Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

!!! GRZANIE !!!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
340 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   Wicurek

Wicurek

    jeszcze tu bywam czasem

  • 338 postów
  • Dołączył: 07-11-2009
  • Skąd: Brzesko
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 grudnia 2009 - 14:59

http://forum.omegakl...ead.php?t=30250

tu masz opisane

#102 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 grudnia 2009 - 14:59

Poczytaj forum, masz wszystko opisane.
Odsysasz płyn chłodniczy ze zbiorniczka, wlewasz 2l octu i jeździsz. Zrobisz z 50-100 km, zlewasz cały płyn, zalewasz wodą, jeździsz z 30 km, zlewasz, zalewasz znów wodą, jeździsz 15 km, zlewasz i dopiero zalewasz płynem.

#103 OFFLINE   kamilek86

kamilek86
  • 30 postów
  • Dołączył: 23-12-2009
  • Skąd: Konin

Napisany 24 grudnia 2009 - 15:23

Dziekuje bardzo za porady !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

#104 OFFLINE   pbgrzegorz36

pbgrzegorz36
  • 3 postów
  • Dołączył: 25-10-2009

Napisany 03 stycznia 2010 - 19:22

Witam serdecznie... czytałem temat "Grzanie" i szukałem problemu podobnego do mojego... no i chyba nie znalazłem, skoro piszę :D Mam problem z dogrzaniem silnika podczas jazdy.. nie może osiągnąć nawet 90 st. średnio na blacie jest jakieś 85 i dlatego nie jest najcieplej w aucie.. :/ Na postoju i wolnych obrotach, lub w mieście, jak tylko osiągnie ponad 92st grzeje jak wściekła... Ktoś mi powiedział, żeby przysłonić chłodnicę, ale gdzieś na forum czytałem, że nie jest to zalecane.. Jeżeli ktoś podpowie cokolwiek, to będę wdzięczny :) Pozdrawiam serdecznie..

#105 OFFLINE   madagaskar

madagaskar
  • 188 postów
  • Dołączył: 07-10-2009

Napisany 03 stycznia 2010 - 21:12

wymień sobie termostat i będzie ok roboty na 1 godz ,nie jestem zwolennikiem zasłaniania chłodnic ze względu na zmienne warunki pogodowe i jazdy

#106 OFFLINE   pbgrzegorz36

pbgrzegorz36
  • 3 postów
  • Dołączył: 25-10-2009

Napisany 03 stycznia 2010 - 22:34

Dzieki śliczne ;) wymienię ten termostat.. sczerze mówiąc myślałem o tym, ale czasem lepiej skonsultować to z bardziej doświadczanymi ode mnie ;) Pozdrawiam... :)

#107 OFFLINE   jowit74

jowit74
  • 8 postów
  • Dołączył: 19-05-2009
  • Skąd: koszalin

Napisany 03 stycznia 2010 - 22:56

witaj kolego ja mam ten sam problem.na postoju i w miescie zamarzam w aucie a na trasie na wyzszych obrotach mam upal,moze juz cos wiesz na ten temat?

#108 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 stycznia 2010 - 23:08

witaj kolego ja mam ten sam problem.na postoju i w miescie zamarzam w aucie a na trasie na wyzszych obrotach mam upal,moze juz cos wiesz na ten temat?


kiepski przeplyw przez nagrzewnice - albo zasyfiona albo pompka pod zbiorniczkiem stoi i blokuje przeplyw




 


#109 OFFLINE   pbgrzegorz36

pbgrzegorz36
  • 3 postów
  • Dołączył: 25-10-2009

Napisany 04 stycznia 2010 - 22:57

witaj kolego ja mam ten sam problem.na postoju i w miescie zamarzam w aucie a na trasie na wyzszych obrotach mam upal,moze juz cos wiesz na ten temat?


U mnie kolego jest zupełanie odwrotnie.. na postoju i w mieście jest ok, tylko w trasie problem, ale obaj otrzymaliśmy chyba odpowiednie wskazówki.. za kilka dni wymienię termostat i napiszę, czy pomogło :) Pozdrawiam.. :)

#110 OFFLINE   tomasz2555

tomasz2555
  • 24 postów
  • Dołączył: 30-03-2009

Napisany 08 stycznia 2010 - 13:23

witam mam omege b 3,0mv6 klimatronik mam taki problem ze słabo grzeje a mianowicie ustawiam ogrzewanie na hi temperatura na wskazniku troszke ponad 92 stopnie a ogrzewanie słąbiutkie a nawet powiedziałbym bardzo słabe termostat wymieniony układ odpowietrzony pompka pod zbiorniczkiem płynu wymieniona zawór który zamyka i otwiera ogrzewanie wymieniony a afektu nadal nie ma. prosze o pomoc ponieważ urodziło mi sie dziecko i nawet nie moge nigdzie pojechac.

