

!!! GRZANIE !!!
#301
OFFLINE
Napisany 19 marca 2012 - 19:01
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)
Zapraszam! Info na PW
Odpicuj swoją omegę xd
#302
OFFLINE
Napisany 19 marca 2012 - 19:23
Jak włączą się wentylatory
Ok , dzieki , mam rozumiec ze ona wspomaga chłodzenie tak .
#303
OFFLINE
Napisany 20 marca 2012 - 22:33
Tak wspomaga schłodzenie silnika w tym konkretnym przypadku.
#304
OFFLINE
Napisany 20 marca 2012 - 22:45
Ta pompka pompuje tylko wtedy gdy silnik jest zgaszony a wentylator chłodnicy kręci.
Tak wspomaga schłodzenie silnika w tym konkretnym przypadku.
Jak zgaszony , przecierz jak będzie silnik zgaszony i niebedzie zapłonu to jak pompka bedzie kręcic bez napięcia chyba musi byc włączony zapłon zeby kręciła .
#305
OFFLINE
Napisany 20 marca 2012 - 23:05
Jak zgaszony , przecierz jak będzie silnik zgaszony i niebedzie zapłonu to jak pompka bedzie kręcic bez napięcia chyba musi byc włączony zapłon zeby kręciła .
a jak wyłączysz to wentylatory pracują??
#306
OFFLINE
Napisany 21 marca 2012 - 08:41
a jak wyłączysz to wentylatory pracują??
No pracują jak w kazdym aucie , i co wtedy ta pompka się załącza razem z wentylatorem mimo ze silnik i zapłon wyłączony .
#307
OFFLINE
Napisany 21 marca 2012 - 09:06
tak dokładnie za to odpowiada przekaźnik w skrzynce bezpieczników.No pracują jak w kazdym aucie , i co wtedy ta pompka się załącza razem z wentylatorem mimo ze silnik i zapłon wyłączony .
#308
OFFLINE
#309
OFFLINE
#310
OFFLINE
Napisany 21 marca 2012 - 13:19
Sprawdź sam czy pojawia sie napięcie we wtyczce zasilania pompki to zobaczysz. Tak jest zrobione "w silniku X25XE"Jak zgaszony , przecierz jak będzie silnik zgaszony i niebedzie zapłonu to jak pompka bedzie kręcic bez napięcia chyba musi byc włączony zapłon zeby kręciła .
Żeby pompka przy chłodnicy ruszyła musi chodzić wentylator chłodnicy i musi być zgaszony silnik. Rozwiązanie sprytne i skuteczne.
Po zapłonie działa druga pompka pod zbiorniczkiem wyrównawczym.
Cały czas mowa tylko o silniku V6 X25XE
#311
OFFLINE
Napisany 21 marca 2012 - 15:08
Sprawdź sam czy pojawia sie napięcie we wtyczce zasilania pompki to zobaczysz. Tak jest zrobione "w silniku X25XE"
Żeby pompka przy chłodnicy ruszyła musi chodzić wentylator chłodnicy i musi być zgaszony silnik. Rozwiązanie sprytne i skuteczne.
Po zapłonie działa druga pompka pod zbiorniczkiem wyrównawczym.
Cały czas mowa tylko o silniku V6 X25XE
I tak włąsnie jest , druga pompka chodzi po włączeniu zapłonu , dzięki tej pompce koło zbiorniczka wyruwnawczego , szybciej sie nagrzewa w srodku auta , zanim sie nagrzeje chłodnica to ja juz mam ciepełko w srodku fajne to rozwiązanie jest w tych silnikach .
#312
OFFLINE
Napisany 30 marca 2012 - 11:16

Mam nowy zawór trójdrożny. ale wolałem zapytać żeby nie być potem zwiedzonym

Btw do wymiany trzeba podszybie pewnie zdjac co?/
Dzieki za sugestie
#313
OFFLINE
Napisany 30 marca 2012 - 13:33
Podciśnienie w tej cieniutkiej rurce dochodzącej do zaworu jest tylko wtedy gdy ustawisz temperature całkowicie na zimne, w climatroniku na low sie ustawia.
Wtedy zawór zamyka dopływ gorącego płynu do nagrzewnicy.
#314
OFFLINE
#315
OFFLINE
Napisany 18 stycznia 2013 - 20:27
__________________"
Wymieniłem nagrzewnicę na nową . Temp. silnika po dłuższej pracy na jałowym 95stopni , układ odpowietrzony , rurki podłączone do nagrzewnicy letnie - brak ogrzewania. Wciskam gaz na 3-3,5 tyś obrotów po chwili górna rurka gorąca -dolna zimna . Po kilku sekundach górna i dolna rurka gorące nie da się dłużej przytrzymać - ogrzewanie nie działa. Proszę o pomoc , pisałeś , że to może być problem klimatronika. Pozdrawiam
#316
OFFLINE
Napisany 18 stycznia 2013 - 20:31
Pompka wspomagajaca pod zbiornikiem wyrownaczym sprawna?Wymieniłem nagrzewnicę na nową . Temp. silnika po dłuższej pracy na jałowym 95stopni , układ odpowietrzony , rurki podłączone do nagrzewnicy letnie - brak ogrzewania. Wciskam gaz na 3-3,5 tyś obrotów po chwili górna rurka gorąca -dolna zimna . Po kilku sekundach górna i dolna rurka gorące nie da się dłużej przytrzymać - ogrzewanie nie działa. Proszę o pomoc , pisałeś , że to może być problem klimatronika. Pozdrawiam
Jak jest wpiety parownik w uklad chlodzenia?
#317
OFFLINE
Napisany 18 stycznia 2013 - 20:38
#318
OFFLINE
Napisany 18 stycznia 2013 - 23:14
Ja mam problem tego typu że w pompce wspomagającej pojawia się powietrze i stąd mam słabe ogrzewanie, słychać jak pompka "mieli" powietrzem, odpowietrzanie układu nic nie daje, na chwilę jest ok a później znowu to samo, gdzie szukać przyczyny zapowietrzania się układu ??????
Wyciek jest główną przyczyną zapowietrzania układu lub upg.

#319
OFFLINE
Napisany 19 stycznia 2013 - 10:50
Pompka wspomagajaca pod zbiornikiem wyrownaczym sprawna?
Jak jest wpiety parownik w uklad chlodzenia?
Jak ją sprawdzić ??? i zdemontowac ??
#320
OFFLINE
Napisany 19 stycznia 2013 - 11:43
Jak ją sprawdzić ??? i zdemontowac ??
Przekręć kluczyk w stacyjce bez odpalania i zajrzyj pod maskę, powinno ją słychać, demontaż jest banalny, wyciągasz zbiornik wyrównawczy na bok, odpinasz wiązkę elektryczną, wysuwasz z pompkę z obejmy gumowej w kierunku przodu auta i masz ją w rękach, pozostaje odłączyć przewody gumowe i wsio:D