

tuleja wspornika drążka kierowniczego - wymiana
#61
OFFLINE
Napisany 21 września 2008 - 20:48
Podepne sie do tematu:) powiedzcie mi czy faktycznie wymiana tej tulei poprawia prowadzenie omci?? i czy znikają stuki na kierownicy?? bo u mnie na 100% nie była ona wymieniana od nowości a mimo że zrobiłem prawie całe zawieszenie z przodu dalej coś stuka na kierownicy i nosi auto podczas jazdy po nierównym asfalcie:/ wymieniałem: amory, tuleje wahacza, łączniki stabilizatora, gumy pod stabilizatorem, drążki kier. szt4, swożnie wahacza czyli prawie wszystko:) zbieżność też jest dobra. Więc ten temat bardzo mnie zainteresował i przymieżam sie do wymiany tej tulei, kosz takiej tulei na allegro to:
LEMFORDER:48,99 zł za sztukę grosze tylko roboty dużo:/, Więc prosze o opinie czy warto?? Pozdrawiam.
#62
OFFLINE
Napisany 21 września 2008 - 21:22
Stuki też mogą zniknąć.
Jak jeszcze rozpoznać, że tuleja jest uszkodzona?
Jeśli podczas mocnego skręcania przy niskich prędkościach (wjazd w mała uliczkę) czuć jakby coś przeskakiwało w zawieszeniu, a przy manewrach na parkingu jeśli jedziesz w do przodu i do tyłu, kręcąc kierownicą czuć jakby był luz, to znaczy kręcisz kierownicą, a wtedy coś jakby przeskakiwało w zawieszeniu, jakby np naciągała sie guma która po chwili dopiero rusza kołami.
Jeśli wymieniasz to kup najlepiej tyleję w sklepie. Na Allegro jest mnóstwo podróbek. Godny polecenia jest Stachowiak, lub GSI (adresy do znalezienia na górze forum).
nie łaś się na nic taniego, bo będize jeszcze gorzej.
P.S. Roboty wcale nie ma tak dużo. Ważne, żeby dobrze obstukać miejsce gdzie jest sworzeń drążka, bo inaczej żaden ściągacz tego nie zrobi.
#63
OFFLINE
Napisany 21 września 2008 - 21:26
#64
OFFLINE
Napisany 29 lipca 2009 - 15:09
#65
OFFLINE
Napisany 29 lipca 2009 - 15:16
a używałeś poważnych argumentów tzn.porządnego młotaja się dziś z tym męczyłem i poległem nie mogę wybić tej tulei.

#66
OFFLINE
Napisany 29 lipca 2009 - 15:34
ja się dziś z tym męczyłem i poległem:( nie mogę wybić tej tulei... ściągacz to łożysk ( 3 - ramienny) też nie daje rady
Wybijasz młotkiem tak aby wysunęła sie trochę od strony wywinięcia blachy (szerszej), obcinasz wywinięcie boschem i wybijasz młotkiem przy pomocy minimalnie węższej tulejki w tym kierunku w jakim była wprasowywana nowa. Nie ma bata, żeby nie wyszła. Tylko wal młotkiem precyzyjnie, żebyś nie musiał kupować nowego wspornika.
#67
OFFLINE
Napisany 29 lipca 2009 - 15:35
Wybijasz młotkiem tak aby wysunęła sie trochę od strony wywinięcia blachy (szerszej), obcinasz wywinięcie boschem i wybijasz młotkiem przy pomocy minimalnie węższej tulejki w tym kierunku w jakim była wprasowywana nowa. Nie ma bata, żeby nie wyszła. Tylko wal młotkiem precyzyjnie, żebyś nie musiał kupować nowego wspornika.
Twój sposób jest dobry ale znowu jak wybić to ramie z gałki bo z tego nie chce mi wyjść a nie chce jej uszkodzić tym waleniem
#68
OFFLINE
Napisany 29 lipca 2009 - 15:47
Kiedys zrobilem nawet obrazki jak to wybijac – ustawiasz jeden mlotek po jednej stronie wieszaka, a drugim uderzasz mocno z drugiej. Ten ktory trzymasz jest przeciwwaga i odbija energie. Przesuwaj i uderzaj w kilku pozycjach pamietajac, zeby dwa mlotki byly w jednej linii. Po ok 5-10 uderzeniach sworzen sam wyskoczy.
#69
OFFLINE
#70
OFFLINE
Napisany 29 lipca 2009 - 16:45
Warto odkrecic srube do polowy.
#71
OFFLINE
Napisany 29 lipca 2009 - 19:33
#72
OFFLINE
Napisany 29 lipca 2009 - 20:18
U siebie wymienialem caly ten lacznik i nie bawilem sie w wymiane samej tuleji.
#73
OFFLINE
Napisany 29 lipca 2009 - 21:01
#74
OFFLINE
Napisany 29 lipca 2009 - 21:27
montaż jest odwrotnością montażu, ale trzeba ścisnąć lekko wieszak do drążka środkowego, w przyciwnym przypadku nakrętka może się zblokować i kręcić sworzniem w wieszaku.
#75
OFFLINE
Napisany 29 lipca 2009 - 22:29
#76
OFFLINE
Napisany 29 lipca 2009 - 22:40
Tak, ale nie tu, bo w tym miejscu 70% sciagaczy nie pasuje, a te ktore pasuja nic nie daja. Wiem, bo zanim podpatrzylem mechanika ktowiy wiedzial co robi sam pogiąłem jeden ściągacz i próbowałem 2 inne. Zreszta wiecej osob ma dwa mlotki wiec i tak nic nie trzeba kupowaca nie latwiej zakupic sciagacz do droazkow kierowniczych?? przyda sie napewno w przyszlosci

#77
OFFLINE
Napisany 30 lipca 2009 - 19:15
#78
OFFLINE
Napisany 30 lipca 2009 - 22:19
to macie zle sciagacze, moj pasuje idealnie, a zgac sie napewno nie zegnie, predzej peknie.
Tylko pogratulować. Ja mam dwa młotki i pasują jeszcze lepiej

#79
OFFLINE
Napisany 30 lipca 2009 - 22:28
Tylko pogratulować. Ja mam dwa młotki i pasują jeszcze lepiej
Nic lepszego nie ma jak dwa mlotki do wyjecia koncowek.Bo jak dobrze sie zapiecze to nawet tytanowy nie pomoze.
#80
OFFLINE
Napisany 30 lipca 2009 - 22:55
Tylko pogratulować. Ja mam dwa młotki i pasują jeszcze lepiej
Jak mówi mój kolega mechanik: "Bez młota nie robota"
