Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Omega V6 nie pali na jeden cylinder


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
70 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   machinesjb

machinesjb
  • 93 postów
  • Dołączył: 01-04-2010
  • Skąd: Olesno / Opole

Napisany 11 września 2011 - 07:31

Dzieki za zainteresowanie.
- Kable NGK i swiece NGK.
- błedy zczytane techem w profesjonalnym zakładzie

- gazownik najbardziej się napocił bo naprawde robił co może i to on na gazie odłączał cylindry np ten piąty cylinder przełączył z benzyny na gaz i zaczeło kuleć na jałowym.

Jedna rzecz mnie mega zdziwiła to że stwierdził że "może ta nowa świeca jest felerna" i włożyłem starą i chodziło dobrze przez pare km a potem znowu zgon. A co do tych czterech garów to podejrzewam że w momencie mocnego dawania gazu tak chyba jest bo spadek mocy naprawde jest duzy i furgocze. Już lepiej lekko dawac gaz wtedy jest tak 5/6 garow ale szarpie



UWAGA! Zrobione. Dziekuję wszytkim za wysiłek. :) No więc to była cewka. Normalnie spuchła i pękła. Założyłem Beru za jedyne 470 :masakra:. zaokrąglona wtyczka.
Trzeba zdjąć podszybie i silnik wycieraczek. Potem to już sama przyjemność.

#22 OFFLINE   Yetoon

Yetoon
  • 71 postów
  • Dołączył: 08-09-2009

Napisany 14 września 2011 - 14:12

Podopne się pod temat bo chyba mnie tez dotyczy. U mnie tez podobne objawy. Auto furkocze. Jak jade ze stałą prędkością to jest ok. Jak przyspieszam na zmiane strzela i furkocze. Chociaż nie dzieje sie tak caly czas. Poprostu nieraz dostaje takie własnie odpały i po jakims czasie mija to. Kable wymieniane co prawda kilka lat temu ale na nówki. Świece wymieniane rok temu.

Czy moge jakimś "domowym sposobem sprawdzić" stan kabli czy prąd prawidłowy czy przebić nie ma i czy sama cewka dobra?

dziekuje za wszelka pomoc

#23 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 września 2011 - 14:25

Kable wymieniane co prawda kilka lat temu ale na nówki

A jakiej firmy?

cewka dobra?

Poszukaj, jest na forum jak sprawdzic. I bledy tez odczytaj.

#24 OFFLINE   papux

papux
  • 36 postów
  • Dołączył: 12-03-2013

Napisany 18 listopada 2013 - 11:41

Witam.
Niedawno zrobilem pelen remont zawieszenia, skrzyni i wymiany filtròw i wszystkich olejòw.
Omega BFL z 1999r działała jak żyleta i nagle z rana zaraz po odpaleniu auto zaczelo chodzić jak disel. Na niskich obrotach strasznie wibròje, brakuje mocy. Pyrkocze i strzela z wydechu. Prawy katalizator strasznie sie nagrzewa.

Piersza diagnoza zaprzyjaznionego mechanika. To niepalanie na jeden celinder.

Pierwsze dorażne wymiany to:
Sprawdzenie przebicia na przewodach zaplonowych.
Wymiana wszystkich swiec na nowe.
Sprawdzenie dzialania silnika ppd komputerem.
Wszystko ok brak bledĂłw.

Niepokojace natomiast jest to fajki od swiec byly zalane olejem.

Omega dziala ruwnioutko. Nie faluje.
lambda pokazuje bląd odczytu mieszanki. Komputer wciaż podaje mieszanke bogatą.

Co mogło sie stać że nagle z nia na dzień przestala palic na celinder.
Prosze o rady co sprawdzic co może być przyczyną.


Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

#25 OFFLINE   RysiuGT

RysiuGT

    Project never completed...

  • 965 postów
  • Dołączył: 13-02-2011
  • Skąd: Sulejów\Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 18 listopada 2013 - 11:49

Mi prawie 2 tygodnie temu też nagle przestał palić na jeden cylinder. Cewka mi strzeliła. Jeśli masz możliwość to zrób podmiankę i będziesz wiedział.

 

 



 


#26 OFFLINE   VeRay

VeRay

    Polar Sea Blue

  • 670 postów
  • Dołączył: 26-07-2009
  • Skąd: KaLIfornia

Napisany 18 listopada 2013 - 11:51

Cewka. A skoro świece w oleju to uszczelnienie dekli trzeba zrobić albo pokrywy z Vectry 2,5 V6

#27 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 18 listopada 2013 - 12:09

Cewka. A skoro świece w oleju to uszczelnienie dekli trzeba zrobić albo pokrywy z Vectry 2,5 V6

tu sie zgadzam,skoro swiece w oleju,to pokrywy puscily i zapewne to bedzie przyczyna pracy na 5 garnkow

#28 OFFLINE   papux

papux
  • 36 postów
  • Dołączył: 12-03-2013

Napisany 18 listopada 2013 - 13:20

Ale jest to możliwe że komputer nie pokaże wypadanie zaplonu przy walnietej cewce?
Moj elektryk stwierdził ze sprawdzi cewkę jednak powinien komputer pokazac wypadający zaplon.
RysiuGT tobie komputer coś polazal jak siadła cewka?

