[OB & OBFL] Omega 3.2 MV6 - Tuning silnika - Na przyszlosc
#1 OFFLINE
Napisany 19 lutego 2014 - 22:05
W przyszlosci mam zamiar zabrac sie za tuning silnika, aby wydusic z niego conajmniej 300+
Chce sie dowiedziec co jest niezbedne do zrobienia w tym silniku aby bylo mozliwe wycisniecie takiej mocy przy turbo lub przy dobrym kompressorze. Nie chce sie jednak skupiac na elementach zewnetrznych tego silnika. Intersue mnie jedynie jego wnetrze. Chce zebrac jak najwiecej ciekawych informacji.
BLOK SILNIKA:
1. Do jakiej mocy jest przygotowany blok silnika. Jest to otwarty blok silnika wiec przypuszczam ze niezbedne bedzie wzmocnienie tyleji.
2. Wal - Wiem ze jest stalowy, wiec nie powinien miec problemow nawet z wieksza moca np. 400Hp (mam racje?). Czy ktos sie orientuje czy panewki na wale nadaja sie do tuningu, czy musial bym kupione nowe, wzmocnione.
4. Tloki - Mam zamiar kupic kute. Czy 3.445in to jest wymiar tloka czy tuleji? Nie moglem znalezc zadnych kakretnych informacji na ten temat. Jesli tloka to, sa pasujace
5. Korbowody - Czy jest mozliwosc ze stare sie poprostu purywaja lub powiginaja?
http://www.theboombo...DE-p/sc7330.htm
a wtedy to juz tylko korbowody nowe
5. Czy potrzebne sa jakies modyfikacje typu, dodatkowe nawierty, na olej itp?
GLOWICE
W tym temacie nie orientuje sie wogole.
Co trzba zmienic w glowicy?
Wedlug mnie konieczna jest zmiana jedynie zaworow na twardsze po to zeby sie nie wypalily. A reszta komponentow przecierz nie bedzie bardziej obciazona?
Czy trzeba zmieniac cos jeszcze?
#2 OFFLINE
Napisany 19 lutego 2014 - 22:20
Nie widzialem tematu na forum ktory byl by podobny...
W przyszlosci mam zamiar zabrac sie za tuning silnika, aby wydusic z niego conajmniej 300+
Chce sie dowiedziec co jest niezbedne do zrobienia w tym silniku aby bylo mozliwe wycisniecie takiej mocy przy turbo lub przy dobrym kompressorze. Nie chce sie jednak skupiac na elementach zewnetrznych tego silnika. Intersue mnie jedynie jego wnetrze. Chce zebrac jak najwiecej ciekawych informacji.
BLOK SILNIKA:
1. Do jakiej mocy jest przygotowany blok silnika. Jest to otwarty blok silnika wiec przypuszczam ze niezbedne bedzie wzmocnienie tyleji.
2. Wal - Wiem ze jest stalowy, wiec nie powinien miec problemow nawet z wieksza moca np. 400Hp (mam racje?). Czy ktos sie orientuje czy panewki na wale nadaja sie do tuningu, czy musial bym kupione nowe, wzmocnione.
4. Tloki - Mam zamiar kupic kute. Czy 3.445in to jest wymiar tloka czy tuleji? Nie moglem znalezc zadnych kakretnych informacji na ten temat. Jesli tloka to, sa pasujace
5. Korbowody - Czy jest mozliwosc ze stare sie poprostu purywaja lub powiginaja?
http://www.theboombo...DE-p/sc7330.htm
a wtedy to juz tylko korbowody nowe
5. Czy potrzebne sa jakies modyfikacje typu, dodatkowe nawierty, na olej itp?
GLOWICE
W tym temacie nie orientuje sie wogole.
Co trzba zmienic w glowicy?
Wedlug mnie konieczna jest zmiana jedynie zaworow na twardsze po to zeby sie nie wypalily. A reszta komponentow przecierz nie bedzie bardziej obciazona?
Czy trzeba zmieniac cos jeszcze?
Jesli chcesz tylko 400 koni to procz odprezania zakladajac ze masz silnik w bdb stnaie, nie ma sensu ruszac, seryjne graty zniosa.
#3 OFFLINE
Napisany 20 lutego 2014 - 00:01
#4 OFFLINE
Napisany 20 lutego 2014 - 09:00
Domyslalam sie ze 400bhp bez modyfikacji skonczy, zywot silnika w dosc szybkim tempie. Czyli turbo i gotowe?
