Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.0 DTI Nie pali po wymianie pompy - znienawidziłem to auto


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
67 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 29 grudnia 2013 - 11:34

Finalnie wymyśliłem tak, że wezmę z diesel technika pompę po pełnej regeneracji bo auto stoi już 2 miesiące(na wymianę oddaje zatartą pompę z astry którą dostałem od mojego mechanika). Dodatkowo wysyłam do dt pompę po regeneracji z Rumii - Pan Wojtek obiecał mi, że w ramach ceny za nową pompę zrobią mi ekspertyzę na papierze tego co zostało wymienione w mojej pompie) - jeśli gość w Rumii wymienił to co napisał i pompa rzeczywiście jest zrobiona jak trza, to albo dokupię sterownik i sprzedam pompę na allegro - albo sprzedam bez sterownika z papierami i ekspertyzami. Jak się okaże że nie zostało zrobione nic to najpierw pismo o zwrot kasy, a jak nie to poproszę prawnika o opinie jak to najlepiej rozegrać. Tak czy siak nie mam zamiaru tego odpuścić. Postaram się na bieżąco wrzucać progres, ku przestrodze.


też jest rozwiązanie...to jak coś ustalisz to daj znać bo ciekaw jestem jak ta historia się skończy...powodzenia życzę kolego.

 


#42 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 29 grudnia 2013 - 21:02

A skończy się tak(piszę z autopsji jak u mnie wyglądał remont starego diesla):

Wydasz 10 tysięcy a dalej będziesz miał starego klekota z małą mocą, kulturą pracy, który nie pali mało, w którym wszystko inne jest stare i padnie byle pierdół(jakiś regulator napięcia, rozrusznik, skrzynia) i dalej stoisz. Ciągnąć się to będzie latami, będziesz bez samochodu za który płacisz OC a on tylko rdzewieje i traci na wartości
Na koniec się wkur.... i sprzedasz za połowę tego co włożyłeś bo co to kupującego obchodzi/czy uwierzy że masz tyle kasy tam wpakowane(co drugi samochód na allegro jest po pełnym serwisie i pali jeździ nie stuka nie puka).

Pompę po regeneracji będzie ciężko sprzedać, czemu sam do pewnego zakładu uderzasz o regenerację a nie kogoś kto na allegro robi za połowę ceny?
Komuś ciężko pewnie będzie udowodnić, że nie wykonał naprawy za którą skasował. Prokuratora to obchodzić nie będzie, a z powództwa cywilnego musisz jakoś udowodnić, że Cię oszukał.

Masz fakturę?
Na fakturze jakiś numer seryjny pompy, że to ta konkretna pompa?
Masz też na adres zakładu od ekspertyzy odbiór pompy po diagnozie, że to nie Ty wygrzebałeś po drodze?
No i dowód, że zanim wysłałeś to było w ogóle to co zginęło?
Na fakturze wypisane co robili dokładnie?
Bo oni powiedzą, że pompę naprawili, był zepsuty jakiś pierdół, a za diagnozę, wiedzę i sprawdzenie po naprawie tyle skasowali.
Itd. itp.


Z tym, że u mnie wyszło trochę mniej a mam we Fronterze(takie auta jeżdżą dłużej) nowy silnik(szlif + panewki, nowy wałek rozrządu + panewki, nowe tuleje + nowe tłoki, nowa pompa oleju, pompa po regeneracji, nowe wszystkie uszczelki, wszystko! oryginał GM)
Ale i tak więcej się nie bawię bo się nie opłaca, będę jeździł samochodem kolejne 15-20 lat?(jeszcze takim terenowym to może)

Było kupić V6, kogoś stąd ogarniętego znaleźć włożyć w nią 6 tyś. zł(tyle co najmniej wyjdzie dopieszczenie Omegi) i byś miał porządny samochód który jeździ.

Piszę, bo zastanów się bo to wygląda puki co na studnię bez dna, sam raz tak wpadłem, zrobię pompę wtryskową, no to oleju, no to szlif, no to rozrząd, no i tuleja pęknięta to nowe cztery i tłoki...

A gdzie jeszcze wtryski, a gdzie turbosprężarka?

#43 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 29 grudnia 2013 - 22:24

A

Pompę po regeneracji będzie ciężko sprzedać, czemu sam do pewnego zakładu uderzasz o regenerację a nie kogoś kto na allegro robi za połowę ceny?


To wiem, i nie liczę że sprzedam ją z jakąś nie wiadomo kasę - raczej w cenie używki.


Komuś ciężko pewnie będzie udowodnić, że nie wykonał naprawy za którą skasował. Prokuratora to obchodzić nie będzie, a z powództwa cywilnego musisz jakoś udowodnić, że Cię oszukał.


Chyba nie a tak bardzo, bo tutaj ściema jeśli jest, to ewidentna. Po to własnie ekspertyza. Ludzie się boją sądów jak ognia - bez przesady.