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

#29 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 18 listopada 2013 - 13:24

Pierwsze dorażne wymiany to:
Sprawdzenie przebicia na przewodach zaplonowych.
Wymiana wszystkich swiec na nowe.
Sprawdzenie dzialania silnika ppd komputerem.
Wszystko ok brak bledĂłw.

standardowo skoro nie pali na któryś cylinder. Czy przewody zostały wyczyszczone w środku z oleju ? gniazdo świecy oczywiście wyczyszczone z oleju rozumiem ? Iskra była na każdej świecy ?

Niepokojace natomiast jest to fajki od swiec byly zalane olejem.

cieknie olej spod pokryw zaworów. Częsta usterka w v6. Poczytaj na forum, można spróbować przeciąć pokrywy i złożyć na silikon, można kupić aluminiowe pokrywy z vectry v6. Wybór należy do Ciebie

Omega dziala ruwnioutko. Nie faluje.
lambda pokazuje bląd odczytu mieszanki. Komputer wciaż podaje mieszanke bogatą.

jeśli nie ma iskry na 1 cylinder to niespalone paliwo dostaje się do wydechu z tego cylindra, więc błąd bogatej mieszanki jest skutkiem.

Co mogło sie stać że nagle z nia na dzień przestala palic na celinder.

olej w świecach osłabił połączenie przewód - świeca
świeca się zużyła
cewka się uszkodziła
jeśli było wilgotno a gdzieś przewód ma przebicie to przebija i iskra jest słabsza
awaria wtryskiwacza paliwa (ale to już małe prawdopodobieństwo)


skoro świece są nowe to możemy je wykluczyć. Zostaje cewka ... lub przewody WN. Nie wiem jak je mechanik "sprawdził" u mnie przebicia nie miały ale robiły ogromne problemy z rok temu. Po wymianie do dziś wszystko jest OK

Cewkę możesz podmienić - lub ją pomierzyć. Na forum są wartości cewki podane. Jeśli jest OK to czas na wymianę przewodów WN

Ale jest to możliwe że komputer nie pokaże wypadanie zaplonu przy walnietej cewce?
Moj elektryk stwierdził ze sprawdzi cewkę jednak powinien komputer pokazac wypadający zaplon.
RysiuGT tobie komputer coś polazal jak siadła cewka?

powinien ale nie musi. Tak to już jest z tymi komputerami (i nie mam na myśli tylko komputerów w omedze)

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#30 OFFLINE   papux

papux
  • 36 postów
  • Dołączył: 12-03-2013

Napisany 18 listopada 2013 - 13:41

Byłem u trzech mexhanikĂłw i każdy sprawdza przewody poprzez popryskanie ich plynem do naczyń i szukaniu iskier w ciemnosci. Jak na mnie to dość amatorski sposĂłb.

Zlece wymianę przewodĂłw WN, sprawdzenie cewki. Sprawdzenie wtryskiwaczy. Wymiane uszczelek pod pokrywami. Uszczelek podciśnienia. Uszczelki pod glowicą. Zmierzenie kompresji. Wtedy zobaczymy czy cos wyjdzie.

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

#31 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 18 listopada 2013 - 14:01

Byłem u trzech mexhanikĂłw i każdy sprawdza przewody poprzez popryskanie ich plynem do naczyń i szukaniu iskier w ciemnosci. Jak na mnie to dość amatorski sposĂłb.

amatorski, ale jeśli tak będzie przebicie widać iskry to przewody do wymiany. Jeśli nie to nie znaczy że są dobre :( wiem że przewody do v-ki tanie nie są, ale mogą być winne (szczególnie jeśli sam ich nie wymieniałeś i nie wiesz ile lat mają)

Zlece wymianę przewodĂłw WN, sprawdzenie cewki. Sprawdzenie wtryskiwaczy. Wymiane uszczelek pod pokrywami. Uszczelek podciśnienia. Uszczelki pod glowicą. Zmierzenie kompresji. Wtedy zobaczymy czy cos wyjdzie.

teraz to żartujesz czy mówisz poważnie ? :hmmm:

test kompresji możesz zrobić, będziesz coś wiedział o silniku. Zrzucanie głowicy tylko dlatego że nie pali na 1cylinder to bezsensowny koszt. Stawiam że wtryskiwacz jest dobry (tym bardziej jeśli zapala check bogatej mieszanki. Podałem jako przykład spoza układu iskrowego dający takie efekty).

