

!!! GRZANIE !!!
#161
OFFLINE
Napisany 07 marca 2010 - 15:12
#162
OFFLINE
Napisany 07 marca 2010 - 16:12
jest gdzies opisane na forum ze klimatronik steruje tez pompka , u mnie rury sa gorace a w srodku leci zimny nawiew - rece opadaja! , na zdrowy rozum jak rury cieple to i nagrzewnica ciepla + nawiew i w kabinie powinno byc ciepelko a tu lipa! czyscilem czujnik temperatury w kabinie teraz ladnie zasysa powietrze i tez nic , najgorsze jest to ze zawsze ogrzewanie przestaje dzialac w trasie , musze przelaczyc na HI i mam ukrop , deko nizej i zimno wkur... mnie to jak jade z dzieckiem
to i tak masz dobrze ze na Hi ma ukrop ja nawet na tym mam lekko letnie juz tez lapy mi opadaja
#163
OFFLINE
Napisany 07 marca 2010 - 16:30
#164
OFFLINE
Napisany 07 marca 2010 - 16:46
jest jeszcze opcja ze nagrzewnica jest zawalona zapchana albo juz odmowila posłuszenstwa;/
no wlasnie tego boje sie najbardziej.musze sprawdzic te weze od nagrzewnicy na rozgrzanym silniku maja byc obydwa gorace tak?
#165
OFFLINE
Napisany 07 marca 2010 - 17:02
#166
OFFLINE
Napisany 07 marca 2010 - 17:11
#167
OFFLINE
Napisany 07 marca 2010 - 23:54
Dziwna ta temperatura otwarcia termostatu - powinna być 92* a przy 95* wentylator zaczyna kręcić.hej koledzy mecze sie z ogrzewaniem jakis czas temu jechalem w trase 1000km.gdzies w polowie zaczelo slabiej grzac szyby zaczely mi parowac i do tej pory walcze wymienilem termostat nagrzewa sie ladnie 95 sie otwiera i spada na 92.5.ale ogrzewanie ledwo co moje pytanie czy 2.0 16v ma zawor trojdrozny?moze on byc przyczyna slabego grzania?jak sprawdzic czy chlodnica jest przypchana?i czy w trasie moze sie zamulic nagrzewnica lub chlodnica?plis o jakies rady dzieki
Jak jest klima to musi być zawór nagrzewnicy. Ma on za zadanie odciąć gorącą wodę na nagrzewnicę, wtedy gdy chcesz się tylko chłodzić.
Jak jest niedrożna chłodnica to w jednym miejscu parzy a w innym jest chłodna.
Jak w trasie wysiadło ogrzewanie to wygląda na problem ze sterowaniem, ale:
- nie wykluczam nagłego przymulenia nagrzewnicy
- lub chwilowego zapowietrzenia z jakiejś przyczyny,
- lub termostat się nie zamyka, ale to widać na wskaźniku temperatury (w trasie jest po niżej temp roboczej, a w mieście powyżej i ciągle skacze).
Niedomknięty (uszkodzony) termostat:
- silnik rano długo się nagrzewa. Widać to też po chłodnicy , która powinna być zimna do momentu otwarcia termostatu - jeżeli jest inaczej to termostat puszcza.
Wskaźnik może na dokładkę oszukiwać i wtedy jest bigos.
Klima ma chłodzić,a czynnik ma cos do grzania w klimie?i jeszcze jedno pytanko przy rozgrzanym silniku te rurki od nagrzewnicy maja byc gorace z tego co wyczytalem gdzie je sprawdzacie w srodku w aucie czy gdzies w komorze silnika?
nagrzewnica grzać - to są dwie różne (osobne) rzeczy.
Dopiero jak zimne powietrze (z klimy) spotka się z gorącym (z nagrzewnicy) dostajesz nawiew o takiej temp jaką ustawisz na panelu klimatronika.
Najpierw wyklucz:
1. nagrzewnicę. Przy sprawdzaniu ustaw temp na max i nawiew na max.
- rurki, które wchodzą w nagrzewnicę zawsze muszą parzyć (sprawdź pod schowkiem wewnątrz). Jeżeli jest inaczej to obieg wody w nagrzewnicy trzeba poprawić przez płukanie lub przedmuchanie lub jedno i drugie.
Rurki gumowe pod maską nie parzą ale też powinny być bardzo gorące.
2. zapowietrzenie/ubytek płynu-nieszczelność, nawet taką najdrobniejszą.
Jak już wykluczysz nagrzewnicę/nieszczelności itp. zostaje sam panel i sterowanie.
Myślę że to dobra kolejność ustalenia gdzie się podziało ogrzewanie.
