Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Omega V6 nie pali na jeden cylinder


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
70 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   lukaszm_87

lukaszm_87
  • 38 postów
  • Dołączył: 04-02-2009

Napisany 20 kwietnia 2010 - 19:44

Witam
Wiem, że temat był wałkowany ale nie znalazłem takiego samego problemu.

Na wstępie powiem, że chodzi o Omegę B FL z 2000r., silnik 2.2 benzyna+gaz.

Autko dzisiaj sie zbuntowało i nie chce chodzić na wszystkich cylindrach. Nie ważne czy gaz czy benzyna. Wcześniej zdarzało się to sporadycznie (i na bardzo krótko) ale tylko na benzynie. A teraz totalny bunt.

Stało się to nagle, w czasie jazdy. A dokładnie przy ruszaniu po postoju. Autko w ogóle nie miało siły a po dojściu do 3biegu słychać było walenie jednego zaworu.

Nie chodzi czwarty cylinder. Świece są ok, cewka też.
Co ciekawe, pali się check ale po wciśnięciu gaz+hamulec do oporu i włączeniu zapłonu nie pokazuje żadnych błędów! (wcześniej zawsze tak sprawdzałem).
Odpala, ale na trzech garach. Nie da sobie dodać szybko gazu. No i jest delikatny stukot.

Na co teraz rzucić podejrzenia?..

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 kwietnia 2010 - 20:14

Witam
Wiem, że temat był wałkowany ale nie znalazłem takiego samego problemu.

Na wstępie powiem, że chodzi o Omegę B FL z 2000r., silnik 2.2 benzyna+gaz.

Autko dzisiaj sie zbuntowało i nie chce chodzić na wszystkich cylindrach. Nie ważne czy gaz czy benzyna. Wcześniej zdarzało się to sporadycznie (i na bardzo krótko) ale tylko na benzynie. A teraz totalny bunt.

Stało się to nagle, w czasie jazdy. A dokładnie przy ruszaniu po postoju. Autko w ogóle nie miało siły a po dojściu do 3biegu słychać było walenie jednego zaworu.

Nie chodzi czwarty cylinder. Świece są ok, cewka też.
Co ciekawe, pali się check ale po wciśnięciu gaz+hamulec do oporu i włączeniu zapłonu nie pokazuje żadnych błędów! (wcześniej zawsze tak sprawdzałem).
Odpala, ale na trzech garach. Nie da sobie dodać szybko gazu. No i jest delikatny stukot.

Na co teraz rzucić podejrzenia?..


po czym stwierdzasz ze cewka jest OK ?
wypadalo by sprawdzic na ktory cylinder nie chodzi. jesli nie masz kompa bedzie ciezko.




 


#3 OFFLINE   lukaszm_87

lukaszm_87
  • 38 postów
  • Dołączył: 04-02-2009

Napisany 20 kwietnia 2010 - 20:20

Nie chodzi pierwszy od strony kabiny.

Cewka ok, bo zaraz przyjechał kolega swoją Omegą (tylko kolorem się różnią ;) ) i po przełożeniu od niego było tak samo.

#4 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 kwietnia 2010 - 20:25

Nie chodzi pierwszy od strony kabiny.

Cewka ok, bo zaraz przyjechał kolega swoją Omegą (tylko kolorem się różnią ;) ) i po przełożeniu od niego było tak samo.


no to skoro swieca i cewka jest ok to do sprawdzenia :
czy na wtrysk idzei impuls oraz kompresja na tym garku




 


#5 OFFLINE   art23

art23
  • 95 postów
  • Dołączył: 12-11-2006
  • Skąd: sląsk

Napisany 20 kwietnia 2010 - 21:30

jak Ci cos stuka to moze być nawet UPG ja tak mialem w 2.0 z gazem ze dwa razy ale najlepiej sprawdzic kompresje wtedy sie dowiesz u mnie upg poleciala miedzy cylindrami
Dodany obrazek

#6 OFFLINE   lukaszm_87

lukaszm_87
  • 38 postów
  • Dołączył: 04-02-2009

Napisany 20 kwietnia 2010 - 21:49

Ok, dzięki, może jutro będzie możliwość sprawdzenia kompresji..
Nie wiem za bardzo jak sprawdzić czy na wtrysk idzie impuls. W ogóle - wtrysk od gazu czy jak? (przypomne że na benzynie i gazie dzieje się to samo)

A wie ktoś czemu nie da się sprawdzić błędów..?

#7 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 20 kwietnia 2010 - 23:03

Nie wygląda to dobrze. Sprawdził bym kompresję a potem dumał.