O pokrywach poczytaj, po sama zmiana uszczelek może na długo nie pomóc :(

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#32 OFFLINE   papux

papux
  • 36 postów
  • Dołączył: 12-03-2013

Napisany 18 listopada 2013 - 14:08

Spoko czyli w pierwszej kolejnosci przewody WN i cewka.

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

#33 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 18 listopada 2013 - 14:22

Spoko czyli w pierwszej kolejnosci przewody WN i cewka

tak. I na 95% coś z tego jest przyczyną

tutaj masz wartości cewki http://forum.omegakl...698&postcount=7
możesz zmierzyć i zobaczyć czy są w normie :)

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#34 OFFLINE   audicoupe

audicoupe
  • 545 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Kutno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 18 listopada 2013 - 14:55

Spoko czyli w pierwszej kolejnosci przewody WN i cewka.

Kable to podstawa.

#35 OFFLINE   papux

papux
  • 36 postów
  • Dołączył: 12-03-2013

Napisany 18 listopada 2013 - 15:00

Stan oraz wiek przewodĂłw i cewki jest mi nieznany. Autko mam 3 lata i nic z tych rzeczy nie wymieniałem a kto wie co wymieniał właściciel przedemną.

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

#36 OFFLINE   MIROGT

MIROGT
  • 218 postów
  • Dołączył: 18-05-2010

Napisany 18 listopada 2013 - 15:55

Witam.
Niedawno zrobilem pelen remont zawieszenia, skrzyni i wymiany filtròw i wszystkich olejòw.
Omega BFL z 1999r działała jak żyleta i nagle z rana zaraz po odpaleniu auto zaczelo chodzić jak disel. Na niskich obrotach strasznie wibròje, brakuje mocy. Pyrkocze i strzela z wydechu. Prawy katalizator strasznie sie nagrzewa.

Piersza diagnoza zaprzyjaznionego mechanika. To niepalanie na jeden celinder.

Pierwsze dorażne wymiany to:
Sprawdzenie przebicia na przewodach zaplonowych.
Wymiana wszystkich swiec na nowe.
Sprawdzenie dzialania silnika ppd komputerem.
Wszystko ok brak bledĂłw.

Niepokojace natomiast jest to fajki od swiec byly zalane olejem.

Omega dziala ruwnioutko. Nie faluje.
lambda pokazuje bląd odczytu mieszanki. Komputer wciaż podaje mieszanke bogatą.

Co mogło sie stać że nagle z nia na dzień przestala palic na celinder.
Prosze o rady co sprawdzic co może być przyczyną.


Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

te cewki tak mają zawszę padają w najmniej oczekiwanym momencie mi też tak padła na jeden wieczorem było dobrze a rano już nie chodziła na jednym ;)

#37 OFFLINE   papux

papux
  • 36 postów
  • Dołączył: 12-03-2013

Napisany 10 grudnia 2013 - 17:18

Witam ponownie.
Auto stoi już u elektryka tydzień.

Cewka jest sprawna.
Kable ruwniez.
Komputer nie pokazuje żadnych błędĂłw.
Co dziwne obojętnie co nie odłaczę w silniku i tak nie ma żadnych błędĂłw.

Auto nadal nie pali na jeden tłok. Elektryk robi kąkretny przegląd instalacji ale jeszcze nie doszedł.

Proszę o rady jeśli ktoś miał taki problem.

Dodam że mĂłj kolega miał identyczny problem i po 2 miesiącach i trzech mechanikach skończyło sie wymiana silnika bo nikt nie wiedział co jest a rozłożyli wszystko na części.


Wysyłane z mojego iPad 4 przy użyciu Tapatalk HD

#38 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 10 grudnia 2013 - 20:02

Kompresja była mierzona? bo nie napisałeś.

#39 OFFLINE   papux

papux
  • 36 postów
  • Dołączył: 12-03-2013

Napisany 10 grudnia 2013 - 20:07

Właśnie zlecilem pomiar kompresji zobaczymy co mechanik powie.

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

#40 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 11 grudnia 2013 - 14:12

Właśnie zlecilem pomiar kompresji zobaczymy co mechanik powie.

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka


Tydzień u elektryka, to się chłop nie spieszy za bardzo.
Co może być nie tak, jak nie pali na jeden cylinder ?.

Zważywszy ,że cewka w V6 jest potrójna, czyli iskra idzie na dwa cylindry jednocześnie, możemy wyeliminować już ze startu wiązkę i komputer sterujący, chyba że problemem będzie wtryskiwacz, wówczas ECU lub wiązka, ale to trzeba sprawdzić.

Pozostaje kable, świece, wtryskiwacz, kompresja.

I nie ma cudów panie :)

PS. Miałem co prawda raz przypadek , że winna była jednak cewka w takim układzie jak u Ciebie, czyli brak zapłonu na jednym cylindrze.

PS2. jak jest tam GAZ to trzeba sprawdzić czy centralka gazowa nie miesza we wtryskach niepytana.