Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.0 DTI Nie pali po wymianie pompy - znienawidziłem to auto


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
67 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 20 grudnia 2013 - 23:55

Trochę może tak, ale:

1) chłop naprawdę zna się na rzeczy.
2) Nie myli się ten co nic nie robi.
3) Sam nalegałem na to żeby sprawdzić pompę(bo wszyscy mówili "na bank pompa"), co więcej sam ją zawiozłem do tego feralnego boshha, i sam odebrałem

Biorąc pod uwagę to wszystko, plus to, że robię u niego samochody różnorakie od 10 lat(+kilku moich znajomych z łodzi, a maja do niego 25 km), oraz to że to jest typ człowieka który nigdy nikogo nie oszukał, wręcz czasem poczuwa się do winy w sytuacjach w których jego wino kompletnie nie ma, nie śmiałbym mieć do niego jakichkolwiek pretensji o zaistniałą sytuację.

#22 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 22 grudnia 2013 - 21:40

Kolejne problemy.... Zara utopie to auto w pobliskim stawie.

Po zmontowaniu wszystkiego zupełnie nie ciągnie i wywala błąd P1630

Facet od regeneracji pompy ostrzegał że nie może sprawdzić sterownika bo wszystkie błędy skasowali złodzieje z Tomaszowa. Czy to może być sterownik? Po całej tej sytuacji to nawet nie jestem pewien już czy to w ogóle jest mój sterownik. Auto do końca jeździło, nigdy nie miałem takiego błędu.

#23 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 22 grudnia 2013 - 23:43

P1630


..

p1630 wyskoczył jak wymieniałem filtr paliwa i się zapowietrzył, po odpowietrzeniu i przegonieniu auta błąd nie wrócił, nieznaczy to że u ciebie bedzie to samo,
znajdz bo był ostatnio temat o 2.0dti i też sporo opisane tam jest jak odpowietrzyć i poradzić sobie samemu niczym odda sie do mechaniora



#24 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 23 grudnia 2013 - 00:13

Z tego co mówił mech to wszystko odpowietrzone - błędy pokasowane i pojawiają się znowu. Gdyby to było zapowietrzenie to po przejechaniu 2-3 km powinien się sam odpowietrzyć chyba....

#25 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 23 grudnia 2013 - 00:18

Niestety przykro stwierdzić, ale czeka Cię wymiana sterownika. Miejmy nadzieję, że to ostatnia z wymian :)

http://forum.vectrak...u/page__st__640

https://www.google.p...iw=1280&bih=681

#26 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 grudnia 2013 - 22:20

A co to za regeneracja na starym przegrzanym sterowniku




 


#27 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 26 grudnia 2013 - 18:26

Niby tak, ale jak sterownik sprawny to po co dawać nowy? Jeśli padnie to zawsze można wymienić. Niestety mój już nie jest sprawny i wymiana tak czy siak mnie czeka. Ile powinien kosztować taki nowy sterownik? I gdzie kupić? Bo w Rumii chcą 700PLN za używkę...

#28 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 26 grudnia 2013 - 19:47

W Twoim przypadku już bym się nie łasił na 300-500 pln miedzy używką a nówką. Popatrz trochę na Allegro o firmach co regenerują pompy, podzwoń, coś powinni mieć. Dużo tego jeździ, więc i zapotrzebowanie jakieś jest.

#29 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 27 grudnia 2013 - 11:21

Rozmawiałem dziś z Panem Wojtkiem z firmy Diesel Technika - polecanym tu przez wiele osób na forum. Bardzo żałuje że nie skorzystałem na stracie, bo za regeneracje na nowym sterowniku zapłaciłbym praktycznie tyle samo co za cały burdel który mnie do tej pory spotkał, a autko by już pewnie dawno działało. Wg P. Wojtka, nie da się wymienić sterownika na inny bez programowania go razem z pompa na specjalnym stole. Koszt takiej operacji - 1900 PLN. :pokoj: TZn niby można to zrobic ale sie nie powinno...
Tym samym zacząłem się zastanawiać czy nie pociąć Omegi na żyletki....

#30 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 28 grudnia 2013 - 12:33

Najnowszy news - pompa miała mieć między innymi wymieniony czujnik halla - na oko widać że jest stary... Super.

Czy może ktoś potwierdzić rewelacje Pana z electric service? Tzn ze wkładając inny używany sterownik do mojej pompy bez kalibracji wszystko będzie ok i auto będzie normalnie śmigało... Bo gdzie nie pytam to wszyscy mówią że bez kalibracji nie da rady.

