2.0 DTI Nie pali po wymianie pompy - znienawidziłem to auto
#1 OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2013 - 20:17
Historia wygląda mniej więcej tak:
Moja kluska ok ok 2 lat ma narastające problemy z odpalaniem. Na początku trzeba było 2-3 razy zakręcić na ciepłym. Tak niby już tuz-tuz odpalała, ale po puszczeniu rozrusznika gasła.
Ostatnio doszedł do tego problem z odpalaniem na zimnym*(poniżej 4-5 stopni trza było bardzo hehłac)+chmura przy odpalaniu.
No wiec postanowiłem coś z tym zrobić - autko wylądowało u miejscowego mechanika(naprawiam u niego autka od kilku lat i generalnie kolunio ogarnięty)
Po podpięciu do kompa żadnych błędów, więc zaczeliśmy od najprostrzych rzeczy - wymiana przelewów, filtra, sprawdzenie świec, kompresji, test z wężykami na zapowietrzanie itd, sprawdziliśmy wtryskiwacze na stole - niestety nic. Kolejna myśl - może jednak pompa zdycha - wymontowana i oddana do sprawdzenia do boscha w Tomaszowie Mazowieckim. Po Tygodniu(sic!) telefon że uszkodzony sterowniki przytarty korpus - naprawa 2,3k PLN. W międzyczasie po reserczu znalazłem w Rumii firmę electric service - po krótkiej rozmowie gość powiedział że wątpi żeby sterownik był uszkodzony - ale jesli tak to 1700 PLN. Po kilku kolejnych dniach(okazało się ze panowie na miejscu pompy nie sprawdzali tylko wysłali gdzieś do kogoś, a on to wysłał jeszcze do kogoś) pompa do mnie wróciła i powędrowała kurierem do Rumii. NA miejscu okazało sie że Paniowie z Tomaszowa wymontowali czujnik dawki i pare innych części z mojej Pompy które zapewne jak uznali będą im w przyszłości przydatne- w związku z tym naprawa w Rumii 2260 PLN.
Po poskładaniu auto niestety w ogóle nie chce zapalić( stoi tam już jakieś 1,5 miesiąca). Co więcej nie chce zapalić nawetz pominięciem pompy na samostarcie(placku) podawanym bezpośrednio przez rurę od filtra. 5 razy sprawdzony rozrząd, 6 razy zdjęta pokrywa zaworów, odpowietrzony itd.
Może ktoś ze świeżą głową będzie miał jakiś pomysł bo ja już rozważam spuszczenie strucla z mostu do rzeki...
Za wszelkei sugestie z góry dzieki
#2 OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2013 - 20:34
#3 OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2013 - 00:49
Edit:
Generalnie koleś raczej wie co robi przy mnie ten rozrząd ustawiał pierwszy raz - dodatkowo kluczem krecił wał żeby zobaczyć czy nic tam przypadkiem się nie dzieje....
Edit2: Ale kluska jak nie gadała tak nie gada
Aha, jeszcze jedno:
Próba odpalenia na plaku z odłączanym osprzętem(turbina, przepływka, pasek itd). Wg mojego mechanika to nie powinno mieć wpływu... Co sądzicie?
#4 OFFLINE
#5 OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2013 - 08:54
To moze byc przyczyna?
Edit: Głowica pojechała do roboty. Tylko czemu a)Przed robieniem czegokolwiek była mierzona kompresja i podobno była ok. b)Czy to oznacza ze moja po pa była robiona rekreacyjnie? W sensie - nie wymagała tego ale ktoś skorzystał z okazji i mnie narznął na kase....
Edit2: Rachunek za same części nabił już 3k(wymnienialem tez żarniki w ksenonach i kompresor klimy - uzywka) - do tego dojdzie głowica i robota - ciekawe czy sie w 5k zamknie...Drugą kluskę by już kupił....:szpital:
#6 OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2013 - 10:40
#7 OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2013 - 10:59
.Drugą kluskę by już kupił
Tylko pytanie czy lepszą. Nie można tak kalkulować. Jak robisz dla siebie to przynajmniej wiesz co masz i że po remoncie będzie tylko lepiej jak majster dobry. Mnie niestety mechanicy zmusili do nauczenia się grzebania w omedze. Zaczęło się od dekli, skończyło na wymianie silnika. Do wymiany pompy jest potrzebne rozpięcie rozrządu także majster musi głowicę wziąć na siebie i idź w zapartę. Nie daj sobie w kasze dmuchać i nie daj sobie wmówić, że głowica to Twój problem. Życzę powodzenia i jak najszybciej znów polubienia kluski.