Czy ogrzewania też brakuje jak wciśniesz przycisk "eco"??
wtedy klima nie działa - jest wyłączona. Jeżeli temp otoczenia jest poniżej zera to też klima nie działa ale ciekawy jestem czy jest lepsze ogrzewanie na tym "eco".
Sygnał na pompkę idzie z klimatronika ale coś to rozwiązanie nawala i lepiej mieć tak jak w przypadku klimy manualnej - kluczyk na zapłon i pompka kręci cały czas.jest gdzies opisane na forum ze klimatronik steruje tez pompka , u mnie rury sa gorace a w srodku leci zimny nawiew - rece opadaja! , na zdrowy rozum jak rury cieple to i nagrzewnica ciepla + nawiew i w kabinie powinno byc ciepelko a tu lipa! czyscilem czujnik temperatury w kabinie teraz ladnie zasysa powietrze i tez nic , najgorsze jest to ze zawsze ogrzewanie przestaje dzialac w trasie , musze przelaczyc na HI i mam ukrop , deko nizej i zimno wkur... mnie to jak jade z dzieckiem
Jak na razie nie ma zastrzeżeń co do takiej przeróbki zasilania pompki.
Na Hi jest gorąco a jak troszkę zmniejszysz to lodówa -
w tym momencie czy przypadkiem zawór nie odcina gorącej wody na nagrzewnicę?? sprawdzałeś?
wygląda na sterowanie ale co konkretnie to na razie :confused:
#168
OFFLINE
Napisany 08 marca 2010 - 14:36
Dziwna ta temperatura otwarcia termostatu - powinna być 92* a przy 95* wentylator zaczyna kręcić.
Jak jest klima to musi być zawór nagrzewnicy. Ma on za zadanie odciąć gorącą wodę na nagrzewnicę, wtedy gdy chcesz się tylko chłodzić.
Jak jest niedrożna chłodnica to w jednym miejscu parzy a w innym jest chłodna.
Jak w trasie wysiadło ogrzewanie to wygląda na problem ze sterowaniem, ale:
- nie wykluczam nagłego przymulenia nagrzewnicy
- lub chwilowego zapowietrzenia z jakiejś przyczyny,
- lub termostat się nie zamyka, ale to widać na wskaźniku temperatury (w trasie jest po niżej temp roboczej, a w mieście powyżej i ciągle skacze).
Niedomknięty (uszkodzony) termostat:
- silnik rano długo się nagrzewa. Widać to też po chłodnicy , która powinna być zimna do momentu otwarcia termostatu - jeżeli jest inaczej to termostat puszcza.
Wskaźnik może na dokładkę oszukiwać i wtedy jest bigos.
Klima ma chłodzić,
nagrzewnica grzać - to są dwie różne (osobne) rzeczy.
Dopiero jak zimne powietrze (z klimy) spotka się z gorącym (z nagrzewnicy) dostajesz nawiew o takiej temp jaką ustawisz na panelu klimatronika.
Najpierw wyklucz:
1. nagrzewnicę. Przy sprawdzaniu ustaw temp na max i nawiew na max.
- rurki, które wchodzą w nagrzewnicę zawsze muszą parzyć (sprawdź pod schowkiem wewnątrz). Jeżeli jest inaczej to obieg wody w nagrzewnicy trzeba poprawić przez płukanie lub przedmuchanie lub jedno i drugie.
Rurki gumowe pod maską nie parzą ale też powinny być bardzo gorące.
2. zapowietrzenie/ubytek płynu-nieszczelność, nawet taką najdrobniejszą.
Jak już wykluczysz nagrzewnicę/nieszczelności itp. zostaje sam panel i sterowanie.
Myślę że to dobra kolejność ustalenia gdzie się podziało ogrzewanie.
Czy ogrzewania też brakuje jak wciśniesz przycisk "eco"??
wtedy klima nie działa - jest wyłączona. Jeżeli temp otoczenia jest poniżej zera to też klima nie działa ale ciekawy jestem czy jest lepsze ogrzewanie na tym "eco".
Sygnał na pompkę idzie z klimatronika ale coś to rozwiązanie nawala i lepiej mieć tak jak w przypadku klimy manualnej - kluczyk na zapłon i pompka kręci cały czas.
Jak na razie nie ma zastrzeżeń co do takiej przeróbki zasilania pompki.
