

[OB & OBFL] Omega V6 nie pali na jeden cylinder
#1
OFFLINE
Napisany 20 kwietnia 2010 - 19:44
Wiem, że temat był wałkowany ale nie znalazłem takiego samego problemu.
Na wstępie powiem, że chodzi o Omegę B FL z 2000r., silnik 2.2 benzyna+gaz.
Autko dzisiaj sie zbuntowało i nie chce chodzić na wszystkich cylindrach. Nie ważne czy gaz czy benzyna. Wcześniej zdarzało się to sporadycznie (i na bardzo krótko) ale tylko na benzynie. A teraz totalny bunt.
Stało się to nagle, w czasie jazdy. A dokładnie przy ruszaniu po postoju. Autko w ogóle nie miało siły a po dojściu do 3biegu słychać było walenie jednego zaworu.
Nie chodzi czwarty cylinder. Świece są ok, cewka też.
Co ciekawe, pali się check ale po wciśnięciu gaz+hamulec do oporu i włączeniu zapłonu nie pokazuje żadnych błędów! (wcześniej zawsze tak sprawdzałem).
Odpala, ale na trzech garach. Nie da sobie dodać szybko gazu. No i jest delikatny stukot.
Na co teraz rzucić podejrzenia?..
#2
OFFLINE
Napisany 20 kwietnia 2010 - 20:14
Witam
Wiem, że temat był wałkowany ale nie znalazłem takiego samego problemu.
Na wstępie powiem, że chodzi o Omegę B FL z 2000r., silnik 2.2 benzyna+gaz.
Autko dzisiaj sie zbuntowało i nie chce chodzić na wszystkich cylindrach. Nie ważne czy gaz czy benzyna. Wcześniej zdarzało się to sporadycznie (i na bardzo krótko) ale tylko na benzynie. A teraz totalny bunt.
Stało się to nagle, w czasie jazdy. A dokładnie przy ruszaniu po postoju. Autko w ogóle nie miało siły a po dojściu do 3biegu słychać było walenie jednego zaworu.
Nie chodzi czwarty cylinder. Świece są ok, cewka też.
Co ciekawe, pali się check ale po wciśnięciu gaz+hamulec do oporu i włączeniu zapłonu nie pokazuje żadnych błędów! (wcześniej zawsze tak sprawdzałem).
Odpala, ale na trzech garach. Nie da sobie dodać szybko gazu. No i jest delikatny stukot.
Na co teraz rzucić podejrzenia?..
po czym stwierdzasz ze cewka jest OK ?
wypadalo by sprawdzic na ktory cylinder nie chodzi. jesli nie masz kompa bedzie ciezko.
#3
OFFLINE
Napisany 20 kwietnia 2010 - 20:20
Cewka ok, bo zaraz przyjechał kolega swoją Omegą (tylko kolorem się różnią

#4
OFFLINE
Napisany 20 kwietnia 2010 - 20:25
Nie chodzi pierwszy od strony kabiny.
Cewka ok, bo zaraz przyjechał kolega swoją Omegą (tylko kolorem się różnią) i po przełożeniu od niego było tak samo.
no to skoro swieca i cewka jest ok to do sprawdzenia :
czy na wtrysk idzei impuls oraz kompresja na tym garku
#5
OFFLINE
Napisany 20 kwietnia 2010 - 21:30

