Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

!!! GRZANIE !!!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
340 odpowiedzi na ten temat

#301 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 19 marca 2012 - 19:01

Jak włączą się wentylatory
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#302 OFFLINE   razor35

razor35
  • 296 postów
  • Dołączył: 20-01-2012

Napisany 19 marca 2012 - 19:23

Jak włączą się wentylatory


Ok , dzieki , mam rozumiec ze ona wspomaga chłodzenie tak .

#303 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 20 marca 2012 - 22:33

Ta pompka pompuje tylko wtedy gdy silnik jest zgaszony a wentylator chłodnicy kręci.
Tak wspomaga schłodzenie silnika w tym konkretnym przypadku.

#304 OFFLINE   razor35

razor35
  • 296 postów
  • Dołączył: 20-01-2012

Napisany 20 marca 2012 - 22:45

Ta pompka pompuje tylko wtedy gdy silnik jest zgaszony a wentylator chłodnicy kręci.
Tak wspomaga schłodzenie silnika w tym konkretnym przypadku.


Jak zgaszony , przecierz jak będzie silnik zgaszony i niebedzie zapłonu to jak pompka bedzie kręcic bez napięcia chyba musi byc włączony zapłon zeby kręciła .

#305 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 marca 2012 - 23:05

Jak zgaszony , przecierz jak będzie silnik zgaszony i niebedzie zapłonu to jak pompka bedzie kręcic bez napięcia chyba musi byc włączony zapłon zeby kręciła .


a jak wyłączysz to wentylatory pracują??

#306 OFFLINE   razor35

razor35
  • 296 postów
  • Dołączył: 20-01-2012

Napisany 21 marca 2012 - 08:41

a jak wyłączysz to wentylatory pracują??


No pracują jak w kazdym aucie , i co wtedy ta pompka się załącza razem z wentylatorem mimo ze silnik i zapłon wyłączony .

#307 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 marca 2012 - 09:06

No pracują jak w kazdym aucie , i co wtedy ta pompka się załącza razem z wentylatorem mimo ze silnik i zapłon wyłączony .

tak dokładnie za to odpowiada przekaźnik w skrzynce bezpieczników.

#308 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 21 marca 2012 - 11:08

No pracują jak w kazdym aucie(...)

No nie w każdym :D

#309 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 marca 2012 - 12:22

No nie w każdym

W XEVie wiatraki chodza tylko z zaplonem :p

#310 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 21 marca 2012 - 13:19

Jak zgaszony , przecierz jak będzie silnik zgaszony i niebedzie zapłonu to jak pompka bedzie kręcic bez napięcia chyba musi byc włączony zapłon zeby kręciła .

Sprawdź sam czy pojawia sie napięcie we wtyczce zasilania pompki to zobaczysz. Tak jest zrobione "w silniku X25XE"
Żeby pompka przy chłodnicy ruszyła musi chodzić wentylator chłodnicy i musi być zgaszony silnik. Rozwiązanie sprytne i skuteczne.

Po zapłonie działa druga pompka pod zbiorniczkiem wyrównawczym.
Cały czas mowa tylko o silniku V6 X25XE

#311 OFFLINE   razor35

razor35
  • 296 postów
  • Dołączył: 20-01-2012

Napisany 21 marca 2012 - 15:08

Sprawdź sam czy pojawia sie napięcie we wtyczce zasilania pompki to zobaczysz. Tak jest zrobione "w silniku X25XE"
Żeby pompka przy chłodnicy ruszyła musi chodzić wentylator chłodnicy i musi być zgaszony silnik. Rozwiązanie sprytne i skuteczne.

Po zapłonie działa druga pompka pod zbiorniczkiem wyrównawczym.
Cały czas mowa tylko o silniku V6 X25XE


I tak włąsnie jest , druga pompka chodzi po włączeniu zapłonu , dzięki tej pompce koło zbiorniczka wyruwnawczego , szybciej sie nagrzewa w srodku auta , zanim sie nagrzeje chłodnica to ja juz mam ciepełko w srodku fajne to rozwiązanie jest w tych silnikach .

