Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Niebezpieczne parowanie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
130 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 stycznia 2008 - 07:39

Ja wyciągłem filtr i nic nie paruje

ale za to środek bedziesz miał niedługo tak zaśmiecony że szybko go będziesz zakładał, nie lepiej zmienić ten filtr na nowy ?

#62 OFFLINE   piotrekbb

piotrekbb
  • 274 postów
  • Dołączył: 30-09-2007
  • Skąd: Bielsko-Biała

Napisany 29 stycznia 2008 - 10:22

Ja wyciągłem filtr i nic nie paruje

ale za to środek bedziesz miał niedługo tak zaśmiecony że szybko go będziesz zakładał, nie lepiej zmienić ten filtr na nowy ?


Był nowy Bosch-to wada umiejscowienia filtra(mondeo też tak ma i też mi parowało,bmw ma filtr w kabinie i nigdy nie zaparowały mi szyby). Wole posprzątać pył ale w zimie jeździc bezpiecznie z dzieckiem.
Moją kluską jeździ teraz balwanekbuli - nowy forumowicz.Ja bujam się mondeo , komfort nie ten sam co w klusce ale średnia spalania non stop na 6,2l :))

#63 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 stycznia 2008 - 11:10

Był nowy Bosch-to wada umiejscowienia filtra(mondeo też tak ma i też mi parowało,bmw ma filtr w kabinie i nigdy nie zaparowały mi szyby). Wole posprzątać pył ale w zimie jeździc bezpiecznie z dzieckiem.

ja kupuje zwykłe papierowe i nie mam problemów z parowaniem szyb a VA nie było filtra powietrza i ciągłe mycie szyby od wewnątrz juz mnie dobijało nie mówiąc że 30 minut po wyczyszczeniu "blatu" było na nim tyle samo syfu co wcześniej

#64 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 lutego 2008 - 15:12

Gachu ma racje, lepszy dobry filtr papierowy niz nic. Ja teraz mam druga Ome i myslalem, ze cos bylo kombinowane z deska, bo wentylator chodzil dziwnie glosno i prawie nic nie dmuchalo. Szyby parowaly strasznie. W koncy zobaczylem, ze nie ma roznicy jak wlacze obieg zamkniety wiec jak popadalo postanowilem ruszyc ta slynna klapke. Jak sie zdziwilem jak na pracujacym silniku (i ogrzewaniu) nie moglem wyjac filtra powietrza! Byl ten z weglem aktywnym ktory tak sie zakleil (filtr czysty, ale wegiel sie skleil) ze nie puszczal powietrza. Jakos wyciagnalem i teraz niestety jezdze bez. Kupie jednak jakis filtr, bo jak jest sucho to sie kurzy.

#65 OFFLINE   piotrekbb

piotrekbb
  • 274 postów
  • Dołączył: 30-09-2007
  • Skąd: Bielsko-Biała

Napisany 08 lutego 2008 - 16:31

Panowie nie chce sie kłócić bo po co. Jeździłem od października bez filtra i ani razu nie zparowałem szyb. Wczoraj kupiłem w intercarsie filrt Bosch(papierowy z moim upustem 24zł). Dziś u nas mocno pada, pojechałem po tort bo córka ma roczek :yes_yes: i cież choroba zaparowały mi szyby!
Wiem ,że jest lepiej z filtrem bo nie ma tłuszczu na przedniej szybie itp. ale naprawde w omedze jest on źle umiejscowiony.
Moją kluską jeździ teraz balwanekbuli - nowy forumowicz.Ja bujam się mondeo , komfort nie ten sam co w klusce ale średnia spalania non stop na 6,2l :))

#66 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 lutego 2008 - 16:38

Piotrek - kupiles filtr papierowy czy ten z weglem? Jesli papierowy to zastanawiam sie jaki on ma wplyw na parowanie... Ani nie lapie wilgoci, ani nie blokuje przeplywu. Dla ciekawosci wyjme z jednej filtr i zobacze jaki bedzie efekt (poza lisciami w kratkach ;) )

