

tuleja wspornika drążka kierowniczego - wymiana
#21
OFFLINE
Napisany 30 grudnia 2007 - 13:20
Jak już napisałem, kupiłem już tuleję 30mm i np na tej jest napisane, że służy do Omegi do 93 roku! Potrafię zmierzyć jaką tuleję ja mam, ale chyba po to jest forum, żeby zadawać pytania. Czy może każdy profilaktycznie przed zakupem powinien włazić pod auto i sprawdzać czy aby na pewno tuleja będzie pasowała? Tym bardziej, że żaden mechanik do tej pory tego nie wyjaśnił, a w serwisie zrobili gały, bo do tej pory sprzedali 2 ramiona przez 9 lat!! (serwis nie sprzedaje tulei) W jednym z zakładów powiedziano mi, że oni profilaktycznie mają różne średnice, bo nigdy nie wiedzą jakie są potrzebne. Właśnie dlatego zadałem takie pytanie, żeby ludzie nie mieli problemów z zakupem, bo nie każdy ma możliwość oddania części i dostania innej od ręki, jak auto jest rozebrane.
Ani Febi ani Lemforder nie ma czegoś takiego w swoich katalogach które dostarczają do sklepów. Jest kompletny układ kierowniczy...bez wspornika i tulei. Doszliśmy, że Lemforder to sprzedaje, ale InterCars właściwie nie ma tego na magazynach... Zamawiają to tylko ludzie którzy wiedzą jak często się to psuje...
#22
OFFLINE
Napisany 30 grudnia 2007 - 15:08
#23
OFFLINE
Napisany 31 grudnia 2007 - 17:32
Ktoś ma jakiś pomysł? Z dwoma młotkami to nie ma za bardzo dojścia do uderzenia od góry w sworzeń.
#24
OFFLINE
Napisany 31 grudnia 2007 - 18:10
#25
OFFLINE
Napisany 31 grudnia 2007 - 18:43
Jak już napisałem podstawiłem od spodu podnośnik hydrauliczny i od góry przez ok 3cm średnicy pręt stalowy. Nic.
Do sposobu z dwoma młotkami tu trzeba dwóch ludzi i jest ciężki dostęp z góry.
#26
OFFLINE
Napisany 31 grudnia 2007 - 18:51
#27
OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2008 - 14:37
Coz sa rzeczy ktore z pozoru sa latwe do zrobienia... ale to tylko pozory. Stozki w drazku srodkowym najczesciej po kilku latach uzytkowania sa tak zaklinowane, ze bez sciagacza ani rusz. czesto jest tak ze gdy sie w to mlotem tlucze, lubi leciec kolumna kierownicza. Wtedy koszty sie zwiekszaja. Jezeli kolego naprawde masz problem z ta wymiana zlec to w warsztacie. Kupnem czesci tez sie matrwic nie musisz. Niech tylko mechanik okaze ci paragon za tuleje.
#28
OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2008 - 16:12
dlatego będzie warsztat...sa tak zaklinowane, ze bez sciagacza ani rusz. czesto jest tak ze gdy sie w to mlotem tlucze, lubi leciec kolumna kierownicza.

#29
OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2008 - 16:34
Tak więc albo zrobię to sam teraz, albo tulejka poczeka jeszcze kilka miesięcy...
#30
OFFLINE
#31
OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2008 - 19:31
Ani Febi ani Lemforder nie ma czegoś takiego w swoich katalogach które dostarczają do sklepów. Jest kompletny układ kierowniczy...bez wspornika i tulei. Doszliśmy, że Lemforder to sprzedaje, ale InterCars właściwie nie ma tego na magazynach... Zamawiają to tylko ludzie którzy wiedzą jak często się to psuje...
no to niewiem jakim cudem ja kupilem niedawno tą tuleje do wspornika Lemfordera wlasnie w inte carsie bez problemu bez zamawiania od reki...
aha mam 2 sztuki bo nie wiedzialem ze przychodzi tylko 1, mialem zwrocic w tym tygodniu ale jak ktos chce to moge sprzedac.. dalem 58zł.. jest ktos chetny??(w zawieszeniu lubie wymieniac rzeczy parami- niektore przynajmniej)
bede wymienial w tym tygodniu stara tuleja nie domaga i przy hamowaniu robi sie niebezpieczny duzy luz na kierownicy.
#32
OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2008 - 00:14
Tema Gorzów Wlkp - tam również przetrzepali wszystkie katalogi i również stwierdzili, że czegoś takiego jeszcze nie sprzedali.
Plus 2 inne sklepy zaopatrujące się w InterCars potwierdziły to samo.
To nie tylko świadczy o sklepie, jeśli czegoś nie ma, ale również o klientach, bo po 2, 3 klientach pytających się o to samo zamówiliby w końcu ten element.
InterCars nie ma tego w katalogu jako część układu kierowniczego, tak samo jak katalogi Lemfordera i Febi - jest tam wszystko oprócz ramienia i tulei. Sprawdzałem osobiście.
Jeśli ktoś wie, że szuka "wspornika drążka" to znajdą to tylko jako pozycję w magazynie centralnym.
Jak widać ludzie i mechanicy chcą wymieniać wszystko w układzie kierowniczym poza tym co sie najszybciej psuje. No ale to już nie mój problem..
No ale nie o to chodzi. Do większości Omeg pasuje tuleja 30mm, jest też mniejsza, ale nikt nie wie do jakich...
#33
OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2008 - 16:43
dla mnie to wogóle nie problem....Jak widać ludzie i mechanicy chcą wymieniać wszystko w układzie kierowniczym poza tym co sie najszybciej psuje. No ale to już nie mój problem..
lepiej zrobić raz... i wymienić oprócz tego co stuka jescze profilaktycznie jeden element który może zacząć stukać.... tym bardziej że kosztuje pare grosików (kilka browarów mniej w miesiącu) i masz problem z głowy a poztym w 12 letnim samochodzie ma prawo to i owo się już wyeksploatować.... szczególnie w układzie kierowniczym... i zawieszeniu....mając na uwadze stan polskich dróg...
pozdro
:mrgreen:
#34
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2008 - 00:43
Kolega FASTCAR24 - jak już wcześniej wspomniałem.InterCars - Gorzów Wlkp. Facet po 20 minutach sprawdzania doszedł, że sprzedaje to tylko serwis.
Tema Gorzów Wlkp - tam również przetrzepali wszystkie katalogi i również stwierdzili, że czegoś takiego jeszcze nie sprzedali.
Plus 2 inne sklepy zaopatrujące się w InterCars potwierdziły to samo.
To nie tylko świadczy o sklepie, jeśli czegoś nie ma, ale również o klientach, bo po 2, 3 klientach pytających się o to samo zamówiliby w końcu ten element.
InterCars nie ma tego w katalogu jako część układu kierowniczego, tak samo jak katalogi Lemfordera i Febi - jest tam wszystko oprócz ramienia i tulei.
Lemforder - 30mm.
Oma B 95.
35zl.
Tulejka pasuje jak ulał (co prawda przy pomocy prasy ale jest ok).
Wracając do mojej wcześniejszej wypowiedzi:
Nie ma żadnego luzu oraz nic nie stuka.-Ostatnio zaparkowałem auto, to luz na kierownicy (przy skręconych kołach) był ok 1,5-2cm.
-Przy przejazdach na progach zwalniających też słychać głuche stuknięcie.
Nie ma żadnego luzu.Czyli - ruszając drążkiem środkowym wyczujesz, że są luzy ale nie wiadomo czy to drążek środkowy czy ta tulejka.
Pamiętajcie, że mówimy TYLKO jak RESZTA PODZESPOŁÓW JEST SPRAWNA !
U mnie, po jeździe kilku miesięcznej z rozwaloną tulejką, drążek środkowy latał jak "żyd po pustym sklepie" - teraz jest gitara :mrgreen:
Pozdro !
I do roboty

:bud:
#35
OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2008 - 17:55
Mialem go w reku i probowalem nim rozpiac drazek srodkowy.
Nim mozna owszem rozpiac koncowki, ale drazka srodkowego od kolumni i wspornika sie nim nie rozepnie. W TISie rowniez on widnieje, ale w praktyce nie ma dla takiego dojscia. Mozna go wlozyc, jesli juz pojawi sie delikatna szczelina, ale jesli ona sie juz pojawi to sciagacz jest wtedy zbedny. Ma on niestety za gruby spód, zeby go moc podlozyc. No chyba ze ten akurat jest juz opatentowany i po przerobkach specjalnie do drazka środkowego...
#36
OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2008 - 18:17
#37
OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2008 - 19:26
Dla osób które lubią obrazki zrobiłem koślawy szkic. Mam nadzieję, że każdy zrozumie o co chodziło autorowi. To jest rzut boczny na uchwyt razem ze sworzniem (zielone).

#38
OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2008 - 19:52
[B]
#39
OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2008 - 20:41
Jedno uderzenie sprawdza się jak sworzeń jest ściśnięty ściągaczem, a poza tym nigdy nie widziałem, żeby mechanik zdjął sworzeń uderzając raz.
#40
OFFLINE
Napisany 04 marca 2008 - 21:14
BYłem dzisiaj w warsztacie, autko w góre i sprawdzanie po kolei elementów zawieszenia...
diagnoza:
luz ogromny na podporach drążka kierowniczego... tuleje albo podpory do wymiany...
tego się spodziewałem... zobacyzmy co jeszcze wyjdzie
odstawiam w czawrtek do wymainy... napisze dalej co i jak
przy okazji się dowiediząłme ze mam naderwane rury wydechowe przy środkowym i tylnym tłumiku bo urwała się jedna z gum podtrzymujących... :evil: :evil: :evil:
jutro jade na spawanie...
a przy okazji zmieniłem laczki na letnie bo na tych kłapachach zimówkach to jest normalnie tragedia...
pozdr