Edit:

Finalnie kupuję druga pompę od diesel technika, a starą wysyłam do nich do ekspertyzy. Jeśli się okaże ze elementy które miały być wymienione na nowe - wymienione nie są, to zgłaszam sprawę do prokuratury.
W tym momencie licznik stuknął 6600 PLN....:szpital:

#31 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 28 grudnia 2013 - 13:17

Najnowszy news - pompa miała mieć między innymi wymieniony czujnik halla - na oko widać że jest stary... Super.

Czy może ktoś potwierdzić rewelacje Pana z electric service? Tzn ze wkładając inny używany sterownik do mojej pompy bez kalibracji wszystko będzie ok i auto będzie normalnie śmigało... Bo gdzie nie pytam to wszyscy mówią że bez kalibracji nie da rady.

Edit:

Finalnie kupuję druga pompę od diesel technika, a starą wysyłam do nich do ekspertyzy. Jeśli się okaże ze elementy które miały być wymienione na nowe - wymienione nie są, to zgłaszam sprawę do prokuratury.
W tym momencie licznik stuknął 6600 PLN....:szpital:


Szkoda że nie przeczytałeś innego wątku o podobnych problemach....częstym problemem tych pomp jest pezegrzewający się właśnie sterownik pompy,wiem że kompletna regeneracja tej pompy to koszt w granicy 2500 zł...i podstawa to szczelny układ paliwowy i prawidłowe jego odpowietrzenie...

 


#32 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 28 grudnia 2013 - 14:03

Wiesz, człowiek zawozi pompę do SPRAWDZENIA, za wcale nie małe pieniądze, do wydawałoby się poważnych firm. Auto do końca normalnie jeździło - układ się nie zapowietrzał, wiec po wykluczeniu innych rzeczy pozostało sprawdzić pompę Nie przewidziałem tylko w swojej naiwności że będą mnie rżnąć w tyłek na każdy kroku. W głowie mam już taka sieczkę że postanowiłem zamknąć temat pompy raz na zawsze - kupuję sztukę po pełnej regeneracji od sprawdzonej firmy. Decyzje na temat starej pompy podejmę jak dostanę ekspertyzę co zostało zrobione w Rumi w ramach kwoty 2260 PLN. Jeśli koleś ją uczciwie zregenerował a wpadka z programowaniem sterownika wynika tylko z jego niewiedzy to się zastanowię co z tym zrobić, jeśli jednak nie zrobił z nią nic i naciągnął mnie na $ to zgłaszam sprawę do prokuratury...

PS Przeczytałem chyba wszystkie wątki o podobnych problemach na wszystkich forach o Oplu....

#33 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 28 grudnia 2013 - 19:44

praktycznie zakładając sterownik używany do pompy powinien silnik odpalić,
robiłem w lublinie i sterownik daja nowy, programują, kalibrują itp i se smiga bez jaj

#34 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 29 grudnia 2013 - 10:01

praktycznie zakładając sterownik używany do pompy powinien silnik odpalić,
robiłem w lublinie i sterownik daja nowy, programują, kalibrują itp i se smiga bez jaj


OK, ale będzie normalnie jeździł normalnie czy odpali ale będzie np palił 2 litry wiecej? Albo miał 20 koni mniej?

#35 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 29 grudnia 2013 - 10:16

OK, ale będzie normalnie jeździł normalnie czy odpali ale będzie np palił 2 litry wiecej? Albo miał 20 koni mniej?


jeżeli jest sprawny to żadnych anomalii nie powinno być ale nie wiadomo ile Ci wytrzyma.I sama robocizna nie jest warta używki...

 


#36 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 29 grudnia 2013 - 10:29

No to kurde teraz mam totalną sieczkę w głowie. Bo mam teoretycznie zregenerowana pompę mechanicznie(w Rumii) z zepsutym sterownikiem(kosztowalo toto 2260PLN). Mógłbym tam dokupić używany sterownik za 700 PLN i teoretycznie powinno być ok. Opcja nr 2 to kupno drugiej pompy w diesel technika za 1900 z nowym sterownikiem, ale pompa regenerowana w Rumii po ekspertyzie w dt zostaje u mnie. Samego nowego sterownika nie jestem w stanie kupić.

W zasadzie zamówiłem już pompę w dt ale mają ją wysłać dopiero jutro więc mógłbym to jeszcze odkręcić - pytanie tylko czy tego chcę...

#37 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 29 grudnia 2013 - 10:39

No to kurde teraz mam totalną sieczkę w głowie. Bo mam teoretycznie zregenerowana pompę mechanicznie(w Rumii) z zepsutym sterownikiem(kosztowalo toto 2260PLN). Mógłbym tam dokupić używany sterownik za 700 PLN i teoretycznie powinno być ok. Opcja nr 2 to kupno drugiej pompy w diesel technika za 1900 z nowym sterownikiem, ale pompa regenerowana w Rumii po ekspertyzie w dt zostaje u mnie. Samego nowego sterownika nie jestem w stanie kupić.

