Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Swap z 2.5 na 3.0


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
158 odpowiedzi na ten temat

#121 OFFLINE   BRABUS

BRABUS
  • 222 postów
  • Dołączył: 29-03-2010
  • Skąd: Mwek k. Wawy
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 listopada 2013 - 19:57

Z tym 1l to sie nie zgodze, co prawda mam automat, ale nim zejscie w trasie ponizej 10 to raczej cud, najmarniej przy eko(do 110) pali ok 11, przy takiej jezdzie jak 2,5 spali ok 13, to zreszta widac na kompie po spalaniu chwilowym.
wiem wiem, ale ona benzyny palila w trasie ok 8,5 wiec mysle ze 10 lpg to raczej normalny wynik ;)

#122 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 07 listopada 2013 - 19:59

Z tym 1l to sie nie zgodze, co prawda mam automat, ale nim zejscie w trasie ponizej 10 to raczej cud, najmarniej przy eko(do 110) pali ok 11, przy takiej jezdzie jak 2,5 spali ok 13, to zreszta widac na kompie po spalaniu chwilowym.
wiem wiem, ale ona benzyny palila w trasie ok 8,5 wiec mysle ze 10 lpg to raczej normalny wynik ;)


wiele rzeczy jeszcze wpływa na spalanie. Buda (karawan czy sedes), wyposażenie (im lepsze tym większa masa) i stan jednostki. Poza tym wraz ze wzrostem prędkości to spalanie będzie korzystniejsze na 3.0

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#123 OFFLINE   BRABUS

BRABUS
  • 222 postów
  • Dołączył: 29-03-2010
  • Skąd: Mwek k. Wawy
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 listopada 2013 - 20:26

obydwa w karawanie. Wg mnie najbardziej spalanie podnosi automat w 3.0.
Z predkoscia to i owszem, mialem 2.0 16v i ta jezdzac do 110, schodzila spokojnie ponizej 10l gazu, natomiast powyzej palila juz 13-14, czyli tyle co 3.0. Natomiast jesli chodzi o ekonomie, to na trasy i jak i do miasta wg mnie najlepszy jest 2,5.
To ze 3.0 pali litr wiecej to mit, niejedna Omege mialem i zawsze 3.0 palilo 2-3l wiecej od 2,5 ;)

#124 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 07 listopada 2013 - 20:32

obydwa w karawanie. Wg mnie najbardziej spalanie podnosi automat w 3.0.
Z predkoscia to i owszem, mialem 2.0 16v i ta jezdzac do 110, schodzila spokojnie ponizej 10l gazu, natomiast powyzej palila juz 13-14, czyli tyle co 3.0. Natomiast jesli chodzi o ekonomie, to na trasy i jak i do miasta wg mnie najlepszy jest 2,5.
To ze 3.0 pali litr wiecej to mit, niejedna Omege mialem i zawsze 3.0 palilo 2-3l wiecej od 2,5 ;)

wszystko zależy od nogi. Aftomat ma sporo do spalania (szczególnie w mieście). Trzeba dobrze opanować jazdę i go wyczuć by spalał jak manual

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#125 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 listopada 2013 - 21:29

U siebie miałem ciekawostkę przyrodnicza. Aktualny motor po swapie chodził na kompie z 2.5 (oznaczenie HH) bez problemu ale silnik nie był tak wydajny. Wsadziliśmy kompa z 3.0 (AF) po paru km wywalał błąd czujnika spalania stukowego. Pewnie padł czujnik wiec jego wymiana. Po paru km to samo. Powróciłem do kompa HH. Po czasie beast dosłał mi drugi komp AF bo myślałem, że ten pierwszy był uszkodozny. Przejechałem kilometr i ten sam błąd. Ostatecznie wsadziłem kompa z tej samej serii co był w 2.5 ale od 3.0 czyli z oznaczeniem HF - od roku zero problemów. Czy ktoś jest w stanie to wytłumaczyć ?? :) Przypomnę, że u kolegów w 3.2 AF działa normalnie :)

#126 OFFLINE   BRABUS

BRABUS
  • 222 postów
  • Dołączył: 29-03-2010
  • Skąd: Mwek k. Wawy
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 listopada 2013 - 22:00

jesli sam blok jest 3,2 a osprzet od 2,5 to powinno dzialac bez problemu. Natomiast nie wiem jak to sie ma w przypadku ori 3,2 a kompa od 2,5/3,0. Brak EGR, 4 sondy, elektroniczna przepustnica, wg mnie to nie powinno dzialac.
Znajomy w Astrze G ma 3,2 na osprzecie od c25xe(vectra a) i silnik pracuje bez problemu, ale dolot ma od Omegi, ze wzgledu na wieksza wydajnosc niz ten od VA.

BTW - jak ogarneliscie sprawe imo? przekladaliscie pastylke?

#127 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 listopada 2013 - 22:39

U siebie miałem ciekawostkę przyrodnicza. Aktualny motor po swapie chodził na kompie z 2.5 (oznaczenie HH) bez problemu ale silnik nie był tak wydajny. Wsadziliśmy kompa z 3.0 (AF) po paru km wywalał błąd czujnika spalania stukowego. Pewnie padł czujnik wiec jego wymiana. Po paru km to samo. Powróciłem do kompa HH. Po czasie beast dosłał mi drugi komp AF bo myślałem, że ten pierwszy był uszkodozny. Przejechałem kilometr i ten sam błąd. Ostatecznie wsadziłem kompa z tej samej serii co był w 2.5 ale od 3.0 czyli z oznaczeniem HF - od roku zero problemów. Czy ktoś jest w stanie to wytłumaczyć ?? :) Przypomnę, że u kolegów w 3.2 AF działa normalnie :)


a ja wymieniłem sam eprom w ECU od 2,5 z HH na AF i śmiga:D

#128 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 07 listopada 2013 - 22:55

a ja wymieniłem sam eprom w ECU od 2,5 z HH na AF i śmiga:D


AF jest nowszy niż HH. Różny też jest osprzęt (chociażby przepływomierz). Stąd zapewne błąd się brał, że któraś rzecz była do starszego osprzętu i wywalało taki błąd

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#129 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 listopada 2013 - 00:19

a ja wymieniłem sam eprom w ECU od 2,5 z HH na AF i śmiga:D


Zapomniałem napisać, że kość podmieniałem i było to samo. Czyli problem w samym programie.

AF jest nowszy niż HH. Różny też jest osprzęt (chociażby przepływomierz). Stąd zapewne błąd się brał, że któraś rzecz była do starszego osprzętu i wywalało taki błąd


No coś musi być na rzeczy.

#130 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 08 listopada 2013 - 00:53

Pytanie do swapmasterów, jak przekręcaliście (dajmy na to, że nie było w komplecie z nowym silnikiem) koło zamachowe z 2,5 do 3.0 to przykręcaliście śruby na kąty czy na sam moment wystarczy?

Tj: Tarczę napędową / koło zamachowe do wału korbowego 65 + 30° + 15° 1) 2)

1) Zastosować nowe śruby.
2) Założyć śruby z masą zabezpieczającą (czerwoną).

#131 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 08 listopada 2013 - 11:01

Śruby możesz dać stare, Ja żadnej masy nie dawałem i dokręcałem na wyczucie i jest ok :)

Dodany obrazek


#132 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 08 listopada 2013 - 11:19

Śruby możesz dać stare, Ja żadnej masy nie dawałem i dokręcałem na wyczucie i jest ok :)


Sruby lepiej dac nowe, podejrzewam, ze sa z 95 roku ;) nie chcialbym sobie spustoszenia w skrzyni zrobic i dodatkowej roboty, a sruby luka kosztuja raptem 65 zl. Takze przy swapie taka sumka nie zaszkodzi. ;)

Edit: kupilem 55 zl z autolandu 8 srub ori luka.


Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2

#133 OFFLINE   Perezik

Perezik
  • 21 postów
  • Dołączył: 20-03-2013
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 14 listopada 2013 - 22:24

sama przekladka silnika to ok 5-600 pln, jesli masz 3.0 z omegi to w miejsce 2,5 pasuje idealnie. Wiecej powiem, nawet silnik bedzie chodzil dobrze na kompie od 2,5, pomimo ze nie dostanie tyle paliwa ile powinien dostac w najwyzszych momentach i tu trzeba by zarzucic kompa od 3.0(najlepiej ten z wersji bez wbudowanego imo.
Silnik ok 1,5k, uszczelki duperelki niech dadza Ci kolejne 1k, to 3k, to jeszcze 1,5 brakuje do tych 4,5k. Za te pieniadze to chyba ten 3.0 w idealnym stanie jest :)


Silnik ze skrzynią . Wymieniłem od razu rozrząd i olej w skrzyni olej z wymiana prawie 700 zł . I powiem tylko tyle że dalej nie działa .

#134 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 14 listopada 2013 - 22:27

Silnik ze skrzynią . Wymieniłem od razu rozrząd i olej w skrzyni olej z wymiana prawie 700 zł . I powiem tylko tyle że dalej nie działa .



przytargaj to domnie to ci ogarne :p

#135 OFFLINE   Perezik

Perezik
  • 21 postów
  • Dołączył: 20-03-2013
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 14 listopada 2013 - 22:29

przytargaj to domnie to ci ogarne :p


Myślałem że już będzie ok . Ale mam wrażenie jak by nie paliła na 1-2 gary świece nowe , kable nowe , cewka niby też ok . Juz nie wiem o co chodzi

#136 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 14 listopada 2013 - 22:47

to jest złudzenie. jak zlapie obroty to nie wyczujesz/uslyszysz. od jalowego biegu do 2 tys. ma nie telepac silnikiem. ostatnio byl kolega u mnie. podobny przypadek, sam swiece mu wymienialem i kable. mowilem mu ze cewka siedzi. kupil jakas cholera wie skad i chyba nawet uzywke. przyjechal domnie i dalej problem. ja mowie nie ma opcji albo zasilanie cewki albo cewka. odpiolem pierwsza lepsza fajke i traf chcial ze bez zmian czyli juz 1 garnek siedział

#137 OFFLINE   mai

mai
  • 87 postów
  • Dołączył: 27-08-2011
  • Skąd: Staroźreby
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 grudnia 2013 - 20:08

Panowie jak już jestem po przekładce wszystko spoko tylko ciężko pali jak zimna. potrafi strzelić w kolektor nawet. przeważnie pali za drugim razem. na ciepłym silniku brak jakichkolwiek problemów. Zczytywałem błędy i nie ma nic. narazie jeżdżę na PB a LPG odłączony.

#138 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 26 grudnia 2013 - 23:21

Jak LPG podłączysz to w ogóle nie pojeździsz. To samo co powyżej. Tylko pewnie nie w kolektor, a filtr.

#139 OFFLINE   mai

mai
  • 87 postów
  • Dołączył: 27-08-2011
  • Skąd: Staroźreby
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 27 grudnia 2013 - 11:34

znaczy ze co cewka przewody? u mnie byly zmieniane swiece i przewody w listopadzie jakoś. pokrywy mam uszczelnione nic nie leci na siwiece. silnik chodzi elegancko ma moc tylko odpalanie na zimno mnie martwi. TZN nigdy nie bylo tak ze nie zapaliła czasem pali bez niczego tak po 3 s kręcenia czasem strzeli i za drugim zapali...:dziura:

#140 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 27 grudnia 2013 - 11:53

Uuuu.... u mnie też cię tak zaczynało, po swapie, odpalało, poźniej gorzej, a poźniej przestało odpalać, CPW sprawdź ;)