#312 OFFLINE   michail

michail
  • 81 postów
  • Dołączył: 02-10-2011
  • Skąd: Grudziądz

Napisany 30 marca 2012 - 11:16

Pozwolę sobię tu zapytać czy zawór trójdrożny mógł sie jakoś zablokować i z tego względu nie leci gorące powietrze? Ktoś kiedyś lał do tego autka wodę bo na niektórych elementach był mocno zakamieniony, nagrzewnica drożna. I kiedyś tu wyczytałem zeby zdjac z tego zaworu ten przewód od podciśnienia, - nie pomogła. Btw jak moge sprawdzić czy jest w nim podciśnienie wtedy kiedy ma być? :D

Mam nowy zawór trójdrożny. ale wolałem zapytać żeby nie być potem zwiedzonym :D
Btw do wymiany trzeba podszybie pewnie zdjac co?/

Dzieki za sugestie

#313 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 30 marca 2012 - 13:33

Czy rurki aluminiowe przy nagrzewnicy parzą?
Podciśnienie w tej cieniutkiej rurce dochodzącej do zaworu jest tylko wtedy gdy ustawisz temperature całkowicie na zimne, w climatroniku na low sie ustawia.
Wtedy zawór zamyka dopływ gorącego płynu do nagrzewnicy.

#314 OFFLINE   michail

michail
  • 81 postów
  • Dołączył: 02-10-2011
  • Skąd: Grudziądz

Napisany 31 marca 2012 - 12:52

sprawdze i dam znac? a jak parzą to? a jak nie ? :)

#315 OFFLINE   fimkarz

fimkarz
  • 51 postów
  • Dołączył: 10-12-2008
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 18 stycznia 2013 - 20:27

"sprawdz weze nagrzewnicy. jesli jeden jest goracy a drugi zimny to nagrzewnica nie drozna (plukanie albo wymiana) jesli oba sa zimne - blad w podlaczeniu wezy, jesli oba gorace - problem z klimatronikiem
__________________"

Wymieniłem nagrzewnicę na nową . Temp. silnika po dłuższej pracy na jałowym 95stopni , układ odpowietrzony , rurki podłączone do nagrzewnicy letnie - brak ogrzewania. Wciskam gaz na 3-3,5 tyś obrotów po chwili górna rurka gorąca -dolna zimna . Po kilku sekundach górna i dolna rurka gorące nie da się dłużej przytrzymać - ogrzewanie nie działa. Proszę o pomoc , pisałeś , że to może być problem klimatronika. Pozdrawiam

#316 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 stycznia 2013 - 20:31

Wymieniłem nagrzewnicę na nową . Temp. silnika po dłuższej pracy na jałowym 95stopni , układ odpowietrzony , rurki podłączone do nagrzewnicy letnie - brak ogrzewania. Wciskam gaz na 3-3,5 tyś obrotów po chwili górna rurka gorąca -dolna zimna . Po kilku sekundach górna i dolna rurka gorące nie da się dłużej przytrzymać - ogrzewanie nie działa. Proszę o pomoc , pisałeś , że to może być problem klimatronika. Pozdrawiam

Pompka wspomagajaca pod zbiornikiem wyrownaczym sprawna?
Jak jest wpiety parownik w uklad chlodzenia?

#317 OFFLINE   Kr30is

Kr30is
  • 87 postów
  • Dołączył: 10-12-2011
  • Skąd: Przyszowice

Napisany 18 stycznia 2013 - 20:38

Ja mam problem tego typu że w pompce wspomagającej pojawia się powietrze i stąd mam słabe ogrzewanie, słychać jak pompka "mieli" powietrzem, odpowietrzanie układu nic nie daje, na chwilę jest ok a później znowu to samo, gdzie szukać przyczyny zapowietrzania się układu ??????

#318 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 stycznia 2013 - 23:14

Ja mam problem tego typu że w pompce wspomagającej pojawia się powietrze i stąd mam słabe ogrzewanie, słychać jak pompka "mieli" powietrzem, odpowietrzanie układu nic nie daje, na chwilę jest ok a później znowu to samo, gdzie szukać przyczyny zapowietrzania się układu ??????


Wyciek jest główną przyczyną zapowietrzania układu lub upg.:D

#319 OFFLINE   fimkarz

fimkarz
  • 51 postów
  • Dołączył: 10-12-2008
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 19 stycznia 2013 - 10:50

Pompka wspomagajaca pod zbiornikiem wyrownaczym sprawna?
Jak jest wpiety parownik w uklad chlodzenia?


Jak ją sprawdzić ??? i zdemontowac ??

#320 OFFLINE   Kr30is

Kr30is
  • 87 postów
  • Dołączył: 10-12-2011
  • Skąd: Przyszowice

Napisany 19 stycznia 2013 - 11:43

Jak ją sprawdzić ??? i zdemontowac ??


Przekręć kluczyk w stacyjce bez odpalania i zajrzyj pod maskę, powinno ją słychać, demontaż jest banalny, wyciągasz zbiornik wyrównawczy na bok, odpinasz wiązkę elektryczną, wysuwasz z pompkę z obejmy gumowej w kierunku przodu auta i masz ją w rękach, pozostaje odłączyć przewody gumowe i wsio:D