Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

!!! GRZANIE !!!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
340 odpowiedzi na ten temat

#201 OFFLINE   mnowacz

mnowacz
  • 273 postów
  • Dołączył: 06-11-2007
  • Skąd: Nowa Sól

Napisany 21 grudnia 2010 - 22:40

Jest jeden problem, ja mam X20XEV i nie mam tych elektrycznych pompek...


Sorki Barthez .. już drugi raz na forum nie popatrzyłem na silnik i się rozpisuję :) moja wina.
Mam nadzieję że uda Ci się rozwiązać te problemy z ogrzewaniem, trzymam kciuki :)

#202 OFFLINE   Barthez

Barthez
  • 519 postów
  • Dołączył: 27-05-2009
  • Skąd: Nowe Czarnowo
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 22 grudnia 2010 - 19:01

Panie/Panowie metodą "zrób to szybko" wyciągnąłem wężyk z podciśnieniem z zaworu trójdrożnego i - zaczęło grzać, po przesunięciu pokrętła w pole niebieskie leci zimne powietrze.

Zostawiam to tak na najbliższe dni, po świętach wymienię zaworek.

Przy okazji mam jeszcze jedno pytanie, skąd (z którego miejsca) wychodzi wężyk podciśnienia na zawór trójdrożny?
Jeśli Ktoś z Was ma jakieś foto poglądowe to bardzo proszę o takie foto.
Pozdrawiam.

#203 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 grudnia 2010 - 19:14

Przy okazji
mam jeszcze jedno pytanie, skąd (z którego miejsca) wychodzi wężyk podciśnienia na zawór trójdrożny?
Jeśli Ktoś z Was ma jakieś foto poglądowe to bardzo proszę o takie foto.


wychodzi ze ściany grodziowej z pomiędzy rurek od nagrzewnicy



 


#204 OFFLINE   Maniek6600

Maniek6600
  • 640 postów
  • Dołączył: 10-10-2009

Napisany 22 grudnia 2010 - 19:28

U mnie też po wyjęciu wężyka od podciśnienia zaczeło grzać.Ale u mnie spowodowane to jest tym iż gazownicy pomylili mi węże i zamiast górną rurkę od nagrzewnicy powinno grzać grzeje dolną...Jakoś nie mam siły się za to brać...Narazie grzeje to jest ok...A swoja droga uważam że być może większość z was ma ten problem z odpięciem podcisnienia że ma zamienione węże a kupuje nowy zawór trójdrożny...NIe wiem

#205 OFFLINE   Barthez

Barthez
  • 519 postów
  • Dołączył: 27-05-2009
  • Skąd: Nowe Czarnowo
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 22 grudnia 2010 - 19:42

wychodzi ze ściany grodziowej z pomiędzy rurek od nagrzewnicy


No to teraz już chyba wiem dlaczego mi nie grzało...
Do zaworu trójdrożnego ktoś podpiął wężyk z innym podciśnieniem.
A po tym wężyku, o którym piszesz nie ma nawet śladu :p

Po tym jak napisałeś skąd wychodzi ten wężyk, podejrzewam że koło rurek od nagrzewnicy wychodzą dwa wężyki z podciśnieniem. Jeden od puszki podciśnień do regulacji nawiewów a drugi, którego u mnie brakuje od regulacji nawiewów do zaworu trójdrożnego.

Możecie mnie poprawić jeśli się mylę?
Pozdrawiam.

#206 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 grudnia 2010 - 16:23

Panowie pisze tego posta, poniewaz chcę sie upewnić czy mam racje, Otóż ogrzewanie jako takie jest, ale zeby była rewelacja to nie powiem, dzisiaj na rozgrzanym silniku obadałem rurki do nagrzewnicy i jest tak:
górna bardzo letnia
dolna bardzo goraca
Powiedzcie czy nagrzewnica ewidentnie nie drążna i nadaje sie do wymiany?

#207 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 grudnia 2010 - 16:30

Panowie pisze tego posta, poniewaz chcę sie upewnić czy mam racje, Otóż ogrzewanie jako takie jest, ale zeby była rewelacja to nie powiem, dzisiaj na rozgrzanym silniku obadałem rurki do nagrzewnicy i jest tak:
górna bardzo letnia
dolna bardzo goraca
Powiedzcie czy nagrzewnica ewidentnie nie drążna i nadaje sie do wymiany?

Płyn do nagrzewnicy dochodzi górnym przewodem i to on powinien być gorący.A w przypadku zakamienionej nagrzewnicy dolny bedzie znacząco chłodniejszy.

#208 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 grudnia 2010 - 16:34

To co jest grane w takim razie?

#209 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 grudnia 2010 - 18:26

idź do komory silnika i zerknij w rurkę górną, jak zakręca i idzie do zaworu trójdrożnego - badaj jej temperaturę i zobacz jaką mają temperaturę rurki wchodzące w zawór trójdrożny



 


#210 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 grudnia 2010 - 20:10

I co dalej?

#211 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 grudnia 2010 - 20:15

I co dalej?


dopiero sprawdź która rurka grzeje mocniej a która nie...

#212 OFFLINE   jery21

jery21
  • 2 postów
  • Dołączył: 28-12-2010

Napisany 28 grudnia 2010 - 21:10

mam problem z moim samochodem. Na wysokich obrotach ładnie grzeje, natomiast na niskich w ogóle. Cały układ przepłukałem szlaufem pod ciśnieniem i tak jakby wszystko było ok. Gdzie szukać jeszcze problemu ?

