Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

[OB & OBFL] Omega 3.2 MV6 - Tuning silnika - Na przyszlosc


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
117 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   spawek

spawek

    Jest moc jest zabawa

  • 1 014 postów
  • Dołączył: 08-03-2014
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 kwietnia 2014 - 22:28

No tak ale same barany to nie wszystko a ja uważam że jak robić to po całości. Czyli poprawić trochę dolot i wylot :pokoj: Jak przemyślę sprawę to się odezwę bo moja omcia (na razie seryjna bez żadnych zmian) zaczyna wydawać się toporna. :masakra:

#42 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 16 kwietnia 2014 - 22:33

Jak chcesz poprawić "trochę" dolot i wylot to go spoleruj. Fabryka niestety tego nie zrobiła i po kosztach zostawiła chropowatości. Zmniejszysz trochę zawirowania spalin i powietrza z i do głowicy.

Ostatnio siedziałem 3 godziny, gumką do metalu na mikrosilniku i różnych ziarnach, polerowałem jedną głowicę. Efektu na pewno się nie odczuje, ale satysfakcja gwarantowana :D Słaby filmik, na 1 cyl widać w środku te nieróności. Na drugim cyl już coś było zrobione, chociaż ciężko tam frezem dojść głębiej ale dało rade. Na koniec 2500 wodnym i pastą g3 na mokro.

[yt=dolot]WtB28mzhS6g[/yt]

#43 OFFLINE   Ulter

Ulter

    FIOLETOWA LADY loading...

  • 1 935 postów
  • Dołączył: 31-07-2012
  • Skąd: Łask/Zelów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 18 kwietnia 2014 - 20:55

Jak chcesz poprawić "trochę" dolot i wylot to go spoleruj. Fabryka niestety tego nie zrobiła i po kosztach zostawiła chropowatości. Zmniejszysz trochę zawirowania spalin i powietrza z i do głowicy.

Ostatnio siedziałem 3 godziny, gumką do metalu na mikrosilniku i różnych ziarnach, polerowałem jedną głowicę. Efektu na pewno się nie odczuje, ale satysfakcja gwarantowana :D Słaby filmik, na 1 cyl widać w środku te nieróności. Na drugim cyl już coś było zrobione, chociaż ciężko tam frezem dojść głębiej ale dało rade. Na koniec 2500 wodnym i pastą g3 na mokro.

[yt=dolot]WtB28mzhS6g[/yt]


Poprawcie mnie jak się mylę ale gdzieś czytałem że nie powinno się polerować kanałów dolotowych tylko wydechowe :pokoj::pokoj::pokoj::pokoj:
CZASEM NIEWIDOCZNY ALE ZAWSZE OBECNY.. :D
782-214-578
884-777-999
Dodany obrazek

#44 OFFLINE   Owca

Owca
  • 270 postów
  • Dołączył: 22-02-2009
  • Skąd: Wrocław

Napisany 18 kwietnia 2014 - 21:16

Tak kanałów dolotowych się nie poleruje. Tylko wydechowe. Najlepiej to zrobić porting głowicy, 3 kąty na zaworach i sfrezować prowadnice zaworów

#45 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 18 kwietnia 2014 - 22:59

Poprawcie mnie jak się mylę ale gdzieś czytałem że nie powinno się polerować kanałĂłw dolotowych tylko wydechowe :pokoj::pokoj::pokoj::pokoj:


Trudno. Beda spolerowane :)

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2

#46 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 kwietnia 2014 - 04:35

najwazniejsze jest zgranie kolektrorów. glownie tutaj chodzi o wydechowe. porting, frezowanie prowadnic - ale z umiarem. polerka. jesli chodzi o dolot on jest generalnie dobrze spasowany. Polerowanie dolotu ma jakis cel - ale to naprawde malo wydajna sprawa. Patrzac na wtryskiwacze gdzie rozpylaja paliwo, praktycznie na samym koncu dolotu to nie ma zabardzo czasu/miejsca na dobre zmieszanie z powietrzem.

#47 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 19 kwietnia 2014 - 10:06

Według opisu znalezionego na jakiejś stronie to im gładsza powierzchnia tym mniejsze zawirowania powietrza, im mniejsze zawirowania powietrza tym mniejsza/gorsza mierzalność paliwa z powietrzem. Wnioskuje z opisu że polerowanie ma sens w silnikach z dmuchawą :)
Polerowanie wydechu znowu ma większy sens bo tam nie zależy nam na mieszaniu spalin a jedynie z wyrzuceniem ich z jak najmniejszym oporem aby jak najlepiej i najszybciej opróżnić komorę spalania :)
Mogę się mylić bo to tylko moje wnioski na podstawie tekstu jaki znalazłem na stronie poświęconej kwestii polerowania kanałów dolotowych/ wydechowych




 


#48 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 19 kwietnia 2014 - 19:01

Niestety moje plany odnosnie tuningu sie zaczynaja przekladac przez instalcje i rdze


mozna sie bylo tego spodziewac,ze ten plan to bedzie jak to :

http://forum.omegakl...a omega&page=17

:F

#49 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 20 kwietnia 2014 - 00:01

Ja to przynajmniej wirtualnym czlowiekiem nie jestem.

