Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Temperatura silnika Y25DT czyli 2.5 DTI


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
132 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   maniek1059

maniek1059

    MEG@M@NIEK

  • 137 postów
  • Dołączył: 14-02-2009
  • Skąd: swinoujscie
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 stycznia 2015 - 19:46

główny termos do wymiany

dzięki Damianie,tak mysłałem,trzeba bedzie oddać petarde do znachora,zastanawia mnie tylko dlaczego w tym termostacie od EGRu były wybebeszone wszystkie wnętrznosci,sama rurka była wstawiona,jak sie okaze ze od głownego termosa tez jest tylko obudowa bo sie silnik grzał to co wtedy,UPG do roboty??:omg:

#102 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 21 stycznia 2015 - 20:07

dzięki Damianie,tak mysłałem,trzeba bedzie oddać petarde do znachora,zastanawia mnie tylko dlaczego w tym termostacie od EGRu były wybebeszone wszystkie wnętrznosci,sama rurka była wstawiona,jak sie okaze ze od głownego termosa tez jest tylko obudowa bo sie silnik grzał to co wtedy,UPG do roboty??:omg:


Najpierw wymień termostat,nie napędzaj się.Jak wygląda płyn w zbiorniczku? Może przytkany układ,może zapowietrzony,Nie myśl o najgorszym.I wymień na Dynagel cały płyn i będzie ok.

 


#103 OFFLINE   maniek1059

maniek1059

    MEG@M@NIEK

  • 137 postów
  • Dołączył: 14-02-2009
  • Skąd: swinoujscie
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 stycznia 2015 - 20:21

Jak wygląda płyn w zbiorniczku?

wygląda normalnie,nie jest jakiś szczególnie brudny ani nic z tych rzeczy,układ tez raczej przytkany nie jest bo jak tylko odpale to widac zaraz w zbiorniczku ze płyn do niego wlatuje i tak cały czas go miesza,przelatuje przez cały układ(tak powinno być??????,dzisiaj patrzyłem w słuzbowym fordzie to tam płyn w zbiorniczku stoi):o

#104 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 21 stycznia 2015 - 20:24

wygląda normalnie,nie jest jakiś szczególnie brudny ani nic z tych rzeczy,układ tez raczej przytkany nie jest bo jak tylko odpale to widac zaraz w zbiorniczku ze płyn do niego wlatuje i tak cały czas go miesza,przelatuje przez cały układ(tak powinno być??????,dzisiaj patrzyłem w słuzbowym fordzie to tam płyn w zbiorniczku stoi):o


No właśnie nie ma tak być. Wymień termostat i na 99% Ci się wszystko uspokoi.
A miesza cały czas bo masz wywalony termos i miesza od razu w całym układzie.

 


#105 OFFLINE   maniek1059

maniek1059

    MEG@M@NIEK

  • 137 postów
  • Dołączył: 14-02-2009
  • Skąd: swinoujscie
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 stycznia 2015 - 20:28

No właśnie nie ma tak być. Wymień termostat i na 99% Ci się wszystko uspokoi.

no to robie zakup i do znachora, dzięki Robercie;)

#106 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 21 stycznia 2015 - 20:29

no to robie zakup i do znachora, dzięki Robercie;)

Spoko.I wymień sobie cały płyn. Dynagel nie jest drogi a bardzo dobry. 10 L z groszem wchodzi.

 


#107 OFFLINE   maniek1059

maniek1059

    MEG@M@NIEK

  • 137 postów
  • Dołączył: 14-02-2009
  • Skąd: swinoujscie
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 stycznia 2015 - 21:04

I wymień sobie cały płyn

a jak sie odpowietrza układ?? znajde to gdzieś na forum??

#108 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 21 stycznia 2015 - 21:06

a jak sie odpowietrza układ?? znajde to gdzieś na forum??


Na termosie egr masz odpowietrznik i jeszcze jeden jest na przewodzie po prawej stronie. Taki koreczek z czterokątnym nacięciem. Lejesz aż zacznie lecieć i dokręcasz .Oczywiście na wyłączonym silniku.

 


#109 OFFLINE   maniek1059

maniek1059

    MEG@M@NIEK

  • 137 postów
  • Dołączył: 14-02-2009
  • Skąd: swinoujscie
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 stycznia 2015 - 21:50

Lejesz aż zacznie lecieć i dokręcasz

no to juz chyba wszystko wiem ;-)
dzieki Robercie raz jeszcze :-)

#110 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 stycznia 2015 - 09:50

no to robie zakup

tylko kup oryginał BMW

#111 OFFLINE   Adi

Adi

    dostępny tylko na receptę

  • 223 postów
  • Dołączył: 18-08-2008
  • Skąd: Trzcianka/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 22 stycznia 2015 - 19:54

sprawdz jeszcze visko, czy nie jest zapięte na amen

#112 OFFLINE   maniek1059

maniek1059

    MEG@M@NIEK

  • 137 postów
  • Dołączył: 14-02-2009
  • Skąd: swinoujscie
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 24 stycznia 2015 - 21:02

sprawdz jeszcze visko, czy nie jest zapięte na amen

jak to sprawdzić??
:nie_wiem:

