

Niebezpieczne parowanie
#21
OFFLINE
Napisany 28 października 2007 - 18:03
#22
OFFLINE
Napisany 28 października 2007 - 18:08
Jezeli chodzi ci o omege C, to jest dokladnie taka sama sytuacja jak w Ba ja jestem ciekaw, czy w nowych omciach też tak szybki parowały?
#23
OFFLINE
Napisany 28 października 2007 - 18:11
czy też tak parowały?
#24
OFFLINE
Napisany 28 października 2007 - 18:15
http://img225.images...ie025ku1.th.jpg
#25
OFFLINE
Napisany 29 października 2007 - 18:02
Szyby paruja jak w kazdym innym aucie. Tak samo paruje w Astrach i innych Oplach. Warto sprobowac zmniejszych parowanie (dywaniki, wyczyszczenie auta, udroznienie kanalow), ale w wilgotne dni (szczegolnie podczas deszczu) nie da sie parowania wyeliminowac.
#26
OFFLINE
Napisany 31 października 2007 - 09:54
Po pierwsze filtr p/pylkowy zrobiony jest z wegla aktywnego ktory absorbuje wilgoc i po roku zakleja sie dokladnie nie wpuszczajac powietrza. Jesli jest zwykly filtr to nie za bardzo rozumiem jaki ma wplyw jesli nie jest zaklejony (co praktycznie sie nie zdarza).
Szyby paruja jak w kazdym innym aucie. Tak samo paruje w Astrach i innych Oplach. Warto sprobowac zmniejszych parowanie (dywaniki, wyczyszczenie auta, udroznienie kanalow), ale w wilgotne dni (szczegolnie podczas deszczu) nie da sie parowania wyeliminowac.
1. filtry przeciwpyłkowe MOGĄ byc z wegla aktywnego, ale równie dobrze moze być papierowy - zalezy jaki kto zamontował.
2. Intensywność parowania szyb silnie zależy od sprawności i stanu auta (filtr przeciwpyłkowy, szczelnośc oraz drożność układu doprowadzania powietrza do kabiny, ilość wody w tym układzie, wilgoć w aucie - dywaniki, tapicerka, stan klimatyzacji oraz wilgotnośc powietrza, naszych ubrań itp)
Bardzo częste przyczyny parowania szyb:
1. wilgoć dywaników (pod dywanikami)
2. filtr przeciwpyłkowy do wymiany
3. zapchana puszka filtra przeciwpyłkowego
4. ... dawno nie myte szyby w aucie - wewnątrz.
#27
OFFLINE
Napisany 31 października 2007 - 10:34
zwłaszcza to sam tego doświadczam :mrgreen: bo jak sie na dodatek "kurzy"- pali w aucie to szyby brudzą 3 razy szybciej4. ... dawno nie myte szyby w aucie - wewnątrz.
#28
OFFLINE
Napisany 31 października 2007 - 11:29
Sedno tego jest takie, ze zapchac filtr papierowy jest bardzo trudno, natomiast filtr z weglem aktywnym chlonie wilgoc i po roku robi sie z wegla glina ktora blokuje doplyw powietrza.
Cita - masz racje i nalezy dbac o auto, ale nie mozna sie spodziewac, ze w wilgotny dzien w aucie z 4 osobami szyby nie beda parowaly. Omega paruje mocniej a ja juz oczyscilem wszystko co moglem i nadal przy deszczowej i chlodnej pogodzie szyby w tym aucie paruja (szczegolnie tam gdzie wycieraczki nie zbieraja). W Vectrze nigdy nie zwracalem na to uwagi i nie parowaly tak mocno jak tutaj. Szyby od srodka czyscilem rzadko, ale parowanie auta bylo mniejsze.
Dziwne jest tylko to, ze komora w ktorej jest filtr jest odkryta (kratka) i deszcz swobodnie leci do srodka. W Vectrze bylo to rozwiazane tak, ze miejsce gdzie byl filtr bylo zawsze suche. Moze to jest glowny powod?
#29
OFFLINE
Napisany 01 listopada 2007 - 13:41
Miałem problem z parowaniem szyb.Kluska nie ma klimy i problem o tyle większy.
Wymieniłem filtry i problem by nadal taki sam.Nawet jak jeździłem sam szyby parowały.
Okazało się że klapka sterująca obiegiem wewnętrznym była ciągle zamknięta i chcąc czy nie nawiew nie zaciągał powietrza z zewnątrz.
Po wymianie siłownika sterującego klapką problemu już niema.
#30
OFFLINE
Napisany 07 grudnia 2007 - 10:52
Otóż, w poprzednim autku (escort) mimo, że nie było klimy, ani filtra przeciwpyłkowego, takiego problemu w ogóle nie było, nawet w deszcz i przy kilku osobach w aucie.
Co natomiast zauważyłem kiedyś przy zdjętym tylnym zderzaku, że na bokach błotników, po obu stronach pod zderzakiem były sporej wielkości otwory z takimi gumowymi zasłonkami, którymi powietrze wlatujące od przodu przez układ wentylacji, mogło spokojnie opuścić wnętrze auta.
Przyznam szczerze, że nie zagladałem czy w omedze tez jest podobne rozwiązanie, ale może w tym aucie jest po prostu zbyt mały przeciąg i powietrze nie ma którędy wylecieć ze środka. Zwróciłem uwagę, że przy dmuchawie na maksa, jak się uchyli szybę, to słychać, że wentylator zaczyna jakby lżej pracować.
Czy ktoś znalazł podobne "klapki" w omesi ?