#111 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 08 stycznia 2010 - 13:25

witam mam omege b 3,0mv6 klimatronik mam taki problem ze słabo grzeje a mianowicie ustawiam ogrzewanie na hi temperatura na wskazniku troszke ponad 92 stopnie a ogrzewanie słąbiutkie a nawet powiedziałbym bardzo słabe termostat wymieniony układ odpowietrzony pompka pod zbiorniczkiem płynu wymieniona zawór który zamyka i otwiera ogrzewanie wymieniony a afektu nadal nie ma. prosze o pomoc ponieważ urodziło mi sie dziecko i nawet nie moge nigdzie pojechac.


sprawdz weze nagrzewnicy. jesli jeden jest goracy a drugi zimny to nagrzewnica nie drozna (plukanie albo wymiana) jesli oba sa zimne - blad w podlaczeniu wezy, jesli oba gorace - problem z klimatronikiem




 


#112 OFFLINE   tomasz2555

tomasz2555
  • 24 postów
  • Dołączył: 30-03-2009

Napisany 08 stycznia 2010 - 13:28

sprawdz weze nagrzewnicy. jesli jeden jest goracy a drugi zimny to nagrzewnica nie drozna (plukanie albo wymiana) jesli oba sa zimne - blad w podlaczeniu wezy, jesli oba gorace - problem z klimatronikiem


jeszce zauważyłem taki obiaw ze jak na wolnych obrotach temperatura silnika wzrosnie do 95lub kolo 100 stopni to ogrzewanie jest troszeczke lepsze ale i tak powinno byc lepsze

#113 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 08 stycznia 2010 - 13:34

jeszce zauważyłem taki obiaw ze jak na wolnych obrotach temperatura silnika wzrosnie do 95lub kolo 100 stopni to ogrzewanie jest troszeczke lepsze ale i tak powinno byc lepsze


dlatego stawiam na nagrzewnice




 


#114 OFFLINE   pacio

pacio
  • 513 postów
  • Dołączył: 02-07-2009
  • Skąd: Iława Pol/Pisek Czechy

Napisany 08 stycznia 2010 - 19:31

koledzy podepne sie mam problemik slabo mi grzeje i chcialbym sie zapytac mam maly wyciek plynu pod termostatem czy moze on byc spowodowany tym ze termostat sie zaciol zablokowal i cisnienie puszcza gdzies z boku plyn a moze nie otwiera sie do konca i dlatego slabo grzeje?czy jak termostat jest walniety to na 100 procent nie bedzie nagrzewal sie do95 stopni.bo mi sie nagrzewa 92-95st.

#115 OFFLINE   Seweryn80

Seweryn80
  • 353 postów
  • Dołączył: 06-04-2009
  • Skąd: Brzękowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 stycznia 2010 - 12:49

Witam. Mam takie pytanie czy ktoś miał wcześniej Omege V6 bez pompki dodatkowego obiegu i osłony silnika? A po założeniu tych elementów odczuł dużą różnice w grzaniu wnętrza.
Ja na swoim przykładzie nie mam tych elementów i jak jest do - 5 to jest ok., ale po niżej temperatury to nie mogę zagrzać wnętrza. Mam Lpg który jak wiadomo też jest odbiornikiem tego co idzie do nagrzewnicy, mam nowy termostat, płukany układ kilka razy i szczerze nawet był czysty, wymieniony zawór, z kratek leci ciepłe ale nie gorące na wskaźniku i 92 wryte przełączenie na lpg następuje po 3 , 4 km jak jest około -10. Myślę nawet zamontować podgrzewacz elektryczny Np. coś takiego http://moto.allegro....odgrzewacz.html lub wstawić tą osłonę silnika i pompkę obiegu pod zbiornik ale wpiąć ją na węża reduktora jeśli coś to pomoże.

#116 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 stycznia 2010 - 12:52

Skoro masz 92 na wskaźniku, a z kratek letnie, to tylko i wyłącznie wina nagrzewnicy.