Na Hi jest gorąco a jak troszkę zmniejszysz to lodówa -
w tym momencie czy przypadkiem zawór nie odcina gorącej wody na nagrzewnicę?? sprawdzałeś?
wygląda na sterowanie ale co konkretnie to na razie :confused:
dzieki zygzak fajnie to wszystko opisales termostat sie otwiera na 92.5 pomylilem kreski jutro rozgrzeje dziadyge do czerwonosci i sprawdze te rurki nagrzewnicy jak piszesz i sprawdze tez eco wczesniej bylo goraco przed ta usterka nie szlo wysiedziec jak w piecu.a teraz pupa posprawdzam to wszystko jutro i napisze co stwierdzilem dzieki pozdrawiam.
no i dzisiaj troche posprawdzalem ale nic sie nie dowiedzialem w srodku pod schowkiem zadnych rurek nie moglem dotknac tak jest wszystko zabudowane ze cholera jasna.a w komorze silnika macalem gumowe weze do nagrzewnicy na rozgrzanym silniku i ogrzewaniu na max i gorny byl cieplu a dolny ledwo letni.jutro jeszcze pojade na kompa chyba.moga sprawdzic mi sama klime?czy sprawny jest panel klimatronika?i co jeszcze maja sprawdzic czujniki tak?dobrze dumam?
#169
OFFLINE
Napisany 08 marca 2010 - 20:04
Na wolnych obrotach leci letnie powietrze. Rury nagrzewnicy gorące. Na panelu sterowania czy ustawione na EKO czy na HI, nawiew na szyby lub we wszystkich kierunkach temperatura nie ulega zmianie i leci ciepłe (nie gorące) powietrze. Przy tych warunkach temperatura na wskaźniku w granicach 70 stopni. Przy dodawaniu gazu gdy temperatura na wskaźniku rośnie wieje chłodne powietrze i to za każdym razem. Testowałem to w garażu bo wcześniej myślałem że na to ma wpływ zimne powietrze z zewnątrz. Sprawdziłem to chyba z osiem razy i zawsze takie samo zachowanie. W trasie tak samo się zachowuje jak opisałem wyżej. Brak mi już pomysłów. Wszystko wskazuje że nagrzewnica jest sprawna bo grzeje na wolnych obrotach poprawnie. Pompa też zapewnia obieg cieczy chłodzącej. Tylko jest pytanie co lub kto odcina dopływ cieczy do nagrzewnicy przy wzroście obrotów lub ciśnienia w układzie chłodzenia. Proszę o jakieś pomysły.
#170
OFFLINE
Napisany 08 marca 2010 - 20:43
przydalo by sie kompem sprawdzic odczyty z czujnikow temperatury i otwarcie silniczkow od flapOstatnio robiłem testy w mojej Omedze (klimatronik dwustrefowy).
Na wolnych obrotach leci letnie powietrze. Rury nagrzewnicy gorące. Na panelu sterowania czy ustawione na EKO czy na HI, nawiew na szyby lub we wszystkich kierunkach temperatura nie ulega zmianie i leci ciepłe (nie gorące) powietrze. Przy tych warunkach temperatura na wskaźniku w granicach 70 stopni. Przy dodawaniu gazu gdy temperatura na wskaźniku rośnie wieje chłodne powietrze i to za każdym razem. Testowałem to w garażu bo wcześniej myślałem że na to ma wpływ zimne powietrze z zewnątrz. Sprawdziłem to chyba z osiem razy i zawsze takie samo zachowanie. W trasie tak samo się zachowuje jak opisałem wyżej. Brak mi już pomysłów. Wszystko wskazuje że nagrzewnica jest sprawna bo grzeje na wolnych obrotach poprawnie. Pompa też zapewnia obieg cieczy chłodzącej. Tylko jest pytanie co lub kto odcina dopływ cieczy do nagrzewnicy przy wzroście obrotów lub ciśnienia w układzie chłodzenia. Proszę o jakieś pomysły.
#171
OFFLINE
Napisany 09 marca 2010 - 11:13

#172
OFFLINE
Napisany 09 marca 2010 - 16:47
#173
OFFLINE
Napisany 09 marca 2010 - 16:53
#174
OFFLINE
Napisany 09 marca 2010 - 22:17
No przecież z tego co napisałeś, to jak byk zapchana nagrzewnica, jakbyś czytał ten temat jak należy, to byś się dowiedział, że jeśli górna jest ciepła, a dolna letnia, to znaczy, że nagrzewnica do płukania. Jak ją odmulić octem masz opisane na forum.
czytalem jak nalezy tylko kurcze nie mam 100 procent pewnosci chcialem pomacac te rurki od nagrzewnicy wtedy bym byl pewny a po wezach to wiesz takie gdybanie.a zwalilem ta pokrywe pod schowkiem a tam zoonk dalej jakies plastiki zadnych rurek a zimno jak cholera pod chmurka.