#8 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 kwietnia 2010 - 05:26

Ok, dzięki, może jutro będzie możliwość sprawdzenia kompresji..
Nie wiem za bardzo jak sprawdzić czy na wtrysk idzie impuls. W ogóle - wtrysk od gazu czy jak? (przypomne że na benzynie i gazie dzieje się to samo)

A wie ktoś czemu nie da się sprawdzić błędów..?


bardzo prosto - wpinasz sie miernikiem albo dioda przed samym wtryskiem i patrzysz czy pojawia sie impuls - to ze massz gaz tymbardziej bo np mogl gdzies na tym wtrysku lut puscic od wpinki lpg i przestaje laczyc. ale zacznij od kompresji




 


#9 OFFLINE   morphe

morphe
  • 222 postów
  • Dołączył: 21-12-2008
  • Skąd: WPR/WF
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 kwietnia 2010 - 01:56

jeśli można to się podłącze bo podobnie.
niecały tydzień temu odebrałem omiszcze od mechaniora. Uszczelka pod głowicą przepuszczała między czwartym i kanałem cieczy chłodzącej.
Po wymianie UPG, planowaniu i szczelności wszystko grało przy odbiorze.
Wczoraj rano zaczęła palić tylko na trzech cylindrach. Trzeci bez zapłonu.
Kable, świeca i cewka w porządku.
Wyjąłem świece, była lekko mokra od benzyny i czysta nawet jak na 6k przepracowane.
Stan świecy sugeruje mi, że wtrysk działa -chociaż może za słabo.
Listwe wtryskiwaczy mam pospinaną 'trytytkami' i boje się to rozpinać.
Kolego Beast, czy jesteś w stanie mi powiedzieć gdzie mam się wpiąć z diodą czy miernikiem by się upewnić?
Najbardziej prawdopodobną, wg mnie, przyczyną jest brak kompresji na 'trójce'.
Z głowicy zdjęli 0.02, wymienili też uszczelniacze zaworowe.
Co to może być?

Jeszcze jedno.
Na zimnym, po odpaleniu gdy odkręciłem korek na wyrównawczym zeszło trochę ciśnienia i silnik przestał się aż tak trząść.

Troche minęło, ale w moim przypadku pomogła wymiana szklanek na wylotowym bo miałem ciśnienie jak w ropniaku.

#10 OFFLINE   Waaldass

Waaldass

    www.strazwronki.strefa.pl

  • 11 postów
  • Dołączył: 09-08-2007
  • Skąd: Wronki okolice Poznania

Napisany 28 grudnia 2010 - 20:36

Witam. Mam podobny problem. Zacznę od początku: zamarzła odma wypychając uszczelkę pod pokrywą zaworów oraz simeringi z przodu silnika. Po wymianie wszystkich uszczelek i uszczelniaczy było wszystko ok ale trwało to tylko przez 10 km. Przestał pracować szósty cylinder, świece nowe, przewody i cewka 100% sprawne, czujniki położenia wału i wałków rozrządu podmienione i zero reakcji. Świeca na szóstym cylindrze okopcona. Mechanior rozkłada ręce i mówi, że chyba będzie trzeba poszukać inny silnik. Nadmienię iż na kompie nie pokazuje żadnych błędów. Dodam jeszcze, że ten problem jest na PB i Lpg

#11 OFFLINE   MariuszD.

MariuszD.
  • 635 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 grudnia 2010 - 21:18

U mnie powodem braku zaplonu byla uszkodzona wiazka elektryczna wtryskiwaczy - przetarl sie (a w zasadzie sprochnial) jeden z przewodow. Instrukcje jak ja sprawdzic znajdziesz w sprawdzonych poradach.

Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB

Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"


#12 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 grudnia 2010 - 09:13

Przestał pracować szósty cylinder, świece nowe, przewody i cewka 100% sprawne,

Wymieniałeś to juz po wycieku oleju??
Piszesz że cewka sprawna tz.iskra jest na tym cylindrze??
Jeśli nie ma żadnego błędu to musi to być zapłon.
U nnie dostała się deszczówka z podszybia do jednego gniazda i też nie palił na jeden gar.

#13 OFFLINE   Waaldass

Waaldass

    www.strazwronki.strefa.pl

  • 11 postów
  • Dołączył: 09-08-2007
  • Skąd: Wronki okolice Poznania

Napisany 30 grudnia 2010 - 07:39

Wymieniałeś to juz po wycieku oleju??
Piszesz że cewka sprawna tz.iskra jest na tym cylindrze??
Jeśli nie ma żadnego błędu to musi to być zapłon.
U nnie dostała się deszczówka z podszybia do jednego gniazda i też nie palił na jeden gar.

