Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Koledzy jaki olej polecalibyście ?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
768 odpowiedzi na ten temat

#561 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 listopada 2013 - 18:31

a na jakim oleju jeździsz ??? :)


Motul 300V 5W40

#562 OFFLINE   Furious

Furious
  • 251 postów
  • Dołączył: 08-05-2011
  • Skąd: Chrzanów

Napisany 12 listopada 2013 - 23:48

Motul

to świetna marka niestety nie u nas, ponieważ na półkach w sklepach jest chyba 2x więcej podróbek niż ori.

#563 OFFLINE   cinioo

cinioo

    opel Irmscher line

  • 1 207 postów
  • Dołączył: 19-10-2012
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 13 listopada 2013 - 19:34

to świetna marka niestety nie u nas, ponieważ na półkach w sklepach jest chyba 2x więcej podróbek niż ori.


Dlatego trzeba kupować w hurtowniach patronackich Motula

moja omega w dziale "KLUBOWY GARAŻ"


#564 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 13 listopada 2013 - 19:39

to świetna marka niestety nie u nas, ponieważ na półkach w sklepach jest chyba 2x więcej podróbek niż ori.


Przeczytaj co napisałem parę postów wcześniej

Olej kupuje u przedstawiciela producenta w zaplombowanych opakowaniach. Na każdej plombie jest indywidualny numer produkcyjny, data wyprudkowania oleju



#565 OFFLINE   Furious

Furious
  • 251 postów
  • Dołączył: 08-05-2011
  • Skąd: Chrzanów

Napisany 13 listopada 2013 - 21:00

Przeczytaj co napisałem parę postów wcześniej

Dobrze, przecież ja nie neguje tego, że ten olej jest dobry wręcz przeciwnie co napisałem wcześniej. Też nie napisałem, że napewno wozisz u siebie podróbkę. Bo koro kupujesz u dystrybutora to napewno jest to ori. Tym bardziej nie rozumiem dlaczego naskakujesz na mnie.

Ja wypowiedziałem się tylko w temacie tego oleju dla innych którzy czytają to forum, mających zamiar kupić olej i sugerujący się tymi wypowiedziami. Przeczytają kupią w sklepie a później rozejdzie się fama że Motul to syf. Dlatego lepiej takie pogłoski dusić w zarodku. Tyle z mojej strony pozdrawiam

#566 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 13 listopada 2013 - 21:04

Tym bardziej nie rozumiem dlaczego naskakujesz na mnie.


a w życiu ;) wszystko jest ok :)

w temacie tego oleju dla innych którzy czytają to forum, mających zamiar kupić olej i sugerujący się tymi wypowiedziami. Przeczytają kupią w sklepie a później rozejdzie się fama że Motul to syf. Dlatego lepiej takie pogłoski dusić w zarodku.


zgoda w 100% :yes:

Dlatego drodzy forumowicze.... apelujemy o kupowanie olejów tylko z pewnych źródeł :yes: i pamiętajcie, że święty mikołaj oraz promocje z biedronki w tym przypadku nie działają :D

#567 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 348 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki / Stockholm
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 listopada 2013 - 05:16

Witam,czytam rozmowę od początku,ale nie trafił mi się post na temat jaki olej zalać po remoncie silnika..Zrobiłem całkowity remont X30XE bez szlifu wału,bo akurat spece pomierzyli wał i był ok w przeciwnym razie gdyby miałby być szlif szukałbym innego wału.Poszły nowe panewki STD,nowe pierścienie przy okazji,bo nie chciałem ryzykować gdyż nie znam silnika i nie wiem co go wcześniej bolało.Głowice zrobione na tip-top.Oczywiście wszelakie uszczelki ( także metalowa pod pompę olejową założona na specjalny sylikon GM) i uszczelniacze idą nowe.Wszystkie komponenty wykorzystane do remontu są renomowanymi markami oraz ASO.Planuję zrobić takie coś a mianowicie zalać wstępnie jakiś olej ( tylko jaki? ) na przepłukanie,zlać go po kilku tyś km a następnie zalać świeży "główny" ( tylko jaki? ) i wcześniej zrobić wymianę niż 10 tyś.km.Zaznaczam cena oleju nie gra roli,dobry olej to podstawa.Dowiedziałem się że V-ka potrzebuje naprawdę dobrego oleju który utrzyma odpowiedni film olejowy z racji temp. oleju podchodzącej pod 150 stopni.Silnik nie będzie pracował na gazie.Dowiedziałem się że oleje 10W40 też nie wchodzą w grę z racji gęstości-kilka osób straszyło bokiem wypadającymi korbami,co i mi się kiedyś przytrafiło i to dwa razy w X25XE i w X30XE:masakra::szpital: które były zalane marką Valvoline 10W40 Max Life..może kwestia przypadku,ale ktoś miał podobny problem i właśnie na takim oleju.Dodam że jeżdżę dynamicznie,od czasu do czasu przegonię po trasie,bez większych szaleństw:p

nowe panewki-ale tylko korbowodowe,bo już dwie nie wyglądały za ciekawie,ale nie było tragedii

