

!!! GRZANIE !!!
#101
OFFLINE
Napisany 24 grudnia 2009 - 14:59
#102
OFFLINE
Napisany 24 grudnia 2009 - 14:59
Odsysasz płyn chłodniczy ze zbiorniczka, wlewasz 2l octu i jeździsz. Zrobisz z 50-100 km, zlewasz cały płyn, zalewasz wodą, jeździsz z 30 km, zlewasz, zalewasz znów wodą, jeździsz 15 km, zlewasz i dopiero zalewasz płynem.
#103
OFFLINE
#104
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2010 - 19:22



#105
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2010 - 21:12
#106
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2010 - 22:34



#107
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2010 - 22:56
#108
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2010 - 23:08
witaj kolego ja mam ten sam problem.na postoju i w miescie zamarzam w aucie a na trasie na wyzszych obrotach mam upal,moze juz cos wiesz na ten temat?
kiepski przeplyw przez nagrzewnice - albo zasyfiona albo pompka pod zbiorniczkiem stoi i blokuje przeplyw
#109
OFFLINE
Napisany 04 stycznia 2010 - 22:57
witaj kolego ja mam ten sam problem.na postoju i w miescie zamarzam w aucie a na trasie na wyzszych obrotach mam upal,moze juz cos wiesz na ten temat?
U mnie kolego jest zupełanie odwrotnie.. na postoju i w mieście jest ok, tylko w trasie problem, ale obaj otrzymaliśmy chyba odpowiednie wskazówki.. za kilka dni wymienię termostat i napiszę, czy pomogło


#110
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2010 - 13:23
#111
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2010 - 13:25
witam mam omege b 3,0mv6 klimatronik mam taki problem ze słabo grzeje a mianowicie ustawiam ogrzewanie na hi temperatura na wskazniku troszke ponad 92 stopnie a ogrzewanie słąbiutkie a nawet powiedziałbym bardzo słabe termostat wymieniony układ odpowietrzony pompka pod zbiorniczkiem płynu wymieniona zawór który zamyka i otwiera ogrzewanie wymieniony a afektu nadal nie ma. prosze o pomoc ponieważ urodziło mi sie dziecko i nawet nie moge nigdzie pojechac.
sprawdz weze nagrzewnicy. jesli jeden jest goracy a drugi zimny to nagrzewnica nie drozna (plukanie albo wymiana) jesli oba sa zimne - blad w podlaczeniu wezy, jesli oba gorace - problem z klimatronikiem
#112
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2010 - 13:28
sprawdz weze nagrzewnicy. jesli jeden jest goracy a drugi zimny to nagrzewnica nie drozna (plukanie albo wymiana) jesli oba sa zimne - blad w podlaczeniu wezy, jesli oba gorace - problem z klimatronikiem
jeszce zauważyłem taki obiaw ze jak na wolnych obrotach temperatura silnika wzrosnie do 95lub kolo 100 stopni to ogrzewanie jest troszeczke lepsze ale i tak powinno byc lepsze
#113
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2010 - 13:34
jeszce zauważyłem taki obiaw ze jak na wolnych obrotach temperatura silnika wzrosnie do 95lub kolo 100 stopni to ogrzewanie jest troszeczke lepsze ale i tak powinno byc lepsze
dlatego stawiam na nagrzewnice
#114
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2010 - 19:31
#115
OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2010 - 12:49
Ja na swoim przykładzie nie mam tych elementów i jak jest do - 5 to jest ok., ale po niżej temperatury to nie mogę zagrzać wnętrza. Mam Lpg który jak wiadomo też jest odbiornikiem tego co idzie do nagrzewnicy, mam nowy termostat, płukany układ kilka razy i szczerze nawet był czysty, wymieniony zawór, z kratek leci ciepłe ale nie gorące na wskaźniku i 92 wryte przełączenie na lpg następuje po 3 , 4 km jak jest około -10. Myślę nawet zamontować podgrzewacz elektryczny Np. coś takiego http://moto.allegro....odgrzewacz.html lub wstawić tą osłonę silnika i pompkę obiegu pod zbiornik ale wpiąć ją na węża reduktora jeśli coś to pomoże.
#116
OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2010 - 12:52
#117
OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2010 - 12:53
Witam. Mam takie pytanie czy ktoś miał wcześniej Omege V6 bez pompki dodatkowego obiegu i osłony silnika? A po założeniu tych elementów odczuł dużą różnice w grzaniu wnętrza.
Ja na swoim przykładzie nie mam tych elementów i jak jest do - 5 to jest ok., ale po niżej temperatury to nie mogę zagrzać wnętrza. Mam Lpg który jak wiadomo też jest odbiornikiem tego co idzie do nagrzewnicy, mam nowy termostat, płukany układ kilka razy i szczerze nawet był czysty, wymieniony zawór, z kratek leci ciepłe ale nie gorące na wskaźniku i 92 wryte przełączenie na lpg następuje po 3 , 4 km jak jest około -10. Myślę nawet zamontować podgrzewacz elektryczny Np. coś takiego http://moto.allegro....odgrzewacz.html lub wstawić tą osłonę silnika i pompkę obiegu pod zbiornik ale wpiąć ją na węża reduktora jeśli coś to pomoże.
po wstawieniu pompki jest bardzo duza roznica. bez niej jak stoisz albo jedziesz na niskich obrotach przeplyw wody w ukladzie jest mniejszy - jak masz pompke woda zaiwania caly czas. Tak samo po zgaszeniu auta mozna spokojnie na samym zaplonie grzac kabine
#118
OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2010 - 13:44
Skoro masz 92 na wskaźniku, a z kratek letnie, to tylko i wyłącznie wina nagrzewnicy.
Ciepłe w sensie takim, że jest -10 -15 stopni leci ciepłe np. po zamknięciu obiegu jest dużo lepiej, ale wtedy nie wieje na szybę, a jak jest cieplej na zewnątrz to gorące raczej normalne. Jest różnica w zależności od obrotów, bo powyżej 3000 Obr/min leci dużo cieplejsze.
Beast ile za pompkę z wężami?
#119
OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2010 - 17:38
#120
OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2010 - 22:43
Zastanawia mnie również dogrzewacz Hydronik B lub D4, który w tym roku nie daje znaku życia. Rok temu też zaczął działać dopiero gdy zaczęły się roztopy. Chociaż nie stwierdziłem by jego działanie polepszyło ogrzewanie lub zgodnie z jego przeznaczeniem dogrzanie silnika. Wyposażony jest on w kilka zaworów więc w razie ich nieprawidłowej pracy mogą powodować problemy z ogrzewaniem Omegi. Jako, że grafika bardziej wpływa na wyobraźnie wstawiam schemat.