#113 OFFLINE   Jaromv6

Jaromv6
  • 47 postów
  • Dołączył: 17-09-2009
  • Skąd: okolice Płońska

Napisany 25 stycznia 2015 - 15:55

jak to sprawdzić??
:nie_wiem:


Na zimnym silniku wisko z wiatrakiem powinno się obracać z małym oporem, w miarę rozgrzewania silnika sprzęgło wiskozy stawia coraz większy opór aż do momentu gdy silnik się zagrzeje i wisko nie ma poślizgu. Wtedy mówi się iż jest spięte na stałe. Więc jeżeli na zimnym silniku jest spięte to silnik ma problem zagrzać się.:D

#114 OFFLINE   maniek1059

maniek1059

    MEG@M@NIEK

  • 137 postów
  • Dołączył: 14-02-2009
  • Skąd: swinoujscie
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 27 stycznia 2015 - 20:07

Więc jeżeli na zimnym silniku jest spięte

nie wiedziałem jak to sprawdzić ale ze do odwaznych swiat nalezy to postanowiłem włożyc rekę w wentylator i na właczonym zimnym silniku wentylator zatrzymałem jednym palcem bez zadnego problemu więc chyba spięte na stałe nie jest?? mam rację??

#115 OFFLINE   Jaromv6

Jaromv6
  • 47 postów
  • Dołączył: 17-09-2009
  • Skąd: okolice Płońska

Napisany 29 stycznia 2015 - 23:52

nie wiedziałem jak to sprawdzić ale ze do odwaznych swiat nalezy to postanowiłem włożyc rekę w wentylator i na właczonym zimnym silniku wentylator zatrzymałem jednym palcem bez zadnego problemu więc chyba spięte na stałe nie jest?? mam rację??


Odważny jesteś:o, jeżeli silnik ma temperaturę roboczą a wisko lekko się obraca to moim zdaniem nie trzyma wcale ale podjedź niech ktoś inny zobaczy kto miał do czynienia z wiskozą.
Ad sprawdzenia to gasisz silnik i dopiero sprawdzasz ręką z jakim oporem obraca się wiatrak. Jak wisko jest spięte to po zgaszeniu też trzyma nie ostygnie w 1 sekundę. Nigdy na pracującym silniku:masakra: Maż szczęście że palca nie straciłeś:pokoj:

#116 OFFLINE   maniek1059

maniek1059

    MEG@M@NIEK

  • 137 postów
  • Dołączył: 14-02-2009
  • Skąd: swinoujscie
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 30 stycznia 2015 - 09:05

Wczoraj probowalem na goracym silniku i za chiny ludowe nie szlo zatrzymac wiatraka 😁

#117 OFFLINE   Jaromv6

Jaromv6
  • 47 postów
  • Dołączył: 17-09-2009
  • Skąd: okolice Płońska

Napisany 30 stycznia 2015 - 09:12

Wczoraj probowalem na goracym silniku i za chiny ludowe nie szlo zatrzymac wiatraka 😁


Więc wisko masz ok. na zimnym swobodnie obraca, na goracym trzyma :)

#118 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 30 stycznia 2015 - 12:17

Wczoraj probowalem na goracym silniku i za chiny ludowe nie szlo zatrzymac wiatraka 😁


Jak gorący był silnik? Powyżej 95 st. sprawna "wiskoza" spina się na 100%.
Z autopsji: wymieniłem wisko, kiedy spinało się na 100% przy 88 st.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#119 OFFLINE   maniek1059

maniek1059

    MEG@M@NIEK

  • 137 postów
  • Dołączył: 14-02-2009
  • Skąd: swinoujscie
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 30 stycznia 2015 - 20:04

Jak gorący był silnik?

koło 85st,próbowałem wiatrak zatrzymać palcem ale nie jestem az tak zdesperowany zeby wkładac tam rękę i próbowac go zatrzymac na chama,hehe
najpierw musze ogarnąć ten termostat i wtedy sprawdze,boje sie jednak ze poprzedni własciciel specjalnie wypruł termosa i ze jak go założe to sie bedzie grzał,w jakims celu ktos te termostaty powyciągał :-(

#120 OFFLINE   komorek123

komorek123
  • 473 postów
  • Dołączył: 22-11-2009
  • Skąd: Grabowo wielkie

Napisany 30 stycznia 2015 - 20:15

koło 85st,próbowałem wiatrak zatrzymać palcem ale nie jestem az tak zdesperowany zeby wkładac tam rękę i próbowac go zatrzymac na chama,hehe
najpierw musze ogarnąć ten termostat i wtedy sprawdze,boje sie jednak ze poprzedni własciciel specjalnie wypruł termosa i ze jak go założe to sie bedzie grzał,w jakims celu ktos te termostaty powyciągał :-(


A moze wlanie,ze termostat zatrzymal sie w pozycjii zamknietej (a komus bylo szkoda pare pln-ow) zostaly wywalone bebechy....