Mimo nowych kabli okazało się że były padnięte. Na podmiankę założyliśmy kable od Mazdy 6 i tu była niespodzianka, autko paliło jak nowe. Zamówiłem nowy zestaw kabli za 355zł, dziś powinny dojechać.
Jak się okazało w dolnym rogu malutkim druczkiem było napisane wyprodukowane dla Bosch`a ale w Chinach. A wiadomo jakie są te chińskie podróby. Rada dla wszystkich: czytajcie dokładnie całą etykietę, niech was nie zwiedzie niska cena:)

#14 OFFLINE   machinesjb

machinesjb
  • 93 postów
  • Dołączył: 01-04-2010
  • Skąd: Olesno / Opole

Napisany 10 września 2011 - 17:08

Witam forumowiczów. Prośba o pomoc:
Pojawił się u mnie problem że przestała mi chodzić na jeden cylinder.
Najpierw objawy były na LPG, na benzynie szedł jak szatan. Gazownik pokolei sprawdzał cylindry i wyszedł mu że piąty. Cudował podmieniał wtryski (valtek membranowe) ale zero poprawy, więc stwierdził że kable bądź świeczki. Podjechałem na kompa i wyszłedł błąd: przebicie na kablach i świecach. Odrazu zapodałem świeczki i kable NGK. Było lepiej jeden dzień i potem to już na benzynie nie chciała iść.
Objaw mam taki że jak sobie jade ze stałą prędkością to jedzie normalnie ale jak mam przyśpieszacz to furgocze i podszarpuje oczywiscie już mówię o benzynie bo gazu juz nawet nie włączam. Auto odpala idealnie i na jałowych chodzi równo,ale samo przyśpieszanie jest kaleczone. Podpinałem na próbe starą świece to iskra była. Pomózcie ;)
Aha, dodam że po przeglądnięciu forum to chyba raczej cewka, ale diagnosta z kompem tak nie gadał.
Omega bfl 3.0 V6 X30XE + LPG

#15 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 września 2011 - 17:33

Aha, dodam że po przeglądnięciu forum to chyba raczej cewka

Wszystko na to wskazuje.

wyszłedł błąd: przebicie na kablach i świecach

Dobry komp :lol: NIE MA takiego bledu, jak juz to wypadanie zaplonu.

#16 OFFLINE   machinesjb

machinesjb
  • 93 postów
  • Dołączył: 01-04-2010
  • Skąd: Olesno / Opole

Napisany 10 września 2011 - 19:35

dzieki za odpowiedz :) a ten bład to tak palnołem z pamięci, dokładna treść :

Uszkodzony układ wysokiego napięcia (Przebicia na fajkach i świecach)

Tak jest napisane na wydruku. Wtedy postanowiłem wymienić druty i świeczki, ale widze ze jeszcze cewnik. Ja pierdacze.:masakra:

#17 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 września 2011 - 19:50

a takie pytanie mam te kable to kupiłeś jakiej firmy ??

jak by cewka padła to by nie chodził na 2 garki, a tak podejrzane są kable jak kupiłeś janmor/sentech czy cokolwiek za co płaciłeś +/- 100zł to odpowiedź jest stosunkowo prosta

po za tym w naszych sterownikach nie masz czegoś takiego (błędu) jak wypadanie zapłonu więc główkuję skąd koleś miał coś takiego w wydruku :hmm:

#18 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 września 2011 - 20:10

a takie pytanie mam te kable to kupiłeś jakiej firmy ??

jak by cewka padła to by nie chodził na 2 garki, a tak podejrzane są kable jak kupiłeś janmor/sentech czy cokolwiek za co płaciłeś +/- 100zł to odpowiedź jest stosunkowo prosta

po za tym w naszych sterownikach nie masz czegoś takiego (błędu) jak wypadanie zapłonu więc główkuję skąd koleś miał coś takiego w wydruku :hmm:


Ziutek, jest opcja niepalenia na jeden cylinder, sam tak miałem, po wymianie cewki przeszło (cewka popękana i zardzewiała była). Kolega napisał że kable NGK założył.
Opelscaner ma funkcję wyłączania pojedynczych cylindrów.

Kolego sprawdź jeszcze czy te kable NGK nie są za blisko kabla od czujnika wału.

#19 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 września 2011 - 20:41

Opelscaner ma funkcję wyłączania pojedynczych cylindrów.

:hmm: a próbowałeś w ogóle ?? dlaczego pytam bo na moje chłopskie przemyślenia może mieć możliwość odłączenia dwóch cylindrów czyli jednej sekcji 1-4, 2-5 lub 3-6

#20 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 września 2011 - 21:58

:hmm: a próbowałeś w ogóle ?? dlaczego pytam bo na moje chłopskie przemyślenia może mieć możliwość odłączenia dwóch cylindrów czyli jednej sekcji 1-4, 2-5 lub 3-6


sprawdza każdy pojedynczo:D testowane na spocie na moim silniku