Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

!!! GRZANIE !!!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
340 odpowiedzi na ten temat

#141 OFFLINE   mitek

mitek
  • 170 postów
  • Dołączył: 30-03-2008

Napisany 23 lutego 2010 - 19:24

u mnie jeszcze wialo chlodem jak byl zasyfiony czujnik temperatury w kabinie po jego oczyszczeniu jest elegancko , sprobuj moze tez dobrze odpowietrzyc uklad

#142 OFFLINE   komar

komar
  • 149 postów
  • Dołączył: 03-10-2007
  • Skąd: Manchester

Napisany 23 lutego 2010 - 21:29

Jest jescze opcja ze gaz zle wpiety w obieg a drugie to ze pojezdzij z ogrzewaniem na maks u mnie puscilo widocznie cos na zaworkach siedzialo.
komar

#143 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 23 lutego 2010 - 21:52

wyplukalem uklad i dalej zimne !termostat otwiera na 92 przy 95 wlancza sie 1 bieg wentylatora!!obydwa nweze od nagrzewnicy sa gorace gorny bardziej

Górny wąż to wejście dolny wyjście. Jeżeli dolny nie parzy to dalej jest zamulona nagrzewnica - płukanie nie pomogło to trzeba ją spróbować przepłukać/przedmuchać osobno - jak to nie pomoże - wymiana.
Jakie masz sterowanie ogrzewaniem?

#144 OFFLINE   blant15

blant15
  • 6 postów
  • Dołączył: 21-02-2010
  • Skąd: nowy sącz

Napisany 24 lutego 2010 - 19:17

dzisiaj wyplukalem jeszcze raz uklad!dalej leci zimne!jak potrzymam na wysokich obrotach do obie rorki gorace i leci cieple grzanie !co jest grane???

#145 OFFLINE   mitek

mitek
  • 170 postów
  • Dołączył: 30-03-2008

Napisany 24 lutego 2010 - 19:44

chyba pompa wody siadla

#146 OFFLINE   blant15

blant15
  • 6 postów
  • Dołączył: 21-02-2010
  • Skąd: nowy sącz

Napisany 24 lutego 2010 - 20:00

jakie sa objawy jak pompa siadnie?obieg jest wentylatory zalancza prawidlowo i wymienialem ja dwa lata temu razem z rorzadem!teraz slychac delikatny otarcia jakies z obudowy rorzadu!

#147 OFFLINE   kacper69

kacper69
  • 3 postów
  • Dołączył: 24-01-2009
  • Skąd: szczecin

Napisany 24 lutego 2010 - 20:07

Żadne octy żadne płyny , nagrzewnica do wymiany. Przerabiałem temat dwukrotnie a wszystkiemu winna ( używka chłodnica ) .

#148 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 lutego 2010 - 20:46

jakie sa objawy jak pompa siadnie?obieg jest wentylatory zalancza prawidlowo i wymienialem ja dwa lata temu razem z rorzadem!teraz slychac delikatny otarcia jakies z obudowy rorzadu!

Gdyby poszła pompa, to by się strasznie grzał silnik, pod czerwone pole.

Żadne octy żadne płyny , nagrzewnica do wymiany.

Pisał, że rurki są ciepłe, więc to nie ona...

#149 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 25 lutego 2010 - 10:06

jakie sa objawy jak pompa siadnie?obieg jest wentylatory zalancza prawidlowo i wymienialem ja dwa lata temu razem z rorzadem!teraz slychac delikatny otarcia jakies z obudowy rorzadu!

Nic nie może trzeć w obudowie, może pasek się ześlizguje - nie ważne i tak wypadało by to sprawdzić.
Co do braku ogrzewania na jałowym biegu to albo dalej jest przymulona nagrzewnica, zapowietrzenie albo pompa już nie domaga, z tym że wtedy temp by skakała bardziej niż normalnie. Nie ma rady trzeba jakoś to posprawdzać. Jeszcze parownik lpg może przeszkadzać jak jest "źle" wpięty. Normalnie jak rurki od nagrzewnicy parzą to i z nawiewu też powinno prawie parzyć, szczególnie jak nie ma mrozów.

#150 OFFLINE   mitek

mitek
  • 170 postów
  • Dołączył: 30-03-2008

Napisany 25 lutego 2010 - 13:56

a jak odpowietrzales ? i jeszcze to poczytaj moze sie przyda http://forum.omegakl...zna pompka wody

#151 OFFLINE   blant15

blant15
  • 6 postów
  • Dołączył: 21-02-2010
  • Skąd: nowy sącz

Napisany 27 lutego 2010 - 13:18

a moze to wina gazu!gaz mam wpiety gorny waz co idzie do nagrzewnicy i tam jest zalozony trojnik i waz do reduktora

#152 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 lutego 2010 - 13:45

No to masz już odpowiedź. Reduktor musi być wpięty przed zaworem trójdrożnym.