#67 OFFLINE   piotrekbb

piotrekbb
  • 274 postów
  • Dołączył: 30-09-2007
  • Skąd: Bielsko-Biała

Napisany 08 lutego 2008 - 16:44

Piotrek - kupiles filtr papierowy czy ten z weglem? Jesli papierowy to zastanawiam sie jaki on ma wplyw na parowanie... Ani nie lapie wilgoci, ani nie blokuje przeplywu. Dla ciekawosci wyjme z jednej filtr i zobacze jaki bedzie efekt (poza lisciami w kratkach ;) )


Papierowy .Liści nie miałem nawet bez filtra bo przecież jest tak kratka. Papier równiez chłonie wilgoć.Naprawde sie nie sprzeczam ale miałem identycznie w mondeo tak jak pisałem wyżej.
W komorze filtra jest sucho nie mam nic pozapychane itp.
Moją kluską jeździ teraz balwanekbuli - nowy forumowicz.Ja bujam się mondeo , komfort nie ten sam co w klusce ale średnia spalania non stop na 6,2l :))

#68 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 lutego 2008 - 16:53

A ja naprawde pisze powaznie, ze chce sam sprawdzic, bo szyby i tak paruja paruja mocniej niz w innych autach. Co do lisci to leca, bo co jakis czas mam je w filtrze. Kratka puszcza (igly i male listki) i zaraz wentulator wciaga (szczegolnie na wyzszych obrotach).
W Mondeo to inna bajka, bo wlaczasz grzanie przedniej szybki i po 30 sekundach nawet snieg splywa. Skubancy mieli dobry pomysl.

#69 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 lutego 2008 - 17:46

To fakt ze umiejscowienie filtra w kabinie to lepszy patent (dluzsza zywotnosc filtra) - jesli chodzi o filtr weglowy to jego glowne zadanie to przechwytywanie zapachow z zew. Wielu moich znajomych ( i ja) jezdzimy na filtrach bez tego wkladu - nie widze roznicy. Filtr "no name" jest zrobiony z troche innego materilau i bardzo szybko chlonie wilgoc z zew. Polecam filtry Fiaam, Valeo, Bosch, Cotreco - to sa juz sprawdzone i maja przyzwoita cene. Pozdrawiam
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#70 OFFLINE   Tony Halik

Tony Halik
  • 44 postów
  • Dołączył: 22-10-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 20 lutego 2008 - 19:50

W Omie nie ma różnicy czy wkładamy węglowy czy papierowy. Podczas intensywnych opadów czy mycia na myjce, woda chlapie na filtr. Owszem węglowy się zalepia i trzyma wilgoć dłużej. Jednak papierowy dopóki nie wyschnie, to pcha tą wilgoć do kabiny. Szybki parują i tyle :( Choć u mnie to parowanie ustało. Jednak jeżdżę teraz sam i nie w tak intensywne opady. Nie byłem też dawno na myjce.
Co do umiejcowienia czy w nogach, czy w kabinie, czy gdzieś w innym miejscu. W Omie dali poprostu ciała na maksa, bo nie przykryli filtra i tyle. W Corsie też jest on w podszybiu i gdyby nie był przykryty (zamykany), to też by był mokry.
Co do ogrzewanej szyby w Mondeo, to fajna, ale cena też fajna. W furach służbowych pekły mi już trzy szyby od kamieni i jedna od gradu. Dzięki bardzo za ogrzewaną w Mondeo :shock:
Szwagrowi pękła taka latem od słońca. Teraz ma normalną z uwagi na cenę :(
Pozdrawiam Rafał

#71 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 lutego 2008 - 20:04

W Omie nie ma różnicy czy wkładamy węglowy czy papierowy.

ale tylko jeśli chodzi o parowanie

#72 OFFLINE   KeZa_2007

KeZa_2007
  • 83 postów
  • Dołączył: 22-12-2007
  • Skąd: Genua

Napisany 20 lutego 2008 - 21:37

ja wlasnie zalozylem z weglem zobaczymy jak bedzie stary byl papierowy i mocna czarny. i mam pytanie bo stary chyba mialem odwrotnie zalozony... zalozylem strzalkami w strone kabilny a byl strzalkami w strone silnika. a jak ma byc???

