Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.0 DTI Nie pali po wymianie pompy - znienawidziłem to auto


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
67 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 11 grudnia 2013 - 20:17

Może ktoś będzie miał jakiś pomysł bo mojemu mechanikowi sie skończyły....

Historia wygląda mniej więcej tak:

Moja kluska ok ok 2 lat ma narastające problemy z odpalaniem. Na początku trzeba było 2-3 razy zakręcić na ciepłym. Tak niby już tuz-tuz odpalała, ale po puszczeniu rozrusznika gasła.

Ostatnio doszedł do tego problem z odpalaniem na zimnym*(poniżej 4-5 stopni trza było bardzo hehłac)+chmura przy odpalaniu.

No wiec postanowiłem coś z tym zrobić - autko wylądowało u miejscowego mechanika(naprawiam u niego autka od kilku lat i generalnie kolunio ogarnięty)

Po podpięciu do kompa żadnych błędów, więc zaczeliśmy od najprostrzych rzeczy - wymiana przelewów, filtra, sprawdzenie świec, kompresji, test z wężykami na zapowietrzanie itd, sprawdziliśmy wtryskiwacze na stole - niestety nic. Kolejna myśl - może jednak pompa zdycha - wymontowana i oddana do sprawdzenia do boscha w Tomaszowie Mazowieckim. Po Tygodniu(sic!) telefon że uszkodzony sterowniki przytarty korpus - naprawa 2,3k PLN. W międzyczasie po reserczu znalazłem w Rumii firmę electric service - po krótkiej rozmowie gość powiedział że wątpi żeby sterownik był uszkodzony - ale jesli tak to 1700 PLN. Po kilku kolejnych dniach(okazało się ze panowie na miejscu pompy nie sprawdzali tylko wysłali gdzieś do kogoś, a on to wysłał jeszcze do kogoś) pompa do mnie wróciła i powędrowała kurierem do Rumii. NA miejscu okazało sie że Paniowie z Tomaszowa wymontowali czujnik dawki i pare innych części z mojej Pompy które zapewne jak uznali będą im w przyszłości przydatne- w związku z tym naprawa w Rumii 2260 PLN.

Po poskładaniu auto niestety w ogóle nie chce zapalić( stoi tam już jakieś 1,5 miesiąca). Co więcej nie chce zapalić nawetz pominięciem pompy na samostarcie(placku) podawanym bezpośrednio przez rurę od filtra. 5 razy sprawdzony rozrząd, 6 razy zdjęta pokrywa zaworów, odpowietrzony itd.

Może ktoś ze świeżą głową będzie miał jakiś pomysł bo ja już rozważam spuszczenie strucla z mostu do rzeki...:(

Za wszelkei sugestie z góry dzieki :)

#2 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 11 grudnia 2013 - 20:34

jesli na plaka nie pali to może ten mechanik zle założył rozrząd i uszkodziło zawory, a nie miał może czasu się przyznac, zmierz kompresję, bo na plaku musi gadac

#3 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 12 grudnia 2013 - 00:49

Rozrząd sprawdzany 3 razy - kompresja mierzona przy mnie - w dziurze od swiecy po 25 na garze....

Edit:

Generalnie koleś raczej wie co robi przy mnie ten rozrząd ustawiał pierwszy raz - dodatkowo kluczem krecił wał żeby zobaczyć czy nic tam przypadkiem się nie dzieje....

Edit2: Ale kluska jak nie gadała tak nie gada :/

Aha, jeszcze jedno:

Próba odpalenia na plaku z odłączanym osprzętem(turbina, przepływka, pasek itd). Wg mojego mechanika to nie powinno mieć wpływu... Co sądzicie?

#4 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 grudnia 2013 - 06:23

moze rozrusznik zbyt wolno kreci silnikiem??

