Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] 3.2 V6 duże spalanie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
82 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 lutego 2015 - 17:09

check zaskoczy jak błąd będzie stały i wejdzie w awaryjny, narazie próbuje się ratować
podmień lewą sondę bo wygląda że padła (albo zamień wtyczki)
brak katów nie powinien wpłynąć na tylko jedną stronę, sondy między katami są tylko kontrolnymi, nie wpływają na pracę silnika, przynajmniej u mnie nic się nie działo
z tego powodu

#62 OFFLINE   marcin85

marcin85
  • 117 postów
  • Dołączył: 22-12-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 lutego 2015 - 18:46

No to tak zrobie, tylko jeszcze to pytanie czy wszystkie 4 sondy są takie same??wiem że wtyczki identyczne ale czy różnią się może jakimiś wartościami??acha i zapomniałę dodać o które sondy chodzi przed katami czy za bo raczej o te przed, rozumiem rząd 1 pasażer rząd 2 kierowca a przednie tylnie jak się oznacza??

#63 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 lutego 2015 - 20:06

sondy różnią się długością kabla, ale bez problemu można je zamienić

#64 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 lutego 2015 - 20:16

No to tak zrobie, tylko jeszcze to pytanie czy wszystkie 4 sondy są takie same??wiem że wtyczki identyczne ale czy różnią się może jakimiś wartościami??acha i zapomniałę dodać o które sondy chodzi przed katami czy za bo raczej o te przed, rozumiem rząd 1 pasażer rząd 2 kierowca a przednie tylnie jak się oznacza??


Wszystkie 4 sondy sa takie same.
Te bledy moga sie brac z roznych przyczyn, ale najbardziej prawdopodobne to: padnieta sonda, nieszczelnosc wydechu przed sonda, lejace wtryski/wtrysk, przerwany obwod miedzy sonda a ecu.
Takie pytanie jeszcze, nie masz katow a gdzie bledy sond diagnostycznych p0420/p0430?? Masz jakies emulatory wstawione??

#65 OFFLINE   marcin85

marcin85
  • 117 postów
  • Dołączył: 22-12-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 lutego 2015 - 20:59

brak tych bledow, brak emulatorow, wydech caly zrzucony i wyspawany zadnych dziur, te wtryski sa lejace tylko na stronie kierowcy, gazownik powiedzial ze nawet do 40% roznicy na stonach i to mega duzo

#66 OFFLINE   piohrun92

piohrun92
  • 47 postów
  • Dołączył: 06-07-2013
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 lutego 2015 - 21:37

A mnie ciągle zapala się check i błedy 0170 i 0173. Przepływomierz mi przyszedł ale po podpięciu zaczęło ją zalewać i w ogóle nie chciała wchodzić na obroty. Zareklamowałem go.(oryginał bosch z astry g 2.0 turbo) Pod kompem wskazywało jakby za dużo powietrza.
Na wolnych faluje po rozrzaniu i czasem obroty nie chcą schodzić tylko zatrzymują się na chwile na 1500.


A mi się wydaje że możesz mieć ten sam problem co ja...
Jakie masz spalanie na postoju??
Spróbuj podmienić przepustnicę i zobacz czy się poprawi, u mnie też zdarzało się że nie chciał zejść z obrotów i też miałem za dużo powietrza na kompie bo przepustnica się nie domykała, ale jako że jest to automat to po wrzuceniu biegu nie miał wyboru i musiał zejść niżej to ratował się opóźnieniem zapłonu i utrzymywał obroty, na luzie też zdarzało mu się bujać i też wszyscy krzyczeli przepływka. Tylko ja nie miałem już błędów składu mięszanki. Napisz może do kogoś z forum z Twojej okolicy i podmieniajcie, to nic nie kosztuje (co najwyżej czteropak :p)

#67 OFFLINE   kamilrox

kamilrox
  • 348 postów
  • Dołączył: 15-02-2010

Napisany 06 lutego 2015 - 12:41

Właśnie spalanie jest w normie tak 1,4-1,3 na rozgrzanym. Te błędy wyskakują ciągle i zaczął check walić po oczach. Palić ładnie odpala. Przepływkę podmieniałem z kolegą ale u niego okazała się jakaś podróba "automega" i wtedy 2,2 miał spalanie, może troszkę równiej pracował ale wyższe obroty miał. Przepustnica jest czysta i w środku też wydaje się w porządku bo oczywiście tam zajrzałem:)

A jeszcze pytanie, jakie powinny być obroty na zimnym po odpaleniu?

#68 OFFLINE   piohrun92

piohrun92
  • 47 postów
  • Dołączył: 06-07-2013
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 lutego 2015 - 13:16

Komputer ma zapisane kilka różnych wartości zależnych od temp. silnika.
Niestety nie sprawdzę Ci jakie to są wartości bo mi scanner nawala i przy odpalonym silniku się nie łączy.

A co do przepustnicy to moja była idealnie czysta (sam myłem) ale się nie domykała i był problem.

#69 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 lutego 2015 - 19:41

A co do przepustnicy to moja była idealnie czysta (sam myłem) ale się nie domykała i był problem.


a śrubką nikt nie kręcił, wartości TPS jakie były??

#70 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 lutego 2015 - 21:18

a śrubką nikt nie kręcił, wartości tps jakie były??


w 3.2 ?

