

Swap z 2.5 na 3.0
#141
OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2014 - 20:08
Pacjent to omega z 99 roku. Kupiłem omegę 3.0 mv6 z 99 roku z wywalonym kopytem. Jako, że mój 95 już zaczyna sobie się biodegradować wrzucam swoje 3.0. Pierwotnie miałem 2.5, także ECU zostało 2,5 i czujniki typu położenia wału, stukowe od 2.5 z 95 roku. Nie wiem czy to ma wpływ, że ECU do którego tarfil silnik jest z 99 roku i dokładnie pierwotnie od 3.0 a trafiły do niego czujniki z 2.5 z 95 roku, wtyczki wszystkie pasują.
- Silnik przełozony, ładnie pali od strzala,
- jednak trochę go telepie i trzyma niskie obroty
- wg. obrotomierza 400-600 zaś na op-comie 600-800.
- temp na desce pokrywa się plus minus 2-3 stopnie z temp ECU
- błędów brak
- po odpięciu masy od staga 300-6 sondy leżą
- po odpięciu sondy na PB blędów brak
- TPS pracował na 72% po dodaniu gazu na maks spadał
- wsadziłem swój TPS i ustawiłem na 0% co by na jałowych pracował
- krokowy jest OK, jeden i drugi podmieniałem
- przepływka tez OK, dwie mam
- po odpięciu masy od ECU lpg wzrasta przepływ powietrza 30 kg/h
- po podpięciu masy od ECU LPG maleje przepływ powietrza do 14-16 kg/h
- spalanie na midzie 2.5l/h
- lewizny brak
- cewka sprawna, podmieniana
- świeczki nowe
- kable OK, też podmieniane
- kompresja jest
- cisnienie oleju jest, gasnie kontrolka już na rozruchu
- masa dobra i czysta
- kable masowe kolo cewki też przykręcone do podstawy cewki
- czujniki typu polożenia wału i spalania stukowego przykręcone na moment jaki fabryka chciała
Jakieś pomysły?
http://alley.vv.si/omega/opcom/1/
#142
OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2014 - 20:13
a nie powinny.W roku 97 zmieniono wtyczki z prostokątnych na owalne.Dotyczy to całego osprzetu.wtyczki wszystkie pasują
#143
OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2014 - 20:15
[ECUINFO],Protokół KW-82 zainicjalizowany.,ECU ID= AF,90566817,0261204589,1037357874,??,,
Gdyby wtyczki nie pasowały i nie byłyby prawidłowo spięte miałbym check i błędy w ECU, tym czasem 0 blędów.
#144
OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2014 - 20:24
także ECU zostało 2,5 i czujniki typu położenia wału, stukowe od 2.5 z 95 roku.
Nie wiem czy to ma wpływ, że ECU do którego tarfil silnik jest z 99 roku i dokładnie pierwotnie od 3.0
to w końcu jakie ECU tam siedzi ??
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#145
OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2014 - 20:31
#146
OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2014 - 20:36
Teraz siedzi 3.0 z 99 roku, ten silnik z tymi samymi czujnikami pracował wcześniej na komp 2.5 z 95 roku
zmień komp na ten z 2.5
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#147
OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2014 - 20:38
#148
OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2014 - 20:44
#149
OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2014 - 20:49
#150
OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2014 - 20:53
#151
OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2014 - 20:59
#152
OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2014 - 21:14
Staram się doprowadzić na benie, dlatego odłączyłem w ogóle masę od ECU lpg. LPG już było, pracowało na tym silniku, podobno dobrze. Przed korbą auto lekko falowało obrotami, przy D na hamulcu, 500 rpm i paliła się kontrolka od oleju czyli korba to było do przewidzenia prędzej czy później, ale podobno jeździlo OK.
Więc musisz się trochę pobawić


#153
OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2014 - 21:20
#154
OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2014 - 21:37
#155
OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2014 - 21:40
#156
OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2014 - 22:54
#157
OFFLINE
Napisany 28 września 2014 - 22:32
2.5 na 3.0 można przełożyć sam słupek. W przypadku 3.2 też wystarczy wymiana słupka? Doczytałem, że pokrywy i czujniki z 2.5 zostają.
#158
OFFLINE
Napisany 28 września 2014 - 23:09
#159
OFFLINE
Napisany 29 września 2014 - 00:15
Panowie jest mały problemik.
Pacjent to omega z 99 roku. Kupiłem omegę 3.0 mv6 z 99 roku z wywalonym kopytem. Jako, że mój 95 już zaczyna sobie się biodegradować wrzucam swoje 3.0. Pierwotnie miałem 2.5, także ECU zostało 2,5 i czujniki typu położenia wału, stukowe od 2.5 z 95 roku. Nie wiem czy to ma wpływ, że ECU do którego tarfil silnik jest z 99 roku i dokładnie pierwotnie od 3.0 a trafiły do niego czujniki z 2.5 z 95 roku, wtyczki wszystkie pasują.
- Silnik przełozony, ładnie pali od strzala,
- jednak trochę go telepie i trzyma niskie obroty
- wg. obrotomierza 400-600 zaś na op-comie 600-800.
- temp na desce pokrywa się plus minus 2-3 stopnie z temp ECU
- błędów brak
- po odpięciu masy od staga 300-6 sondy leżą
- po odpięciu sondy na PB blędów brak
- TPS pracował na 72% po dodaniu gazu na maks spadał
- wsadziłem swój TPS i ustawiłem na 0% co by na jałowych pracował
- krokowy jest OK, jeden i drugi podmieniałem
- przepływka tez OK, dwie mam
- po odpięciu masy od ECU lpg wzrasta przepływ powietrza 30 kg/h
- po podpięciu masy od ECU LPG maleje przepływ powietrza do 14-16 kg/h
- spalanie na midzie 2.5l/h
- lewizny brak
- cewka sprawna, podmieniana
- świeczki nowe
- kable OK, też podmieniane
- kompresja jest
- cisnienie oleju jest, gasnie kontrolka już na rozruchu
- masa dobra i czysta
- kable masowe kolo cewki też przykręcone do podstawy cewki
- czujniki typu polożenia wału i spalania stukowego przykręcone na moment jaki fabryka chciała
Jakieś pomysły?
http://alley.vv.si/omega/opcom/1/
To i ja swojego kotleta odgrzeje dla potomnych bo poradziłem sobie z problemem, a nie opisałem.
Problemem był sterownik LPG, konkretnie jego przeprogramowanie na emulacje sond. Po przywróceniu do deflautowego firmware wszystko wróciło do normy. Sondy słabo pracowały, ale jakoś jeszcze dawały rade. Najzwyczajniej ktoś zemulował sondy bo wiedział, że się kończą, a kupno drugich to większy koszt niż zmiana firmware

Jeżeli chodzi o niejasność 2.5 z 95 roku to kupiłem omegę, w której ktoś zmienił instalację po 97 roku na owalne wtyczki.