#153 OFFLINE   blant15

blant15
  • 6 postów
  • Dołączył: 21-02-2010
  • Skąd: nowy sącz

Napisany 27 lutego 2010 - 16:34

ale u mnie nie ma zawoeu trojdraznego!

#154 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 27 lutego 2010 - 21:35

ale u mnie nie ma zawoeu trojdraznego!


Czy możesz naszkicować połączenie reduktora? co by nie było wątpliwości.
Jeżeli reduktor jest wpięty równolegle to nie powoduje słabszego przepływu w tym miejscu.
Objawy wskazują na słaby przepływ przy niskich obrotach, może to faktycznie pompa lub zamulenie nagrzewnicy.

#155 OFFLINE   BzykuR6

BzykuR6
  • 94 postów
  • Dołączył: 25-10-2009
  • Skąd: Dobre Miasto

Napisany 28 lutego 2010 - 10:30

sprawdz chłodnice moze zapchana i nie ma przepływu, obiegu......]
ja tez miałem tak ze sie grzała na momecie az w koncu wymieniłem chlodnice i jak reka odja temp. trzyma jak trzeba......:jump:

#156 OFFLINE   pacio

pacio
  • 513 postów
  • Dołączył: 02-07-2009
  • Skąd: Iława Pol/Pisek Czechy

Napisany 07 marca 2010 - 11:53

hej koledzy mecze sie z ogrzewaniem jakis czas temu jechalem w trase 1000km.gdzies w polowie zaczelo slabiej grzac szyby zaczely mi parowac i do tej pory walcze wymienilem termostat nagrzewa sie ladnie 95 sie otwiera i spada na 92.5.ale ogrzewanie ledwo co moje pytanie czy 2.0 16v ma zawor trojdrozny?moze on byc przyczyna slabego grzania?jak sprawdzic czy chlodnica jest przypchana?i czy w trasie moze sie zamulic nagrzewnica lub chlodnica?plis o jakies rady dzieki

#157 OFFLINE   mitek

mitek
  • 170 postów
  • Dołączył: 30-03-2008

Napisany 07 marca 2010 - 12:36

jezeli masz klimatronik to wina jest sterownika klimatronika - u mnie rano grzeje przez jakis czas pozniej grzeje pozniej sie cos piepszy i wieje chlodem

#158 OFFLINE   pacio

pacio
  • 513 postów
  • Dołączył: 02-07-2009
  • Skąd: Iława Pol/Pisek Czechy

Napisany 07 marca 2010 - 13:19

jezeli masz klimatronik to wina jest sterownika klimatronika - u mnie rano grzeje przez jakis czas pozniej grzeje pozniej sie cos piepszy i wieje chlodem


robilem juz reset klimatronika i nic a moze na kompie by mi pokazalo czemu nie grzeje chociaz watpie w to.co myslicie?a czynnik ma cos do grzania w klimie?i jeszcze jedno pytanko przy rozgrzanym silniku te rurki od nagrzewnicy maja byc gorace z tego co wyczytalem gdzie je sprawdzacie w srodku w aucie czy gdzies w komorze silnika?

#159 OFFLINE   BzykuR6

BzykuR6
  • 94 postów
  • Dołączył: 25-10-2009
  • Skąd: Dobre Miasto

Napisany 07 marca 2010 - 13:42

przez chłodnice przypchana nie powinno byc problemu z grzaniem w srodku.......
jak by była przypchana to był by słaby obieg ale na nagrzecnice i tak by grzało....
jak staniesz przed omcia to po lewej stronie ida dwie rurki do nagrzewnicy to sprawdz czy sa ciepłe:P

#160 OFFLINE   pacio

pacio
  • 513 postów
  • Dołączył: 02-07-2009
  • Skąd: Iława Pol/Pisek Czechy

Napisany 07 marca 2010 - 13:45

przez chłodnice przypchana nie powinno byc problemu z grzaniem w srodku.......
jak by była przypchana to był by słaby obieg ale na nagrzecnice i tak by grzało....
jak staniesz przed omcia to po lewej stronie ida dwie rurki do nagrzewnicy to sprawdz czy sa ciepłe:P


oki dzieki wielkie