Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Problem z chłodzeniem silnika 2.5TDS


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
62 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   dobols

dobols

    DobolsGarage dobols.pl

  • 917 postów
  • Dołączył: 18-03-2008
  • Skąd: Stłolica Pyrlandii
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 czerwca 2008 - 14:09

Potem już non stop pracuje wentylator co jest męczące bo zabiera jednak dużo mocy silnikowi i robi masę hałasu.

kolega kto Ci powiedział że to zabiera dużo mocy??????
to jest wentulaqtor napędzany paskiem wielorowkowym ze sprzęgłem viskotycznym(termicznym)
Ten wentylaor pracuje cały czas lecz gdy jest zimny silnik to on chodzi jakby na luzie gdy się nagrzeje to wtedy się załącza i robi trochę hałasu to fakt ale mocy to on niezabiera

#22 OFFLINE   mmw

mmw
  • 61 postów
  • Dołączył: 13-11-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 01 czerwca 2008 - 15:55

Nikt mi nie musiał mówić, bo to czuć. Rozumiem, że potężne śmigło kręcące się z olbrzymią prędkością nie stanowi oporu dla silnika który to śmigło napędza (kręci się wprost proporcjonalnie szybko do obrotów silnika)? To może poucz się zasad fizyki itd a potem wypowiadaj. Ciekawe jakim cudem latają samoloty napędzane śmigłem??? Cuda???

#23 OFFLINE   dobols

dobols

    DobolsGarage dobols.pl

  • 917 postów
  • Dołączył: 18-03-2008
  • Skąd: Stłolica Pyrlandii
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 czerwca 2008 - 16:22

nieporównuj śmigła do śmiegiełka. U mnie jakoś nieczuć żeby włączała się wiskoza prócz hałasu.

#24 OFFLINE   mmw

mmw
  • 61 postów
  • Dołączył: 13-11-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 01 czerwca 2008 - 17:06

Bo może aż tak Ci się mocno sprzęgło nie spina i dlatego nie obciąża. U mnie się to tak zachowuje jak bym przyczepe ciągnął i huk straszny co oznacza, że sprzęgło spina na maksa. Wg mnie nie powinno tak być i dlatego pytam czy inni też tak mają. Kupiłem niedawno BMW 525tds E39 i jeździłem pół dnia również w upale i wiskoza nawet przez chwilę nie załączyła wentylatora a w Omedze praktycznie non stop gdy silnik się rozgrzeje.

#25 OFFLINE   dobols

dobols

    DobolsGarage dobols.pl

  • 917 postów
  • Dołączył: 18-03-2008
  • Skąd: Stłolica Pyrlandii
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 czerwca 2008 - 17:10

to w takim razie musisz miec cos nize tak co do hałasu to się zgodzę a utraty mocy niepowinieneć mieć żadnej (w takim przypadku jak przy wisco masz taki spadek to ile traci na mocy jak włączysz klime i podczepisz z 1300kg)

#26 OFFLINE   Karolu!

Karolu!

    Vectra C gts

  • 251 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Plock/Wwa..

Napisany 01 czerwca 2008 - 17:11

u mnie tez nie czuc ze sie wlacza nie ma spadku mocy jest tylko halas!
I'm flirt..

#27 OFFLINE   mmw

mmw
  • 61 postów
  • Dołączył: 13-11-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 01 czerwca 2008 - 17:12

To Ci powiem że gdy włączę klimę to są dużo mniejsze straty mocy niż jak wiskoza pracuje na maksa. Wg mnie to logiczne bo to kawał wentylatora do tego musi on przeciągnąć powietrze przez ciasne chłodnice, ale nie będę Cię przekonywał na siłę. ;)

#28 OFFLINE   dobols

dobols

    DobolsGarage dobols.pl

  • 917 postów
  • Dołączył: 18-03-2008
  • Skąd: Stłolica Pyrlandii
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 czerwca 2008 - 17:16

wisco stawia większy opór od klimy i to jest normalne???? :smiech: :smiech: :smiech: :smiech:
ja w tym wątku już nic niepisze

#29 OFFLINE   Karolu!

Karolu!

    Vectra C gts

  • 251 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Plock/Wwa..

Napisany 01 czerwca 2008 - 17:22

troche Cie za daleko zawiewa:) jak twierdzisz ze wisko ma wiekszy opor niz klima:) ..ehh..
I'm flirt..

#30 OFFLINE   mmw

mmw
  • 61 postów
  • Dołączył: 13-11-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 01 czerwca 2008 - 17:24

Szkoda, że nie jesteś z Łodzi. Dał bym Ci się przejechać i zobaczyłbyś.

Powiem Ci jedno. Kiedyś miałem 325tds i zepsuła mi się wiskoza na takiej zasadzie, że na stałe się spięła z wentylatorem. Była podobna sytuacja, auto zdecydowanie straciło na osiągach, ale śmiej się, śmiech to zdrowie. ;) Zresztą proponuję naprawdę wrócić do szkoły na lekcje fizyki. :)

Generalnie dyskusja zeszła z tematu...

#31 OFFLINE   Karolu!

Karolu!

    Vectra C gts

  • 251 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Plock/Wwa..

Napisany 01 czerwca 2008 - 17:27

ja jestem humanista:)poza tym w lodzi jestem prawie co tydzien :grin: wiec chetnie sie zalapie na jakas jazde...temat zbil sie z tropu ale tak jak Ty masz ja nie mam tak u siebie:) wisko ostro dmucha a mocy tak samo...zagadka:kto ma racje :peace: ?
I'm flirt..

#32 OFFLINE   TomekSS

TomekSS
  • 167 postów
  • Dołączył: 27-06-2007
  • Skąd: Katowice

Napisany 01 czerwca 2008 - 17:28

Podłącze się do tematu.

Kiedy wentylator wchodzi "na drugi bieg" bo jakoś nie zauważyłem u siebie żeby było głośniej albo spadła moc jak temperatura była powyżej 95 stopni.

Jak wisko jest uszkodzone to jakie są tego objawy ??.

Pozdrawiam.
Była: Omega B 2.5TD , Aktualnie: Skoda Felicja 1.3

#33 OFFLINE   mmw

mmw
  • 61 postów
  • Dołączył: 13-11-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 01 czerwca 2008 - 17:32

Wisko chyba w ogóle nie może wejść na drugi bieg. Tak działają wentylatory elektryczne. Sprzęgło wiskotyczne płynnie zwiększa docisk.

Objawy różne. Może się w ogóle nie włączać, może chodzić non stop. Może działać losowo (miałem tak z dwoma nowymi).

#34 OFFLINE   dobols

dobols

    DobolsGarage dobols.pl

  • 917 postów
  • Dołączył: 18-03-2008
  • Skąd: Stłolica Pyrlandii
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 czerwca 2008 - 17:32

TomekSS objawy uszkodzenia wisco sa dwie pracuje cały czas tzn jest spięte również na zimnym silniku (hałaś szum pracującego wentylatora głośny przy wysokich obrotach)
drugi objaw chodzi na luźno czyli jak depniesz gazu wentylator po chwili kręci się szybciej tzn z opóźnieniem

#35 OFFLINE   Karolu!

Karolu!

    Vectra C gts

  • 251 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Plock/Wwa..

Napisany 01 czerwca 2008 - 17:33

ale wisko to nie wiatrak i to nie to samo....o wisko bylo troche na forum
np.
http://forum.omegakl...ghlight=wiskoza

:)
I'm flirt..

#36 OFFLINE   mmw

mmw
  • 61 postów
  • Dołączył: 13-11-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 01 czerwca 2008 - 17:36

Do wisko przymocowany jest wiatrak więc w praktyce to to samo. Jak mówimy o "działającej wiskozie" to mamy na myśli kręcący wentylator.

dobolos.. jak wiskoza jest zepsuta na zasadzie luzu to możesz sobie palcem przytrzymać wentylator bez problemu więc nigdy on się nie rozpędzi.

#37 OFFLINE   Karolu!

Karolu!

    Vectra C gts

  • 251 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Plock/Wwa..

Napisany 01 czerwca 2008 - 17:46

chociaz w tym sie zgodze:P wloz palucha w wisko jak Ci urwie znaczy ze popsuta jak cieply:)
I'm flirt..

#38 OFFLINE   TomekSS

TomekSS
  • 167 postów
  • Dołączył: 27-06-2007
  • Skąd: Katowice

Napisany 01 czerwca 2008 - 17:56

Che che - to muszę sobie sprawdzić co sie dzieje na zimnym i ciepłym silniku.
Była: Omega B 2.5TD , Aktualnie: Skoda Felicja 1.3

#39 OFFLINE   Karolu!

Karolu!

    Vectra C gts

  • 251 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Plock/Wwa..

Napisany 01 czerwca 2008 - 21:29

chociaz w tym sie zgodze:P wloz palucha w wisko jak silnik cieply i urwie Ci paluszka znaczy ze wisko git :)


I'm flirt..

#40 OFFLINE   TomekSS

TomekSS
  • 167 postów
  • Dołączył: 27-06-2007
  • Skąd: Katowice

Napisany 02 czerwca 2008 - 17:36

Sprawdziłem w inny sposób :

Na zimnym silniku mogę swobodnie pokręcić wentylatorem, ale na ciepłym ( temperatura według wskaźnika 95 stopni ) po zgaszeniu również mogę obracać wiatrakiem.

Przy jakiej temperaturze załączają się elektryczne wiatraki przed chłodnicą ?.
Przy załączonej klimie kręcą sie non stop.

Pytam bo nabiłem sobie klimatyzację i podczas jaj pracy bardzo rośnie temperatura. Postałem trochę w korku i w pewnym momencie zdławił mi się i zgasł a wskazówka temperatury przekraczała 95 stopni.

Jak sprawdzić włącznik termiczny wiatraków ?.

Pozdrawiam.
Była: Omega B 2.5TD , Aktualnie: Skoda Felicja 1.3