Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] 3.2 V6 duże spalanie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
82 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   lukitechnik

lukitechnik
  • 130 postów
  • Dołączył: 02-08-2014
  • Skąd: CB/PO
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 17 stycznia 2015 - 23:18

gaz wciskam jak bym jej wogóle nie miał i robił to tylko siłą woli :p


Mam co prawda 2.5 ale przy takim wciskaniu gazu też mi palił więcej ;)

#22 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 stycznia 2015 - 15:28

czas wtrysku powyżej 6 ms to dużo za dużo

#23 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 stycznia 2015 - 17:09

zrób najpierw te emulatory kątowe, na jałowych 1.2/1.4, na D 1.5-1.6
map nie skasujesz bez profi sprzętu, jak będzie ok ze wszystkim to po 5-6km zacznie się wszystko normować
i nie jeździj jak emeryt tylko eco

#24 OFFLINE   piohrun92

piohrun92
  • 47 postów
  • Dołączył: 06-07-2013
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 stycznia 2015 - 12:57

Więc tak,
wczoraj sprawdziłem dolot - lewego powietrza brak,
dzisiaj sondy wylądowały w emulatorach, jak narazie check się nie pali ale spalanie nadal 20l/100km.
Ktoś ma jakieś inne pomysły?

#25 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 stycznia 2015 - 15:15

podjedź na spota to się porówna jak to jeździ
hamulce nie trzymają ?

#26 OFFLINE   piohrun92

piohrun92
  • 47 postów
  • Dołączył: 06-07-2013
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 stycznia 2015 - 15:36

opory toczenia po 200N na koło więc w normie

#27 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 stycznia 2015 - 13:37

20l przy jeździe miejskiem jest normalnym wskazaniem.


Nie jest normalnym wskazniem.

Odnośnie plikó pdf z parametrami pracy. Musisz się przyjżeć przepływce. Na zimnym i ciepłym silniku różnica wynosi tylko kilka kg.

Nie baw się w przekładanie sond, na wiele się to nie zda. Najpewniejsze są te "emulatory". Chcodzi tutaj o to aby do sobdy docierało mniej informacji o spalinach, dla tego się je odsuwa od wydechu.

#28 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 stycznia 2015 - 16:00

Nie jest normalnym wskazniem.

No popatrz a ja głupi myślałem,że takie spalanie jest OK.
9 lat przejeździłem zepsutą Omegą :(

#29 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 stycznia 2015 - 20:24

No popatrz a ja głupi myślałem,że takie spalanie jest OK.
9 lat przejeździłem zepsutą Omegą :(


Najwyraźniej masz zepsutą.

#30 OFFLINE   piohrun92

piohrun92
  • 47 postów
  • Dołączył: 06-07-2013
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 21 stycznia 2015 - 11:56

Nie jest normalnym wskazniem.

Odnośnie plikó pdf z parametrami pracy. Musisz się przyjżeć przepływce. Na zimnym i ciepłym silniku różnica wynosi tylko kilka kg.

Nie baw się w przekładanie sond, na wiele się to nie zda. Najpewniejsze są te "emulatory". Chcodzi tutaj o to aby do sobdy docierało mniej informacji o spalinach, dla tego się je odsuwa od wydechu.

Przepływka była juz wymieniona a sondy są w emulatorach. Przedwczoraj zostal wymieniony parownik gazu i po tygodniowym jezdzeniu na benzynie wczorajszą trasę na "ślunsk" zrobiłem na gazie, 530km i check się nie zapalił, jazda była bardzo spokojna (110-130 km/h) i praktycznie bez zatrzymań a omega zjadła 13 l/100km więc chyba w granicach rozsądku

Zobaczymy co będzie w mieście...

Dodatkowo dzisiaj rano po odpaleniu pochodził przez moment jakby nie na wszystkich garach i zgasł, po ponownym odpaleniu i lekkim przegazowaniu było ok

#31 OFFLINE   kamilrox

kamilrox
  • 348 postów
  • Dołączył: 15-02-2010

Napisany 29 stycznia 2015 - 20:45

Mam pytanie odnośnie przepływki. Omega nie trzyma równych obrotów, czasem się zawieszają tak na 1500 jak schodzi. Błędy jakiem miałem to p0170 i p0173 do tego zapalił się check. Sprawdzałem parametry przepływki i oscylują na wolnych w granicach 11-13kg/h ciągle się zmienia wartość. Temp. powietrza zasysanego 21 stopni a na dworze 0,5 i nie bardzo chciało spadać przy wyższych obrotach.
Zastanawia mnie ciągle w opcomie temperatura otoczenia -3 a na wyświetlaczu kompa 0,5. Skąd ono bierze ten parametr. Jest jakiś dodatkowy czujnik?

