Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Omega V6 nie pali na jeden cylinder


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
70 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   krycha

krycha
  • 184 postów
  • Dołączył: 13-02-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 grudnia 2013 - 14:25

Co dziwne obojętnie co nie odłaczę w silniku i tak nie ma żadnych błędĂłw.


A to? mnie to wygląda na uszkodzony sterownik silnika skoro nie reaguje. Chyba że źle myślę to mnie poprawcie.

#42 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 11 grudnia 2013 - 15:41

A to? mnie to wygląda na uszkodzony sterownik silnika skoro nie reaguje. Chyba że źle myślę to mnie poprawcie.




a pokazuje się błąd 12 na spinacz - czyli rozpoczęcie procedury odczytu błędów ? jeśli nie to może być gdzieś pin diagnostyczny trafiony we wiązce

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#43 OFFLINE   papux

papux
  • 36 postów
  • Dołączył: 12-03-2013

Napisany 11 grudnia 2013 - 18:57

Tak.
Procedury odczytu błędĂłw sie uruchamiają jednak komputer nie wychwytuje żadnych.
Tu nikt nie bawi sie w spinacze. Podłączony jest komputer ktĂłry mierzy na bieżąco prace silnika.
Mozna odpinać najrużniejsze czujniki a on ciagle nic nie pokazuje przynajmniej tak powiedział mi elektryk.

Kiedy patrzy sie na prace silnika pod komputerem wszystkie odczyty pracy silnika są prawidłowe jednak jeden tłok nie pali.

Auto nie ma gazu.


Wysyłane z mojego iPad 4 przy użyciu Tapatalk HD

#44 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 grudnia 2013 - 19:05

Tak.
Procedury odczytu błędĂłw sie uruchamiają jednak komputer nie wychwytuje żadnych.
Tu nikt nie bawi sie w spinacze. Podłączony jest komputer ktĂłry mierzy na bieżąco prace silnika.
Mozna odpinać najrużniejsze czujniki a on ciagle nic nie pokazuje przynajmniej tak powiedział mi elektryk.

Kiedy patrzy sie na prace silnika pod komputerem wszystkie odczyty pracy silnika są prawidłowe jednak jeden tłok nie pali.

Auto nie ma gazu.


Wysyłane z mojego iPad 4 przy użyciu Tapatalk HD





Jeżeli nie pali jeden cylinder i niema na nim iskry to wina cewki , natomiast jeżeli brak iskry jest na dwóch cylindrach to już może być wina upalonego ecu .:) chyba że silnik powiedział pas.

#45 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 11 grudnia 2013 - 20:48

Jeżeli nie pali jeden cylinder i niema na nim iskry to wina cewki , natomiast jeżeli brak iskry jest na dwóch cylindrach to już może być wina upalonego ecu .:) chyba że silnik powiedział pas.


Co Ty za głupoty piszesz ?.

#46 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 11 grudnia 2013 - 20:59

Tak.
Procedury odczytu błędĂłw sie uruchamiają jednak komputer nie wychwytuje żadnych.
Tu nikt nie bawi sie w spinacze. Podłączony jest komputer ktĂłry mierzy na bieżąco prace silnika.
Mozna odpinać najrużniejsze czujniki a on ciagle nic nie pokazuje przynajmniej tak powiedział mi elektryk.

Kiedy patrzy sie na prace silnika pod komputerem wszystkie odczyty pracy silnika są prawidłowe jednak jeden tłok nie pali.

Auto nie ma gazu.


Wysyłane z mojego iPad 4 przy użyciu Tapatalk HD


ale zaraz, czym ten mechanik/elektryk podpina się pod omegę??
bo jak jakimś uniwersalnym wynalazkiem to w rzeczywistości bedzie masa błędów a ten komp-siet pokaże że błędów zero, do omegi z tego rocznika musi być dedykowany komp

#47 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 grudnia 2013 - 21:06

Co Ty za głupoty piszesz ?.


Dlatego że jestem głupi gdybyś nie wiedział i tak piszę,,,,,,:jump::jump::jump:

To napiszę ci jeszcze raz tak jak chłop kr ... na granicy że upalony tranzystor w ecu pozbawi iskry dwa cylindry natomiast cewka może polecieć w taki sposób że iskry nie będzie tylko na jednym cylindrze ,,,,skumał,,,,, jeżeli iskra jest to są tylko dwa wyjścia ,, jedna to że nie jest właściwa , a drugie że wina leży po stronie mechanicznej silnika.

