

Problem z chłodzeniem silnika 2.5TDS
#1
OFFLINE
Napisany 21 października 2007 - 17:25
#2
OFFLINE
Napisany 21 października 2007 - 19:41
#3
OFFLINE
Napisany 21 października 2007 - 20:06
#4
OFFLINE
Napisany 21 października 2007 - 20:12
#5
OFFLINE
Napisany 21 października 2007 - 20:42
#6
OFFLINE
Napisany 21 października 2007 - 20:58
#7
OFFLINE
Napisany 21 października 2007 - 21:10
#8
OFFLINE
Napisany 21 października 2007 - 21:36
#9
OFFLINE
Napisany 21 października 2007 - 21:52

#10
OFFLINE
Napisany 21 października 2007 - 22:11
Nie twierdzę że to jest na 100% przyczyna ale skoro nie ma wody w oleju i odwrotnie nie kopci na biało to nie zaszkodzi spróbować od najtańszej opcji.maxel mysle ze korek w zbiorniczku nie jest powodem ze temperatura przekracza 100 stopni i zagotowaniu silnika
#11
OFFLINE
Napisany 22 października 2007 - 06:13
#12
OFFLINE
Napisany 22 października 2007 - 19:45
#13
OFFLINE
Napisany 23 października 2007 - 05:34
witajcie, byłem dzisiaj u mechanika stwierdził że trzeba przepatrzeć wszystke węże,korek od zbiorniczka i wiatrak (wizkoze bo może nie właczać się drugi bieg) a w ostateczności dopiero głowicę!tak jak już pisałem nic mi nie wzkazuje na głowicę ponieważ nie ma wody w oleju ani odwrotnie!Panowie sprawa wygląda jeszcze tak iż dzisiaj w drodzę do mechanika przegarowałem ją troszkę i wierzcie temp nie wyskoczyła wyżej niż 92 a z powrotem coś jej odbiło i powyżej 2 tys momentalnie temperatura rosła w górę!
A chłodnica jest gorąca?
Bo może termostat się zawiesza, pozostając zamkniętym.
A nawiew ciepłego powietrza jest?

#14
OFFLINE
Napisany 23 października 2007 - 16:10
#15
OFFLINE
Napisany 23 października 2007 - 16:20
#16
OFFLINE
Napisany 23 października 2007 - 20:09
witaj, termostat jest nowy i nawiew działa w porządku
POdobny numer miałem w nubirze.
Przepuszczał korek zbiorniczka wyrównawczego.
Wymianilem korek i git.
A jak wywala plyn to przewody gumowe są miękkie czy twarde?
Można zrobić mały eksperyment. Jak auto nabierze temperatury roboczej to delikatnie i powoli popuścić korek zbiorniczka wyrownawczego, tak aby uszła z obwodu kompresja, ale nie wyleciał plyn. Po pełnym odkompresjowaniu

Ciekaw jestem efektu.

#17
OFFLINE
Napisany 25 października 2007 - 16:54
wodę wyrzuci jak zagotuje, jak odkręce korek od zbiorniczka przy normalnej temp to wszystko jest ok
na podstawie tego co kolega napisał, to nie może być uszczelka czy też głowica uszkodzona, bo przy zimnym też by sadziło ... a kolega wyraźnie napisał, że wywali jak się zagotuje, no to normalne chyba nie .... sprawdziłbym termostat, ale napisał wcześniej, że zmieniony nowy ....hmmmm sprawdź może gumowe rury wejściowe i wyjściowe do chłodnicy ... może się zapaćkała .... miałem taki przypadek w ASCONIE ... chłodnica miała tylko 3 kanały drożne w poprzek ...



#18
OFFLINE
Napisany 25 października 2007 - 17:16
wodę wyrzuci jak zagotuje, jak odkręce korek od zbiorniczka przy normalnej temp to wszystko jest ok
na podstawie tego co kolega napisał, to nie może być uszczelka czy też głowica uszkodzona, bo przy zimnym też by sadziło ... a kolega wyraźnie napisał, że wywali jak się zagotuje, no to normalne chyba nie .... sprawdziłbym termostat, ale napisał wcześniej, że zmieniony nowy ....hmmmm sprawdź może gumowe rury wejściowe i wyjściowe do chłodnicy ... może się zapaćkała .... miałem taki przypadek w ASCONIE ... chłodnica miała tylko 3 kanały drożne w poprzek ...!
! do wymiany
!! reszta kanałów zamólona ... okazało się , ze kiedyś ciekła i poprzedni właściciel zapodał jakiegoś magicznego środka uszczelniającego ... a ten środek uszczelnił rzeczywiście .... całą chłodnicę i nagrzewnicę również ... musiałem te dwie rzeczy wymienić .... jeden wielki muł .... z poprzedniego właściciela też hihihihi ;-)
Oczywiście, ze fakt wywalania płynu przy zagotowaniu jest naturalny. I świadczy to o nieszczelności korka (jeżeli wywala przez korek)
Co do źle działającej chłodnicy diagnoza jest łatawa. Wystarczy przy nagrzanym silniku sprawdzić chłodnicę. jeżeli cała jest gorąca to świadczy o prawidlowej pracy termostatu.
A sam fakt "termostat jest nowy" nie wyklucza że jest zepsuty.
Obstawiam trzy tematy
- termostat
-zapyziała chłodnica
- uszkodzony korek

#19
OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2008 - 13:08
Jak sprawdzić czy 2 bieg wentylatora się załancza ?????
Pozdro dla posiadaczy OMEGI :driver:
#20
OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2008 - 13:24
