Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] 3.2 V6 duże spalanie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
82 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 02 lutego 2015 - 00:43

Ponoć idzie wymienić sam wkład przepływki, osobiście tego nie robiłem, ale jest dużo taniej. Wiem, że przepływka nie jest wtedy od opla ale chyba od saaba.

Wiadome będzie, że bez przepływki będzie gorzej pracował, grunt aby przestał falować.

#42 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 lutego 2015 - 01:45

Ponoć idzie wymienić sam wkład przepływki, osobiście tego nie robiłem, ale jest dużo taniej. Wiem, że przepływka nie jest wtedy od opla ale chyba od saaba.


można coś dobrać :p
http://forum.omegakl...ead.php?t=38531

#43 OFFLINE   piohrun92

piohrun92
  • 47 postów
  • Dołączył: 06-07-2013
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 lutego 2015 - 11:51

Wiadome będzie, że bez przepływki będzie gorzej pracował, grunt aby przestał falować.


Nie, grunt to żeby przestał tyle palić

#44 OFFLINE   kamilrox

kamilrox
  • 348 postów
  • Dołączył: 15-02-2010

Napisany 02 lutego 2015 - 16:01

Przepływka najtaniej od Astry G 2.0 boscha gdzieś za 260 powinno się trafić. nr bosch 0 280 218 051 trzeba aby przełożyć wkłąd.

#45 OFFLINE   motyl81

motyl81

    X30XE

  • 232 postów
  • Dołączył: 02-07-2012
  • Skąd: Łódż
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 lutego 2015 - 17:42

Przepływka najtaniej od Astry G 2.0 boscha gdzieś za 260 powinno się trafić. nr bosch 0 280 218 051 trzeba aby przełożyć wkłąd.


tu przepływka nie jest uszkodzona,u kolegi piohrun92 została wymieniona dziś przepustnica i spalanie na biegu jałowym spadło z 2.4 do 1.5l

#46 OFFLINE   piohrun92

piohrun92
  • 47 postów
  • Dołączył: 06-07-2013
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 lutego 2015 - 18:53

Tak jak motyl napisał, wymiana przepustnicy pomogła. Wygląda na to że stara muaiała się nie domykać.
Pojeżdże kilka dni i napiszę czy problem zniknął całkowicie.

#47 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 02 lutego 2015 - 19:34

To by też tłumaczyło wysokie wskazania przepływki 19kh/h.

#48 OFFLINE   piohrun92

piohrun92
  • 47 postów
  • Dołączył: 06-07-2013
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 lutego 2015 - 00:16

podejżewam że nie mogąc domknąć przepustnicy obniżał obroty opóźniając zapłon, a że powietrza było za dużo to dolewał więcej benzyny i stąd to spalanie :D
Dzięki wszystkim za rady i pomoc a w szczególności kolegom robert3012 za użyczenie części i motyl81 za skontaktowanie z robertem i pomoc przy podmiance :D
Jak będę miał chwilę czasu postaram się zebrać wszystkie informacje do kupy i napisać poradę

#49 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 lutego 2015 - 07:30

Dzięki wszystkim za rady i pomoc a w szczególności kolegom robert3012 za użyczenie części i motyl81

Spoko... A co zrobiłeś z rurą od filtra powietrza??

#50 OFFLINE   piohrun92

piohrun92
  • 47 postów
  • Dołączył: 06-07-2013
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 lutego 2015 - 09:48

:censored:, zapomniałem o niej... kiedy mam Ci ją przywieźć?? ewentualnie kasę za nią jeśli chcesz pohandlować?

#51 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 03 lutego 2015 - 10:29

A co z temperatura powietrza wlotowego?

#52 OFFLINE   piohrun92

piohrun92
  • 47 postów
  • Dołączył: 06-07-2013
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 lutego 2015 - 16:18

Na chwilę obecną nie mam pojęcia bo mi interfejs padł ale powinno juz być ok bo jest ta rura założona

#53 OFFLINE   marcin85

marcin85
  • 117 postów
  • Dołączył: 22-12-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 lutego 2015 - 10:19

Podepne sie pod temat bo jest troche podobny
Oma 3.2 na cieplym silniku jest lekkie falowanie i po podpieciu kompa pokazuje ze rzad 2 podlewa mocno benzyne czuć z rury że na bogato, cewki sprawne brak błędów, świece nówki gm 4 elektrodowe, przepływka podmieniana i to samo, lewe powietrze nie stwierdzone, przepustnica wyczyszczona, błędy z kompa to 0136, 0141, 0150,0173,0180, dodam tylko że katy wyciete i wstawione rury przez poprzedniego właściciela, nowy wydech bede mial w piatek ori, czy od tego że brak katów może być to falowanie i błędy sond,spalanie na jalowym jak jest zimny trzyma 650 rpm i 1,6-1,7 jak sie rozgrzeje 2,3-2,8 i spada do 550 rpm i zaczyna leciutko falowac podskoczylo tez spalanie, jakie ewentualne przyczyny czy po podmiance wydechu powinno wszystko wrocic do normy, dodam ze sondy bez emulatorow i brak 4 katow, czasem skoczy na 650 i trzyma silnik chodzi idealnie zero falowania szarpania itd i od razu na jalowym spada spalanie na 1,6 ale z pol minuty i wraca do falowania jakieś pomysły?

0136 Sygnał sondy ? 2 za wysoki
0141 Uszkodzenie w obwodzie grzania sondy ? 2
0150 Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy ? 2
0173 Nieprawidłowy skład mieszanki (rząd cylindrów 2) - mieszanka za uboga lub za bogata
0180 Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury paliwa A

#54 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 05 lutego 2015 - 11:12

Głównie wszystko za sprawą katów się odbywa. Brak katów może mieć wpływ na falowanie obrotów, że względu na to że świeci Ci się check i auto pracuje w trybie awaryjnym. LPG PB to samo?

Ewentualnie regulator ciśnienia paliwa daje za duże ciśnienie na listwę, a wtryski nie trzymają.

#55 OFFLINE   piohrun92

piohrun92
  • 47 postów
  • Dołączył: 06-07-2013
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 lutego 2015 - 12:46

Ja bym jeszcze wsadził drugie lambdy w emulatory i spróbował pierwszą podmienić

#56 OFFLINE   marcin85

marcin85
  • 117 postów
  • Dołączył: 22-12-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 lutego 2015 - 12:53

Na lpg nie jezdze bo nie da rady przy tym podlewaniu wyregulowac zadnego checka nie mam wtdech wrzucam oryginal ze sprawnymi katami to chyba nie ma sensu odstawiac sond? Gdzie ten regulator jest i jak go sprawdzic czy wszystkie 4 sondy sa takie same bo bede mial 2 z wydechem

#57 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 lutego 2015 - 12:55

Na lpg nie jezdze bo nie da rady przy tym podlewaniu wyregulowac zadnego checka nie mam wtdech wrzucam oryginal ze sprawnymi katami to chyba nie ma sensu odstawiac sond? Gdzie ten regulator jest i jak go sprawdzic czy wszystkie 4 sondy sa takie same bo bede mial 2 z wydechem


Najpierw musisz wsadzić znaki interpunkcyjne, bo tego czytać nie idzie.

#58 OFFLINE   marcin85

marcin85
  • 117 postów
  • Dołączył: 22-12-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 lutego 2015 - 13:59

Na lpg nie jeżdżę w ogóle bo nie da rady przy tym podlewaniu wyregulować, żadnego checka nie mam, wydech wrzucam oryginał ze sprawnymi katami to chyba nie ma sensu odstawiać sond? Gdzie ten regulator jest i jak go sprawdzić?? czy wszystkie 4 sondy są takie same bo będę miał 2 z wydechem to mogę podmienić i czy jak bym pomylił wtyczki sond to jest wpiął pierwszą we wtyczkę drugiej to mogło by się coś takiego dziać??miałem cały wydech zrzucany to może tu tkwi problem??

#59 OFFLINE   kamilrox

kamilrox
  • 348 postów
  • Dołączył: 15-02-2010

Napisany 05 lutego 2015 - 14:07

A mnie ciągle zapala się check i błedy 0170 i 0173. Przepływomierz mi przyszedł ale po podpięciu zaczęło ją zalewać i w ogóle nie chciała wchodzić na obroty. Zareklamowałem go.(oryginał bosch z astry g 2.0 turbo) Pod kompem wskazywało jakby za dużo powietrza.
Na wolnych faluje po rozrzaniu i czasem obroty nie chcą schodzić tylko zatrzymują się na chwile na 1500.

Jak myślicie to na pewno przepływka? Z tego co czytałem wymiana ma pomóc tylko chyba trafiłem na ten okazyjny bubel...

Na lpg nie jeżdżę w ogóle bo nie da rady przy tym podlewaniu wyregulować, żadnego checka nie mam, wydech wrzucam oryginał ze sprawnymi katami to chyba nie ma sensu odstawiać sond? Gdzie ten regulator jest i jak go sprawdzić?? czy wszystkie 4 sondy są takie same bo będę miał 2 z wydechem to mogę podmienić i czy jak bym pomylił wtyczki sond to jest wpiął pierwszą we wtyczkę drugiej to mogło by się coś takiego dziać??miałem cały wydech zrzucany to może tu tkwi problem??


Mogłeś zamienić wtyczki i świruje. Podmieniaj i sprawdzaj parametry.

#60 OFFLINE   marcin85

marcin85
  • 117 postów
  • Dołączył: 22-12-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 lutego 2015 - 15:42

tylko ze po obu stronach mam tak samo podpiete tzn rzad pasarzera i rzad kierowcy a bledy tylko po stronie kierowcy, check mi nie wyskakuje na zegarach ale po podpieciu op-coma to tak