#48 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 12 grudnia 2013 - 07:42

Dlatego że jestem głupi gdybyś nie wiedział i tak piszę,,,,,,:jump::jump::jump:

To napiszę ci jeszcze raz tak jak chłop kr ... na granicy że upalony tranzystor w ecu pozbawi iskry dwa cylindry natomiast cewka może polecieć w taki sposób że iskry nie będzie tylko na jednym cylindrze ,,,,skumał,,,,, jeżeli iskra jest to są tylko dwa wyjścia ,, jedna to że nie jest właściwa , a drugie że wina leży po stronie mechanicznej silnika.


To teraz grzecznie przeczytaj to co napisałem koledze wcześniej, a potem przeczytaj raz jeszcze co Ty napisałeś i ewentualnie popraw.

#49 OFFLINE   MIROGT

MIROGT
  • 218 postów
  • Dołączył: 18-05-2010

Napisany 12 grudnia 2013 - 21:22

Mozna odpinać najrużniejsze czujniki a on ciagle nic nie pokazuje przynajmniej tak powiedział mi elektryk.

bo ma bidnego kompa nie masz kogoś żeby podmienić cewkę? i rozwiązany miałbyś problem cewki w pół godziny , ja też tak miałem i to była cewka one tak padają w V6 -powtarzam się już

#50 OFFLINE   papux

papux
  • 36 postów
  • Dołączył: 12-03-2013

Napisany 13 grudnia 2013 - 06:02

Cewka jest sprawna. Czekam na kolekne informacje elektryka.

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

#51 OFFLINE   papux

papux
  • 36 postów
  • Dołączył: 12-03-2013

Napisany 30 grudnia 2013 - 14:25

Problem rozwiązany. Uszkodzony przewĂłd czujnikia położenia wału. Nieprawidłowe odczyty spowodowały opĂłźnienia zaplonu.

Wymiana zlaczki i przewodu załatwiła sprawę.


Wysyłane z mojego iPad 4 przy użyciu Tapatalk HD

#52 OFFLINE   sfinxowp

sfinxowp
  • 13 postów
  • Dołączył: 08-03-2013
  • Skąd: Zawiercie

Napisany 11 czerwca 2014 - 23:00

Witam.
Wiem że tematów było pełno tego typu ale nic z nich nie pomaga ;/
Więc zacznijmy od tego, że wracając z pracy w momencie auto przestało palić na jeden z cylindrów i przy niskich i wysokich obrotach kuleje

Świece i kable z magnetti marelli maja jakieś 2 miesiące może 3
cewka sprawna, iskra jest
zmierzona kompresja ( w normie )

Po podłączeniu do kompa brak błędów!
po podłączeniu kompa gazu wyskoczył błąd jednego z wtrysków po chwili zabawy okazało się że jeden nie pracuje.
Odłączyłem instalacje LPG i na samej benzynie teoretycznie powinno być OK bo wtrysk gazowy jest wypięty lecz niestety kuleje dalej...
Połączenie elektryczne od wtrysku benzyny poprzez gazowy aż do wtyki kompa jest sprawne i daje sygnał!

nie mam więcej pomysłów... ktoś pomoże ??:masakra::masakra::masakra:

#53 OFFLINE   RysiuGT

RysiuGT

    Project never completed...

  • 965 postów
  • Dołączył: 13-02-2011
  • Skąd: Sulejów\Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 11 czerwca 2014 - 23:36

Podmień na ten cylinder świece i przewód WN.

To że są nowe nie znaczy że dobre. U mnie po miesiącu jeden przewód strzelił i jeżdżę na starym.

Cewka też może dawać za małą iskrę. Warto ją zmierzyć.