#32 OFFLINE   piohrun92

piohrun92
  • 47 postów
  • Dołączył: 06-07-2013
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 30 stycznia 2015 - 00:20

Te błędy to temat - rzeka, ja swoje wyeliminowałem zmianą przepływki. Może to też mieć związek z czujnikiem temp. powietrza w dolocie który jest zintegrowany z przepływką, lambdami, wtryskami, pompą paliwa, regulatorem ciśnienia paliwa, lewym powietrzem i wszystkim innym co jest odpowiedzialne za skład mięszanki. Może to też być kwesta źle wyregulowanego gazu, możesz to srawdzić jeżdżąc na benzynce i patrząc czy się te błedy pojawią.
Co to tej temp to nie wiem dokładnie ale to chyba jest z tego samego czujnika co komputer, ciekawe jest to że u mnie po połączeniu się z ecu miałem temp. 6 stopni na wyświetlaczu miałem 3,5 a po połączeniu scanerem z pokazało mi też 6 stopni, wiec to chyba tylko wyświetla co innego, też tego nie rozumiem.
Btw. Proponuję sprawdzić jeszcze wąż łączący obudowę filtra powietrza z tą tubą przed chłodnicą, u mnie był zagnieciony tak mocno że ledwo dwa palce wchodziły w przelot. MOIM ZDANIEM to też może powodować ten błąd bo przy większych prędkościach obrotowych może wytwarzać się podciśnienie w dolocie co spowoduje powstanie zbyt bogatej mięszanki. Ewentualnie możesz go nie mieć co by wyjaśniało te 21 stopni w dolocie bo ciągnął by częściowo powietrze z za chłodnicy

#33 OFFLINE   kamilrox

kamilrox
  • 348 postów
  • Dołączył: 15-02-2010

Napisany 30 stycznia 2015 - 07:55

Lewizny niby nie ciągnie bo i psikałem plakiem. Mapsensor pokazuje 0,3 to raczej wykluczam. Od cewek nie miałem błędów żadnych. Sondy niby też pracują a drugie są na emulatorach.
Przepływka może się zawieszać? Spalanie na jałowym to tak różnie raz 1,6 a czasem spada do 1,2. Czasem jak zdejme z D na Parking to obroty rosną do 800 a potem spadają. Czujnik temp na ecu dobrze pokazuje.

#34 OFFLINE   piohrun92

piohrun92
  • 47 postów
  • Dołączył: 06-07-2013
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 30 stycznia 2015 - 12:13

Pytanie co dla ciebie znaczy słowo zawieszać, jeżeli w takim sensie jak komputer to nie bo tak niema żadnej elektroniki która mogła by się zawiesić.
A masz to na benzynie też czy tylko na gazie?

#35 OFFLINE   kamilrox

kamilrox
  • 348 postów
  • Dołączył: 15-02-2010

Napisany 30 stycznia 2015 - 17:09

Na pb też. Już zamówiłem przepływkę bosch w dobrej cenie. A jak nie trafiłem to ktoś odkupi:) Udało mi się za 220zł kupić z ułamanym bolczykiem przy wtyczce. Gwarancję ma to niczym nie ryzykuje.

Błędy i check dzisiaj znowu powróciły więc chyba będzie przepływka.

#36 OFFLINE   piohrun92

piohrun92
  • 47 postów
  • Dołączył: 06-07-2013
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 01 lutego 2015 - 23:10

W zeszły weekend wymieniłem świece i przy okazji uszczelkę pokrywy zaworów od strony pasażera bo ciekła.

We wtorek samochód wylądował w Bosch service na maratońskiej, wczoraj go odebrałem. Panowie skasowali mnie na 460 zł (120-komp., 120-sprawdzenie rozrządu, 50-rogramowanie radia, i 170 za czujnik temp. rolkę napinacza paska wieloklinowego i filtr powietrza) problemu nie usuneli i powiedzieli że winne jest oprogramowanie sterownika (komputer cały czas opóźnia zapłon i dolewa więcej paliwa żeby rozgrzać katalizatory) odesłali mnie do typka który wgra je od nowa za jedyne 400 zł.

Jeszcze tego samego dnia pojechałem do kolegi robert3012 od którego pożyczyłem na chwilę kompa. Niestety z jego sterownikiem było dokładnie to samo.
W związku z powyższym śmiem wątpić w słuszność diagnozy pana z Bosch service.

Ktoś ma jakieś pomysły co to może być?
Czy problemem może być to że komp kolegi roberta był wyjęty z 2.6?
Już tracę cierpliwość do tego samochodu...:confused:

PS. jakieś 2 tyg temu byłem u "szpecjalistów" od opla na puszkina którzy powiedzieli tylko tyle że wg kompa wszystko jest OK, skasowali na 86zł i powiedzieli do widzenia...

Edit. dzisiaj jeszcze doszło "falowanie" obrotów czasem chodzi OK a czasem zaczyna się raptem wkręcać na ok 1500 obr albo po puszczeniu gazu obroty sie zatrzymują na tej wartości.
wrzucam wyniki z opelscannera:
jak chodzi dobrze - https://drive.google...iew?usp=sharing
jak wariuje - https://drive.google...iew?usp=sharing

#37 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 01 lutego 2015 - 23:43

W zeszły weekend wymieniłem świece i przy okazji uszczelkę pokrywy zaworów od strony pasażera bo ciekła.

We wtorek samochód wylądował w Bosch service na maratońskiej, wczoraj go odebrałem. Panowie skasowali mnie na 460 zł (120-komp., 120-sprawdzenie rozrządu, 50-rogramowanie radia, i 170 za czujnik temp. rolkę napinacza paska wieloklinowego i filtr powietrza) problemu nie usuneli i powiedzieli że winne jest oprogramowanie sterownika (komputer cały czas opóźnia zapłon i dolewa więcej paliwa żeby rozgrzać katalizatory) odesłali mnie do typka który wgra je od nowa za jedyne 400 zł.

Jeszcze tego samego dnia pojechałem do kolegi robert3012 od którego pożyczyłem na chwilę kompa. Niestety z jego sterownikiem było dokładnie to samo.
W związku z powyższym śmiem wątpić w słuszność diagnozy pana z Bosch service.

Ktoś ma jakieś pomysły co to może być?
Czy problemem może być to że komp kolegi roberta był wyjęty z 2.6?
Już tracę cierpliwość do tego samochodu...:confused:

PS. jakieś 2 tyg temu byłem u "szpecjalistów" od opla na puszkina którzy powiedzieli tylko tyle że wg kompa wszystko jest OK, skasowali na 86zł i powiedzieli do widzenia...

Edit. dzisiaj jeszcze doszło "falowanie" obrotów czasem chodzi OK a czasem zaczyna się raptem wkręcać na ok 1500 obr albo po puszczeniu gazu obroty sie zatrzymują na tej wartości.
wrzucam wyniki z opelscannera:
jak chodzi dobrze - https://drive.google...iew?usp=sharing
jak wariuje - https://drive.google...iew?usp=sharing


Przepływomierz:

12 Engine Speed 652 RPM

13 Mass Air Flow Sensor 1.48 V

14 Mass Air Flow Sensor 19 kg/h

Na jałowych powinien mieć od 8 do 11 kg/h.


Przepływkę masz zaintegrowaną z czujnikiem temperatury zasysanego powietrza,

18 Intake Air Temperature 66 °C

po niej łatwo poznać, że przepływka :czesc:

#38 OFFLINE   piohrun92

piohrun92
  • 47 postów
  • Dołączył: 06-07-2013
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 01 lutego 2015 - 23:49

czyli mam jeszcze raz przepływkę wymieniać??

**...}
Btw. Proponuję sprawdzić jeszcze wąż łączący obudowę filtra powietrza z tą tubą przed chłodnicą, u mnie był zagnieciony tak mocno że ledwo dwa palce wchodziły w przelot.**...}


więc go wyje.....
dlatego ta temperatura może być prawdziwa....

#39 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 01 lutego 2015 - 23:51

Jak zacznie Ci falować to odepnij przepływkę. Jak przestanie falować, bo komputer wejdzie w tryb awaryjny (check, mil) to poda standardowe parametry, które są dla niego odpowiednie i stałe to masz 100% odpowiedź.

#40 OFFLINE   piohrun92

piohrun92
  • 47 postów
  • Dołączył: 06-07-2013
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 01 lutego 2015 - 23:52

to idę o auta
po odpieciu przepływki przestał falować ale bardzo nie równo pracuje
to jutro jadę po nową przepływkę