#568 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 listopada 2013 - 09:38

Jakiś 10W40 i nie szaleć, parę tyś zrobić i zlać, a potem na zimę 0W40 lub 5W40 lub 5W50 zależnie od preferencji i warunków utrzymywania/przechowywania wózka.

#569 OFFLINE   Furious

Furious
  • 251 postów
  • Dołączył: 08-05-2011
  • Skąd: Chrzanów

Napisany 18 listopada 2013 - 09:55

Są specjalne oleje do docierania nowych silników, ale ciebie to nie dotyczy po przy takim remoncie nie jest to chyba wskazane. A tak wogóle to nawet 10w40 może być w pełnym syntetyku więc mówienie o jego gęstości oleju po jego klasie lepkości jest trochę nie na miejscu.

#570 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 18 listopada 2013 - 11:19

Dodam że jeżdżę dynamicznie,od czasu do czasu przegonię po trasie,bez większych szaleństw

nowe panewki-ale tylko korbowodowe,bo już dwie nie wyglądały za ciekawie,ale nie było tragedii


Nowe panewki i pierścienie. Remont bez szlifów, ale jednak. Na pierwsze zalanie 10w40 (może być nawet tak zachwalany GM) a docelowo 5w40 lub lepiej 5w50. pierwsze zalanie to kilkadziesiąt max 100-200 km. Tu nie chodzi o dotarcie ale dobre przepłukanie silnika. Nastepną wymianę zrobiłbym po 5-7 tys. km. Ciekawie w takim układzie wygląda VALVOLINE VR1 Racing 5W50. baza tego oleju to minerał hc co powinno pozwolić na lepsze dotarcie pierścieni i ułożenie panewek a jednocześnie dobrze uszczelnić silnik. W przypadku tego oleju pamiętać należy, że nawet producent zaleca wymianę po 7-8 tys km.
Docelowo 5w50 lub wysokogatunkowy 5w40. Osobiście silniki zalewam Elfem i Mobilem1. Nie są to oleje z najwyższej półki, ale w silnikach do których je zalewałem dobrze się sprawdziły.
Największy problem z popularnymi i droższymi olejami to ich podrabianie. Jeśli nie znasz pewnych źródeł to w ostateczności kup olej w dużym markecie. Ceny w nich są wygórowane, ale pochodzenie nie powinno być kwestionowane.

Co do wywodów odnośnie parametrów oleju w danej klasie i indeksie lepkości to do powiedzenia mam tylko jedno. zachęcam do sprawdzenia parametrów i aprobat jakie posiadają syntetyki za 40-50 pln w marketach. Po jaką .... lac gm za 60-70 pln jak można kupić lepszy olej za 40 pln?:masakra:

#571 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 348 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki / Stockholm
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 listopada 2013 - 23:56

Dzięki wielkie za podpowiedz;)Rozjaśniliście mi pogląd w tej sprawie.Ja już sam tak myślałem że VALVOLINE VR1 Racing 5W50 byłby odpowiedni z racji dobrych parametrów,uszczelni oraz pomrze ułożyć się panewkom i pierścieniom.Pozostawia gruby film olejowy co w przypadku nowych panewek jest bardzo ważną sprawą.Myślałem wcześniej że dystans zrobić dłuższy niż te 100-200km na pierwszej oliwce,ale w sumie nie ma co ganiać syfu po silniku tylko jak najszybciej się go pozbyć:)Trochę obawiam się co wyjdzie z takiego remontu..:confused: Wszystko wyczyszczone do "białej kości" w środku jak i na zewnątrz,wypiaskowany blok,łapy silnika i tego typu rzeczy,rzucona na to farba..wszystko czyste i dopieszczone że można z silnika jeść schabowego:D Masa czasu i trochę :piwo: się wypiło
Vova75 jeżeli mówiąc o najwyższej półce,to jakie oleje i jakich marek w moim przypadku byłyby odpowiednie?

#572 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 listopada 2013 - 16:12

ja bym zalał syntetykiem 10w40 i po 1tys zalał docelowo 5w50
albo olej do docierania i po 200km wymienić na docelowy

te pierścionki to poszły na przehonowany blok ?

#573 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 19 listopada 2013 - 16:43

ja sie dziwie,ze jeszcze nikt nie napisal,ze w tych silnikach sie dolu nie robi :F

#574 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 listopada 2013 - 16:59

Najpierw ustal co rozumiesz przez "sie dolu nie robi".

#575 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 listopada 2013 - 23:56

ja sie dziwie,ze jeszcze nikt nie napisal,ze w tych silnikach sie dolu nie robi :F


Czytamy dokladnie ;)

Zrobiłem całkowity remont X30XE bez szlifu wału,bo akurat spece pomierzyli wał i był ok w przeciwnym razie gdyby miałby być szlif szukałbym innego wału.



#576 OFFLINE   Furious

Furious
  • 251 postów
  • Dołączył: 08-05-2011
  • Skąd: Chrzanów

Napisany 20 listopada 2013 - 18:35

ja sie dziwie,ze jeszcze nikt nie napisal,ze w tych silnikach sie dolu nie robi

wymiana pierścienie to też już robota z dołem silnika i co nie robi się? dużo na forum jest o tym, że nie szlifuje się wału, ale nie o tym żeby nie ratować dołu silnika tylko dać mu umierać w męczarniach;p

#577 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 21 listopada 2013 - 11:51

Najpierw ustal co rozumiesz przez "sie dolu nie robi".


:) wyczytalem tylko na forum :D a jak sie nosiloem z takim zamiarem ,to mi wszyscy mowili,zeby walu sie nie dotykacv ,wraz z panewkami :p

#578 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 348 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki / Stockholm
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 listopada 2013 - 06:43

Barteklodz nie honowałem bloku..Różne będą opinie na temat wymiany pierścieni bez honowania..ja tego nie zrobiłem.Jeżeli chodzi o wypowiadanie się typu "dołu się nie robi" ( bez urazy )to trzeba na początku dowiedzieć się dokładnie o co kaman a nie bo słyszałem i powtarzać jakąś nie do końca znana teorię.Widzę że zwrócona została mi uwaga to tyczy się szlifu wału którego w V6 nie powinno się wykonywać którego ja nie zrobiłem bo to może być tykającą bombą która tylko czeka kiedy wystrzelić korbą.Miałem z tym styczność jak wcześniej wspominałem i to dwa razy ( 2.5 V6 i 3.0 V6 ) i nie były po remoncie:masakra:Jak dotychczas jeżdżę 2.5V6 przysposobionym z Vectry i jest wszystko cacy,ale przyszedł czas na zmiany..myślę że na dobre:)Prawdopodobnie w przyszłym tygodniu wkładam serce do auta i napewno podzielę się tym co wyniknie w czasie użytkowania,ale to na odpowiednim temacie forum:)

#579 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 23 listopada 2013 - 09:54

Stwierdzenie na tym forum "dolu sie nie robi" wywodzi sie z tego, ze v maja utwardzana powierzchnie walu i jak dajesz szlif to ta powierzchnie zcierasz i wal jest krotkowytrzymaly. Niestety nikt nie wspomnial powyzej o tym, ze taki wal mozna utwardzic, co kosztuje i dlatego dolu sie nie robi tylko dol kupuje sie drugi i planuje glowice i sklada.

Osobiscie robilem szlif w v6 w thesise i tez mi odradzano. Niestety akurat nie bylem przygotowany na 5,5 tysiaca na nominalny wal, takze poszedl do szlifu. Od 1 do 5 cylindra wydal drugi szlif, zas na 6 wydal 3. Pozniej wal poszedl do utwardzania, bodajze azotowanie, nie pamietam dokladnie. Za impreze z panewkami korbowodowymi oraz glownymi ze szlifem i utwardzaniem placilem 3,5k. Nalatalem dotychczas 20 tysi i zlego slowa nie moge powiedziec przy tym przebiegu. Ale oceniac bede mogl dopiero po 4kroc tego przebiegu.

Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2

#580 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 23 listopada 2013 - 10:41

Jeśli producent przewidział panewki ponad nominał, to znaczy że musi być jakaś technologia remontu wału. Dobrze że znalazł się ktoś kto wie coś więcej na ten temat.

off topic