Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Temperatura silnika Y25DT czyli 2.5 DTI


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
132 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 sierpnia 2013 - 23:35

dalej peknięta ,kupiłem na allegro ale gość sobie dzisiaj przypomniał że jednak sprzedał ,ktoś tu na forum pisał że ma,ale na razie na pw nie odpowiada. Jak do poniedziałku nie załatwię nic to zrobię ją z nierdzewki ,chociaż ten fragment z dziurą


to może turbinę słyszysz a nie wisco:D

#62 OFFLINE   jarek1986

jarek1986
  • 154 postów
  • Dołączył: 30-11-2008
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 25 sierpnia 2013 - 00:22

:masakra:

#63 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 sierpnia 2013 - 07:55

Rano wisko chodzi luźno,mogę je zatrzymać .Jak załapie to już wali po paluchach . Jak zaskoczy to już tak chodzi i chodzi.

ale visko nie działa tak jak wentylator elektryczny ono w miarę wzrostu temp stopniowo się spina i jak silnik będzie miał przykładowo 80 stopni to visko już w jakimś stopniu będzie spięte

#64 OFFLINE   jarek1986

jarek1986
  • 154 postów
  • Dołączył: 30-11-2008
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 25 sierpnia 2013 - 13:11

a czy rano u was kiedy się kręci bezwładnie to robi to na tyle szybko że nie widać łopatek? Bo u mnie już rano wydaje mi się zapindala dość szybko tyle że jestem je w stanie złapać.

I powtórzę pytnie czy wisko z 2.5 dti jest takie same/wymienne z tym z TD lub e39 525d lub tds? Bo niestety gdzie nie pytałem o wisko to do silnika dti jest czarna dziura.

#65 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 sierpnia 2013 - 18:12

U mnie rano jest spiete i po kilku sekundach puszcza z tego co pamietam to od 525tds pasuje ale niech ktos potwierdzi kto zmienial

#66 OFFLINE   jarek1986

jarek1986
  • 154 postów
  • Dołączył: 30-11-2008
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 25 sierpnia 2013 - 20:12

tak właśnie się zdąrzyłem dowiedzieć że rano (na zimno) powinno być także spięte ,ale skoro mogę je zatrzymać ręką i wiatrak nie przyspiesza wraz z obrotami silnika to wnioskuje że nie spina.
Tak na marginesie to po cholerę jest w ogóle to wisko? Ułożenie silnika je wymusza według bmw? W passatach tdi ( wzdłużne )wisko jest w golfach przy takim samym silniku już nie ma i jakos auto jeździ . W omegach wszystkie silniki są wzdłużne a wisko jest tylko w wymysłach bmw. W poprzecznie zamocowanych v6 tylna głowica dostaje o wiele mniej powietrza a jakoś sobie daje radę . Czyżby te silniki były skopane pod względem chłodzenia i potrzebują wsparcia huczącego na całe miasto wiatraka? Czy po prostu przy wzdłużnie ułożonym silniku z nudów i możliwości wciśnięcia ludziom kolejnej rzeczy która się zepsuje niemieccy producenci postanowili upchnąć kolejny wiatrak pod maskę?

#67 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 25 sierpnia 2013 - 23:58

I powtórzę pytnie czy wisko z 2.5 dti jest takie same/wymienne z tym z TD lub e39 525d lub tds?


Visco do Y25DT jest takie samo jak do "bawarek" z motorkiem M57D25/30
Wymieniałem, w którymś wątku napisałem nr.kat. BEHR

tak właśnie się zdąrzyłem dowiedzieć że rano (na zimno) powinno być także spięte



W/g mojej wiedzy przy zimnym silniku Visco nie powinno być "spięte".
W moim silniku tylko raz "zawyło" na zimnym, przy pierwszym rozruchu po wymianie.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#68 OFFLINE   jarek1986

jarek1986
  • 154 postów
  • Dołączył: 30-11-2008
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 26 sierpnia 2013 - 21:15

czytając forum bawarek spotkałem się z opinią że na zimno powinno być właśnie na pewną chwilę spięte

temat rozwiązany
o dziwo i nie wiem dlaczego ,ale po załataniu dziury w rurze turbo -ic ( niestety na razie pomysł z kwasówką nie wypalił ,a nowa w aso kosztuje uwaga 450 zeta), temperatura w czasie jazdy normalnej 90-120km/h do 3000 obr. ( co by rura nie pękła ) wynosi 88-89 na zegarze. Kiedy auto postoi z 10 minut na P dochodzi do 90-91 . Ale wisko się nie włączą ,nie zapina ,słychać w końcu diesla i trochę turbiny a nie huk śmigła.
Więc nie wiem dlaczego ale dziursko w dolocie podnosiło temp. silnika i zaganiało wisko do pracy non stop

#69 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 27 sierpnia 2013 - 18:50

U mnie rano się spina na chwilę ale po minucie puszcza...Ja u siebie raczej nie słyszę visca dopiero w Chorwacji przy pałowaniu kiedy temperatura na budziku skoczyła pod 95 stopni dopiero zaczęło huczeć ale nie wiem czy to visco czy wentylator icka:D, ale u mnie się chyba kończy bo terkocze jak zgaszę silnik i jeszcze chwilę się kręci..

