Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Problem 2.5 DTI


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
151 odpowiedzi na ten temat

#121 OFFLINE   matekg

matekg
  • 192 postów
  • Dołączył: 22-11-2006
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 09 października 2011 - 11:48

Wątek czytałem od samego początku,ale tamte objawy z szarpanie i kopceniem to inna sprawa,a u mnie auto jest mułowate i wyciąga na prostej drodze max 170 pod wzniesienia 140.Przy wymianie uszczelek pod kolektorem wydechowym oglądaliśmy z kolegą katalizatory i było tam czarno,jednak nie zwracaliśmy na to jakoś uwagi.Wczoraj po odkręceniu połączenia pomiędzy katalizatorami różnica była ogromna auto przyspieszało moment,a i silnik reagował na kick-down(czy jakoś tak),przedtem obroty rosły,a prędkość w tempie żółwia(praktycznie redukcji biegu na niższy nie było),teraz natomiast wszystko działało jak trzeba.Więc chyba aż takich efektów by nie było po można powiedzieć delikatny poluzowaniu tego połączenia,bo nie rozchylałem go tylko wykręciłem nakrętki.
Jeżeli chodzi o odcięcie flansz aby sprawdzić prześwit,to niestety tylko jakiś warsztat od wydechów,a oni pewnie stwierdzą że katy do wymiany.Może lepiej czymś przepłukać te katy tylko czym?Środek reklamowany wyżej raczej niedostępny.

#122 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 października 2011 - 17:37

aceton dobrze rozpuszcza węglopochodne

#123 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 09 października 2011 - 19:10

chyba aż takich efektów by nie było po można powiedzieć delikatny poluzowaniu tego połączenia,bo nie rozchylałem go tylko wykręciłem nakrętki.


To dowód na brak drożności katalizatora (głównego).

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#124 OFFLINE   Chalski

Chalski
  • 4 postów
  • Dołączył: 16-10-2010
  • Skąd: Bełchatów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 09 lutego 2014 - 10:51

Witam
Mam problem z omegą a mianowicie padł mi całkowicie 6. wtryskiwacz kupiłem drugi używany tyle że z bmw (on się rózni tylko jedną cyferką na końcu numeru i mówili mi żę pasuje) więc zawiozłem wszystkie do sprawdzenia i przeszły test pomyślnie. Zamontowałem je do auta odpaliłem a samochód jak chodził tak chodzi czyli nie pracuje na 6 cylindrze i do tego teraz po założeniu dobrego wtryskiwacza poszło paliwo do oleju.
Nie mam teraz pojęcia co dalej robić czy to może pompa wysokiego ciśnienia czy listwa cr? A może ktoś orientuje się jakie powinno być ciśnienie sprężania w tym silniku bo nigdzie nie mogę znależć a u mnie jest w granicach 26 bar

#125 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 lutego 2014 - 14:48

Witam
Mam problem z omegą a mianowicie padł mi całkowicie 6. wtryskiwacz kupiłem drugi używany tyle że z bmw (on się rózni tylko jedną cyferką na końcu numeru i mówili mi żę pasuje) więc zawiozłem wszystkie do sprawdzenia i przeszły test pomyślnie. Zamontowałem je do auta odpaliłem a samochód jak chodził tak chodzi czyli nie pracuje na 6 cylindrze i do tego teraz po założeniu dobrego wtryskiwacza poszło paliwo do oleju.
Nie mam teraz pojęcia co dalej robić czy to może pompa wysokiego ciśnienia czy listwa cr? A może ktoś orientuje się jakie powinno być ciśnienie sprężania w tym silniku bo nigdzie nie mogę znależć a u mnie jest w granicach 26 bar

skoro po zamontowaniu sprawnego wtrysku poszło paliwo do oleju to stawiam że na tym szóstym masz dziurę w tłoku, sprawdzałeś ciśnienie na wszystkich cylindrach ?

#126 OFFLINE   Chalski

Chalski
  • 4 postów
  • Dołączył: 16-10-2010
  • Skąd: Bełchatów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 09 lutego 2014 - 14:51

tak i na tym włanie jest 26 bar

#127 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 lutego 2014 - 18:20

napięcie dochodzi do wtryskiwacza ? znaczy czy on pracuje ?

#128 OFFLINE   Chalski

Chalski
  • 4 postów
  • Dołączył: 16-10-2010
  • Skąd: Bełchatów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 10 lutego 2014 - 08:13

tak na wyższych obrotach bardzo głośno słychać a przewody i komp są tez po sprawdzeniu

#129 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 lutego 2014 - 16:01

więc zawiozłem wszystkie do sprawdzenia i przeszły test pomyślnie

a czym były testowane ?