Masz fakturę?
Na fakturze jakiś numer seryjny pompy, że to ta konkretna pompa?


Tak i Tak

Masz też na adres zakładu od ekspertyzy odbiór pompy po diagnozie, że to nie Ty wygrzebałeś po drodze?
No i dowód, że zanim wysłałeś to było w ogóle to co zginęło?


Tak - dowodem sa plomby założone przez ta firme. Nie mam dowodu ze bylo to co zginelo i o to nie będę nikogo oskarżał - bo nawet nie wiem kto to wyjął. Ale w gwarancji mam napisane co zostało wymienione na nowe. Jeśli nie zostało wymienione to jest to najzwyklejsze oszustwo bardzo łatwe do udowodnienia.

Piszę, bo zastanów się bo to wygląda puki co na studnię bez dna, sam raz tak wpadłem, zrobię pompę wtryskową, no to oleju, no to szlif, no to rozrząd, no i tuleja pęknięta to nowe cztery i tłoki...

A gdzie jeszcze wtryski, a gdzie turbosprężarka?


Ja to wszystko wiem. Zastanawiałem się nad tym - ale nie było za bardzo innej opcji. Miała być naprawa za 2-2,5k. A ze wyszło 6,5? No cóż. Jak już zabrnąłem tak głęboko to teraz nie ma odwrotu. W stanie aktualnym auto nie jeździ, wiec nawet pomijając moralne kwestie sprzedaży zepsutego samochodu nie jestem w stanie tego zrobić. Odpuszczenie sobie na tym etapie nie ma kompletnie sensu. Bo w zasadzie co mogę innego zrobić? Sprzedać go na żyletki? Stan aktualny jest taki że miałem jeżdżące - słabo odpalające auto, włożyłem w nie 4700(stan aktualny) - i mam nie jeżdżące do przeznaczenia na żyletki... Niestety ale muszę to doprowadzić do końca czy tego chce czy nie....

#44 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 grudnia 2013 - 23:43

Jak się okaże że nie zostało zrobione nic to najpierw pismo o zwrot kasy,


Ale mowa oczywiście o zwrocie kosztów za "zrobienie" pompy + to co musiałeś władować w samochód żeby zadziałał? Bo jesli dobrze łącze fakty, to gdyby pompa była od poczatku dobra to nie musiałbyś robić przy samochodzie setek niekoniecznie potrzebnych kosztów, wtedy finalnie wyniosło by Cię to ~2.5tyś a nie więcej niż nie jedna omega warta.

#45 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 29 grudnia 2013 - 23:57

Ale mowa oczywiście o zwrocie kosztów za "zrobienie" pompy + to co musiałeś władować w samochód żeby zadziałał? Bo jesli dobrze łącze fakty, to gdyby pompa była od początku dobra to nie musiałbyś robić przy samochodzie setek niekoniecznie potrzebnych kosztów, wtedy finalnie wyniosło by Cię to ~2.5tyś a nie więcej niż nie jedna omega warta.


Jeśli uda mi się odzyskać te 2300 za regenerację pompy, to i tak bezie nieźle. Nie chce tu wyrokować czy się nakręcać. Poczekam na ekspertyzę, i będę się zastanawiał co z tym zrobić. Bo na razie gadamy tu czysto teoretycznie ze nie zostało zrobione to czy tamto, a tak naprawdę pewności nie mam. Jeśli się okaże że rzeczywiście bebechy są mechanicznie zrobione to w ogóle nie ma tematu.

#46 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 02 stycznia 2014 - 20:00

Aktualizacja: Pompa z diesel technika dziś została zamontowana. Autko odpaliło i bardzo ładnie chodzi. Jutro od rana tylko składanie gratów, napełnienie klimy i powinno być si.

Edit:

Autko własnie do mnie dotarło, wszystko jest w porządku, z pierwszych obserwacji, zniknął problem odpalania na ciepłym, komputer na biegu jałowym pokazuje 0,9l/h(wcześniej 1,2)

Za to w drodze do domu spod uszczelki wylazło mi pęknięcie przedniej szyby :/ Nie wiem czy było już u mechanika... Przednia szyba wymieniana w czerwcu.....

#47 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 stycznia 2014 - 19:49

Czyli Twoja wczesniejsza popmpa musiała być dobrze "serwisowana"? Szyby mechanik raczej po złości by nie rozwalił?

#48 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 04 stycznia 2014 - 22:29

Tak, autko chodzi pięknie. Spalanie na kompie zrobiło się strasznie dziwnie małe(0,7 ma jałowym). Dziś zalałem do pełna więc wytestuje. Szyby mechanik na bank nie rozwalił, widać ze wyłazi rdza spod uszczelki. Moim zdaniem szklarze niedoczyścili przy wymianie szyby w czerwcu. Dziś zaczął tłuc jeszcze kompresor od klimy założony ze szrotu. Wiec to nie do końca koniec wszystko.