W zasadzie zamówiłem już pompę w dt ale mają ją wysłać dopiero jutro więc mógłbym to jeszcze odkręcić - pytanie tylko czy tego chcę...


Kolego troszkę nie mogę czaić tą regenerację w Rumi...2260 zł skasowali Cię za mechaniczną regenerację pompy...Moje pytanie...jak oddałeś pompę co Ci powiedzieli po rozbiórce tej pompy? Ja bym się upierał przy rekalamowaniu usługi...masz kwity na to?

 


#38 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 29 grudnia 2013 - 11:03

W Rumi powiedzieli ze goście z BOSCHA w Tomaszowie(bo tam wcześniej była pompa oddana do sprawdzenia) wygrzebali z niej zawór dawki i czujnik Halla, dlatego naprawa musi być droższa - 1800PLN. Później się okazało że to kwota netto i jak chce fakturę to +23%. Dodatkowo koleś zaznaczał że nie mógł sprawdzić sterownika bo pokasowane są wszystkie błędy - i trzeba to zrobić na samochodzie. Na samochodzie nie zatrybiło. Mam do tego gwarancje z wyszczególnieniem które elementy zostały wymienione + fV. Teraz gość mi proponuje wysyłkę używanego sterownika za 700 PLN, ale bez żadnego programowania itd - twierdzi że to będzie działać. Ale finalnie 2500 netto za regeneracje na używanym sterowniku to cholernie dużo jakby nie patrzeć. Do tego w miedzy czasie był u mnie elektryk z łodzi(gość pracuje w fordzie wiec raczej ogarnięty) - po wyjęciu sterownika okazało się że czujnik hala ma fabryczne luty i wcale nie jest nowy - choć w gwarancji tak napisano. Dlatego mam sieczkę i nie wiem co robic...

#39 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 29 grudnia 2013 - 11:13

W Rumi powiedzieli ze goście z BOSCHA w Tomaszowie(bo tam wcześniej była pompa oddana do sprawdzenia) wygrzebali z niej zawór dawki i czujnik Halla, dlatego naprawa musi być droższa - 1800PLN. Później się okazało że to kwota netto i jak chce fakturę to +23%. Dodatkowo koleś zaznaczał że nie mógł sprawdzić sterownika bo pokasowane są wszystkie błędy - i trzeba to zrobić na samochodzie. Na samochodzie nie zatrybiło. Mam do tego gwarancje z wyszczególnieniem które elementy zostały wymienione + fV. Teraz gość mi proponuje wysyłkę używanego sterownika za 700 PLN, ale bez żadnego programowania itd - twierdzi że to będzie działać. Ale finalnie 2500 netto za regeneracje na używanym sterowniku to cholernie dużo jakby nie patrzeć. Do tego w miedzy czasie był u mnie elektryk z łodzi(gość pracuje w fordzie wiec raczej ogarnięty) - po wyjęciu sterownika okazało się że czujnik hala ma fabryczne luty i wcale nie jest nowy - choć w gwarancji tak napisano. Dlatego mam sieczkę i nie wiem co robic...


To niech Ci da papier na tą opinie i walcz z nimi do końca...bo jak wezmiesz następną to kasa za regenerację w błoto...tak ja myślę...odeślij pompę i mają Ci odesłać gotową do montażu i tyle...szkoda że zacząłeś walczyć z tym nie pytając od razu tutaj bo na pewno już byś jezdził..chłopaki mają sprawdzone warsztaty..

 


#40 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 29 grudnia 2013 - 11:27

Finalnie wymyśliłem tak, że wezmę z diesel technika pompę po pełnej regeneracji bo auto stoi już 2 miesiące(na wymianę oddaje zatartą pompę z astry którą dostałem od mojego mechanika). Dodatkowo wysyłam do dt pompę po regeneracji z Rumii - Pan Wojtek obiecał mi, że w ramach ceny za nową pompę zrobią mi ekspertyzę na papierze tego co zostało wymienione w mojej pompie) - jeśli gość w Rumii wymienił to co napisał i pompa rzeczywiście jest zrobiona jak trza, to albo dokupię sterownik i sprzedam pompę na allegro - albo sprzedam bez sterownika z papierami i ekspertyzami. Jak się okaże że nie zostało zrobione nic to najpierw pismo o zwrot kasy, a jak nie to poproszę prawnika o opinie jak to najlepiej rozegrać. Tak czy siak nie mam zamiaru tego odpuścić. Postaram się na bieżąco wrzucać progres, ku przestrodze.