Inna rzecz, że filt przeciwpyłkowy jest zamontowany w dość nieciekawym moim zdaniem miejscu, bo w "puszce", do której spływa woda spod szyby i właściwie wlatujące do wnętrza powietrze siłą rzeczy jest dodatkowo nawilżane. Zastanawiam się czy nie zrobić jakiegoś dodatkowego kanału dolotowego do tej przestrzeni pod filtrem, żeby dostawało się tam więcej świeżego powietrza.
Co myślicie o tym pomyśle ?
własnie po to, by wozić ją
#31
OFFLINE
Napisany 07 grudnia 2007 - 21:22
Tak są w bagażniku w tych wnękach na apteczkę i z drugiej strony prawie pod światłami . Jak powkłada się tam sporo szpeji i szmat to na pewno nie będzie wentylacji.Czy ktoś znalazł podobne "klapki" w omesi ?
Myślę że parowanie nie zależy tak bardzo od wilgotnego przeciwpyłowego (mój zawsze jest suchy nawet największe deszcze ) a bardziej od jego zużycia , zatkania mikro porów i braku wentylacji .
#32
OFFLINE
Napisany 07 grudnia 2007 - 23:06
Tak są w bagażniku w tych wnękach na apteczkę i z drugiej strony prawie pod światłami
faktycznie są.... ale nigdy nie sprawdzałem czy sa drożne... a towaru mam nawalone strasznie tam... :hehe:
jutro sprawdzam...
chociaż z tym parowaniem nie mam problemu...
pozdro
#33
OFFLINE
Napisany 07 grudnia 2007 - 23:21
pozdrawiam
#34
OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2007 - 14:16
Mnie zastanawia jedno. Auto kupilem ok 3 mies temu. W srodku byla najlejka o opcjach w aucie. Mimo wielokrotnego mycia nadal przy zaparowaniu widze zarys jaki pozostawila. Czyli wychodzi na to, ze na szybach pozostaje tluszcz i brud ktorego normalne produkty nie usuna. Moze warto sie zastanowic nad porzadnym odtluszczeniem calej szyby?
#35
OFFLINE
Napisany 15 grudnia 2007 - 21:00
#36
OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2007 - 22:54
Mam chyba problem z uszczelkami, bo po dużych deszczach spód tapicerki w przednich drzwiach jest mokrusieńki. mniej więcej pod głosnikiem najwilgotniej (chodzi o cały ten płaski kawałek tapicerki dochodzący do blachy drzwi, na całej długości), sprawdziłem folię pod tapicerką i jest szczelna, odpływy w drzwiach drożne.
Podnosząc dywaniki gumowe zauważyłem, mokre plamy od spodu i wilgotny dywanik w miejscu gdzie kończy się ten karbowany plastik (na którym bez dywanika kierowca trzymałby nogi) a zaczyna dywan.
Niedawno wymieniłem termostat. W aucie wreszcie zrobiło się ciepło. Ale teraz bardziej paruje. To staje się wręcz koszmarem. Od kilku dni we Wrocku nie ma deszczy, nie pada śnieg. Po włączeniu ogrzewania (klimaronic dwustrefowy) zaczyna się Sajgon. PArują wszystkie szyby (sa wymyte, wyszorowane itp.) filtr przeciwpyłkowy wymieniony na nowy, węglowy)
Nie wiem co mam dalej robić. Właczenie ECO nie pomaga, obieg wew.-nic, klima-nic. Jedyne co pomaga, to nagrzac auto na full, otworzyć okno, i tak co paręnaście minut. Szału można dostac.
Pomóżcie
Od czego zacząć szukać?
Kupić to ??
Dziękuję z góry.
Our Knowledge Is Our Power
#37
OFFLINE
Napisany 26 grudnia 2007 - 23:23
1) Wymiana filtra kabinowego na nowy węglowy
2) Czyszczenie spływu obok filtra (był zapchany)
3) Osuszyłem środek auta
4) Wysuszyłem wszystkie nawiewy
5) Przepatrzyłem dokładnie klime byłem na serwisie
I tak NIC NIE POMOGŁO

ale pojechałem do borówki tego z allegro i co, on wyskoczył z kijkiem i coś tam popchnął za filtrem pyłkowym jakąś klapkę i teraz mam spokój z parowaniem szyb jest nareszcie jak w normalnym samochodzie


#38
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2007 - 00:57
#39
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2007 - 19:02
No to wygląda na to, że miałeś zablokowaną klapkę na obieg wewnętrzny. Ja sprawdzałem, u mnie chodzi - poza tym punkty 1 5 ok - a i tak parują :bad:
widzę że masz ome C to znaczy że klimatronik jest, jak jeździsz ciągle klima włączona czy na ECO ??
#40
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2007 - 19:06
widzę że masz ome C jak jeździsz ciągle klima włączona czy na ECO ??
Wiesz co, jak się dało, to w takiej deszczowej pogodzie uzywałem klimy do odparowywania - daiała rewelacyjnie, no ale klimatronik podobno nie załącza się przy niskich temperaturach otoczenia. To znaczy niby jak włączę klimę przy -1 stopni np - to niby przy włączaniu słyszę, jakby się załączała, ale to odparowywanie szyb klimą nie działa wtedy
