[OB & OBFL] 3.2 V6 duże spalanie
#1 OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2015 - 21:34
tydzień temu kupiłem omegę 3.2 V6 i przeraża mnie spalanie które wynosi 20l/100km (benzyna, na gazie nie jeżdżę ze względu na uszkodzony parownik), zaznaczam że jest to jazda miejska ale bez korków i bardzo spokojna. Po kupnie miałem błędy "fuel trim malfunction bank 1 i 2" które po wymianie przepływki zniknęły, obroty nie falują, ładnie trzyma zadane 650, nadal mam błędy "P0420 Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)" oraz P0430 (bank 2), spalanie na postoju 2,1-2,4 L/h(ciepły, zimny koło 3,5), przeszukałem całe forum ale nic nie znalazłem.
Poniżej wrzuciłem wydruki z OpelScannera na zimnym i ciepłym silniku:
ciepły - https://drive.google...iew?usp=sharing
zimny - https://drive.google...iew?usp=sharing
Czy te błędy od katów wogóle mogą wpływać na pracę silnika?
Liczę na waszą pomoc w temacie, może ktoś miał podobnie tylko się na forum nie chwalił? Albo nie miał ale zna rozwiązanie?
#2 OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2015 - 21:40
http://allegro.pl/li...-isqm-1-mt-0113
Spalanie na wolnych obrotach powinno wynosić ok. 1l/h.
20l przy jeździe miejskiem jest normalnym wskazaniem.
#3 OFFLINE
#4 OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2015 - 21:49
Błędy to standard w tym silniku.Możesz wymienic katalizatory lub kupić cos takiego :
http://allegro.pl/li...-isqm-1-mt-0113
Spalanie na wolnych obrotach powinno wynosić ok. 1l/h.
20l przy jeździe miejskiem jest normalnym wskazaniem.
widziałem te wynalazki, te kolankowe podobno lepsze są ale planuję raczej przełożyć lambdy za 2-gi kat
to że ma być ok. 1l tez mi się udało dowiedzieć
a te 20l wg mnie to jest dużo za dużo jak na tak spokojną jazdę i w zasadzie jazdę po takich trasach gdzie korków niema
Adam10
mapy kasowałem ze 3 razy i nic to nie dało
PS. czemu spalanie na jałowym może być tak wysokie?
#5 OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2015 - 21:59
#6 OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2015 - 22:03
poza tym nie o to mi chodzi tylko o ponad 20l/100km przy BARDZO spokojnej jeździe, BEZ korków i z bardzo małą ilością zatrzymań po drodze
#7 OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2015 - 22:04
#8 OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2015 - 22:08
1/h to nie dużo ale 2,1-2,4 BEZ klimy to z tego co mi wiadomo jest za dużo nawet dla tego silnika
poza tym nie o to mi chodzi tylko o ponad 20l/100km przy BARDZO spokojnej jeździe, BEZ korków i z bardzo małą ilością zatrzymań po drodze
ja miałem na jałowym 1,6 do 1,8 i wystarczyło poszukac gdzie lewizne łapie i teraz mam 1.1 do 1.3
#9 OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2015 - 22:09
ja miałem na jałowym 1,6 do 1,8 i wystarczyło poszukac gdzie lewizne łapie i teraz mam 1.1 do 1.3
Mówisz o lewym powietrzu?
#10 OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2015 - 22:11
to tylko moje myślenie, poprawcie jeśli się mylę
#11 OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2015 - 22:12
myślisz że to lewizna? przepływomierz przy 650 obr pokazuje 18-19 kg/h i to już jest górna granica a jeszcze lewizne miał by ciągnąć? to jakim cudem nie faluje albo nie trzyma 1000 obr?
to tylko moje myślenie, poprawcie jeśli się mylę
Ale z tego co wiem ani 3.0 ani 3.2 nie trzymają 1000 obr/min. tylko 600 obr/min
#12 OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2015 - 22:12
Ja mam 3.0 i nie miałem jeszcze średniego spalania 20/h. Dla mnie to nierealne
Mówisz o lewym powietrzu?
tak ,brakowało mi 2 zapinek na obudowie filtra ,uzupełniłem braki i jest jak pisałem a co do spalania 20 literków to mi sie ostatnio tak udaje ale cegła mi do buta przyrosła:P
#13 OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2015 - 22:13
Dobrze wiem ile pali V-ka.Niestety nie służą jej krótkie dystanse po mieście.Ja mam 3.0 i nie miałem jeszcze średniego spalania 20/h. Dla mnie to nierealne
#14 OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2015 - 22:14
mam 2 omegi 3.2 automat i manual nie jezdze jak emeryt i zeby spalic 20L na 100 w miescie musze sie postarac, wic nie piszcie ze spalanie okolo 20 litrow to norma dla tych aut.
dokładnie ja gniote tez i mam ~15-16L
#15 OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2015 - 22:14
myślisz że to lewizna? przepływomierz przy 650 obr pokazuje 18-19 kg/h i to już jest górna granica a jeszcze lewizne miał by ciągnąć? to jakim cudem nie faluje albo nie trzyma 1000 obr?
to tylko moje myślenie, poprawcie jeśli się mylę
mi tez nie falowały obroty
#16 OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2015 - 22:16
Ale z tego co wiem ani 3.0 ani 3.2 nie trzymają 1000 obr/min. tylko 600 obr/min
wiem i mój tyle trzyma(dokładnie 650). Chodzi mi o to że mając 19kg/h + lewizna chyba by się musiał nieco wyżej kręcić żeby to przepalić
Dzięki motyl, w poniedziałek zrzucę cały dolot i poskładam na nowo z nowymi uszczelkami i zobaczymy
#17 OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2015 - 22:22
#18 OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2015 - 22:27
poza tym co ma przepływka na jałowym do ciężkiej nogi? :confused:
#19 OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2015 - 22:35
Dobrze wiem ile pali V-ka.Niestety nie służą jej krótkie dystanse po mieście.
mam 4,5 roku omegę 3.2 i tyllko dwa razy miałem średnie spalanie około 20l.... raz jak na autostradzie leciałem cały czas między 180 a 230 i raz jak kilka godzin stroiłem CA na włączonym silniku
Adam10
mapy kasowałem ze 3 razy i nic to nie dało
opelscannerem i chińskim op-comem tego nie zrobisz w 3.2
Albo ori op-com, albo Tech2
#20 OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2015 - 22:44