Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

!!! GRZANIE !!!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
340 odpowiedzi na ten temat

#261 OFFLINE   razor35

razor35
  • 296 postów
  • Dołączył: 20-01-2012

Napisany 23 lutego 2012 - 19:41

No więc wyjołem to podcisnienie z zaworu trójdroznego i dmucha ciepełkiem w aucie , czyli zawór do wymiany bodajze .

#262 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 23 lutego 2012 - 23:26

podciśnienie do ogarnięcia zawór jest ok
- zerknij nad filtr kabinowy tam jest kwadratowa czarna puszka - od góry wchodzą dwa przewody podciśnienia - może sie wypieły lub są zamienione.

#263 OFFLINE   razor35

razor35
  • 296 postów
  • Dołączył: 20-01-2012

Napisany 24 lutego 2012 - 08:15

Więc tak , czy się coś stanie jak będzie wypięte podcisnienie czy będzie wiecej spalał chyba nie z tego co czytałem na forum niebędzie się nic działo więc narazie niech zostanie wypiete na wiosne się wepnie z powrotem , a co do filtra kabinowego to wogule go tam niema ktos go wypierdzielił takiego juz kupiłem , chyba musze sie zaopatrzyc w nowy filterek kabinowy , zdrugiej strony filtr to niema nic wspólnego z ogrzewaniem chyba a raczej do czystosci parowania i niemrzyjenych zapachów z zewnątrz .

#264 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 lutego 2012 - 09:59

Więc tak , czy się coś stanie jak będzie wypięte podcisnienie czy będzie wiecej spalał chyba nie z tego co czytałem na forum niebędzie się nic działo więc narazie niech zostanie wypiete na wiosne się wepnie z powrotem , a co do filtra kabinowego to wogule go tam niema ktos go wypierdzielił takiego juz kupiłem , chyba musze sie zaopatrzyc w nowy filterek kabinowy , zdrugiej strony filtr to niema nic wspólnego z ogrzewaniem chyba a raczej do czystosci parowania i niemrzyjenych zapachów z zewnątrz .


albo masz zle wpiety trojdrozny w weze albo pomieszane podcisnienia. to co wypioles zaslep i zrob porzadek. schemat podcisnien masz w dziale sprawdzone porady




 


#265 OFFLINE   razor35

razor35
  • 296 postów
  • Dołączył: 20-01-2012

Napisany 24 lutego 2012 - 15:15

Własnie zaslepiłęm t6asmą izolacyjną zaraz jak wypiołem na trujdroznym i ten wezyk od podcisnienia , no ale niemam tego filtra kabinowego czy on powinien byc czy moze go niebyc przez jakis czas, do czasu az sobie kupie .

#266 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 lutego 2012 - 15:35

no ale niemam tego filtra kabinowego czy on powinien byc czy moze go niebyc przez jakis czas, do czasu az sobie kupie .

jak rozpocznie się wiosna i zacznie wszystko pylić może Ci się grzyb do tunelów nawiewów wdać, Lepiej byś założył w miarę szybko :)

#267 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 24 lutego 2012 - 16:27

Napisałem żebyś zerkną nad filtr a nie na filtr kabinowy.
Nad filtrem jest puszka "zasobnik podciśnienia" tak jak to widać na tym zdjęciu - od góry wchodzą wężyki podciśnienia - może są wypięte lub zamienione miejscami.
Dodany obrazek


Jak nie chcesz mieć grzybobrania w samochodzie to jak najszybciej kup ten filtr kabinowy najlepiej z węglem
Filtron K1001A lub te w linkach
http://sklep.dixi-ca...ega-p-1141.html
http://www.olejesamo...eglem-aktywnym/

Parownik ma bardzo gęste użebrowanie przez to każdy brudek się wczepia.
Jak już wyrosną "pieczarki" to żadna dezynfekcja i nie pomoże tylko wyjęcie i czyszczenie mechaniczne.
Dodany obrazek

#268 OFFLINE   razor35

razor35
  • 296 postów
  • Dołączył: 20-01-2012

Napisany 24 lutego 2012 - 17:00

Wiem , sprawdzałęm tą puszkę i wszystko jest tak jak powinno być ale załoze to spowrotem to podcisnienie , kupie filtr kabinowy i bedzie git juz niema takich morozów więc niepotrzebne az takie mocne ogrzewanie , dodam ze przedtem grzało i nagle w jeden dzien *** i niegrzeje , ale tak jak pisałem zrobiłem ta pompke elektryczna co jest pod zbiorniczkiem wyrównawczym a zarazem obok zbiorniczka umnie tak jest przynajmniej wymieniłem szczotki , ale przejechałęm się 6 km , i **** niegrzało więc wyjełem to podcisnienie i zagrzało , wsadze je spowrotem moze juz będzie grzało , a co do filtra kabinowego to umnie niebyło go dlatego pytam czy on jest zabudowany czy tylko wsadzony w te rynienki takie plastikowe umnie takie cos jest taka jakby skrzyneczka pod tym pudełkiem od podcisnienia .

#269 OFFLINE   gulin

gulin
  • 144 postów
  • Dołączył: 13-03-2010
  • Skąd: Grudziądz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 24 lutego 2012 - 17:48

odnośnie zdjęcia kolegi zygzak(tego z puszką)czy można odpiąć którys z wężyków przy puszce,żeby sprawdzić czy będzie cieplej?czy trzeba ten przy zaworze trójdrożnym?

#270 OFFLINE   bolecq2

bolecq2
  • 243 postów
  • Dołączył: 09-12-2008
  • Skąd: Lipnik k./Osieka
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 02 marca 2012 - 22:49

Witam
Podpowie mi ktoś jak dokładnie spuścić płyn z układu chłodzenia.
Wiem tylko że u dołu chłodnicy jest czerwona zakrętka, tylko że tamtędy niewiele spłynie.
A z tego co kojarzę to do mojego typu silnika wchodzi aż 8-10 litrów?
Jak resztę wylać?

#271 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 marca 2012 - 01:00

Witam
Podpowie mi ktoś jak dokładnie spuścić płyn z układu chłodzenia.
Wiem tylko że u dołu chłodnicy jest czerwona zakrętka, tylko że tamtędy niewiele spłynie.
A z tego co kojarzę to do mojego typu silnika wchodzi aż 8-10 litrów?
Jak resztę wylać?


z reguły jest korek w bloku do spuszczania:)

#272 OFFLINE   razor35

razor35
  • 296 postów
  • Dołączył: 20-01-2012

Napisany 03 marca 2012 - 08:51

Witam , problem rozwiązany z grzaniem , wymieniłem szczotki w tej pompce elektrycznej koło zbiorniczka wyruwnawczego i grzeje jak tralala 20 stopni ustawione na panelu i ciepełko jak niewiem az radosc jezdzic .

#273 OFFLINE   bolecq2

bolecq2
  • 243 postów
  • Dołączył: 09-12-2008
  • Skąd: Lipnik k./Osieka
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 03 marca 2012 - 20:24

Witam , problem rozwiązany z grzaniem , wymieniłem szczotki w tej pompce elektrycznej koło zbiorniczka wyruwnawczego i grzeje jak tralala 20 stopni ustawione na panelu i ciepełko jak niewiem az radosc jezdzic .


Czasem ta pompka nie jest od dodatkowego chłodzenia płynu w układzie?
Załącza się jak jest za duża temperatura?
Więc co ona ma do grzania w kabinie?

#274 OFFLINE   razor35

razor35
  • 296 postów
  • Dołączył: 20-01-2012

Napisany 03 marca 2012 - 20:27

Czasem ta pompka nie jest od dodatkowego chłodzenia płynu w układzie?
Załącza się jak jest za duża temperatura?
Więc co ona ma do grzania w kabinie?

Z tego co wiem to są dwie takie pompki jedna koło aku przy chłodnicy a druga pod zbiorniczkiem tzn zboku , i ta co jest przy chłodnicy obok aku jest od chłodzenia a ta druga od grzania .

#275 OFFLINE   bolecq2

bolecq2
  • 243 postów
  • Dołączył: 09-12-2008
  • Skąd: Lipnik k./Osieka
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 03 marca 2012 - 20:48

Z tego co wiem to są dwie takie pompki jedna koło aku przy chłodnicy a druga pod zbiorniczkiem tzn zboku , i ta co jest przy chłodnicy obok aku jest od chłodzenia a ta druga od grzania .


To chyba w twoim silniku wychodziły jeszcze te koło aku bo ja zadnej takiej nie widzę u siebie. Jedynie te pod zbiorniczkiem wyrównawczym, ale z tego co wiem to ta pod zbiorniczkiem jest od dodatkowego chłodzenia tak jak wspomniałem wcześniej, chyba
że źle mówię. Mogłby mnie ktoś poprawić jeśli źle mówię?

#276 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 marca 2012 - 11:17

To chyba w twoim silniku wychodziły jeszcze te koło aku bo ja zadnej takiej nie widzę u siebie. Jedynie te pod zbiorniczkiem wyrównawczym, ale z tego co wiem to ta pod zbiorniczkiem jest od dodatkowego chłodzenia tak jak wspomniałem wcześniej, chyba
że źle mówię. Mogłby mnie ktoś poprawić jeśli źle mówię?


źle mówisz, pod zbiorniczkiem jest do nagrzewnicy, koło chłodnicy wspomaga obieg po wyłączeniu silnika:D

#277 OFFLINE   bolecq2

bolecq2
  • 243 postów
  • Dołączył: 09-12-2008
  • Skąd: Lipnik k./Osieka
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 07 marca 2012 - 19:00

źle mówisz, pod zbiorniczkiem jest do nagrzewnicy, koło chłodnicy wspomaga obieg po wyłączeniu silnika:D


Możesz kolego wytłumaczyć na jakiej zasadzie działa ta pod zbiorniczkiem, po spinam ją na krótko pod aku to działa? Może ona jest powodem że mi słabo grzało w mrozy?
A czy u mnie jest ta druga przy chłodnicy, bo jakoś nigdzie jej nie widzę od strony silnika.
Jedynie przy chłodnicy od klimy widzę bodajże osuszacz to jest jak mnie oko nie myli?

#278 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 marca 2012 - 19:11

Możesz kolego wytłumaczyć na jakiej zasadzie działa ta pod zbiorniczkiem, po spinam ją na krótko pod aku to działa? Może ona jest powodem że mi słabo grzało w mrozy?
A czy u mnie jest ta druga przy chłodnicy, bo jakoś nigdzie jej nie widzę od strony silnika.
Jedynie przy chłodnicy od klimy widzę bodajże osuszacz to jest jak mnie oko nie myli?


ja u siebie nie mam nawet tej pod zbiornikiem. ona bodajże pomaga zbić wysoką temp. a przy chłodnicy dodatkowej też nie posiadam.

#279 OFFLINE   bolecq2

bolecq2
  • 243 postów
  • Dołączył: 09-12-2008
  • Skąd: Lipnik k./Osieka
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 07 marca 2012 - 22:33

To jak to ten sam rok i ty nie masz. Napewno ona pomaga zbic wysoką temperaturę a nie wspomóc nagrzewnice.
Skoro jeden wąż jest od górnej części chlodnicy idzie do tej pompki i drugi wąż prowadzi do dolnej części chlodnicy to już samo za siebie mówi

#280 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 08 marca 2012 - 19:18

To jak to ten sam rok i ty nie masz. Napewno ona pomaga zbic wysoką temperaturę a nie wspomóc nagrzewnice.
Skoro jeden wąż jest od górnej części chlodnicy idzie do tej pompki i drugi wąż prowadzi do dolnej części chlodnicy to już samo za siebie mówi


co masz kolego na myśli bo nie mogę rozszyfrować?