#175
OFFLINE
Napisany 10 marca 2010 - 15:39
#176
OFFLINE
Napisany 10 marca 2010 - 17:49
W swoim poście pisałem o moich problemach z ogrzewaniem w Omedze. Ostatnio trochę jeździłem po tych naszych dziurawych drogach i pod wpływem tych wstrząsów zaczęło mi działać dogrzewanie. Okazuje się że teraz jak działa to dogrzewanie to grzeje wspaniale w całym zakresie obrotów. Wynika z tego że wadliwie działający a raczej nie działający dogrzewacz Hydronik powoduje takie objawy. Widocznie gdy on nie pracuje to jednak wpuszcza w obieg ogrzewania zimną ciecz chłodzącą która w prawidłowo działającym Hydroniku powinna być rozgrzana. W jego układzie jest taki zawór przełączający się w zależności od temperatury. Reasumując przy pracującym dogrzewaczu przy ujemnych temperaturach w mojej Omedze ogrzewanie działa komfortowo. Może się komuś to przyda lub naprowadzi na jakiś trop który pozwoli opanować to ogrzewanie w Omegach bo to nie zawsze nagrzewnice i zawory trójdrożne.Ostatnio robiłem testy w mojej Omedze (klimatronik dwustrefowy).
Na wolnych obrotach leci letnie powietrze. Rury nagrzewnicy gorące. Na panelu sterowania czy ustawione na EKO czy na HI, nawiew na szyby lub we wszystkich kierunkach temperatura nie ulega zmianie i leci ciepłe (nie gorące) powietrze. Przy tych warunkach temperatura na wskaźniku w granicach 70 stopni. Przy dodawaniu gazu gdy temperatura na wskaźniku rośnie wieje chłodne powietrze i to za każdym razem. Testowałem to w garażu bo wcześniej myślałem że na to ma wpływ zimne powietrze z zewnątrz. Sprawdziłem to chyba z osiem razy i zawsze takie samo zachowanie. W trasie tak samo się zachowuje jak opisałem wyżej. Brak mi już pomysłów. Wszystko wskazuje że nagrzewnica jest sprawna bo grzeje na wolnych obrotach poprawnie. Pompa też zapewnia obieg cieczy chłodzącej. Tylko jest pytanie co lub kto odcina dopływ cieczy do nagrzewnicy przy wzroście obrotów lub ciśnienia w układzie chłodzenia. Proszę o jakieś pomysły.
#177
OFFLINE
Napisany 10 marca 2010 - 18:36
Dogrzewacz - czyli ogrzewanie postojowe.Reasumując przy pracującym dogrzewaczu przy ujemnych temperaturach w mojej Omedze ogrzewanie działa komfortowo. Może się komuś to przyda lub naprowadzi na jakiś trop który pozwoli opanować to ogrzewanie w Omegach bo to nie zawsze nagrzewnice i zawory trójdrożne.
W Twoim przypadku właśnie to powodowało brak ogrzewania.
Zastanawiam się jak to możliwe i:confused: i te dziury nie są takie złe...
Jak jest dobry obieg płynu (dodatkowe graty dobrze wpięte w obieg i sprawne) to zostaje sterowanie - to chyba wsisko.
Jeżeli ten wąż wychodzący z nagrzewnicy jest dużo chłodniejszy to nie ma co się zastanawiać tylko strzelić płukanko octem do czysta i na koniec zalać nowym płynem. Dobrze to zrobi całemu układowi.czytalem jak nalezy tylko kurcze nie mam 100 procent pewnosci chcialem pomacac te rurki od nagrzewnicy wtedy bym byl pewny a po wezach to wiesz takie gdybanie.
#178
OFFLINE
Napisany 10 marca 2010 - 19:13
Dogrzewacz - czyli ogrzewanie postojowe.
W Twoim przypadku właśnie to powodowało brak ogrzewania.
Zastanawiam się jak to możliwe i:confused: i te dziury nie są takie złe...
Jak jest dobry obieg płynu (dodatkowe graty dobrze wpięte w obieg i sprawne) to zostaje sterowanie - to chyba wsisko.
Jeżeli ten wąż wychodzący z nagrzewnicy jest dużo chłodniejszy to nie ma co się zastanawiać tylko strzelić płukanko octem do czysta i na koniec zalać nowym płynem. Dobrze to zrobi całemu układowi.
zrobie plukanko octem dzieki wszystkim
#179
OFFLINE
Napisany 11 marca 2010 - 14:34

#180
OFFLINE
Napisany 14 marca 2010 - 21:21