 


#70 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 27 sierpnia 2013 - 19:25

u mnie się chyba kończy bo terkocze jak zgaszę silnik i jeszcze chwilę się kręci..


U siebie miałem taki objaw przed wymianą, dodatkowo zapinało się na maxa już przy 91 st.

wynosi 88-89 na zegarze


Temat Viskozy, można powiedzeć masz z głowy.
Zostaje jeszcze sprawdzenie wskazań czujnika temperatury.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#71 OFFLINE   jarek1986

jarek1986
  • 154 postów
  • Dołączył: 30-11-2008
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 27 sierpnia 2013 - 19:30

zastanawiam sięwłasnie nad zakupem interfejsu bo przywykłem że w poprzednich autach większość rzeczy robiłem sam i w omedze chciał bym to kontynuować tym bardziej że jest łatwiejsza w obsłudze i ogólnym grzebaniu przy niej niż moje alfy.
Dzisiaj pośmigałem około 80km omega i na autostradzie temp. na kabinowym wynosi około 88 stopni ,natomiast kiedy jeździ się powoli po miescie to łapie około 90-92 stopnie w porywach.Wisko oczywiście nie łapie.

#72 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 27 sierpnia 2013 - 19:32

U siebie miałem taki objaw przed wymianą, dodatkowo zapinało się na maxa już przy 91 st..


No to dobra wiadomość:D A powiedz czeladnik ile dawałeś za nowe? Gdzie kupowałeś?

 


#73 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 27 sierpnia 2013 - 19:38

zastanawiam sięwłasnie nad zakupem interfejsu


Nie ma się nad czym zastanawiać;) pisz do kolegi bestb po Op-com-a.
Bez niego nic nie zrobisz przy silniku, w którym kontrolka "check engine" nie zaświeci się nawet gdy korba wyjdzie na "powietrze":p

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#74 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 27 sierpnia 2013 - 19:42

zastanawiam sięwłasnie nad zakupem interfejsu bo przywykłem że w poprzednich autach większość rzeczy robiłem sam i w omedze chciał bym to kontynuować tym bardziej że jest łatwiejsza w obsłudze i ogólnym grzebaniu przy niej niż moje alfy.
Dzisiaj pośmigałem około 80km omega i na autostradzie temp. na kabinowym wynosi około 88 stopni ,natomiast kiedy jeździ się powoli po miescie to łapie około 90-92 stopnie w porywach.Wisko oczywiście nie łapie.


Zaopatrz się w OP-COMa...

Nie ma się nad czym zastanawiać;) pisz do kolegi bestb po Op-com-a.
Bez niego nic nie zrobisz przy silniku, w którym kontrolka "check engine" nie zaświeci się nawet gdy korba wyjdzie na "powietrze":p


Święte słowa..idzie jak koń aż ni stąd bryka stoi ha ha...no a zima idzie :D

zastanawiam sięwłasnie nad zakupem interfejsu bo przywykłem że w poprzednich autach większość rzeczy robiłem sam i w omedze chciał bym to kontynuować tym bardziej że jest łatwiejsza w obsłudze i ogólnym grzebaniu przy niej niż moje alfy.
Dzisiaj pośmigałem około 80km omega i na autostradzie temp. na kabinowym wynosi około 88 stopni ,natomiast kiedy jeździ się powoli po miescie to łapie około 90-92 stopnie w porywach.Wisko oczywiście nie łapie.


88-92 jest to prawidłowa temperatura robocza tego motoru..jak nie zaopatrzysz się dp 12 września w fejsa to widzę że jesteś z Bolesławca to możesz podjechać do mnie to sprawdzimy furkę konkretnie

 


#75 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 27 sierpnia 2013 - 19:58

No to dobra wiadomość


Raczej "Hiobowa" ;) wiadomość o rychłym zgonie wiskozy :ksiadz:

A powiedz czeladnik ile dawałeś za nowe? Gdzie kupowałeś?


