

[OB & OBFL] 3.2 V6 duże spalanie
#61
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2015 - 17:09
podmień lewą sondę bo wygląda że padła (albo zamień wtyczki)
brak katów nie powinien wpłynąć na tylko jedną stronę, sondy między katami są tylko kontrolnymi, nie wpływają na pracę silnika, przynajmniej u mnie nic się nie działo
z tego powodu
#62
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2015 - 18:46
#63
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2015 - 20:06
#64
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2015 - 20:16
No to tak zrobie, tylko jeszcze to pytanie czy wszystkie 4 sondy są takie same??wiem że wtyczki identyczne ale czy różnią się może jakimiś wartościami??acha i zapomniałę dodać o które sondy chodzi przed katami czy za bo raczej o te przed, rozumiem rząd 1 pasażer rząd 2 kierowca a przednie tylnie jak się oznacza??
Wszystkie 4 sondy sa takie same.
Te bledy moga sie brac z roznych przyczyn, ale najbardziej prawdopodobne to: padnieta sonda, nieszczelnosc wydechu przed sonda, lejace wtryski/wtrysk, przerwany obwod miedzy sonda a ecu.
Takie pytanie jeszcze, nie masz katow a gdzie bledy sond diagnostycznych p0420/p0430?? Masz jakies emulatory wstawione??
#65
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2015 - 20:59
#66
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2015 - 21:37
A mnie ciągle zapala się check i błedy 0170 i 0173. Przepływomierz mi przyszedł ale po podpięciu zaczęło ją zalewać i w ogóle nie chciała wchodzić na obroty. Zareklamowałem go.(oryginał bosch z astry g 2.0 turbo) Pod kompem wskazywało jakby za dużo powietrza.
Na wolnych faluje po rozrzaniu i czasem obroty nie chcą schodzić tylko zatrzymują się na chwile na 1500.
A mi się wydaje że możesz mieć ten sam problem co ja...
Jakie masz spalanie na postoju??
Spróbuj podmienić przepustnicę i zobacz czy się poprawi, u mnie też zdarzało się że nie chciał zejść z obrotów i też miałem za dużo powietrza na kompie bo przepustnica się nie domykała, ale jako że jest to automat to po wrzuceniu biegu nie miał wyboru i musiał zejść niżej to ratował się opóźnieniem zapłonu i utrzymywał obroty, na luzie też zdarzało mu się bujać i też wszyscy krzyczeli przepływka. Tylko ja nie miałem już błędów składu mięszanki. Napisz może do kogoś z forum z Twojej okolicy i podmieniajcie, to nic nie kosztuje (co najwyżej czteropak

#67
OFFLINE
Napisany 06 lutego 2015 - 12:41
A jeszcze pytanie, jakie powinny być obroty na zimnym po odpaleniu?
#68
OFFLINE
Napisany 06 lutego 2015 - 13:16
Niestety nie sprawdzę Ci jakie to są wartości bo mi scanner nawala i przy odpalonym silniku się nie łączy.
A co do przepustnicy to moja była idealnie czysta (sam myłem) ale się nie domykała i był problem.
#69
OFFLINE
Napisany 06 lutego 2015 - 19:41
A co do przepustnicy to moja była idealnie czysta (sam myłem) ale się nie domykała i był problem.
a śrubką nikt nie kręcił, wartości TPS jakie były??
#70
OFFLINE
Napisany 06 lutego 2015 - 21:18
a śrubką nikt nie kręcił, wartości tps jakie były??
w 3.2 ?
#71
OFFLINE
Napisany 07 lutego 2015 - 00:01
ale w 3.2 niema żadnej śrubki, to jest przepustnica elektroniczna
#72
OFFLINE
Napisany 07 lutego 2015 - 17:38
yyy... w 2.0 śrubką pokręciłem i to był błąd....
ale w 3.2 niema żadnej śrubki, to jest przepustnica elektroniczna
w elektronicznych też są śrubki

#73
OFFLINE
Napisany 07 lutego 2015 - 18:30

tej klapki nie otwierałem bo bałem się że mocniej zepsuję
to chyba nie potrzebnie zmieniałem przepustnicę, pewnie wystarczyło by tam wyczyścić.
w to żeby ktoś tam wcześniej grzebał wątpię bo nie wyglądało to jakby otwierane było...
#74
OFFLINE
Napisany 08 lutego 2015 - 09:46
#75
OFFLINE
Napisany 15 lutego 2015 - 20:21
#76
OFFLINE
Napisany 22 lutego 2015 - 19:10
Koledzy powiedzcie jak tą lewizne sprawdzić? Mogą być te uszczelki na tym plastikowym łączniku kolektora?
Psikałem plakiem ale nic nie reagował- znaczy szczelne? Nie chodzi on idealnie jak w zegarku ale ten palący się check mnie wkurza. Dziś się zapalił. Czy instalacja gazowa może mieć na to wpływ? Spalanie ma ok 12-13l na lpg, ma włączony ciepły start.
Już mi ręce opadają..
#77
OFFLINE
Napisany 18 czerwca 2015 - 13:58
wyczyściłem przepustnicę i odmę, na czapce wymieniłem też oringi odmy, tak samo oringi przepustnicy aby było jak w fabryce no i się zaczeło
spalanie na jałowych (po rozgrzaniu) trzymał betonowe 2l/h(przed 1.2-1.3 na N, 1.6 na D), nie ważne czy N/D, klima on/off, brak falowania obrotów, jałowe ~650, moc bez zmian
po resecie przepustnicy jak i odpięciu aku spalanie spadło na 1.9h/l

ale
sonda kontrolna pasażera poszła spać , podaje stałe 0.78V
ta jednak nie powinna mieć znaczenia na pracę
przepływka pokazuje 20 a chyba powinna 8-13 ??
czas wtrysku 5-5,5ms, opóźnienie zapłonu -11/-15
przepływka się kończy ?
błędów brak, bez kompa nie da się poznać że coś nie tak
#78
OFFLINE
Napisany 18 czerwca 2015 - 16:39
sonda kontrolna pasażera poszła spać , podaje stałe 0.78V
ta jednak nie powinna mieć znaczenia na pracę
przepływka pokazuje 20 a chyba powinna 8-13 ??
czas wtrysku 5-5,5ms, opóźnienie zapłonu -11/-15
przepływka się kończy ?
błędów brak, bez kompa nie da się poznać że coś nie tak
sonda ma wpływ na spalanie, przepływka ma złe wskazania, za dużo powietrza pokazuje i dlatego czas wtrysku masz wysoki, na jałowym koło 3 ms powinno być
#79
OFFLINE
#80
OFFLINE
Napisany 18 czerwca 2015 - 21:00