#5 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 12 grudnia 2013 - 08:54

Wymieniliśmy szczotki, bo tak na słuch było słabo - ale nic się nie zmieniło. W nocy mechanik zdjął głowice, bo mu to nie dawało spokoju - no i jednak kilka zaworów nie trzyma. Czyli chyba jednak z tą kompresją kiepsko.....

To moze byc przyczyna?

Edit: Głowica pojechała do roboty. Tylko czemu a)Przed robieniem czegokolwiek była mierzona kompresja i podobno była ok. b)Czy to oznacza ze moja po pa była robiona rekreacyjnie? W sensie - nie wymagała tego ale ktoś skorzystał z okazji i mnie narznął na kase....:(

Edit2: Rachunek za same części nabił już 3k(wymnienialem tez żarniki w ksenonach i kompresor klimy - uzywka) - do tego dojdzie głowica i robota - ciekawe czy sie w 5k zamknie...Drugą kluskę by już kupił....:szpital:

#6 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 12 grudnia 2013 - 10:40

W Łodzi regeneracja głowicy 600-1000PLN - spadłem z krzesła :/

#7 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 12 grudnia 2013 - 10:59

.Drugą kluskę by już kupił


Tylko pytanie czy lepszą. Nie można tak kalkulować. Jak robisz dla siebie to przynajmniej wiesz co masz i że po remoncie będzie tylko lepiej jak majster dobry. Mnie niestety mechanicy zmusili do nauczenia się grzebania w omedze. Zaczęło się od dekli, skończyło na wymianie silnika. Do wymiany pompy jest potrzebne rozpięcie rozrządu także majster musi głowicę wziąć na siebie i idź w zapartę. Nie daj sobie w kasze dmuchać i nie daj sobie wmówić, że głowica to Twój problem. Życzę powodzenia i jak najszybciej znów polubienia kluski.

#8 OFFLINE   scarface

scarface
  • 320 postów
  • Dołączył: 15-06-2013

Napisany 12 grudnia 2013 - 11:03

Jak będziesz miał głowicę na wierzchu, to wykręć świece i daj nowe. W razie jak się ukręcą będzie mniej zabawy, a na zimę nowe świece jak znalazł. Lubią się ukręcać w tym silniku.

A cena regeneracji głowicy dość duża, szukaj kogoś w internecie w Twojej okolicy, zrobi taniej. Nawet by się opłacało gdzieś wysłać.

#9 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 12 grudnia 2013 - 11:07

To taki zakład z kafelkami na podłodze i ładną panią na recepcji...to pewnie dlatego....
Jakiś namiar na fachurę od głowic w Łodzi/okolicach?

Na allegro można kupić całą kompletną głowicę po regeneracji za 800 PLN....

Tylko pytanie czy lepszą. Nie można tak kalkulować.


Tez tak sobie tłumacze....

#10 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 12 grudnia 2013 - 11:12

To taki zakład z kafelkami na podłodze i ładną panią na recepcji...to pewnie dlatego....
Jakiś namiar na fachurę od głowic w Łodzi/okolicach?

Na allegro można kupić całą kompletną głowicę po regeneracji za 800 PLN....



Tez tak sobie tłumacze....

u nas na 3 city ,benek gdzies wozi,ze za 160 regenruja i sa jak nowe ;p.ale cos czuje ze ty bogaty z domu jestes :D

#11 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 12 grudnia 2013 - 11:31

Dawaj namiar.... Wyśle kurierm :)

#12 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 grudnia 2013 - 16:54

w Tyczynie też robią profesjonalnie, na wysyłkę, za 16v głowicę ok 300zł, tu jeszcze dolicz zawory,
do tego uszczelki, podkładki wtryskiwaczy, uszczelki trawerz+oringi (90zł)
pisz na bieżąco jak sprawy sie mają,
tak na marginesie mam cały silnik 2.0dti, jeździł od 2006r pod moją ręką

#13 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 12 grudnia 2013 - 17:12

Pojechała głowiczka do firmy w Łodzi na 11 listopada. Maja jutro dać znać co i jak+ jakie koszty. Nie było pani na recepcji(w zasadzie w ogóle recepcji) tylko 2 gości po 50-tce -jestem dobrej myśli! Niepokoi mnie trochę to że ślad po pierwszym garze jest dużo bardziej wypalony niż reszta - koleś kazał zwrócić na to uwagę mechanikowi - co to może być?