#73 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 lutego 2008 - 22:06

Strzałka w stronę kabiny.

#74 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 lutego 2008 - 10:58

Wyjelem filtr kabinowy i problemy z parowaniem zniknely. Auto szybciej odparowuje jesli wsiadzie sie rano. W czasie deszczu i zimnej pogody problem z parowaniem sa duzo mniejsze. Postanowilem wyjac 4 miesieczny papierowy filtr z mojej drugiej Omegi i przy wentylatorze na ok 60% mialem problem. Po wyjeciu taki sam efekt.
Czy sie brudzi mocniej? Wg mnie szyby brudza sie tak samo od srodka jak sie brudzily. Zrobilem tak ok 300km i nie widze pokladow kurzu na desce wiec moze jednak warto sprobowac. Pewnie jedyny problem to elementy stale (liscie, galazki itp) ktore beda wchodzily do srodka, ale widac, ze oryginalny filtr ma za mala przepustowosc do wentylatora i stawia za duzy opor.

#75 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 lutego 2008 - 11:05

Zrobilem tak ok 300km i nie widze pokladow kurzu na desce wiec moze jednak warto sprobowac.

Przy tej pogodzie nie zobaczysz. Poczekaj aż drogi zrobią się suche, kilka dni nie będzie deszczu, temp. ok. 15-20 stopni. Wtedy zobaczysz kurz.

#76 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 lutego 2008 - 11:07

Czy sie brudzi mocniej? Wg mnie szyby brudza sie tak samo od srodka jak sie brudzily.

poczekaj do wiosny, jak nawierzchnia będzie sucha

PS. wyjąłem nie wyjełem

#77 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 lutego 2008 - 11:24

Masz racje, ale jesli zrobi sie cieplo i sucho to zniknie problem parowania szyb wiec wtedy mozna znow wlozyc filtr. Teraz wyjecie filtra daje efekty w postaci zmniejszonego parowania.
P.S. Gachu - przepraszam, przejezyczenie i nie mam dostepu do slownika Mozilli jak wielu, ale postaram sie odwdzieczyc i tez przypilnuje Twoja pisownie.

#78 OFFLINE   piotrekbb

piotrekbb
  • 274 postów
  • Dołączył: 30-09-2007
  • Skąd: Bielsko-Biała

Napisany 21 lutego 2008 - 13:27

Auto szybciej odparowuje jesli wsiadzie sie rano


Jeśli rano wchodząc do auta masz zaparowane szyby to na bank masz zapchane otwory wentylacyjne.
Moją kluską jeździ teraz balwanekbuli - nowy forumowicz.Ja bujam się mondeo , komfort nie ten sam co w klusce ale średnia spalania non stop na 6,2l :))

#79 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 lutego 2008 - 14:28

Ja mowie o sytuacji gdy:
- jesli jest zimno i auto stoi na dworze a wchodzisz z cieplego mieszkania i czesto po kapieli - szyby paruja momentalnie.
- jesli wczesniej chodzila klimatyzacja.
Wszystko mam sprawne i takie zachowanie jest normalne.

#80 OFFLINE   pt47

pt47
  • 4 postów
  • Dołączył: 30-01-2007
  • Skąd: TORUŃ

Napisany 26 lutego 2008 - 17:29

Witam!
Nie wiele sie udzielam na forum lecz duzo czytam... :mrgreen:
Jak naprawić klapke obiegu zamkniętego pozostajacego w pozycji zamkniętej?
Tzn. pchnięcie klapki listewką pomaga na krótko i po jakimś czasie (nie wiem w jakich okolicznosciach) klapka znow powraca do pozycji obiegu zamkniętego...
Moje pytanie - co w tym układzie trzeba wymienić? Ew. koszty?
dziekuje z góry!