Kupiłem u klubowego dostawcy części, którym jest kolega kczech, a cena to ok 280 PLN-ów (półtora roku temu).
Dla porządku podaję nr. kat: Behr/Hella
8MV376 732-041

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#76 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 27 sierpnia 2013 - 20:07

Raczej "Hiobowa" ;) wiadomość o rychłym zgonie wiskozy :ksiadz:



Kupiłem u klubowego dostawcy części, którym jest kolega kczech, a cena to ok 280 PLN-ów (półtora roku temu).
Dla porządku podaję nr. kat: Behr/Hella
8MV376 732-041


Dzięki ...sam u niego robię zakupy:D

 


#77 OFFLINE   gocha

gocha

    Zbanowany

  • 233 postów
  • Dołączył: 14-02-2012
  • Skąd: Rudawa city

Napisany 27 sierpnia 2013 - 21:00

W omegach wszystkie silniki są wzdłużne a wisko jest tylko w wymysłach bmw. W poprzecznie zamocowanych v6 tylna głowica dostaje o wiele mniej powietrza a jakoś sobie daje radę .

visco ma na celu schłodzenie płynu w chłodnicy i ze względu na ułożenie silnika-możliwości mechanicznego napędu wiatraka, jest montowane(kręcące sie visco zaciąga na siebie coraz większą temperaturę z chłodnicy płynu,aż się zasprzęgli,schładza dalej chłodnice,gdy temp.dalej wzrasta,startuje elektyka z wiatrakami)-taka lekka dygresja:p

#78 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 sierpnia 2013 - 21:12

w którym kontrolka "check engine" nie zaświeci się nawet gdy korba wyjdzie na "powietrze"

swiete slowa znam to z autopsji, co viska to u kumpla w nowym aucie tez jest spiete z rana i po chwili puszcza, ja na icku nie mam wetyla ale temp nie przekracza 93 stopni nawet jak jest palowana

#79 OFFLINE   jarek1986

jarek1986
  • 154 postów
  • Dołączył: 30-11-2008
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 27 sierpnia 2013 - 22:06

visco ma na celu schłodzenie płynu w chłodnicy i ze względu na ułożenie silnika-możliwości mechanicznego napędu wiatraka, jest montowane(kręcące sie visco zaciąga na siebie coraz większą temperaturę z chłodnicy płynu,aż się zasprzęgli,schładza dalej chłodnice,gdy temp.dalej wzrasta,startuje elektyka z wiatrakami)-taka lekka dygresja:p


no pięknie super wszystko to teraz mi wyjaśnij po co wisko np. w passacie tdi skoro w golfie z takim samym silnikiem jakoś płyn jest chłodzony bez wisko tak samo skutecznie. Ogólnie według mnie silniki bmw ( pozostając już w temacie y25dt ) są co najmniej dziwne żeby nie powiedzieć skopane pod względem chłodzenia. Do tej pory miałem silniki wszelakiego rodzaju i tylko w obecnym widzę skoki temp. ,do tej pory jeśli był w jakims problem to ewentualnie z dogrzaniem a nie że temp. na trasie wynosi 88 a jak pokulasz się po miescie leci sobie na 92:o. to samo ,albo i większa skala zjawiska ma miejsce w benzyniakach od bmw ,no ale i ten "ciepły" diesel dla mnie jest zaskakujący

Dzięki Robert 33 za zaproszenie ,może przyjdzie skorzystać. Pisalem już do człowieka od fejsów z tego forum ale ciąglę się jeszcze zastanawiam ,bo przy poprzednich moich autach inwestycja 30 złotych w kabelek plus darmowy program ,którym obsługiwałem 4 kolejne swoje auta ,przed zakupem sprawdziłem sobie może z 15 łącznie a tutaj z drugiej strony wydać 200 złotych na program do jednego auta?

#80 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 sierpnia 2013 - 23:33

czytając forum bawarek spotkałem się z opinią że na zimno powinno być właśnie na pewną chwilę spięte

temat rozwiązany
o dziwo i nie wiem dlaczego ,ale po załataniu dziury w rurze turbo -ic ( niestety na razie pomysł z kwasówką nie wypalił ,a nowa w aso kosztuje uwaga 450 zeta), temperatura w czasie jazdy normalnej 90-120km/h do 3000 obr. ( co by rura nie pękła ) wynosi 88-89 na zegarze. Kiedy auto postoi z 10 minut na P dochodzi do 90-91 . Ale wisko się nie włączą ,nie zapina ,słychać w końcu diesla i trochę turbiny a nie huk śmigła.
Więc nie wiem dlaczego ale dziursko w dolocie podnosiło temp. silnika i zaganiało wisko do pracy non stop


nie wiem czy się orientujesz co robi dziura w przewodzie miedzy turbiną a kolektorem ssącym:)
powoduje spadek doładowania i różne anomalie w parametrach silnika, ale grunt, że temat opanowany:D