#14 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 12 grudnia 2013 - 20:15

Pojechała głowiczka do firmy w Łodzi na 11 listopada. Maja jutro dać znać co i jak+ jakie koszty. Nie było pani na recepcji(w zasadzie w ogóle recepcji) tylko 2 gości po 50-tce -jestem dobrej myśli! Niepokoi mnie trochę to że ślad po pierwszym garze jest dużo bardziej wypalony niż reszta - koleś kazał zwrócić na to uwagę mechanikowi - co to może być?

wstepnie mogli ci powiedziec ile to bedzie kosztowac ,tak pi razy drzwi

#15 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 12 grudnia 2013 - 20:24

Własnie nie bardzo chcieli. Ale mają jutro dzwonić zanim coś ruszą...

#16 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 grudnia 2013 - 21:00

Niepokoi mnie trochę to że ślad po pierwszym garze jest dużo bardziej wypalony niż reszta - koleś kazał zwrócić na to uwagę mechanikowi - co to może być?


wtryskiwacz do sprawdzenia, masz wyjęte wszystkie, także wszystkie sprawdzić

#17 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 12 grudnia 2013 - 21:12

Właśnie kurcze były na stole sprawdzane przed regeneracja pompy i podobno wsio ok(mam tylko nadzieje ze nie tak jak kompresja...) Kiedyś ta świeca nie grzała przez jakiś czas? Może to być przyczyna?

Edit:

Juz sam nie wiem...Może zawieźć je jeszcze gdzieś jak już mam to rozgrzebane....

Podobno głowica w rozsypce - same dobre wiadomości. Do wymiany wszystkie prowadnice,w zasadzie wszystkie zawory - bo nie ma za bardzo z czego szlifowac, do tego są jakies wrzery przy kolektorze i trzeba spawać - Panowie wycenili na 880PLN+ew zawory na 25PLN/sztuke Cyzli razem wychodzi 1240 Złote <szok>
Finalnie znalazelm regenerowana głowicę na allegro za 700PLN - chyba kupie.....

#18 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 17 grudnia 2013 - 10:31

Głowiczka dojechała, mama nadzieje że ją mechanik jutro założy -i już wszystko będzie cacy.

Na ten moment koszty odstawienia do mechanika maja się tak:
Pompa 2360PLN
Sprężarka klimy - 200PLN
Szczotki rozrusznika - 50PLN
Żarniki do ksenonów BOSCH- 360 PLN
Głowica po regeneracji 750PLN
Diagnoza starej głowicy - 50PLN
Uszczelka pod głowice - 150PLN
Sprawdzenie wtryskiwaczy - 40 PLN
Nowe regulatory do lamp - 110PLN
boczek drzwi kierowcy - 60 PLN

Razem - 4130PLN za same graty

Nie wiem jeszcze ile za robotę, bo trochę tego było....wymiana kompresora i nabicie klimy, wymiana szczotek w rozruszniku, tulejka chyba przy łączniku stabilizatorów, elektryka(centralny zamek nie działał), wymiana pompy i głowicy silnika, wymiana żarników w ksenonach...

#19 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 20 grudnia 2013 - 11:56

Wczoraj udało się wreszcie założyć głowiczkę i silnik wreszcie zagadał. Teraz już tylko sprzątanie i montaż dupereli i wieczorem mam nadzieje autko do odbioru. Mechanik za robotę(chyba z litosci) policzył 500PLN.

#20 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 20 grudnia 2013 - 18:10

tam jest tez jego wina,wiec nie litosc ;)