#6
OFFLINE
Napisany 20 kwietnia 2010 - 21:49
Nie wiem za bardzo jak sprawdzić czy na wtrysk idzie impuls. W ogóle - wtrysk od gazu czy jak? (przypomne że na benzynie i gazie dzieje się to samo)
A wie ktoś czemu nie da się sprawdzić błędów..?
#7
OFFLINE
Napisany 20 kwietnia 2010 - 23:03
#8
OFFLINE
Napisany 21 kwietnia 2010 - 05:26
Ok, dzięki, może jutro będzie możliwość sprawdzenia kompresji..
Nie wiem za bardzo jak sprawdzić czy na wtrysk idzie impuls. W ogóle - wtrysk od gazu czy jak? (przypomne że na benzynie i gazie dzieje się to samo)
A wie ktoś czemu nie da się sprawdzić błędów..?
bardzo prosto - wpinasz sie miernikiem albo dioda przed samym wtryskiem i patrzysz czy pojawia sie impuls - to ze massz gaz tymbardziej bo np mogl gdzies na tym wtrysku lut puscic od wpinki lpg i przestaje laczyc. ale zacznij od kompresji
#9
OFFLINE
Napisany 28 kwietnia 2010 - 01:56
niecały tydzień temu odebrałem omiszcze od mechaniora. Uszczelka pod głowicą przepuszczała między czwartym i kanałem cieczy chłodzącej.
Po wymianie UPG, planowaniu i szczelności wszystko grało przy odbiorze.
Wczoraj rano zaczęła palić tylko na trzech cylindrach. Trzeci bez zapłonu.
Kable, świeca i cewka w porządku.
Wyjąłem świece, była lekko mokra od benzyny i czysta nawet jak na 6k przepracowane.
Stan świecy sugeruje mi, że wtrysk działa -chociaż może za słabo.
Listwe wtryskiwaczy mam pospinaną 'trytytkami' i boje się to rozpinać.
Kolego Beast, czy jesteś w stanie mi powiedzieć gdzie mam się wpiąć z diodą czy miernikiem by się upewnić?
Najbardziej prawdopodobną, wg mnie, przyczyną jest brak kompresji na 'trójce'.
Z głowicy zdjęli 0.02, wymienili też uszczelniacze zaworowe.
Co to może być?
Jeszcze jedno.
Na zimnym, po odpaleniu gdy odkręciłem korek na wyrównawczym zeszło trochę ciśnienia i silnik przestał się aż tak trząść.
Troche minęło, ale w moim przypadku pomogła wymiana szklanek na wylotowym bo miałem ciśnienie jak w ropniaku.
#10
OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2010 - 20:36
#11
OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2010 - 21:18
Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB
Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"
#12
OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2010 - 09:13
Wymieniałeś to juz po wycieku oleju??Przestał pracować szósty cylinder, świece nowe, przewody i cewka 100% sprawne,
Piszesz że cewka sprawna tz.iskra jest na tym cylindrze??
Jeśli nie ma żadnego błędu to musi to być zapłon.
U nnie dostała się deszczówka z podszybia do jednego gniazda i też nie palił na jeden gar.
#13
OFFLINE
Napisany 30 grudnia 2010 - 07:39
Mimo nowych kabli okazało się że były padnięte. Na podmiankę założyliśmy kable od Mazdy 6 i tu była niespodzianka, autko paliło jak nowe. Zamówiłem nowy zestaw kabli za 355zł, dziś powinny dojechać.Wymieniałeś to juz po wycieku oleju??
Piszesz że cewka sprawna tz.iskra jest na tym cylindrze??
Jeśli nie ma żadnego błędu to musi to być zapłon.
U nnie dostała się deszczówka z podszybia do jednego gniazda i też nie palił na jeden gar.
Jak się okazało w dolnym rogu malutkim druczkiem było napisane wyprodukowane dla Bosch`a ale w Chinach. A wiadomo jakie są te chińskie podróby. Rada dla wszystkich: czytajcie dokładnie całą etykietę, niech was nie zwiedzie niska cena:)
#14
OFFLINE
Napisany 10 września 2011 - 17:08
Pojawił się u mnie problem że przestała mi chodzić na jeden cylinder.
Najpierw objawy były na LPG, na benzynie szedł jak szatan. Gazownik pokolei sprawdzał cylindry i wyszedł mu że piąty. Cudował podmieniał wtryski (valtek membranowe) ale zero poprawy, więc stwierdził że kable bądź świeczki. Podjechałem na kompa i wyszłedł błąd: przebicie na kablach i świecach. Odrazu zapodałem świeczki i kable NGK. Było lepiej jeden dzień i potem to już na benzynie nie chciała iść.
Objaw mam taki że jak sobie jade ze stałą prędkością to jedzie normalnie ale jak mam przyśpieszacz to furgocze i podszarpuje oczywiscie już mówię o benzynie bo gazu juz nawet nie włączam. Auto odpala idealnie i na jałowych chodzi równo,ale samo przyśpieszanie jest kaleczone. Podpinałem na próbe starą świece to iskra była. Pomózcie

Aha, dodam że po przeglądnięciu forum to chyba raczej cewka, ale diagnosta z kompem tak nie gadał.
Omega bfl 3.0 V6 X30XE + LPG
#15
OFFLINE
Napisany 10 września 2011 - 17:33
Wszystko na to wskazuje.Aha, dodam że po przeglądnięciu forum to chyba raczej cewka
Dobry kompwyszłedł błąd: przebicie na kablach i świecach

#16
OFFLINE
Napisany 10 września 2011 - 19:35

Uszkodzony układ wysokiego napięcia (Przebicia na fajkach i świecach)
Tak jest napisane na wydruku. Wtedy postanowiłem wymienić druty i świeczki, ale widze ze jeszcze cewnik. Ja pierdacze.

#17
OFFLINE
Napisany 10 września 2011 - 19:50
jak by cewka padła to by nie chodził na 2 garki, a tak podejrzane są kable jak kupiłeś janmor/sentech czy cokolwiek za co płaciłeś +/- 100zł to odpowiedź jest stosunkowo prosta
po za tym w naszych sterownikach nie masz czegoś takiego (błędu) jak wypadanie zapłonu więc główkuję skąd koleś miał coś takiego w wydruku :hmm:
#18
OFFLINE
Napisany 10 września 2011 - 20:10
a takie pytanie mam te kable to kupiłeś jakiej firmy ??
jak by cewka padła to by nie chodził na 2 garki, a tak podejrzane są kable jak kupiłeś janmor/sentech czy cokolwiek za co płaciłeś +/- 100zł to odpowiedź jest stosunkowo prosta
po za tym w naszych sterownikach nie masz czegoś takiego (błędu) jak wypadanie zapłonu więc główkuję skąd koleś miał coś takiego w wydruku :hmm:
Ziutek, jest opcja niepalenia na jeden cylinder, sam tak miałem, po wymianie cewki przeszło (cewka popękana i zardzewiała była). Kolega napisał że kable NGK założył.
Opelscaner ma funkcję wyłączania pojedynczych cylindrów.
Kolego sprawdź jeszcze czy te kable NGK nie są za blisko kabla od czujnika wału.
#19
OFFLINE
Napisany 10 września 2011 - 20:41
:hmm: a próbowałeś w ogóle ?? dlaczego pytam bo na moje chłopskie przemyślenia może mieć możliwość odłączenia dwóch cylindrów czyli jednej sekcji 1-4, 2-5 lub 3-6Opelscaner ma funkcję wyłączania pojedynczych cylindrów.
#20
OFFLINE
Napisany 10 września 2011 - 21:58
:hmm: a próbowałeś w ogóle ?? dlaczego pytam bo na moje chłopskie przemyślenia może mieć możliwość odłączenia dwóch cylindrów czyli jednej sekcji 1-4, 2-5 lub 3-6
sprawdza każdy pojedynczo:D testowane na spocie na moim silniku