#71 OFFLINE   piohrun92

piohrun92
  • 47 postów
  • Dołączył: 06-07-2013
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 lutego 2015 - 00:01

yyy... w 2.0 śrubką pokręciłem i to był błąd....
ale w 3.2 niema żadnej śrubki, to jest przepustnica elektroniczna

#72 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 lutego 2015 - 17:38

yyy... w 2.0 śrubką pokręciłem i to był błąd....
ale w 3.2 niema żadnej śrubki, to jest przepustnica elektroniczna


w elektronicznych też są śrubki :p

#73 OFFLINE   piohrun92

piohrun92
  • 47 postów
  • Dołączył: 06-07-2013
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 lutego 2015 - 18:30

faktycznie :o :pokoj:
tej klapki nie otwierałem bo bałem się że mocniej zepsuję
to chyba nie potrzebnie zmieniałem przepustnicę, pewnie wystarczyło by tam wyczyścić.
w to żeby ktoś tam wcześniej grzebał wątpię bo nie wyglądało to jakby otwierane było...

#74 OFFLINE   marcin85

marcin85
  • 117 postów
  • Dołączył: 22-12-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 lutego 2015 - 09:46

to moze ja tez to wykrece i przeczyszcze w takim razie, bo nie rozbieralem tego

#75 OFFLINE   marcin85

marcin85
  • 117 postów
  • Dołączył: 22-12-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 lutego 2015 - 20:21

Podmieniłem wydech tzn, wsadziłem oryginalne katy i podpiąłem wtyczki w odwrotny sposób niż miałem na początku, chodził jak traktor później po przejechaniu kilku kilometrów wróciło jakby do normy tj. do falowania jak wcześniej może trochę mniej śmierdzi spalinami i mniej kopci błędy jakie pokazuje to błąd 150 czyli wychodzi że ta sonda padnięta lub ew wtrysk/wtryski lub regulator ciśnienia paliwa podmienię całą listwę bo mam ( pasuje od 2.5??)innych błędów nie stwierdzono, ewentualnie jakieś sugestie??acha przepustnice pod tą klapką nie ruszałem wyglądało jak nowe

#76 OFFLINE   kamilrox

kamilrox
  • 348 postów
  • Dołączył: 15-02-2010

Napisany 22 lutego 2015 - 19:10

Znowu błędy 0170 i 0173 powróciły tyle, że check się nie pali ale w pamięci są. Co może być przyczyną? Przepływka nowa, spalanie 1,4-1,5 na wolnych. Co jeszcze powoduje te błędy?

Koledzy powiedzcie jak tą lewizne sprawdzić? Mogą być te uszczelki na tym plastikowym łączniku kolektora?
Psikałem plakiem ale nic nie reagował- znaczy szczelne? Nie chodzi on idealnie jak w zegarku ale ten palący się check mnie wkurza. Dziś się zapalił. Czy instalacja gazowa może mieć na to wpływ? Spalanie ma ok 12-13l na lpg, ma włączony ciepły start.
Już mi ręce opadają..

#77 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 czerwca 2015 - 13:58

mam zagwózdkę z moim padłem

wyczyściłem przepustnicę i odmę, na czapce wymieniłem też oringi odmy, tak samo oringi przepustnicy aby było jak w fabryce no i się zaczeło

spalanie na jałowych (po rozgrzaniu) trzymał betonowe 2l/h(przed 1.2-1.3 na N, 1.6 na D), nie ważne czy N/D, klima on/off, brak falowania obrotów, jałowe ~650, moc bez zmian
po resecie przepustnicy jak i odpięciu aku spalanie spadło na 1.9h/l :masakra:

ale

sonda kontrolna pasażera poszła spać , podaje stałe 0.78V
ta jednak nie powinna mieć znaczenia na pracę
przepływka pokazuje 20 a chyba powinna 8-13 ??
czas wtrysku 5-5,5ms, opóźnienie zapłonu -11/-15

przepływka się kończy ?

błędów brak, bez kompa nie da się poznać że coś nie tak

#78 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 czerwca 2015 - 16:39

sonda kontrolna pasażera poszła spać , podaje stałe 0.78V
ta jednak nie powinna mieć znaczenia na pracę
przepływka pokazuje 20 a chyba powinna 8-13 ??
czas wtrysku 5-5,5ms, opóźnienie zapłonu -11/-15

przepływka się kończy ?

błędów brak, bez kompa nie da się poznać że coś nie tak


sonda ma wpływ na spalanie, przepływka ma złe wskazania, za dużo powietrza pokazuje i dlatego czas wtrysku masz wysoki, na jałowym koło 3 ms powinno być

#79 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 czerwca 2015 - 20:18

ale kontrolna by tak namieszała ?
u mnie są 4 łącznie

#80 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 18 czerwca 2015 - 21:00

A przepustnica ci sie czasem nie wiesza po czyszczeniu? Tzn nie domykla sie do konca minimalnie. Ja mialen dokladni taki objaw w moim 3.0. Co prawda przepustnica na linke ale objawy dokladnie te same. Ptzeplywka 20, czas wtrysku praowe 5ms, podwyzszone obroty odrobine. Tps pokazywal 0% Po wymianie przepustnicy jak reka odjal....