

tuleja wspornika drążka kierowniczego - wymiana
#81
OFFLINE
Napisany 04 sierpnia 2009 - 13:43
#82
OFFLINE
Napisany 07 listopada 2009 - 19:26
#83
OFFLINE
Napisany 07 listopada 2009 - 21:43
Mam zamiar wymienić tą tuleję wspornika. Czy po wymianie trzeba ustawiać zbieżność?
Nie trzeba.
#84
OFFLINE
Napisany 07 listopada 2009 - 21:58
#85
OFFLINE
Napisany 09 marca 2010 - 20:20
Mechanik motał się strasznie, ramię nie chciało wyskoczyć z drążka środkowego. Gość robił już omegi więc znał temat. Jednak próbował inaczej niż opisywano na forum. Mianowicie od strony nadkola chciał odkręcić dwie śruby przytrzymujące "ośkę" wspornika. Jednak jedna ze śrub trzymała mocno i bał się ją ukręcić. Wlazłem do kanału popatrzyłem wspólnie z nim i wymyśliliśmy inny sposób. Tulejka wspornika odkręcona, śruba drążka środkowego odkręcona o kilka gwintów. Ja od góry trzymałem duży młotek na śrubie drążka środkowego wchodzącej w ramię wspornika, on od spodu uderzał w ramię wspornika drugim młotkiem. Dwa nie za mocne uderzenia i puściło... Wydaje mi się że to mniej karkołomny sposób niż prezentowane w tym temacie na obrazkach
niestety za wymianę tulei zapłaciłem 50 zł - nie dostałem żadnego rabatu za swą cenną pomoc :-P
też wysmarowałem obrazek:

#86
OFFLINE
Napisany 09 marca 2010 - 21:53
http://forum.omegakl...00&postcount=70
#87
OFFLINE
Napisany 09 marca 2010 - 22:27

#88
OFFLINE
Napisany 09 marca 2010 - 23:16
W ten sposób możesz zniszczyć gwint, proponowałbym swój sposób, działa szybciej.
http://forum.omegakl...00&postcount=70
gwint raczej trudno uszkodzić, bo nie uderzałem młotkiem w śrubę, tylko dociskałem go do niej - mechanik uderzał w ramię wspornika. Zresztą dwa wcale nie mocne uderzenia i się rozpięło...
Mechanik miał dwa ściągacze - jeden wyglądał na drogi, drugi jak robota kowala (facet powiedział że go kupił za 20 zł od ruski i że lepszego nie miał) jednak żadnego nie udało się założyć - za ciasno, a do tego ściągacz mógł uszkodzić gumę na sworzniu drążka środkowego
#89
OFFLINE
Napisany 09 marca 2010 - 23:24
co to za mechanik jak go nie stać na odpowiedni porządny ściągacz?
A ściągałeś to kiedykolwiek ?
#90
OFFLINE
Napisany 10 marca 2010 - 08:26
tez mam sciagacz kupiony kiedys za 20 zlotych w polmozbycie, i lepszego nie mialem(facet powiedział że go kupił za 20 zł od ruski i że lepszego nie miał)

ale tam sie nie miesci

#91
OFFLINE
Napisany 10 marca 2010 - 08:33
#92
OFFLINE
Napisany 10 marca 2010 - 09:27
Nie widziałem taiego który sie mieści, dlatego najlepiej użyć młotka.
dokladnie - mam rozne sciagacze a wspornik na mlotek niestety
#93
OFFLINE
Napisany 10 marca 2010 - 09:41
moze cos takiego daloby rade , ale tez nie jest powiedziane...
tak czy inaczej u mnie siedzi nowy lemforder i daje rade

#94
OFFLINE
Napisany 10 marca 2010 - 09:44
http://cgi.ebay.co.u...=item2c510693b4
moze cos takiego daloby rade , ale tez nie jest powiedziane...
tak czy inaczej u mnie siedzi nowy lemforder i daje rade
a u mnie oryginal z anglika

#95
OFFLINE
Napisany 11 kwietnia 2010 - 21:47
#96
OFFLINE
#97
OFFLINE
Napisany 11 kwietnia 2010 - 22:38
trzeba jak najbardziej! wiem bo to przerabialem.Nie trzeba!
niby to samo ale zbieznosc gdzies ucieka
#98
OFFLINE
Napisany 11 kwietnia 2010 - 22:49
trzeba jak najbardziej! wiem bo to przerabialem.
niby to samo ale zbieznosc gdzies ucieka
To dlaczego nic u mnie nie ucieklo.Chyba ze zalozyles jakis inny niz miales.Albo miales ustawiona wczesniej na rozwalonej tulejce.
#99
OFFLINE
Napisany 11 kwietnia 2010 - 23:11
#100
OFFLINE
Napisany 12 kwietnia 2010 - 08:01
trzeba jak najbardziej! wiem bo to przerabialem.
niby to samo ale zbieznosc gdzies ucieka
Jak zakładasz oryginał to nie, ale widziałem podróbki (oczywiście wg sprzedawcy szły na pierwszy montaż) które otwóry miły o 3-4mm dalej. I wtedy rzeczywiście rozjedzie się zbieżność.