 

 



 


#54 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 czerwca 2014 - 05:42

Świece i kable z magnetti marelli maja jakieś 2 miesiące może 3

kiedyś, podczas wyciągania przewodów WN urwałem najkrótszy przewód, że to była niedziela, musiałem się ratować jakimikolwiek z giełdy i kupiłem sentecha. oczywiście wiedząc że to nie za dobra firma wymieniałem tylko ten urwany przewód. Po przejechaniu 8km (ośmiu kilometrów) znów przerywanie. Pierwsze co zrobiłem to wywaliłem nowy przewód i wstawiłem drugi z opakowania sentecha, i na drugim pojeździłem z prawie 5000km do póki nie zaczął wariować. Więcej km się nie męczyłem kupiłem Bosch. Ale i te rytualnie co 1,5 roku wołają o zmianę :masakra:

Cewka też może dawać za małą iskrę. Warto ją zmierzyć.

jak cewka pada to na dwa cylindry zaczyna kuleć. Ale zmierzyć nie zaszkodzi jest porada w dziale sprawdzone porady jak ją mierzyć i jakie powinna mieć wartości.

#55 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 12 czerwca 2014 - 17:51

Witam.
Wiem że tematów było pełno tego typu ale nic z nich nie pomaga ;/


Dobrze poszukaj, albo w ogóle poszukaj.

Cewka też może dawać za małą iskrę. Warto ją zmierzyć.

Może, ale nie warto mierzyć.

kiedyś, podczas wyciągania przewodów WN urwałem najkrótszy przewód, że to była niedziela, musiałem się ratować jakimikolwiek z giełdy i kupiłem sentecha. oczywiście wiedząc że to nie za dobra firma wymieniałem tylko ten urwany przewód. Po przejechaniu 8km (ośmiu kilometrów) znów przerywanie. Pierwsze co zrobiłem to wywaliłem nowy przewód i wstawiłem drugi z opakowania sentecha, i na drugim pojeździłem z prawie 5000km do póki nie zaczął wariować. Więcej km się nie męczyłem kupiłem Bosch. Ale i te rytualnie co 1,5 roku wołają o zmianę :masakra:

Jakiś killer przewodów jesteś. Na oryginalnych Beru 15lat to nie wyczyn. Na Boschu kilka lat jeżdżę i kilka kolejnych będę. Kolega ma Sentecha od kilku lat i wszystko ok.


jak cewka pada to na dwa cylindry zaczyna kuleć.

A niby czemu na dwa? Mam trzy które padły na jeden.

Ale zmierzyć nie zaszkodzi

Ani nie pomoże.

#56 OFFLINE   sfinxowp

sfinxowp
  • 13 postów
  • Dołączył: 08-03-2013
  • Skąd: Zawiercie

Napisany 20 czerwca 2014 - 17:30

Omcia dalej nie pali na 4 cylider... dla pewnosci kupilem nowe swiece NGK wszystko bylo ok przez jakies 5 dni i dzis nagle to samo nie pali i choooj ;/ wiec polecialem do sklepu jeszcze po nowe kable i po wymianie dalej lipton ;/... ktos ma jeszcze jakis pomysl ?

#57 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 20 czerwca 2014 - 19:50

A świeczki to wkręcone z odpowiednią siłą czy na czuja? bo jak przykręcisz za mocno to izolator szlag trafi i świeca długo nie pochodzi.

#58 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 czerwca 2014 - 21:53

Omcia dalej nie pali na 4 cylider... dla pewnosci kupilem nowe swiece NGK wszystko bylo ok przez jakies 5 dni i dzis nagle to samo nie pali i choooj ;/ wiec polecialem do sklepu jeszcze po nowe kable i po wymianie dalej lipton ;/... ktos ma jeszcze jakis pomysl ?


Masz dwie opcje, cewka uszkodzona (iskra musi byc odpowiednio mocna, nie wystarczy ze jest), druga sprawa instalacja LPG. Odlacz ja w ogóle fizycznie od wtrysków benzynowych.

#59 OFFLINE   sfinxowp

sfinxowp
  • 13 postów
  • Dołączył: 08-03-2013
  • Skąd: Zawiercie

Napisany 20 czerwca 2014 - 22:31

Wtryski gazowe juz raz odłączałem calkowicie i dalej byla lipa... cewke brałem od kumpla na podmianke i dalej lipa ;/ a co dokrecania swiec to zawsze dokrecam na czuja od X lat w kazdym aucie i nigdy to ni bylo problemem...

Jeszcze jakies propozycje ? dziwi mnie to ze po wymianie swiec na NGK popracowało kilka dni normalnie i szlak trafil ;/

#60 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 czerwca 2014 - 22:36

Omcia dalej nie pali na 4 cylider...


W sensie środkowy po stronie kierowcy?

Może znów świeca? Zamień miejscami.