#8 OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2013 - 11:03
A cena regeneracji głowicy dość duża, szukaj kogoś w internecie w Twojej okolicy, zrobi taniej. Nawet by się opłacało gdzieś wysłać.
#9 OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2013 - 11:07
Jakiś namiar na fachurę od głowic w Łodzi/okolicach?
Na allegro można kupić całą kompletną głowicę po regeneracji za 800 PLN....
Tylko pytanie czy lepszą. Nie można tak kalkulować.
Tez tak sobie tłumacze....
#10 OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2013 - 11:12
u nas na 3 city ,benek gdzies wozi,ze za 160 regenruja i sa jak nowe ;p.ale cos czuje ze ty bogaty z domu jestesTo taki zakład z kafelkami na podłodze i ładną panią na recepcji...to pewnie dlatego....
Jakiś namiar na fachurę od głowic w Łodzi/okolicach?
Na allegro można kupić całą kompletną głowicę po regeneracji za 800 PLN....
Tez tak sobie tłumacze....
#11 OFFLINE
#12 OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2013 - 16:54
do tego uszczelki, podkładki wtryskiwaczy, uszczelki trawerz+oringi (90zł)
pisz na bieżąco jak sprawy sie mają,
tak na marginesie mam cały silnik 2.0dti, jeździł od 2006r pod moją ręką
#13 OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2013 - 17:12
#14 OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2013 - 20:15
wstepnie mogli ci powiedziec ile to bedzie kosztowac ,tak pi razy drzwiPojechała głowiczka do firmy w Łodzi na 11 listopada. Maja jutro dać znać co i jak+ jakie koszty. Nie było pani na recepcji(w zasadzie w ogóle recepcji) tylko 2 gości po 50-tce -jestem dobrej myśli! Niepokoi mnie trochę to że ślad po pierwszym garze jest dużo bardziej wypalony niż reszta - koleś kazał zwrócić na to uwagę mechanikowi - co to może być?
#15 OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2013 - 20:24
#16 OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2013 - 21:00
Niepokoi mnie trochę to że ślad po pierwszym garze jest dużo bardziej wypalony niż reszta - koleś kazał zwrócić na to uwagę mechanikowi - co to może być?
wtryskiwacz do sprawdzenia, masz wyjęte wszystkie, także wszystkie sprawdzić
#17 OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2013 - 21:12
Edit:
Juz sam nie wiem...Może zawieźć je jeszcze gdzieś jak już mam to rozgrzebane....
Podobno głowica w rozsypce - same dobre wiadomości. Do wymiany wszystkie prowadnice,w zasadzie wszystkie zawory - bo nie ma za bardzo z czego szlifowac, do tego są jakies wrzery przy kolektorze i trzeba spawać - Panowie wycenili na 880PLN+ew zawory na 25PLN/sztuke Cyzli razem wychodzi 1240 Złote <szok>
Finalnie znalazelm regenerowana głowicę na allegro za 700PLN - chyba kupie.....
#18 OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2013 - 10:31
Na ten moment koszty odstawienia do mechanika maja się tak:
Pompa 2360PLN
Sprężarka klimy - 200PLN
Szczotki rozrusznika - 50PLN
Żarniki do ksenonów BOSCH- 360 PLN
Głowica po regeneracji 750PLN
Diagnoza starej głowicy - 50PLN
Uszczelka pod głowice - 150PLN
Sprawdzenie wtryskiwaczy - 40 PLN
Nowe regulatory do lamp - 110PLN
boczek drzwi kierowcy - 60 PLN
Razem - 4130PLN za same graty
Nie wiem jeszcze ile za robotę, bo trochę tego było....wymiana kompresora i nabicie klimy, wymiana szczotek w rozruszniku, tulejka chyba przy łączniku stabilizatorów, elektryka(centralny zamek nie działał), wymiana pompy i głowicy silnika, wymiana żarników w ksenonach...
#19 OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2013 - 11:56