Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

tuleja wspornika drążka kierowniczego - wymiana


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
213 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   S1 CICHY

S1 CICHY

    obecnie V-Tec, plany-3.2

  • 189 postów
  • Dołączył: 01-08-2008
  • Skąd: Mikołów
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 sierpnia 2009 - 13:43

tak jak pisaliście bez młotka to nie jest robota:D dwa młotki i wieszak wyskoczył z gałki a potem to już imadło dało radę i tulejka wyszła aż miło:) dzięki za pomoc

#82 OFFLINE   Solek

Solek
  • 89 postów
  • Dołączył: 21-02-2009
  • Skąd: Krasnystaw

Napisany 07 listopada 2009 - 19:26

Mam zamiar wymienić tą tuleję wspornika. Czy po wymianie trzeba ustawiać zbieżność?

#83 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 listopada 2009 - 21:43

Mam zamiar wymienić tą tuleję wspornika. Czy po wymianie trzeba ustawiać zbieżność?



Nie trzeba.

#84 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 07 listopada 2009 - 21:58

Nie trzeba,ponieważ nie wpływa to na długość drążka kierowniczego

#85 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 marca 2010 - 20:20

jestem po wymianie tulei wspornika.
Mechanik motał się strasznie, ramię nie chciało wyskoczyć z drążka środkowego. Gość robił już omegi więc znał temat. Jednak próbował inaczej niż opisywano na forum. Mianowicie od strony nadkola chciał odkręcić dwie śruby przytrzymujące "ośkę" wspornika. Jednak jedna ze śrub trzymała mocno i bał się ją ukręcić. Wlazłem do kanału popatrzyłem wspólnie z nim i wymyśliliśmy inny sposób. Tulejka wspornika odkręcona, śruba drążka środkowego odkręcona o kilka gwintów. Ja od góry trzymałem duży młotek na śrubie drążka środkowego wchodzącej w ramię wspornika, on od spodu uderzał w ramię wspornika drugim młotkiem. Dwa nie za mocne uderzenia i puściło... Wydaje mi się że to mniej karkołomny sposób niż prezentowane w tym temacie na obrazkach
niestety za wymianę tulei zapłaciłem 50 zł - nie dostałem żadnego rabatu za swą cenną pomoc :-P

też wysmarowałem obrazek:

Dodany obrazek

#86 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 marca 2010 - 21:53

W ten sposób możesz zniszczyć gwint, proponowałbym swój sposób, działa szybciej.
http://forum.omegakl...00&postcount=70

#87 OFFLINE   rumun25c

rumun25c

    Grześ

  • 71 postów
  • Dołączył: 20-01-2009
  • Skąd: jastrzebie zdroj

Napisany 09 marca 2010 - 22:27

co to za mechanik jak go nie stać na odpowiedni porządny ściągacz?:o

#88 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 marca 2010 - 23:16

W ten sposób możesz zniszczyć gwint, proponowałbym swój sposób, działa szybciej.
http://forum.omegakl...00&postcount=70


gwint raczej trudno uszkodzić, bo nie uderzałem młotkiem w śrubę, tylko dociskałem go do niej - mechanik uderzał w ramię wspornika. Zresztą dwa wcale nie mocne uderzenia i się rozpięło...

Mechanik miał dwa ściągacze - jeden wyglądał na drogi, drugi jak robota kowala (facet powiedział że go kupił za 20 zł od ruski i że lepszego nie miał) jednak żadnego nie udało się założyć - za ciasno, a do tego ściągacz mógł uszkodzić gumę na sworzniu drążka środkowego

#89 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 marca 2010 - 23:24

co to za mechanik jak go nie stać na odpowiedni porządny ściągacz?:o


A ściągałeś to kiedykolwiek ?

#90 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 marca 2010 - 08:26

(facet powiedział że go kupił za 20 zł od ruski i że lepszego nie miał)

tez mam sciagacz kupiony kiedys za 20 zlotych w polmozbycie, i lepszego nie mialem :)
ale tam sie nie miesci :(

#91 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 marca 2010 - 08:33

Nie widziałem taiego który sie mieści, dlatego najlepiej użyć młotka.

#92 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 marca 2010 - 09:27

Nie widziałem taiego który sie mieści, dlatego najlepiej użyć młotka.


dokladnie - mam rozne sciagacze a wspornik na mlotek niestety




 


#93 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 marca 2010 - 09:41

http://cgi.ebay.co.u...=item2c510693b4
moze cos takiego daloby rade , ale tez nie jest powiedziane...
tak czy inaczej u mnie siedzi nowy lemforder i daje rade :)

#94 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 marca 2010 - 09:44

http://cgi.ebay.co.u...=item2c510693b4
moze cos takiego daloby rade , ale tez nie jest powiedziane...
tak czy inaczej u mnie siedzi nowy lemforder i daje rade :)


a u mnie oryginal z anglika :D




 


#95 OFFLINE   Siggi

Siggi
  • 525 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Swarzedz/ Sycow
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 kwietnia 2010 - 21:47

czy po wymianie tego wspornika (cały będę wymieniał) trzeba robić zbieżność?

#96 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 11 kwietnia 2010 - 21:49

Nie trzeba!

#97 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 kwietnia 2010 - 22:38

Nie trzeba!

trzeba jak najbardziej! wiem bo to przerabialem.
niby to samo ale zbieznosc gdzies ucieka

#98 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 11 kwietnia 2010 - 22:49

trzeba jak najbardziej! wiem bo to przerabialem.
niby to samo ale zbieznosc gdzies ucieka


To dlaczego nic u mnie nie ucieklo.Chyba ze zalozyles jakis inny niz miales.Albo miales ustawiona wczesniej na rozwalonej tulejce.

#99 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 kwietnia 2010 - 23:11

Mnie też nie chcieli ustawiać zbieżności przy wywalonej tulei wspornika.

#100 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 kwietnia 2010 - 08:01

trzeba jak najbardziej! wiem bo to przerabialem.
niby to samo ale zbieznosc gdzies ucieka


Jak zakładasz oryginał to nie, ale widziałem podróbki (oczywiście wg sprzedawcy szły na pierwszy montaż) które otwóry miły o 3-4mm dalej. I wtedy rzeczywiście rozjedzie się zbieżność.