#49 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 04 stycznia 2014 - 23:15

Dziś zaczął tłuc jeszcze kompresor od klimy założony ze szrotu. Wiec to nie do końca koniec wszystko.


Dojdzie jeszcze alternator, rozruszniki, itd. itp.

#50 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 05 stycznia 2014 - 00:36

Jak to w starym aucie....

#51 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 05 stycznia 2014 - 01:25

Przynajmniej uświadomiłeś mnie dalej w mojej perspektywie dlaczego nie chce mieć diesla i pewnie wielu posiadaczy silników benzynowych.

#52 OFFLINE   Waciany

Waciany
  • 159 postów
  • Dołączył: 05-02-2012
  • Skąd: Bytom

Napisany 05 stycznia 2014 - 15:53

Tak, autko chodzi pięknie. Spalanie na kompie zrobiło się strasznie dziwnie małe(0,7 ma jałowym). Dziś zalałem do pełna więc wytestuje. Szyby mechanik na bank nie rozwalił, widać ze wyłazi rdza spod uszczelki. Moim zdaniem szklarze niedoczyścili przy wymianie szyby w czerwcu. Dziś zaczął tłuc jeszcze kompresor od klimy założony ze szrotu. Wiec to nie do końca koniec wszystko.

Na jałowym u mnie po zagrzaniu pokazuje 0,8L/h ktoś się orientuje w 2.0DTI jakie na jałowym powinno być spalanie? Dodam jeszcze że nie ma różnicy czy włączę radio,światła, ogrzewanie to nie wzrasta tylko te 0,8 cały czas.

#53 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 06 marca 2014 - 16:49

Odświeżam temat KU PRZESTRODZE!

Ekspertyza z Diesel Technika na temat naprawy w Rumii w firmie Electric Service, i prawdopodobnie wielu innych podobnych wynalazkach z allegro.

#54 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 marca 2014 - 18:13

czyli najlepiej odrazu uderzyc do urzedu ochrony konsumenta - powinien byc w UM i tam zaczerpnac bezplatnej porady w jaki sposob zalatwic sprawe reklamacji.

Wiesz teraz ze pieniadze jestes w stanie odzyskac (za poprzednia regeneracje). Daj znac jak dalej cos bedziesz w temacie dzialal.

Teraz masz jedna z najdrozszych BFl na forum.... ale za to pewnie jedna z najsprawniejszych.

PS. Ile wymiana szyby w twojej lokalizacji ? Przymierzam sie ze wzgledu na rysy u siebie wymienic.

#55 OFFLINE   Victorrr

Victorrr

    DGC 3,8 V6

  • 157 postów
  • Dołączył: 16-07-2009
  • Skąd: Wawa Grochów

Napisany 06 marca 2014 - 18:40

Czyli dokonałem właściwego wyboru oddając pompę do Diesel technika. Dzięki Skitan i Pirania za wsparcie telefoniczne.
:pad::ok:

#56 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 06 marca 2014 - 19:12

czyli najlepiej odrazu uderzyc do urzedu ochrony konsumenta


Faktura na firmę, a wiec niestety nie jestem konsumentem. Najpierw poleci pismo od prawnika z żądaniem zwrotu kosztów, jak nie będzie reakcji to pozew.

Ile wymiana szyby w twojej lokalizacji ? Przymierzam sie ze wzgledu na rysy u siebie wymienic.


Szyba jeszcze nie zrobiona. Boje sie co będzie pod spodem. Wymiana szyby 360 PLN, na starej uszczlce. Nowa uszczelka ok. 250 PLN. Na kilinksiego w Łodzi

#57 OFFLINE   tomc

tomc
  • 44 postów
  • Dołączył: 23-05-2010
  • Skąd: WAŁBRZYCH
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 25 marca 2014 - 21:35

No pisz Bracie co z twoja Omcią, jak poszło z łotrami ????

#58 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 02 kwietnia 2014 - 08:27

Sprawa w toku, w zeszłym tygodniu poszło przedsądowe pismo od prawnika o zwrot kasy. Teraz gość ma trochę czasu na reakcję. Jak nie będzie odzewu to pozew.

#59 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 05 czerwca 2014 - 13:09

Cudownie. Omega znów przestała palić. Na placku jak odpali to jeździ normalnie. Ale po wyłączeniu silnika juz po chwili są problemy z ponownym zapłonem. Jakieś pomysły może?

#60 OFFLINE   Orkan

Orkan
  • 161 postów
  • Dołączył: 15-03-2009
  • Skąd: Mikołów/Łaziska Górne
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 czerwca 2014 - 13:56

http://panoramafirm....łomiński,karpin

Inaczej Cię wywiozą :szpital: