Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

!!! GRZANIE !!!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
340 odpowiedzi na ten temat

#281 OFFLINE   bolecq2

bolecq2
  • 243 postów
  • Dołączył: 09-12-2008
  • Skąd: Lipnik k./Osieka
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 08 marca 2012 - 21:28

To że ta pompka jest od zmniejszenia temperatury silnika a nie od nagrzewnicy tak jak niektórzy się wypowiadają na forum (chyba że to się tyczy tylko silnika 2.5 td.
Otóż u mnie jeden wąż od tej pompki prowadzi w górną część chłodnicy,
(otwierając maskę z lewej strony chłodnicy popatrz od strony silnika)
natomiast drugi wąż bodajże zasysający prowadzi po wentylatorze od wiskozy do dolnej części chłodnicy, tam gdzie jest taki korek czerwony od spuszczania cieczy chłodzącej.
Bynajmniej u mnie tak jest

#282 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 marca 2012 - 21:33

To że ta pompka jest od zmniejszenia temperatury silnika a nie od nagrzewnicy tak jak niektórzy się wypowiadają na forum

Pompa przy chlodnicy jest wspomagania obiegu chlodzenia a pompa pod zbiornikiem wyrownawczym jest jest od wspomagania nagrzewnicy. Przy czym nie musza wystepowac obie jednoczesnie a w niektorych silnikach nie ma ich wogole (np 2.0 PB).

#283 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 08 marca 2012 - 21:59

u mnie wąż od zbiornika(górny) leci prosto do węża wchodzącego w silnik i nie ma tam żadnej pompki.

#284 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 08 marca 2012 - 22:54

To jak to w końcu jest naprawdę z tymi pompkami?

#285 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 marca 2012 - 09:28

tak jak napisal przybek.
v6 - standard - pompka na chlodnicy, dodatkowo zalezy od wersji pompka pod zbiorniczkiem.




 


#286 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 09 marca 2012 - 12:38

Troche żartowałem z tym pytaniem :p
jednak mały chaos sie wkradł z tymi pompkami odnośnie przeznaczenia ich w klekotach :pokoj:
przydały by sie klekotowe schematy ukł chł.

#287 OFFLINE   bolecq2

bolecq2
  • 243 postów
  • Dołączył: 09-12-2008
  • Skąd: Lipnik k./Osieka
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 09 marca 2012 - 20:21

A jaka jest zasada działania pompki pod zbiornikiem, tzn. kiedy ona się załącza?

#288 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 marca 2012 - 00:16

jest zasada działania pompki pod zbiornikiem

Caly czas po zaplonie.

#289 OFFLINE   sylwek0709

sylwek0709
  • 495 postów
  • Dołączył: 29-02-2012
  • Skąd: będzino k/koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 marca 2012 - 00:24

siemanko .
przybek wczoraj pisaliśmy na temat grzania w mojej omie dziś było 5st ciepła i grzało normalnie dawało gorącem a jak są mrozy to ja tego nie rozumiem czy jest jakiś czujnik co szwankuje

#290 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 10 marca 2012 - 10:11

Caly czas po zaplonie.


Czy w B i BFL jest tak samo?

#291 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 marca 2012 - 11:28

Czy w B i BFL jest tak samo?


nie, cały czas to w B, w BFL panel klimatronika steruje.:D

#292 OFFLINE   bolecq2

bolecq2
  • 243 postów
  • Dołączył: 09-12-2008
  • Skąd: Lipnik k./Osieka
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 10 marca 2012 - 20:24

Caly czas po zaplonie.


Jak przekrece kluczykiem to już ona działa czy dopiero jak włącze ogrzewanie, mam klimatronik i jak włącze klime czy eco to ona zawsze działa?
Mógłbyś bardziej opisac swoją teze?

#293 OFFLINE   daro41

daro41
  • 172 postów
  • Dołączył: 11-08-2008
  • Skąd: Tarnobrzeg
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 marca 2012 - 10:51

Witam..podepnę sie pod temat u mnie na pinach kostki zasilającej pompke pod zbiorniczkiem wyrownawczym nie ma napiecia po przekreceniu kluczyka . Wie ktos ktory bezpiecznik ewentualnie za to odpowiada ? Instalacja wyglada na dobra więc wina zasilania chyba :o

#294 OFFLINE   bolecq2

bolecq2
  • 243 postów
  • Dołączył: 09-12-2008
  • Skąd: Lipnik k./Osieka
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 14 marca 2012 - 20:54

daro41 widocznie żaden użytkownik forum nie chce nam pomóc!!
U mnie jest tak samo jak u ciebie, po przekręceniu kluczyka i zapaleniu wogóle ona nie działa, natomiast jak podepnę ją pod akumulator to działa.
Wogóle ona na bank jest od dodatkowego chłodzenia silnika:
Otóż jak miałem temp. silnika 90 (silnik na chodzie) podpiąłem ją pod aku, pochodziło z 5 min i temp. spadła pomiędzy 90 a 0 (tą kreskę pośrodku bodajże 45 czy ile tam jest)
Po drugie węże od tej pompki nigdzie nie idą do nagrzewnicy tylko do chłodnicy.
Jeśli nie ma napięcia na kostce wpinającej do tej pompki to który bezpiecznik, przekaźnik za to odpowiada???
Przy okazji dodaje fotki z opisami gdzie co idzie.
Jakby był ktoś łaskawy odpisać z forum i odpowiedzieć.

#295 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 15 marca 2012 - 09:39

daro41 widocznie żaden użytkownik forum nie chce nam pomóc!!

raczej nie wie jak pomóc;)

#296 OFFLINE   boopp

boopp
  • 102 postów
  • Dołączył: 02-06-2009

Napisany 17 marca 2012 - 06:13

Pompka pod zbiorniczkiem działa cały czas po przekręceniu kluczyka, a ta na chłodnicy dopiero jak załączy się pierwszy bieg wentylatora również przy zgaszonym silniku. Co do węży to ta pod zbiorniczkiem powinna być wpięta w obwód przy zaworze trójdrożnym, natomiast na chłodnicy jest wpięta tylko w chłodnicę.

#297 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 17 marca 2012 - 11:51

boopp
V6 ma tak jak napisałeś a klekot X25DT też?

#298 OFFLINE   bolecq2

bolecq2
  • 243 postów
  • Dołączył: 09-12-2008
  • Skąd: Lipnik k./Osieka
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 17 marca 2012 - 19:31

Właśnie u mnie w 2.5 td pompka pod zbiorniczkiem jest wpięta wężami w chłodnicę tak jak na zdjęciach które zamieściłem. Ale ona nie działa po przekręceniu kluczyka, wszystkie bezpieczniki dobre więc może który przekaźnik poszedł się...?? o ile to on??
Pompka na chłodnicy występuje tylko w v6 tak jak beast pisał

#299 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 18 marca 2012 - 10:15

Ale w 2.5td ta pompka ma chodzić po przekręceniu kluczyka?
wygląda na to że nie

#300 OFFLINE   razor35

razor35
  • 296 postów
  • Dołączył: 20-01-2012

Napisany 19 marca 2012 - 18:26

Powiedzcie mi kiedy ta pompka się załącza co jest przy chłodnicy ? dzis ją wyjołem wycysciłem wszystko wsrodku bo było pełno syfu i niekręciła wcale wycysciłęm poskładałem do kupy wsio podpięcie na krutko do aku w celu sprawdzenia i wszystko chodzi jak nalezy , tylko kiedy ona sie załącza ?