Nie bede tuningu zaczynal zeby za rok mi silnik z pod maski wyjechal, a ja na rdzy z kierownica w reku zostane :D

Dzisiaj 5 godzin wymienialem wetylator bo w moim od BFL zatarla sie tulejka dolna. Kolena czesc przypasowala mi od starej omegi. Swoja droga nie zycze tego nikomu. :szpital:

#50 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 maja 2014 - 00:28

Gdyby ktoś zamierzał przegiąć z mocą to może mu się przydać:
http://allegro.pl/ku...html?source=mlt

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#51 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 03 maja 2014 - 23:53

Ale one chyba nie pasua do kazdej v6 omegi?

Po tuningu silnika nie bede mial jak przetestowac ile mam koni, ale dobrym testem powinno byc przyspieszsenie od 0-100km/h.

Tu zamieszczam filmik z seryjnej 3.2:

Okolo 7.7sek do 100km/h - zobaczymy za miesiac jak sie wezme za wydech z nierdzewki. Ciekawe jak poprawi sie przyspieszenie.

Mam nadzieje ze uda sie zejsc ponizej 7 sek w automacie :)

#52 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 04 maja 2014 - 01:03

Ale one chyba nie pasua do kazdej v6 omegi?

Po tuningu silnika nie bede mial jak przetestowac ile mam koni, ale dobrym testem powinno byc przyspieszsenie od 0-100km/h.

Tu zamieszczam filmik:

Okolo 7.7sek do 100km/h - zobaczymy za miesiac ak sie wezme za wydech z nierdzewki jak poprawi sie przyspieszenie.

Mam nadzieje ze uda sie zejsc ponizej 7 sek w automacie :)


proponowal bym jeszcze sprawdzic 80-140 no i oczywiscie Vmax
btw gdzie bedziesz robil wydech?

#53 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 04 maja 2014 - 01:12

proponowal bym jeszcze sprawdzic 80-140 no i oczywiscie Vmax
btw gdzie bedziesz robil wydech?


U siebie w garazu :p

Vmax to nie ma gdzie sprawdzic, musial bym jechac ponad 2 razy szybciej niz na to przepisy pozwalaja :) Jechalem ponad 230km/h w niemczech w grudniu - jeszcze mozna bylo przyspieszyc

#54 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 maja 2014 - 18:21

https://play.google....ingtester&hl=pl
tym możesz dokładniej sprawdzić

u mnie
bez TC 7.99
z TC 7.94
średnia z 3 prób (razem 6 startów)

#55 OFFLINE   ZIEMBA

ZIEMBA
  • 471 postów
  • Dołączył: 31-12-2007
  • Skąd: łódzkie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 grudnia 2014 - 09:39

I co z tymi modami, robił ktoś? Jakie efekty i koszta? Sam chciałbym dołożyc ze 30-40KM do swojej omesi za rozsądne pieniądze.

#56 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 grudnia 2014 - 10:31

Sam chciałbym dołożyc ze 30-40KM do swojej omesi za rozsądne pieniądze.


co jest dla Ciebie rozsądnymi pieniędzmi??

Bo silników N/A za rozsądne pieniądze raczej nie zrobisz żeby uzyskać taki przyrost mocy :p

#57 OFFLINE   ZIEMBA

ZIEMBA
  • 471 postów
  • Dołączył: 31-12-2007
  • Skąd: łódzkie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 grudnia 2014 - 11:28

No sam nie wiem:) Omesia własnie zakupiona. Po świętach idzie do mechanika na wymiane zawieszenia, rorządu itp. taże ze 2tys zostawie. Koła plus opony 18" zamówione to kolejne 3tys. Także myślę, że koło 3tys mógłbym w nią jeszcze włożyć. Tylko nie wie czy za te pieniadze cuś sie zrobi. Miałem wcześniej A6 3,2 255KM w automacie i wydaje mi sie że omesia wcale nie jest słabsza. Wkońcu audi ważyło 1950kg.

#58 OFFLINE   WujekJerry

WujekJerry

    Łomega :)

  • 382 postów
  • Dołączył: 17-02-2013

Napisany 25 grudnia 2014 - 11:50

ja to mysle cały czas o puszcze do y32se czy ma to sens hmm? :) z tym ze chce zostawic długi kolektor...

#59 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 grudnia 2014 - 11:56

No sam nie wiem:) Omesia własnie zakupiona. Po świętach idzie do mechanika na wymiane zawieszenia, rorządu itp. taże ze 2tys zostawie. Koła plus opony 18" zamówione to kolejne 3tys. Także myślę, że koło 3tys mógłbym w nią jeszcze włożyć. Tylko nie wie czy za te pieniadze cuś sie zrobi. Miałem wcześniej A6 3,2 255KM w automacie i wydaje mi sie że omesia wcale nie jest słabsza. Wkońcu audi ważyło 1950kg.


3 tysie to Ci wystarczą na same kolektory rurowe z montażem..... ale one przyrostu mocy na poziomie 40KM Ci nie dadzą ;)

#60 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 25 grudnia 2014 - 12:08

Za 2 tysie to możesz bardziej sprężyć silnik i dałbym inne wałki rozrządu albo oddał do napawania wałki, mocniejsze sprężyny zaworowe etc.

Orientowałem się kiedyś w cenach to napawanie jednej krzywki koszt około od 150-200 zł.