#130 OFFLINE   Chalski

Chalski
  • 4 postów
  • Dołączył: 16-10-2010
  • Skąd: Bełchatów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 11 lutego 2014 - 08:28

nie mam pojęcia czym:)
zawiozłem do serwisu boscha w Częstochowie

#131 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 04 listopada 2014 - 17:29

Problem jest u ojca w 2.5 dti, dość podobny jak u autora tematu. Błąd P1700 zbyt duża korekta dawki programu smart drive. Nie wiele znalazłem na forum. Auto zaczęło telepać na jałowym, ale są momenty, że pracuje bez zastrzeżeń. Błąd jest tylko ten w całym aucie. Jeśli usunę Op-comem to za chwilę znów pojawia się. Któryś z wtrysków był regenerowany. Omega ma ponoć wycięte blaszki kolektora i ma wirusa na 190KM ale nie wiem jak to sprawdzić. Bo jeśli ma wirusa to myślę, że on może generować błąd. Skrzynia 5L40E. Wiem, że do sprawdzenia na szybko podciśnienia i EGR. Co dalej??
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#132 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 listopada 2014 - 19:42

To co napisane wcześniej, dogrzewacz i inne. A jak nie pomoże, to jechać na hamownie i zobaczyć czy ma coś wgrane. Jak tak to niech poprawia i tyle. Ale wątpię żeby program robił cyrki, chyba że ktoś to w domu robił albo inna metodą niezbyt bliską z chtuningiem

#133 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 05 listopada 2014 - 21:07

To co napisane wcześniej, dogrzewacz i inne

Ciepłe lub zimne bez znaczenia, pracuje tak samo. Chodzi o eberspacher??

jechać na hamownie

To ASB więc nie sprawdzą. A chip wrzucony przez pierwszego właściciela.
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#134 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 listopada 2014 - 12:18

Chodzi o eberspacher??


Tak. Jest jeszcze opcja że dawki na wtryskiwaczach się rozjechały czyli źle się otwierają albo sterownik ciśnienia na listwie jest uszkodzony. Jest opcja że przetarta jest gdzie wiązka skoro to dzieje się od czasu do czasu. Generalnie samemu zapewne będzie ciężko to sprawdzić. Osobiście sprawdziłbym momenty otwarcia wtryskiwaczy i czy któryś nie leje. Bo skoro wirus działał od x km to nie powinien robić teraz problemów. Ewentualnie jechać do kogoś, kto zajmuje się chipami i on będzie wiedział czy ktoś gmerał w tym czy wszystko jest ok. I nie musi tego zrobić na hamowni tylko na kołach. Spróbuję pogadać ze znajomym, który ogarnia dość te silniki może coś mu przyjdzie do głowy;)

#135 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 listopada 2014 - 17:19

zobacz czy wszystkie wtyczki na wtryskach są czyste i blaszki są w porządku, jeśli to nie to to korekta wtrysku jest rozjechana albo któryś 1 lub więcej leje albo mapa się rozkraczyła

#136 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 06 listopada 2014 - 18:58

Dzięki za odpowiedzi :ok:
Z podłączaniem się pod kompa mam problem bo OS nie działa mi (poza tym nie łączy się z dti) a Op-Com`a nie mam. Podłaczam się u Mewy. Zrobiłem zdjęcia parametrów pracy silnika, może wrzucę i poproszę o interpretację?? W niedzielę ojciec przyjedzie do mnie i będziemy działać.
Damian czym poprawić korektę wtrysku?? Odpięcie klem z aku robi coś w tym silniku??
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#137 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 listopada 2014 - 22:10

niczym nawet ori TECH niepotrafi ich odczytać jak korekty są do d*py to wtryski są do roboty, kiedy one w ogóle były wyciągane o ile były i ile auto ma przejechane ?

#138 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 07 listopada 2014 - 06:39

Jeden był regenerowany w lipcu a reszta nie wiem czy była wogóle wyciągana. Mam info od kolegi, że większość zakładów leci w kulki z klientami. Wcale ich nie regeneruje, tylko czyści bo brudzą się od słabej jakości ropy. Nie wiem czy nie wyciągnąć ich i wrzucić na myjkę ultradźwiękową. Jak później odpowietrzyć układ??
Przebieg dobrze ponad 300 tyś.
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#139 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 listopada 2014 - 08:36

Tomek wtryski cr to bardzo dokladna robota. Nie polecam ci jakichkolwiek dzialan na wlasna reke jedynie wyjecie i wlozenie z dokrecaniem momentem. Common rail sam sie odpowietrza nie musisz kombinowac

#140 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 07 listopada 2014 - 09:08

Common rail sam sie odpowietrza nie musisz kombinowac

W V50 też mam CR i po wyciągnięciu wtrysków jest problem z odpowietrzeniem tego wysokiego ciśnienia. Sporo trzeba kręcić silnikiem tak ze 2 akumulatory padną ;)
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd