Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

tuleja wspornika drążka kierowniczego - wymiana


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
213 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   Przemek217

Przemek217
  • 229 postów
  • Dołączył: 31-03-2008
  • Skąd: Limanowa

Napisany 21 września 2008 - 20:48

Witam
Podepne sie do tematu:) powiedzcie mi czy faktycznie wymiana tej tulei poprawia prowadzenie omci?? i czy znikają stuki na kierownicy?? bo u mnie na 100% nie była ona wymieniana od nowości a mimo że zrobiłem prawie całe zawieszenie z przodu dalej coś stuka na kierownicy i nosi auto podczas jazdy po nierównym asfalcie:/ wymieniałem: amory, tuleje wahacza, łączniki stabilizatora, gumy pod stabilizatorem, drążki kier. szt4, swożnie wahacza czyli prawie wszystko:) zbieżność też jest dobra. Więc ten temat bardzo mnie zainteresował i przymieżam sie do wymiany tej tulei, kosz takiej tulei na allegro to:
LEMFORDER:48,99 zł za sztukę grosze tylko roboty dużo:/, Więc prosze o opinie czy warto?? Pozdrawiam.

#62 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 września 2008 - 21:22

W przypadku uszkodzenia (luzu) na tulei auto "myszkuje" po drodze, zmieniając kierunek i ściągając w różne strony, tak jak napisałeś, jakbyś jechał po koleinach.
Stuki też mogą zniknąć.
Jak jeszcze rozpoznać, że tuleja jest uszkodzona?
Jeśli podczas mocnego skręcania przy niskich prędkościach (wjazd w mała uliczkę) czuć jakby coś przeskakiwało w zawieszeniu, a przy manewrach na parkingu jeśli jedziesz w do przodu i do tyłu, kręcąc kierownicą czuć jakby był luz, to znaczy kręcisz kierownicą, a wtedy coś jakby przeskakiwało w zawieszeniu, jakby np naciągała sie guma która po chwili dopiero rusza kołami.

Jeśli wymieniasz to kup najlepiej tyleję w sklepie. Na Allegro jest mnóstwo podróbek. Godny polecenia jest Stachowiak, lub GSI (adresy do znalezienia na górze forum).
nie łaś się na nic taniego, bo będize jeszcze gorzej.

P.S. Roboty wcale nie ma tak dużo. Ważne, żeby dobrze obstukać miejsce gdzie jest sworzeń drążka, bo inaczej żaden ściągacz tego nie zrobi.

#63 OFFLINE   Przemek217

Przemek217
  • 229 postów
  • Dołączył: 31-03-2008
  • Skąd: Limanowa

Napisany 21 września 2008 - 21:26

Oki wielkie dzięki:) wszystko co mi napisałeś zgadza sie więc wyminiem:) jeszcze raz wielkie dzięki i pozdrawiam:)

#64 OFFLINE   S1 CICHY

S1 CICHY

    obecnie V-Tec, plany-3.2

  • 189 postów
  • Dołączył: 01-08-2008
  • Skąd: Mikołów
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 lipca 2009 - 15:09

ja się dziś z tym męczyłem i poległem:( nie mogę wybić tej tulei... ściągacz to łożysk ( 3 - ramienny) też nie daje rady

#65 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 lipca 2009 - 15:16

ja się dziś z tym męczyłem i poległem nie mogę wybić tej tulei.

a używałeś poważnych argumentów tzn.porządnego młota :)

#66 OFFLINE   painkiller

painkiller
  • 734 postów
  • Dołączył: 19-12-2008
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 lipca 2009 - 15:34

ja się dziś z tym męczyłem i poległem:( nie mogę wybić tej tulei... ściągacz to łożysk ( 3 - ramienny) też nie daje rady


Wybijasz młotkiem tak aby wysunęła sie trochę od strony wywinięcia blachy (szerszej), obcinasz wywinięcie boschem i wybijasz młotkiem przy pomocy minimalnie węższej tulejki w tym kierunku w jakim była wprasowywana nowa. Nie ma bata, żeby nie wyszła. Tylko wal młotkiem precyzyjnie, żebyś nie musiał kupować nowego wspornika.

#67 OFFLINE   S1 CICHY

S1 CICHY

    obecnie V-Tec, plany-3.2

  • 189 postów
  • Dołączył: 01-08-2008
  • Skąd: Mikołów
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 lipca 2009 - 15:35

waliłem ale za mocno też nie chce bo coś rozdupce tym waleniem...fakt faktem tak rozklepałem że jak poskręcałem na tej starej to luzów brak haha:D

Wybijasz młotkiem tak aby wysunęła sie trochę od strony wywinięcia blachy (szerszej), obcinasz wywinięcie boschem i wybijasz młotkiem przy pomocy minimalnie węższej tulejki w tym kierunku w jakim była wprasowywana nowa. Nie ma bata, żeby nie wyszła. Tylko wal młotkiem precyzyjnie, żebyś nie musiał kupować nowego wspornika.


Twój sposób jest dobry ale znowu jak wybić to ramie z gałki bo z tego nie chce mi wyjść a nie chce jej uszkodzić tym waleniem

#68 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 lipca 2009 - 15:47

Najczesciej zaden sciagacz tego nie ruszy.
Kiedys zrobilem nawet obrazki jak to wybijac – ustawiasz jeden mlotek po jednej stronie wieszaka, a drugim uderzasz mocno z drugiej. Ten ktory trzymasz jest przeciwwaga i odbija energie. Przesuwaj i uderzaj w kilku pozycjach pamietajac, zeby dwa mlotki byly w jednej linii. Po ok 5-10 uderzeniach sworzen sam wyskoczy.

#69 OFFLINE   S1 CICHY

S1 CICHY

    obecnie V-Tec, plany-3.2

  • 189 postów
  • Dołączył: 01-08-2008
  • Skąd: Mikołów
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 lipca 2009 - 16:06

zrób mi jakiś schemat bo nie moge sobie tego wyobrazic

#70 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 lipca 2009 - 16:45

W zalaczaniu. Na zielono jest drazek srodkowy, wieszak na czarno, mlotki chyba mozna poznac.
Warto odkrecic srube do polowy.

#71 OFFLINE   S1 CICHY

S1 CICHY

    obecnie V-Tec, plany-3.2

  • 189 postów
  • Dołączył: 01-08-2008
  • Skąd: Mikołów
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 lipca 2009 - 19:33

aha czyli uderzając w ten sposób ramię wspornika wyjdzie z gałki która jest na drążku kierowniczym? dobrze to rozumiem? a potem jak z powrotem włożyć to w gałkę skoro to tak ciasno siedzi??

#72 OFFLINE   jarcenty

jarcenty
  • 212 postów
  • Dołączył: 22-10-2007
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 29 lipca 2009 - 20:18

Do sposobu ktory mprzedstawil mkaminski100 proponowal bym jeszcze jedna osobe i dolozyc jeszcze jakas lape ktora mogl bys odciagac te ramie lub zacisnij na tym ten sciagacz o ktorym pisales, tak ja bys chcial ja wypiac i wtedy zdecydowanie kilka razy przylozyc temu tak jak na zalaczonym obrazku;)
U siebie wymienialem caly ten lacznik i nie bawilem sie w wymiane samej tuleji.

#73 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 lipca 2009 - 21:01

Ja też sie męczyłem z wybiciem tego wspornika, po godzinie walenia młotkiem wypadł, ale było ciezko, wprasowałem tulejkę Lemfordera i mam spokój do końca zywota Omegi.

#74 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 lipca 2009 - 21:27

Robiłem tak min 5 lub 6 wieszaków i za każdym razem trzeba było max 10 uderzeń, żeby zeszło. Nie trzeba innej osoby, ani nic dociągać, wystarczy położyć sie pod autem i uderzać, a wieszak sam wyskoczy. Nie tłuc na oślep, ale kilka energicznych uderzeń.
montaż jest odwrotnością montażu, ale trzeba ścisnąć lekko wieszak do drążka środkowego, w przyciwnym przypadku nakrętka może się zblokować i kręcić sworzniem w wieszaku.

#75 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 29 lipca 2009 - 22:29

a nie latwiej zakupic sciagacz do droazkow kierowniczych?? przyda sie napewno w przyszlosci
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#76 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 lipca 2009 - 22:40

a nie latwiej zakupic sciagacz do droazkow kierowniczych?? przyda sie napewno w przyszlosci

Tak, ale nie tu, bo w tym miejscu 70% sciagaczy nie pasuje, a te ktore pasuja nic nie daja. Wiem, bo zanim podpatrzylem mechanika ktowiy wiedzial co robi sam pogiąłem jeden ściągacz i próbowałem 2 inne. Zreszta wiecej osob ma dwa mlotki wiec i tak nic nie trzeba kupowac ;)

#77 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 30 lipca 2009 - 19:15

to macie zle sciagacze, moj pasuje idealnie, a zgac sie napewno nie zegnie, predzej peknie.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#78 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 lipca 2009 - 22:19

to macie zle sciagacze, moj pasuje idealnie, a zgac sie napewno nie zegnie, predzej peknie.


Tylko pogratulować. Ja mam dwa młotki i pasują jeszcze lepiej ;)

#79 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 30 lipca 2009 - 22:28

Tylko pogratulować. Ja mam dwa młotki i pasują jeszcze lepiej ;)


Nic lepszego nie ma jak dwa mlotki do wyjecia koncowek.Bo jak dobrze sie zapiecze to nawet tytanowy nie pomoze.

#80 OFFLINE   painkiller

painkiller
  • 734 postów
  • Dołączył: 19-12-2008
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 lipca 2009 - 22:55

Tylko pogratulować. Ja mam dwa młotki i pasują jeszcze lepiej ;)


Jak mówi mój kolega mechanik: "Bez młota nie robota" ;)