Tak ,nie musisz modyfikować tak jak Wujek napisał. Przy doładowaniu 0,4-0,5 Bara powinieneś uzyskać do 300hp. Oczywiście powinieneś skonsultować się z kimś mądrym w sprawie wtrysków, regulatora ciśnienia paliwa i całej reszty.
#5 OFFLINE
Napisany 20 lutego 2014 - 09:41
wejdz w projekty i tam jest pare aut z silnikiem takim jak omegi albo podobnym troche jest opisane co i jak bylo robione
#6 OFFLINE
Napisany 21 lutego 2014 - 01:31
Chcialbym zakuc silnik i tak, gdyby w przyszlosci zechcialo sie poszalec z jeszcze wieksza moca.
#7 OFFLINE
Napisany 21 lutego 2014 - 08:11
A do jakiej mocy mozna podciagac ten silnik ez zadnych modyfikacji? Do ilu barow?
Chcialbym zakuc silnik i tak, gdyby w przyszlosci zechcialo sie poszalec z jeszcze wieksza moca.
Generalnie pokuta V przynajmniej u nas w kraju jest (była) i słyszałem ,że w granicach 700KM z niej wyciągneli. Tak ,że pole do popisu masz.
Z niemieckich projektów, polecam firmę Franke Turbo Technik. Zakuwają V6 i robią je głównie do driftu z mocami około 420-450KM. Tu masz link http://www.franke-turbotechnik.com/.
U nich można kupić wszystkie części potrzebne do zbudowania takiego silnika.
#8 OFFLINE
Napisany 21 lutego 2014 - 11:22
#9 OFFLINE
Napisany 21 lutego 2014 - 11:43
Dzieki za pomoc. Chce jeszze ponowic poprzednie pytanie. Do jakiej mocy wytrzyma silnik bez modyfikacji?
300KM na pewno.
#10 OFFLINE
Napisany 21 lutego 2014 - 12:03
Jaki rodzaj i wielkosc kompressora doradzacie abym mogl osiagnoc moc 300KM+?
Zna ktos jakas strone z informacjami odnosnie roznych kompressorow? Chodzi mi o informac odnosnie specyficznych modeli.
#11 OFFLINE
Napisany 21 lutego 2014 - 13:20
#12 OFFLINE
Napisany 21 lutego 2014 - 13:27
#13 OFFLINE
Napisany 21 lutego 2014 - 17:40
http://img819.images...9/6227/cc8e.jpg
ponoc takie moce moga zniesc seryjne graty
#14 OFFLINE
Napisany 21 lutego 2014 - 18:39
Ja chce miec pewnosc ze podczas ostrej jazdy, przygazowkach itd. Nie zatrzymam sie gdzies w niemczech na autostradzie, bo glowica zdecyduje ze juz jest jej zaciasno w komorze silnika.
#15 OFFLINE
Napisany 21 lutego 2014 - 19:10
#16 OFFLINE
Napisany 22 lutego 2014 - 13:58
i tak będziesz w 90% używał nm między 2-4k rpm więc tu bym się skupił przy strojeniu
#17 OFFLINE
Napisany 23 lutego 2014 - 00:47
#18 OFFLINE
Napisany 23 lutego 2014 - 11:13
Czy 3.2 nalezy odprezyc... kompresja nie jest super wysoka...
Trzeba policzyć.
#19 OFFLINE
Napisany 23 lutego 2014 - 12:15
#20 OFFLINE
Napisany 23 lutego 2014 - 22:33
Jesli chcemy dmuchac to do 0.5-0.6 omega zniesie. Kompresor odradzam, u nas w kraju nie kupi sie dobrej dmuchawki za normalne pieniadze. jedynym wyjsciem jest m90 ktory maly nie jest i tani tez.
Przy turbo jest wieksze pole do popisu, pytanie ile chcemy uzyskac i jakimi finansami dysponujemy. 3.2 v6 po odprezeniu zniesie 500km/600nm. Jednakze silnik silnikowi nie rowny. mam na podworku 2x 3.2v6. W jednym zostały dwie korby a w drugim panewki zaczely tańcowac.
co do kucia to korby/tloki sa dostepne natomiast z wałem juz jest gorzej.