharpshuter
  • 52 postów
  • Dołączył: 19-01-2013

Napisany 04 listopada 2013 - 23:56

Zamówiłem tuleję lemfordera http://allegro.pl/le...3662010229.html (plus duże tuleje wahaczy przednich z PU i małe też lemfordera ;) ) Rozpoczynam rewitalizację zawiasu :)

#183 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 067 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 05 listopada 2013 - 08:42

Zamówiłem tuleję lemfordera http://allegro.pl/le...3662010229.html (plus duże tuleje wahaczy przednich z PU i małe też lemfordera ;) ) Rozpoczynam rewitalizację zawiasu :)

no to tanio kupiłeś, ja nie mialem takiego szczęscia.
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#184 OFFLINE   001Kuba

001Kuba
  • 24 postów
  • Dołączył: 21-07-2010
  • Skąd: Puławy/Warszawa

Napisany 07 listopada 2013 - 10:08

Ciężko tuleje wybić z wspornika? Bo też się zabieram za to w sobotę

#185 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 listopada 2013 - 10:35

Ciężko tuleje wybić z wspornika? Bo też się zabieram za to w sobotę


Wybić tak, wyprasować nie.

#186 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 listopada 2013 - 20:49

Ciężko tuleje wybić z wspornika? Bo też się zabieram za to w sobotę

, przeciąć ją wąskim brzeszczotem i bez wysiłku wyjdzie

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#187 OFFLINE   Sharpshuter

Sharpshuter
  • 52 postów
  • Dołączył: 19-01-2013

Napisany 08 listopada 2013 - 20:27

Ściągaczem dwuramiennym wypchnąłem ją bez większych problemów. Ale. Wiem już skąd luzy. Wspornik który wymontowałem był topowej marki TOPRAN. Wypchnąłem z oporem ale jak wciskałem nowy to jak na moje oko wszedł zbyt łatwo. Bez żadnych luzów ale w obawie przed jakimiś niespodziankami i z powodu braku czasu na zakup nowego wspornika kompletnego z tuleją, zapunktowałem go od dołu w kilku miejscach MIGiem... żeby podpora nie pomyślała sobie o zsunięciu się z tulejki... drut ale nie miałem wyjścia...

#188 OFFLINE   Tomek23

Tomek23
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 03 grudnia 2013 - 12:44

Dziś wymieniłem tuleje wspornika nie każda tuleje jest ok niektóre odrazu maja luz na ośce wspornika, dopiero w trzecim sklepie dostałem taka która nie miała luzu... Teraz zbiezność ustawić i dalej w droge...
tomek14829

#189 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 grudnia 2013 - 21:39

Po wymianie tej tulei zbieżności nie trzeba ustawiać.

#190 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 03 marca 2014 - 08:41

Wymieniłem wczoraj tuleję wspornika, bo poprzednia była w kawałkach, ale jest problem. Nadal jest luz, co prawda mniejszy, na tej tuleji, jak ruszam drążkiem środkowym. I tu mam pytanie - czy w tej tuleji guma powinna się obracać, czy nie? Bo mam obawę, że podczas wbijania tuleji, guma się oderwała od tuleji i stąd ten luz. Więc- czy ta guma powinna się obracać, czy siedzieć sztywno a obracać powinna się tylko oś wspornika w tej gumie?

#191 OFFLINE   jarek1986

jarek1986
  • 154 postów
  • Dołączył: 30-11-2008
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 24 lipca 2014 - 19:49

no właśnie a czy ktoś przerabiał temat w 2.5 dti ? Faktycznie nie pasuje do niego wspornik/tuleja od innych wersji silnikowych?

#192 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 lipca 2014 - 21:37

no właśnie a czy ktoś przerabiał temat w 2.5 dti ? Faktycznie nie pasuje do niego wspornik/tuleja od innych wersji silnikowych?


nie pasuje bo inny jest drążek środkowy

2.5 TD ma chyba taki sam,b ale pewien nie jestem

#193 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 24 lipca 2014 - 22:00

nie pasuje bo inny jest drążek środkowy


Drąg środkowy jest taki sam Panie Adamie;)

Wymieniamy kompletny wspornik, taki jak wszystkie "normalne" Omegi B i jazda:p

no właśnie a czy ktoś przerabiał temat w 2.5 dti ?


Czeba szukać :http://forum.omegakl...2&highlight=dti

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#194 OFFLINE   jarek1986

jarek1986
  • 154 postów
  • Dołączył: 30-11-2008
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 25 lipca 2014 - 00:21

dziękuję bardzo panowie

#195 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 lipca 2014 - 07:22

Wymieniłem wczoraj tuleję wspornika, bo poprzednia była w kawałkach, ale jest problem. Nadal jest luz, co prawda mniejszy, na tej tuleji, jak ruszam drążkiem środkowym. I tu mam pytanie - czy w tej tuleji guma powinna się obracać, czy nie? Bo mam obawę, że podczas wbijania tuleji, guma się oderwała od tuleji i stąd ten luz. Więc- czy ta guma powinna się obracać, czy siedzieć sztywno a obracać powinna się tylko oś wspornika w tej gumie?


Wyciera się niestety czpień mocowania do podłużnicy i tam jest luz. Nowa tuleja nic nie da.

#196 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 28 stycznia 2015 - 18:57

A ktoś wie co może być przyczyną że nowa tuleja Lemfoerdera żyje miesiąc po czym się uszkadza ?

#197 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 stycznia 2015 - 19:41

A ktoś wie co może być przyczyną że nowa tuleja Lemfoerdera żyje miesiąc po czym się uszkadza ?


To jest bardzo zastanawiające. Dokręcając tuleję dociska się wewnętrzną tulejkę i ona stoi w miejscu. Podczas skręcania kołami wspornik drążka obraca zewnętrzną częścią tulei. Czyli zewnętrzna część pracuje obracając się na gumie , która jest pomiędzy tuleją wewnętrzną a zewnętrzną. Generalnie moim zdaniem strasznie słabe rozwiązanie.
Najlepiej było by dorobić taką tuleję dla wspornika drążka środkowego i oprzeć ją na łożyskach zamiast gumy ze smarem.

#198 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 stycznia 2015 - 19:53

A ktoś wie co może być przyczyną że nowa tuleja Lemfoerdera żyje miesiąc po czym się uszkadza ?


czop wyślizgany...
dociskasz tuleję nakrętką i luzu nie czuć.. guma w tulei się ułoży i luz na czopie powraca...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#199 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 stycznia 2015 - 20:05

A ktoś wie co może być przyczyną że nowa tuleja Lemfoerdera żyje miesiąc po czym się uszkadza ?


Tak jak Ci Tomek mówiłem trzeba wymienić wspornik do podłużnicy.

#200 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 29 stycznia 2015 - 13:56

Ale to jest masakra.
Te 4mm twardej gumy pomiędzy tymi tulejkami - to się skręca? Przecież od razu się to urwie na logikę. Ta guma jest zwulkanizowana z tulejami.
Trzeba to dzisiaj rozkminić :)