#213 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 grudnia 2010 - 21:12

mam problem z moim samochodem. Na wysokich obrotach ładnie grzeje, natomiast na niskich w ogóle. Cały układ przepłukałem szlaufem pod ciśnieniem i tak jakby wszystko było ok. Gdzie szukać jeszcze problemu ?

sprawdź rurki od nagrzewnicy

__Robert__ tak stwierdzisz czy zawór trójdrożny działa poprawnie,

zweryfikuj też czy masz podciśnienie na zaworze, bo może Ci się rurka wypięła lub jest dzirawa



 


#214 OFFLINE   jery21

jery21
  • 2 postów
  • Dołączył: 28-12-2010

Napisany 28 grudnia 2010 - 21:21

Zawór mam dwudrożny. Gdy włączone jest ogrzewanie to zawór jest otwarty.Ponadto zawór jest nowy bo go wymieniłem ale nic to nie dało. Przewody jeden jest gorący, a drugi zimny.

#215 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 grudnia 2010 - 12:20

Mam już eleganckie grzanie w aucie, otóż były zamienione przewody na zaworze trójdrożnym, byłem u mechanika, zamienił i jest fajnie cieplutko.

#216 OFFLINE   Krzyś

Krzyś
  • 196 postów
  • Dołączył: 18-05-2007
  • Skąd: Białystok
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 26 lutego 2011 - 03:26

chciałbym się dołączyć do tematu.A mianowicie mam problem z ogrzewaniem od samego początku jak tylko kupiłem auto,grzało ale tak nie do końca.A ostatniej zimy odmówiło posłuszeństwa i wymieniłem nagrzewnicę na nową Valeo przed wymianą z miesiąc czasu płukałem cały układ a to octem i specyfikami do czyszczenia chłodnic.po wymianie zalany nowy płyn,wymieniony termostat i ok Grzeje.po odpaleniu w mrozy typu -10 po przejechaniu 1.5 km 75 stopni, dodam że chłodnicę w 70 % mam zasłoniętą i tej zimy jest problem z ogrzewaniem jest słabe temp silnika 92 a z nawiewów ciepłe tylko, układ odpowietrzony i powtórnie płukany zalany nowy płyn, płynu nie ubywa, ciśnienie ok.dodam że oba przewody są gorące parownik też, klapy niby ich słychać jak się zamyka.jedynie co zauważyłem że jak pochodzi auto na postoju i wyłączę wentylator nawiewu na jakieś 5 minut i włączę ponownie prawie gorącym dmucha ale tylko przez chwilę i zimne z powrotem a przewody do nagrzewnicy są cały czas gorące że aż parzą.a pro po auto bez klimy więc nie ma zaworu 3 drożnego.co to może być Koledzy bo ręce opadają.
Krristof

#217 OFFLINE   emidro

emidro
  • 119 postów
  • Dołączył: 12-09-2007
  • Skąd: Skwierzyna

Napisany 27 lutego 2011 - 11:08

Witam wszystkich z problemem ogrzewania w omce. Kiedy zakładałem ten temat nie spodziewałem się że to kolejna typowa usterka omy. Widzę że kilka osób załatwiło sprawę ogrzewania wyciągnięciem rurki podciśnienia z zaworu. Ja osobiście do dziś mam tak zrobione że podciśnienie jest wyciągnięte. Niestety ten zabieg daje moim zdaniem 70% możliwości ogrzewania. Niestety nie mam siły już z tym walczyć! Omka ostatnio więcej stoi niż jeżdzi i powoli zaczyna się ROZKŁADAĆ pod blokiem:( Z przykrością stwierdzam że już niedługo zakończy się moja przygoda z kluską. Niestety auta się starzeją a kompilacja awarii mnie powoli przerasta psychicznie i finansowo. POzDRO dla wytrwałych!
2009 rok DM

#218 OFFLINE   klimi

klimi

    Kulam się megane scenic

  • 355 postów
  • Dołączył: 15-04-2009
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 27 lutego 2011 - 11:33

U mnie jest tak że jak na midzie temp. jest ujemna to leci ciepłe jak tylko wskoczy 0 i powyżej to nie da rady ręki utrzymać, może jakoś czujnik szwankować? co najciekawsze na dworze była ujemna bo wyjeżdżałem z parkingu podziemnego.

#219 OFFLINE   Strazak24

Strazak24
  • 3 postów
  • Dołączył: 19-02-2011

Napisany 03 listopada 2011 - 22:20

JA też mam problem z nagrzewnicą lecz już nie tak spory. Zapchałem ją środkami do uszczelniania chłodnic kombinowałem od lutego jak to naprawić i prawie mi się udało.Skończyłem na wlaniu 1 litra ludwika do układu i powoli zaczęło puszczać ale nie jest jeszcze w 100%ok nie wiem co dalej robić aby uniknąć wymiany może znacie jakieś środki do czyszczenia układu??????? poza tym to mam problem z temp. silnika wygląda na to, że termostat do wymiany

#220 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 listopada 2011 - 22:22

nie tylko nagrzewnice masz do wymiany kolego - chlodnice pewnie tez zalatwiles. zadne cudowne specyfiki nie poprawia ci sytuacji. zwykle druciarstwo i tyle. kup nagrzewnice - wymien - opis masz w dziale sprawdzone porady - wyplucz dobrze chlodnice - jak nie pojdzie wymien, zlikwiduj wycieki i po sprawie. albo przegrzejesz silnik i zaraz bedzie placz