#117 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 stycznia 2010 - 12:53

Witam. Mam takie pytanie czy ktoś miał wcześniej Omege V6 bez pompki dodatkowego obiegu i osłony silnika? A po założeniu tych elementów odczuł dużą różnice w grzaniu wnętrza.
Ja na swoim przykładzie nie mam tych elementów i jak jest do - 5 to jest ok., ale po niżej temperatury to nie mogę zagrzać wnętrza. Mam Lpg który jak wiadomo też jest odbiornikiem tego co idzie do nagrzewnicy, mam nowy termostat, płukany układ kilka razy i szczerze nawet był czysty, wymieniony zawór, z kratek leci ciepłe ale nie gorące na wskaźniku i 92 wryte przełączenie na lpg następuje po 3 , 4 km jak jest około -10. Myślę nawet zamontować podgrzewacz elektryczny Np. coś takiego http://moto.allegro....odgrzewacz.html lub wstawić tą osłonę silnika i pompkę obiegu pod zbiornik ale wpiąć ją na węża reduktora jeśli coś to pomoże.


po wstawieniu pompki jest bardzo duza roznica. bez niej jak stoisz albo jedziesz na niskich obrotach przeplyw wody w ukladzie jest mniejszy - jak masz pompke woda zaiwania caly czas. Tak samo po zgaszeniu auta mozna spokojnie na samym zaplonie grzac kabine




 


#118 OFFLINE   Seweryn80

Seweryn80
  • 353 postów
  • Dołączył: 06-04-2009
  • Skąd: Brzękowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 stycznia 2010 - 13:44

Skoro masz 92 na wskaźniku, a z kratek letnie, to tylko i wyłącznie wina nagrzewnicy.


Ciepłe w sensie takim, że jest -10 -15 stopni leci ciepłe np. po zamknięciu obiegu jest dużo lepiej, ale wtedy nie wieje na szybę, a jak jest cieplej na zewnątrz to gorące raczej normalne. Jest różnica w zależności od obrotów, bo powyżej 3000 Obr/min leci dużo cieplejsze.
Beast ile za pompkę z wężami?

#119 OFFLINE   pacio

pacio
  • 513 postów
  • Dołączył: 02-07-2009
  • Skąd: Iława Pol/Pisek Czechy

Napisany 09 stycznia 2010 - 17:38

koledzy mam jeszcze pytanko gdzies od tygodnia nie wlacza mi sie sprezarka klimy jest zimno wiem ja myslalem ze juz ja h...strzelil.na wyswietlaczu mam -4.5st.dzis spadla temp.do -4 st.sprezarka sie wlaczyla.czy to moze byc powod ze sie nie wlaczala?od ponizej -4 st.nie wlaczy sie sprezarka?sorki wlasnie przeczytalem swojego wczesniejszego posta i tam napisalem ze przy -3.5 stopnia tez sie nie wlaczala wiec ja juz nie wiem to dlaczego dzisiaj przy -4 sie wlaczyla?moze ten czujnik temp.zewn.cos pieprzy?jak myslicie?

#120 OFFLINE   Andy568

Andy568
  • 20 postów
  • Dołączył: 27-12-2007

Napisany 09 stycznia 2010 - 22:43

Mój problem jest trochę innego rodzaju. Można go podzielić na dwa etapy. I etap to gdy temperatura rośnie od 0-80 stopni to z nawiewu leci chłodne powietrze. Ale gdy zacznie trochę spadać leci ciepłe. II etap to gdy znów rośnie od 80 do 90 to leci zimne ale gdy zaczyna spadać poniżej 90, to z nawiewów zaczyna lecieć ciepłe powietrze. Innymi słowy lepiej grzeje na postoju niż w czasie jazdy. Po otwarciu termostatu na duży obieg jest ok ale szału nie ma. Termostat wymieniłem bo stary nie osiągał nawet 90 stopni. Nagrzewnica i pompa wody raczej sprawne bo na wolnych obrotach na postoju grzeje bardzo dobrze. Podejrzewam ten zawór trójdrożny lub jakieś problemy z podciśnieniem.

Zastanawia mnie również dogrzewacz Hydronik B lub D4, który w tym roku nie daje znaku życia. Rok temu też zaczął działać dopiero gdy zaczęły się roztopy. Chociaż nie stwierdziłem by jego działanie polepszyło ogrzewanie lub zgodnie z jego przeznaczeniem dogrzanie silnika. Wyposażony jest on w kilka zaworów więc w razie ich nieprawidłowej pracy mogą powodować problemy z ogrzewaniem Omegi. Jako, że grafika bardziej wpływa na wyobraźnie wstawiam schemat.